Ei Pekkaa pahempaa – eli otteet kaukalossa 2013–2014

  • 426 727
  • 2 094

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uusitalon pitäisi siirtyä poppariosastolle, mutta kuten itsekin tiedät, tämä on erittäin vaikea liike valmentajalta. Kaikesta hypestä huolimatta, Ude ei ottaisi hyllytystä kovin hyvin.

Juu, ei varmaan ole kovin realistinen toive. Ehkä sentään kaksikon erottaminen voisi onnistua vai menisikö tässä vaihtoehdossa kaksi pakkipari saman tien tärviölle?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Itse en näe noin valoisana tilannetta. Tuossa skenaariossa ikäänkuin paikka olisi vielä omissa käsissä hiuskarvan varassa. Näkisin että nyt ollaan kuolemaisillaan olevan hevosen selässä valmiina hyppäämään, ennen kuin kaakki kyykähtää - ja sitten pitäisi hypyn ilmalennon riittää junan viimeisen vaunun metallikiinnikkeisiin.

Aivan mahtava mielikuva! Kyllä me tässä vaiheessa mennään tuolla :)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu, ei varmaan ole kovin realistinen toive. Ehkä sentään kaksikon erottaminen voisi onnistua vai menisikö tässä vaihtoehdossa kaksi pakkipari saman tien tärviölle?

Mielestäni Ude on tässä se, jolla homma on hukassa. Hän on Tapsan paluun jälkeen ryntäillyt ympäri kenttä "auttamassa" kaveria ja tänään se oli aika surkuhupaisaa. Valitettavasti valmennuksesta ei löydy sellaista auktoriteettia, joka voisi taas palauttaa Uden peruspuolustajaksi.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Minusta pleijariviiva kannattaa unohtaa ja nauttia jääkiekosta. Katsotaan sitten runkosarjan jälkeen missä ollaan.

Täällä on yksi veli samoilla linjoilla. Juu kyllä minä täällä kirjoittelen ja "ajattelen" ääneen mikä pelissä mättää ja mikä on hyvää. Pohjimmiltaan kyllä olen edelleen siellä hälläväliä sarjataulukot- linjalla, koska en edelleenkään usko mihinkään sellaiseen kevääseen, josta olisi paljon patafaneille kerrottavaa. Hyvä asia on tietysti avovaimon kannalta, että tunnekuohut on jäänyt kokonaan peleistä pois, kun mikään ei oikeastaan enää yllätä.

Ehkä sitä tälläkin puolella taas itse sulkee tämän leipäläpensä hetkeksi ja palaa asiaan muutaman pelin jälkeen. Katson siis TosiFanin "kehoituksesta" vaan sitä lätkää ja annan pelien mennä omalla painollaan. Hieman ehkä surullista silti, että näinkin välinpitämättömästi osaa jo turpasaunaankin suhtautua? Tää on ehkä silti vaan sitä patafanin arkea...
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Missä vitun kaikkitietäväisyydessäni? Jos sinulta loppuu argumentit noin nopeasti, niin jätä kirjoittamatta.

Rauhoitu nyt hyvä mies..

Niemen ketju oli Ässien paras Lukko-ottelussa, tämän ottelun ekalla puoliskolla he eivät olleet mitenkään poikkeuksellisesti ongelmissa, Niemi on joukkueen paras aloittaja ja alivoimapelaaja.

Niemen ketju oli Lukko-ottelun kolmannessa erässä Ässien paras vitja, muuten ovat olleet lähes koko kauden puolustuspäässä hunningolla. Mitä merkitystä Niemen alivoimataidoilla oli tuossa tilanteessa? Onko keskiympyrästä aloitettaessa aloitusvoitto niin tärkeää, että sen takia piti Niemi laittaa kehiin?

Minä en vaan näe sitä taktista virhettä, minkä Virta teki laittaessaan heidät jäälle. Minä näin pari kuritonta ja ylimielistä virhettä, mitkä johtuivat pelaajien huonosta asenteesta.

Aivan samat virheet minäkin näin, enkä nyt ole kaatamassa ko. maalia millään tavalla Virran niskaan. Kunhan ihmettelin peluutusta tuossa tilanteessa.

Vaikka valmentaja voi moneen vaikuttaa peluutuksella, tuossa tilanteessa ei ollut mitään perusteita sotkea rotaatiota.

