Ted Raikas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Laitetaanpa tälläinen kysymys. Nämähän on karkeasti luokiteltuna kaksi eri ihmistyyppiä, toinen on ulospäinsuuntautunut ja toinen sisäänpäinkääntynyt. Lueskelin aiheesta ja se on kyllä mielenkiintoinen. Vielä mielenkiintoisempaa on pohtia, kumpaa tyyppiä itse edustaa? Löysin nimittäin molemmista tiettyjä puolia, jotka muistuttavat omia piirteitäni. En löytänyt tosin mitään mainintaa, mikä näiden kahden sekoitus voisi olla. Uskonkin, että ihmistä ei voida niin selkeästi määritellä, mutta jotkut tosiaan voivat olla luonteeltaan niin ääripäissä, että ovat jompaa kumpaa näistä kahdesta.
Kumpi sinä mielestäsi siis olet?
Ekstrovertti on siis puhelias, seurallinen, ulospäinsuuntautunut ihminen joka toimii liikaa ajattelematta ja sosialisoi paljon.
Introvertti on taas enemmän analyyttinen, hiljaisempi, sisäänpäinkääntyneempi persoona, joka miettii asioita tarkkaan ennen kuin toimii ja ei omista niin laajaa sosiaalista verkostoa.
Tuossa noin karkeasti selitettynä, parempaa kuvausta saa vaikkapa wikipediasta jos aihe ei ole tuttu.
Itse en tosiaankaan osaa sanoa. Tunnun olevan niin kahtiajakautunut ihminen, että nuo molemmat löytyy persoonastani. Tiedä sitten kuinka yleistä se on?
Kumpi sinä mielestäsi siis olet?
Ekstrovertti on siis puhelias, seurallinen, ulospäinsuuntautunut ihminen joka toimii liikaa ajattelematta ja sosialisoi paljon.
Introvertti on taas enemmän analyyttinen, hiljaisempi, sisäänpäinkääntyneempi persoona, joka miettii asioita tarkkaan ennen kuin toimii ja ei omista niin laajaa sosiaalista verkostoa.
Tuossa noin karkeasti selitettynä, parempaa kuvausta saa vaikkapa wikipediasta jos aihe ei ole tuttu.
Itse en tosiaankaan osaa sanoa. Tunnun olevan niin kahtiajakautunut ihminen, että nuo molemmat löytyy persoonastani. Tiedä sitten kuinka yleistä se on?