Pahoittelut vieraisiin pöytiin huutelusta, mutta tähän oli pakko tarttua. Voisitko hieman avata tätä? Joo, ei ole Stadissa pahemmin kannuja nosteltu, mutta ei toisaalta ole Raumallakaan ja IFK on ollu neljä vai viisi kertaa putkeen mitalipeleissä. Tästä viestistä tuli sellainen kuva, että Koivistoinen olisi siirtymässä IFK:n sijaan Mikkelin Jukureihin. Lisäksi täytyy ottaa huomioon, että todennäköisesti sekä IFK:n että Lukon päävalmentaja vaihtuu ensi kaudeksi ja ensi kaudestahan tuossa siirrossa puhuttiin. Virran vaihto Pikkaraiseen voisi ollakin "urheilullisesti taaksepäin menemistä", mutta pointtisi jäi hieman vajaaksi kyllä.
Palstatoveri Benicio tuossa jo availikin omia ajatuksiaan mutta tottakai olen valmis myös perustelemaan itse kommenttini. Joudun sinällään vetämään yhtä köyttä Benicion kanssa, eli nimenomaan urheilullisesti Lukko on tehnyt valtavan Faceliftin Ari Salmen aikana: Virta, Sahlstedt, Boumedienne - tässä muutamia nimiä mainitakseni.
Siinä olet ehdottomasti oikeassa, että tosiaan IFK:lta valmentaja myös vaihtuu ja tämä toki tulee määrittämään vahvasti Stadin punaisten suuntaa - tämän seikan unohdin myös itse. Jos ohjat ottaa Kojo Jalonen tai Ville Peltonen, on kyseessä valtava, jopa massiivinen kohennus Pikkaraiseen nähden. Ja totta, HIFK on näköjään pelannut mitalipeleissä kaudesta 2015-2016 alkaen, tämä yllättii sivuun kirjoittaneen aika väkevästi.
Toisaalta Lukossa ohjakset ottaa Virtanen, joka mielestäni näytti alustavat kannukset JYP:n aikana, esimerkiksi CHL:n voitolla. Pelitavallisesti Virtanen taitaa olla yllättävänkin moderni ja samalla sivulla Sahlstedin kanssa - tämä on selvinnyt esimerkiksi Lukon A-nuorten pelaamisessa. Omaan silmään IFK:sta puuttuu selkeä pelaajahankintalinja, joka Lukossa on ainakin nykyisellään vahvassa kunnossa. Tämä myös tekee sen merkittävän urheilullisen eron.
Ja siitä urheilullisesta taaksepäin menemisestä vielä. Omalta osalta on saattanut nousta nesteet päähän mutta mielestäni Lukko on siinä tilanteessa, että johtavien pelaajien siirrot Liigan sisällä ovat taaksepäin menemistä. Mikäli suunta olisi Suomen ulkopuolelle, olisi tiettyjä siirtoja helpompi käsitellä nimenomaan eteenpäin menemisenä.
Kaiken tämän jälkeen tämä saaga päättyy varmasti keväällä siihen, että joku tulee Koalalta kyselemään, että kuka nyt onkaan urheilullisesti edellä ja ketä.
Muok.