Kuinka pahasti se rotaatio olisi sotkeutunut, mikäli oltaisiin lyöty jarrukenttä rauhoittamaan peliä kolmen, suht nopeasti tehdyn maalin jälkeen ensimmäisen vaihdon ajaksi?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, ja sitten vielä yksi toivomus, antakaapa Parkkosen kokeilla yv:llä. Kaveri on kuin luotu sekä Niemen että Umin syöttöseinäksi viivalle.

Tätä mää oon funtsinu jo viime vuodesta lähtien. Kait ne siellä reeneissä on tätä koittanu Kiven ja Virran kanssa...ehkä.

Osaako joku avata tästä asiasta enempää? Muistaakseni perusteluina ollut jotain tyyliin, että ko sil o niin löysä lämäri. Tämä ei mielestäni ole riittävä peruste, kun katsotaan paljonko Ässien pakit on maaleja viivalta tehnyt.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Minusta pleijariviiva kannattaa unohtaa ja nauttia jääkiekosta. Katsotaan sitten runkosarjan jälkeen missä ollaan.

Tämä juuri. Nyt ollaan menty eteenpäin ja saatu pisteitä, mutta omiin menee edelleen niin paljon maaleja, ettei sarjataulukkoa kannata alkaa tuijotella ennen kuin tälle osastolle saadaan pysyvämpää muutosta.

Oma pää kondikseen niin kaikki on mahdollista. Muussa tapauksessa nautitaan loppukausi lätkästä ja katsellaan kesällä videoita 2013 keväältä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Nyt ollaan menty eteenpäin ja saatu pisteitä, mutta omiin menee edelleen niin paljon maaleja, ettei sarjataulukkoa kannata alkaa tuijotella ennen kuin tälle osastolle saadaan pysyvämpää muutosta.

Oma pää kondikseen niin kaikki on mahdollista.

Mutta positiivista on toki se, että myös omat maalihanat ovat joulun jälkeen jotenkin mystisesti auenneet. Eilenkin jouduttiin maalinteko kilpailuun sentään Jokereita vastaan, ja siitäkin kyettiin kuitenkin selviytymään voittajana.. mikä tosin ei sitä muuta, että oma pää tosiaan vuotaa kyllä niin karmaisevalla tavalla ettei useampaan kauteen ole vuotanut. 117 päästettyä maalia (eli 3 per peli) tässä vaiheessa on aivan järkyttävä luku, vertailukohtana vaikkapa surkeaa kautta pelaava KalPa on sekin päästänyt vasta 99

Lisäksi tämän hetken valehtelematta epävarmalla viisikkopuolustus- ja maalivahtipelin tasolla joudutaan hyvin helposti maalintekokilpailuun vähän ottelussa kuin ottelussa. Ja se on kuitenkin pitkässä juoksussa aika kestämätön tilanne..
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Yhdellä pelin osa-alueella Ässät hävisi eilen Jokereille rökälenumeroin ja se oli aloitukset; aihe, jota olen ennenkin pitänyt esillä. Senttereistä vain Niemen voi laittaa loppuhetkinä oman pään aloituksiin, kun muut häviää ne lähes varmuudella 100-0. Tosin Niemikään ei ole niissä enää alkukauden vedossa. Ihmetystä herättää, että myös Kreps on noin hidas ja hengetön aloituksissa. Kerran oli tilanne, että Kreps vaidettiin pois ja tilalle tullut Umi hoiti aloituksen kotiin. Voisihan sitä Umia käyttää enemmän jatkossakin, kun kerran Krepsillä ei aloitukset tartu. Ketjun Huhtanen-Sillanpää-Mutanen tilanne aloitusten suhteen onkin sitten toivottomampi juttu, kun laitureiltakaan ei löydy aloittajan taitoja. Myöskään keskialueen aloitusten merkitystä on turha vähätellä ja siitä saatiin oikein kouriintuntuvaa esimerkkiä Lukko-pelissä, Sillanpää hävisi maalin jälkeisen keskialoituksen suoraan ja Nummelinit ja Vahalahdet hoitivat kiekon maaliin muutamassa sekunnissa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sillanpään kenttä?

Jos ajatellaan yleisesti peluutusta, eikä vain eilistä peliä, niin poikkeukset peluutuksessa pitäisi olla nimenomaan poikkeuksia, eikä sääntöjä. Jokainen jääkiekkoilija tietää kliseet maalien jälkeisistä vaihdoista, jäähyjen jälkeisestä pelaamisesta, erien aluista ja lopuista jne. Lähtökohta pitää olla, että myös meidän kärkikentät pystyvät hoitamaan hommansa näissä tilanteissa, ettei joka kerta tarvita "jarrukenttää". Tällainen peluutus ei varmasti nostaisi parhaiden pelaajien pelihuumoria.

Peluutus sekoaa joka tapauksessa jäähyjen takia, yli- ja alivoimalle on omat pelaajansa. Ja ottelun loppuhetkillä, ratkaisun paikoissa, pelaa ne ketkä ovat tehtävään parhaita. Peluuttamisen merkitys tietysti kasvaa pleijareissa, kun samat joukkueet tahkoavat toisiaan vastaan useamman ottelun peräkkäin. Runkosarjan pelissä rotaation pitäisi pyöriä mahdollisimman hyvin ja pelaajien tehtävä on asennoitua oikein.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samat ongelmat oli eilisessä pelissä edellen kuin koko kauden on ollut.
Puolustuksessa ei tiedetä mitä tehdään. Ei ole selkeää suunnitelmaa minne kiekko pelataan ja siksi tulee tuollaisia virheitä mitä esim. Uusitalolle tuli eilen ( juostaan kiekon kanssa päämäärättömästi omalla alueella).
Uusitalo varmasti on suurin häviäjä tässä kun ei ole puolustuksessa selvää sapluunaa kuinka toimitaan. Rajallisen pelikäsityksen vuoksi on nyt taas tuossa koohotusvaiheessa kun Ässiin tullessaan syystä ettei puolustuspelaamista ole organisoitu kunnolla.
Kun puolustuspelaaminen ei ole kunnossa hyökkäyksiin lähdöt ovat huonoja edelleen ja keskialueella vauhti pysähtyy liian usein koska hyökkääjän pitää odottaa syöttöä. Johtuuko harjoittelun puutteesta ettei ole osattu suorittaa oikeita harjoitteita asian kuntoon laittamiseksi tai sitten hyökkäyksiin lähdöissäkään ei ole mitään suunnitelmaa miten pitäisi pelata?
Karvaus on edelleen täysin summittaista, selkeää suunnitelmaa ei ole ja takakarvaus puuttuu lähes täysin.
Keskialueella ei juuri syötellä vaan kiekkoa vaan kuskataan laidasta sisään, ei voi syötellä koska viisikkojen välit ovat liian pitkät.
Parhaat paikat tulevat edelleen riistoista vastustajan alueella.
Nyt sentään on saatu taistelua peliin ja näkee että sitoudutaan työntekoon.
Myös Riksman on terästänyt otteitaan, vaikkakin näyttää välillä hyvin epävarmalta.
 

Herra Perkele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yhdellä pelin osa-alueella Ässät hävisi eilen Jokereille rökälenumeroin ja se oli aloitukset; aihe, jota olen ennenkin pitänyt esillä...
Itse kiinnitin myös samaan huomiota. Mielenkiintoista eilen oli sekin, että Jokeripelaajat laitettiin melko usein ulos aloituksesta ja aloituksia uusittiin mielestäni iso määrä juuri Jokeripelaajien vuoksi. Vastaavasti Ässäsentterit hoitivat aloitukset melko "siististi". Eli siinäkin mielessä Jokerit yrittivät kaivaa aloituksia kovemmalla innolla.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Yhdellä pelin osa-alueella Ässät hävisi eilen Jokereille rökälenumeroin ja se oli aloitukset; aihe, jota olen ennenkin pitänyt esillä. Senttereistä vain Niemen voi laittaa loppuhetkinä oman pään aloituksiin, kun muut häviää ne lähes varmuudella 100-0. Tosin Niemikään ei ole niissä enää alkukauden vedossa. Ihmetystä herättää, että myös Kreps on noin hidas ja hengetön aloituksissa. Kerran oli tilanne, että Kreps vaidettiin pois ja tilalle tullut Umi hoiti aloituksen kotiin. Voisihan sitä Umia käyttää enemmän jatkossakin, kun kerran Krepsillä ei aloitukset tartu.

Ensimmäisessä erässä ehkäpä Lukko-pelin aiheuttamassa itseluottamuspuuskassa Niemi ja Kreps veivät kyllä aloituksia. Kun peli katosi hallusta, katosivat myös aloitusvoitot.

Umicevic ja Lähteenmäki (kun pelasivat aikanaan samassa ketjussa) vaihtelivat vuoroja aloituksissa. Umicevic ei ole niissä joukkueen heikoin, mutta se ei vaadi vielä kovin paljon.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos ajatellaan yleisesti peluutusta, eikä vain eilistä peliä, niin poikkeukset peluutuksessa pitäisi olla nimenomaan poikkeuksia, eikä sääntöjä. Jokainen jääkiekkoilija tietää kliseet maalien jälkeisistä vaihdoista, jäähyjen jälkeisestä pelaamisesta, erien aluista ja lopuista jne. Lähtökohta pitää olla, että myös meidän kärkikentät pystyvät hoitamaan hommansa näissä tilanteissa, ettei joka kerta tarvita "jarrukenttää". Tällainen peluutus ei varmasti nostaisi parhaiden pelaajien pelihuumoria.

Peluutus sekoaa joka tapauksessa jäähyjen takia, yli- ja alivoimalle on omat pelaajansa. Ja ottelun loppuhetkillä, ratkaisun paikoissa, pelaa ne ketkä ovat tehtävään parhaita. Peluuttamisen merkitys tietysti kasvaa pleijareissa, kun samat joukkueet tahkoavat toisiaan vastaan useamman ottelun peräkkäin. Runkosarjan pelissä rotaation pitäisi pyöriä mahdollisimman hyvin ja pelaajien tehtävä on asennoitua oikein.

Hyvää pohdintaa ja allekirjoitan tämän täysin. Siinä, missä meillä on tässä asiassa näkemyseroja, on tuo eilinen tilanne. Minä olen sitä mieltä, että tuossa kohtaa olisi ollut syytä tehdä poikkeus peluutukseen ja sinusta se ei ollut sitä vaativa tilanne. Ymmärrän kyllä myös sinun näkemyksen.

Itse olisin keskittynyt 3-0 maalin jälkeen rikkomaan vastustajan peliä ja rauhoittamaan tilannetta seuraavassa vaihdossa. Tähän tarkoitukseen mielestäni Niemen ketju ei ole paras mahdollinen työkalu. Omille tulee helposti tuossa tilanteessa hyvänolontunne puseroon ja kentälle mennään nauttimaan pelistä, mutta unohdetaan työnteko ja lähdetään helposti ylihyökkäämään. Vastustaja tulee puolestaan ärsytettynä kahta kovempaa päälle ja nämä asiat yhdistettynä voi lopputulos olla eilisen kaltainen. Jälkikäteen tämä voi vaikuttaa jälkiviisastelulta, mutta näin olisin itse toiminut. Olisiko se estänyt Jokereiden kavennuksen? Siitä ei ole mitään takeita ja menee jo turhan jossittelun puolelle.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvää pohdintaa ja allekirjoitan tämän täysin. Siinä, missä meillä on tässä asiassa näkemyseroja, on tuo eilinen tilanne. Minä olen sitä mieltä, että tuossa kohtaa olisi ollut syytä tehdä poikkeus peluutukseen ja sinusta se ei ollut sitä vaativa tilanne. Ymmärrän kyllä myös sinun näkemyksen.

Itse olisin keskittynyt 3-0 maalin jälkeen rikkomaan vastustajan peliä ja rauhoittamaan tilannetta seuraavassa vaihdossa. Tähän tarkoitukseen mielestäni Niemen ketju ei ole paras mahdollinen työkalu. Omille tulee helposti tuossa tilanteessa hyvänolontunne puseroon ja kentälle mennään nauttimaan pelistä, mutta unohdetaan työnteko ja lähdetään helposti ylihyökkäämään. Vastustaja tulee puolestaan ärsytettynä kahta kovempaa päälle ja nämä asiat yhdistettynä voi lopputulos olla eilisen kaltainen. Jälkikäteen tämä voi vaikuttaa jälkiviisastelulta, mutta näin olisin itse toiminut. Olisiko se estänyt Jokereiden kavennuksen? Siitä ei ole mitään takeita ja menee jo turhan jossittelun puolelle.

Virtaa voidaan syyttää monestakin asiasta, mutta tässä haetaan jo hakemalla niitä virheitä. Koko syksy ollaan oltu huolissaan, kun mm. Niemen ja kumppanien selkärängassa ei ole mitään kestävyyttä. Yksikin maali omiin, tai paha pyöritys omissa katkaisee selkärangan, ja pelistä ei tule enää mitään. Eli ilmeisesti näissä tilanteissa heitä ei saisi peluuttaa. Sitten kun ketjulla on ollut pelin ajan harvinaisen hyvä flow päällä, niin valmentaja ei saisi laittaa heitä 3-0 johtomaalin jälkeen kentälle, kun jätkillä on liian kova itsetunto fiilis ja rupee keulimaan. Herkkiä poikia, täytyy sanoa. Olisko tässä nyt ollu kuitenkin vaan kyse siitä, että pelaajille tuli hölmöjä virheitä, mitä on tullut aika paljon koko kauden ajan. Nyt ne vain olivat 3-0 johtomaalin jälkeen.

Kannattaa pitää mielessä, että aina on helppo hakea seuraukseen jotenkin sopiva syy. Tätä tulee itsekin paljon harrastettua, mutta ymmärrän sen, että olettamani näissä tilanteissa on epävarma.

Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi!
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Hyvin tärkeä seikka on myös se että kolmen maalin johdon perseiltyään, pystyttiin nousemaan vielä voittoon. Viime kuussa se ei olisi onnistunut. Kuten ei olisi onnistunut 3 maalin tekeminenkään.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Virtaa voidaan syyttää monestakin asiasta, mutta tässä haetaan jo hakemalla niitä virheitä.

Olen jo aiemmassa viestissä kirjoittanut, etten kaada tuota maalia Virran päälle, mutta ihmettelin peluutusta tuossa kohtaa. Asia nyt pääsi hieman paisumaan muutenkin, kyseessä kun oli alunperin vaan toteamus, ei mikään raivonpurkaus/syytös.

Sitten kun ketjulla on ollut pelin ajan harvinaisen hyvä flow päällä, niin valmentaja ei saisi laittaa heitä 3-0 johtomaalin jälkeen kentälle, kun jätkillä on liian kova itsetunto fiilis ja rupee keulimaan.

No näinhän siinä valitettavasti kävi. Toki, kuten molemmat totesimme, helppo se on jälkikäteen sanoa. Itse ihmettelin tuota pelin ollessa käynnissä, ennen maalia. Pojat olisi voitu mielestäni päästää kentälle ihan hyvin tuon jälkeen, mutta heti maalin jälkeen olisin itse peluuttanut Sillanpään kenttää, vaikka pitää toki myöntää, ettei sillä ollut eilen paras mahdollinen ilta.

Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi!

Ja siitä tässä pohjimmiltaan onkin kysymys, mielipiteestä.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
No näinhän siinä valitettavasti kävi. Toki, kuten molemmat totesimme, helppo se on jälkikäteen sanoa. Itse ihmettelin tuota pelin ollessa käynnissä, ennen maalia. Pojat olisi voitu mielestäni päästää kentälle ihan hyvin tuon jälkeen, mutta heti maalin jälkeen olisin itse peluuttanut Sillanpään kenttää, vaikka pitää toki myöntää, ettei sillä ollut eilen paras mahdollinen ilta.
Olisiko Virta ottanut onkeensa Lukko-pelistä. Siinä nimittäin Ässien viidennen maalin jälkeen kentälle meni Sillanpäät ja kuinkas kävikään. Aloitus hävittiin ja kiekko oli verkossa ennen kuin yksikään Ässä kosketti kiekkoon ja Lukko sai näin mahdollisuuden tulla uudestaan peliin mukaan (silloin muuten vitutti ihan oikeasti). Ei tämä peluuttaminen tosiaan ole niin yksiselitteinen juttu kuin monesti luullaan.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvin tärkeä seikka on myös se että kolmen maalin johdon perseiltyään, pystyttiin nousemaan vielä voittoon. Viime kuussa se ei olisi onnistunut. Kuten ei olisi onnistunut 3 maalin tekeminenkään.

Samaa mieltä. Vaikka ärsyttääkin että hukkasi sen yhden pisteen tuohon peliin, mutta henkisesti saattoi olla jopa vielä isompi voitto kun pudottiin pilvistä kesken pelin ja sillasta jouduttiin nousemaan voittoon.

Nyt lauantaina IFK:ta käkättimeen ja tunnelin päästä näkyy valon pilkahdus.
 
Eniten eilisen pelin peluutuksessa ihmetytti pakkien peluutus jatkoerässä. Uusitalö-Sammalkangas pari koko pelin aivan kuutamokeikalla mutta jatkoerässä pelasivat joka toista vaihtoa Marttinen-Taimi parin lisäksi. Kaksi virheettömimmin pelannutta pakkia, Parkkonen ja Malkamäki, istutettiin koko jatkoerä. Minusta tämä antaa oudon signaalin hyvin pelanneille ja taas nämä virhearviointeja tehneet saavat viestin että,hei, ei haittaa pojat vaikka maaleja teidän aikana näin kivasti pääseekin, niin pelatkaa vaan samaan malliin. Herätystä olis syytä heillekin ja ne pelais joilla kulloinkin on kulkenut.
On noilla tähtihyökkääjilläkin peiliinkatsomisen paikka kun löysäillään 3-0 tilanteessa totaalisesti. Ei sitä oikein valmentajankaan piikkiin voi laittaa, kyllä jokaisen pelaajan tulisi itse joka vaihdosssa takoa päähänsä, että joka sekunti on pisteistä taistelua eikä hetkeäkään olisi varaa selän suoristamiseen.
Nyt sentään näyttää siltä että joka pelissä voidaan taistella voitosta, se on joulukuusta iso muutos.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Nyt lauantaina IFK:ta käkättimeen ja tunnelin päästä näkyy valon pilkahdus.

Ei saisi mennä asioiden edelle (enkä usko joukkueen menevänkään), mutta näin fanin näkökulmasta mahdollinen voitto Hifkistä olisi tosi kova juttu..

Siitä voitto ja alla olisi neljän pelin voittoputki..ja seuraavana vuorossa kuuden pinnan matsi Pelsuja vastaan plus 2xTPS..

Paljon pisteitä (ja jopa pitempää voittoputkea?) olisi siis tarjolla, vähän eri lähtökohdat, kuin vaikkapa vierailu Tapparan luona ja siihen perään pari matsia JYPin tai Kärppien kera.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei saisi mennä asioiden edelle (enkä usko joukkueen menevänkään), mutta näin fanin näkökulmasta mahdollinen voitto Hifkistä olisi tosi kova juttu..

Siitä voitto ja alla olisi neljän pelin voittoputki..ja seuraavana vuorossa kuuden pinnan matsi Pelsuja vastaan plus 2xTPS..

Kaikki on tietysti mahdollista, mutta minä en uskalla odottaa Nordikselta pisteitä. Tietysti sitä toivon, mutta en menetä yöunia, vaikkei pistetili lihoisikaa. Sen sijaan ensi viikko on tosiaan sellainen, josta alle 6:n pisteen saalis on pettymys ja paha takaisku.

Mutta joo, kuten TF:kin totesi, ettei kannattaisi liikaa tuijotella sarjataulukkoa ja otteluohjelmaa, vaan mennä peli kerrallaan ja nauttia parantuneesta Ässäkiekosta. Aina sitä vaan tulee silti laskeskeltua kaiken maailman pistekeskiarvoja ja -vaatimuksia, sekä toivottua samoista sijoista taisteleville epäonnistumisia.

Ihan vielä ei olla hyvissä kyttäysasemissa, mutta parantuneet otteet etenkin hyökkäyspäässä ja vahvistunut selkäranka lupaa ihan hyvää. Vielä kun saataisiin tuota oman pään puolustuspeliä parannettua, niin kymppisija on mahdollinen. Se vaatii kyllä aika kovaa loppukautta, mutta ans kattoo, kuin käy.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Ei saisi mennä asioiden edelle (enkä usko joukkueen menevänkään), mutta näin fanin näkökulmasta mahdollinen voitto Hifkistä olisi tosi kova juttu..

Otteluohjelmakin suosii tällä kertaa, Hifkillä kun on tänään vierasmatsikin, joten hyvistä lähtöasetelmista päästään ryöstöretkelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös