Eetu Koivistoinen – sniperi keskikaistalla

  • 51 332
  • 214

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän se on Koivistoiselle upgrade jos Hifkiin menee, siellä kun lyöt itsesi läpi niin portteja aukeaa mihin vaan. Onhan Eetu jo kuusi kautta meillä vetänyt joten maisemanvaihto ihan luonnollista.
Juuri näin.

Menee vähän utopian puolelle, mutta toivotaan että Koivistoinen ensi kaudella vetää kunnon tykkikauden, pääsee MM-kisoihin ja sitä kautta NHL-diililä. Lukko saisi 75% korvauksista. Tälle kaudelle MM-kuviot tulevat vielä liian aikaisin, tai ainakin siltä vähän tuntuu, niin hyvä pelaaja kuin Koivistoinen onkin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hieno tarina Eetulla Lukossa. Aladivarista EHT-tason sentteriksi ja varaa on vielä kehittyä.

Tästä jää seuralle ja pelaajalle varmasti positiivinen muistijälki sekä ulospäin jälleen näyttö kuinka pelaaja on Raumalla löytänyt uuden uran kokonaan.

Kuten tuossa ylempänä hyvin kirjoitettiin, niin muistelot ja kiitokset sitten kauden jälkeen.

Mitä vetovoimaan tulee niin itse en usko sen laskevan. Virtanen on, jos mahdollista, yhtä vaativa koutsi mitä Virta. Aina on pelaajia jotka eivät halua tai sopeudu tietyn valmentajan joukkueeseen mikä lienee aika normaalia.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En oleta että IFK-kannattaja olisi tästä samaa mieltä,

En mä suinkaan ole Lukolta mitään pois ottamassa. Lukossa on ollut ainakin Virran aikana kova vaatimustaso ja olisi suoranaista sokeutta väittää, etteikö Lukko olisi Liigan paras joukkue tällä hetkellä. Olin vahvasti sitä mieltä, että mestaruus olisi viime kaudella tullut Raumalle tai ainakin hyvin lähellä se olisi ollut. Mutta nyt kuitenkin puhutaan ensi kaudesta, enkä siis väitä, että Lukossa se vaatimustaso olisi merkittävästi putoamassa ensi kaudellakaan, mutta nostan esiin yhden pointin: IFK:sta on viime vuosina lähtenyt iso tukku pelaajia isompiin sarjoihin ja he ovat menneet IFK:ssa eteenpäin. Malliesimerkkeinä Juhani Tyrväinen, Joonas Rask, Teemu Turunen ja Otto Paajanen. Kyllä tuollainen vaikuttaa ihan varmasti haluun tulla Helsinkiin.

Toki vuosien saatossa pk-seutu ja HIFK/Jokerit-akseli on toiminut myös toisin päin ja lupaavat pelaajat ovat tuhonneet täällä uransa, mutta elän käsityksessä, että tekstitv-skouttauksen aika on IFK:ssa ohi ja uusien pelaajien suhteen tehdään taustat kunnolla. Silmiin pistävää on sekin, että IFK on viime vuosina hankkinut maakunnista paljon pelaajia, joilla on jo valmiiksi jonkinlainen side pääkaupunkiseutuun, joka tietysti laskee huomattavasti floppikerrointa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Aika paljon näytti kiinnostavan kun vaivauduit noinkin sisällöttömän viestin laittamaan sen sijaan, että olisit kommentoinut aiheeseen. No eipä siinä, mennään ettepäi.
No eipäs mennä vielä eteenpäin. Sinulla on muistaakseni itse tapana kuljeksia ympäri Jatkoajan viestiketjuja heittämässä puolivillaisia kommentteja muutenkin vähän aiheeseen kuin aiheeseen.

Annoin itse kaksi näkemystä tähän aiheeseen liittyen ja se riittää.
 
No eipäs mennä vielä eteenpäin. Sinulla on muistaakseni itse tapana kuljeksia ympäri Jatkoajan viestiketjuja heittämässä puolivillaisia kommentteja muutenkin vähän aiheeseen kuin aiheeseen.

Annoin itse kaksi näkemystä tähän aiheeseen liittyen ja se riittää.

Siinä olet oikeassa, että seuraan lajia hyvin laaja-alaisesti ja sitä myötä tulee myös kommentoitua aika monen eri osion ketjuihin kun aihetta siihen tulee. Eilen puhutti mm. Washington Capitalsin venäläispelaajien karanteeni ja Samu Salmisen tulevaisuus. Ja tänään puolestaan Koivistoisen lisäksi Columbuksen Pierre-Luc Duboisin tilanne ja ties mitä vielä muuta.

Mutta kun et halunnut päästää aiheesta irti, niin kerro nyt kuitenkin vielä, että todellako näet tämän Koivistoiseen liittyvän uutisoinnin olevan lähtöisin tarpeesta lyödä ”Lukolle kapuloita rattaisiin”? Olipa vastauksesi sitten kyllä tai ei, niin tyydyn siihen. Oman mielipiteeni toinkin jo julki.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Pahoittelut vieraisiin pöytiin huutelusta, mutta tähän oli pakko tarttua. Voisitko hieman avata tätä? Joo, ei ole Stadissa pahemmin kannuja nosteltu, mutta ei toisaalta ole Raumallakaan ja IFK on ollu neljä vai viisi kertaa putkeen mitalipeleissä. Tästä viestistä tuli sellainen kuva, että Koivistoinen olisi siirtymässä IFK:n sijaan Mikkelin Jukureihin. Lisäksi täytyy ottaa huomioon, että todennäköisesti sekä IFK:n että Lukon päävalmentaja vaihtuu ensi kaudeksi ja ensi kaudestahan tuossa siirrossa puhuttiin. Virran vaihto Pikkaraiseen voisi ollakin "urheilullisesti taaksepäin menemistä", mutta pointtisi jäi hieman vajaaksi kyllä.

Palstatoveri Benicio tuossa jo availikin omia ajatuksiaan mutta tottakai olen valmis myös perustelemaan itse kommenttini. Joudun sinällään vetämään yhtä köyttä Benicion kanssa, eli nimenomaan urheilullisesti Lukko on tehnyt valtavan Faceliftin Ari Salmen aikana: Virta, Sahlstedt, Boumedienne - tässä muutamia nimiä mainitakseni.

Siinä olet ehdottomasti oikeassa, että tosiaan IFK:lta valmentaja myös vaihtuu ja tämä toki tulee määrittämään vahvasti Stadin punaisten suuntaa - tämän seikan unohdin myös itse. Jos ohjat ottaa Kojo Jalonen tai Ville Peltonen, on kyseessä valtava, jopa massiivinen kohennus Pikkaraiseen nähden. Ja totta, HIFK on näköjään pelannut mitalipeleissä kaudesta 2015-2016 alkaen, tämä yllättii sivuun kirjoittaneen aika väkevästi.

Toisaalta Lukossa ohjakset ottaa Virtanen, joka mielestäni näytti alustavat kannukset JYP:n aikana, esimerkiksi CHL:n voitolla. Pelitavallisesti Virtanen taitaa olla yllättävänkin moderni ja samalla sivulla Sahlstedin kanssa - tämä on selvinnyt esimerkiksi Lukon A-nuorten pelaamisessa. Omaan silmään IFK:sta puuttuu selkeä pelaajahankintalinja, joka Lukossa on ainakin nykyisellään vahvassa kunnossa. Tämä myös tekee sen merkittävän urheilullisen eron.

Ja siitä urheilullisesta taaksepäin menemisestä vielä. Omalta osalta on saattanut nousta nesteet päähän mutta mielestäni Lukko on siinä tilanteessa, että johtavien pelaajien siirrot Liigan sisällä ovat taaksepäin menemistä. Mikäli suunta olisi Suomen ulkopuolelle, olisi tiettyjä siirtoja helpompi käsitellä nimenomaan eteenpäin menemisenä.

Kaiken tämän jälkeen tämä saaga päättyy varmasti keväällä siihen, että joku tulee Koalalta kyselemään, että kuka nyt onkaan urheilullisesti edellä ja ketä.

Muok.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Siinä olet oikeassa, että seuraan lajia hyvin laaja-alaisesti ja sitä myötä tulee myös kommentoitua aika monen eri osion ketjuihin kun aihetta siihen tulee. Eilen puhutti mm. Washington Capitalsin venäläispelaajien karanteeni ja Samu Salmisen tulevaisuus. Ja tänään puolestaan Koivistoisen lisäksi Columbuksen Pierre-Luc Duboisin tilanne ja ties mitä vielä muuta.

Mutta kun et halunnut päästää aiheesta irti, niin kerro nyt kuitenkin vielä, että todellako näet tämän Koivistoiseen liittyvän uutisoinnin olevan lähtöisin tarpeesta lyödä ”Lukolle kapuloita rattaisiin”?
En näe. Ymmärsin täysin pointtisi siitä, että otsikot myyvät, joihin annoin muutaman stereotyyppisen esimerkin. Olen siis siitäkin samaa mieltä kanssasi.

Toki ensimmäinen viestini Koivistoiseen liittyen oli kevyessä vitutuksessa kirjoitettu, sillä se oli ensimmäinen asia, joka ruudulleni ilmestyi aamulla.

Minua vaan alkoi hieman nyppimään sinun toinen viestisi, jossa asettelit minua varsin "puusilmäiseksi Lukon kannattajaksi", jolla on vain yksi näkemys asiasta. Toki sitä puusilmäosastoonkin kuulun toisinaan ja vieläpä vahvat sinikeltaiset lasit silmillä. Mutta joo, jopa minä ajattelen joskus.

Mukavaa viikonloppua.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
Jos ja kun Eetu organisaatiosta poistuu niin annetaan hänelle kaikki tuki ja arvostus.

Nämä Eetun kaltaiset tarinat ovat niitä, joita haluan lukea Lukosta jatkossakin. Hieno kasvutarina Suomalaisesta pelaajasta. Vielä kun saadaan omista nuorista kasvamaan maailman kärkipelaajia ja saadaan jatkossakin kirjoittaa kuinka hyvää työtä Raumalainen kiekko-organisaatio tekee. Tämä on sitä mitä Raumalainen kiekkokulttuuri ja kannattaja haluaa jatkossakin nähdä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Palstatoveri Benicio tuossa jo availikin omia ajatuksiaan mutta tottakai olen valmis myös perustelemaan itse kommenttini. Joudun sinällään vetämään yhtä köyttä Benicion kanssa, eli nimenomaan urheilullisesti Lukko on tehnyt valtavan Faceliftin Ari Saaren aikana: Virta, Sahlstedt, Boumedienne - tässä muutamia nimiä mainitakseni.
Ari Salmea varmaan tarkoitit. Mutta on tuo hauska kuvio. Peksin ansiosta saatiin Sahlstedt ja Sahlstedtin ansiosta Boumedienne. Eikä kauhean moni tiedä kuinka monta muuta tuollaista kontaktia Kallella on.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos mies, kuten Ilta-Sanomien uutisessa mainitaan, haluaa vaihtaa maisemaa, niin se hänelle suotakoon ja ymmärretään. Eetu kuitenkin on vetänyt pitkän stintin jo Lukossa ja maisemanvaihto on aivan normaalia huippukiekossa. Turha siitä sen enempää on mieltä pahoittaa, vaikka Koivistoinen ei Lukkoon jäänyt.

25-vuotias (kesällä 26-v) kaveri, joka pelannut koko ammattilaisuransa Raumalla. Ei tuo nyt ole mikään ihme, että haluaa haistella muitakin liigapaikkakuntia. Vai olettiko joku oikeasti, että Sköde pelaa koko uransa Lukossa?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
25-vuotias (kesällä 26-v) kaveri, joka pelannut koko ammattilaisuransa Raumalla. Ei tuo nyt ole mikään ihme, että haluaa haistella muitakin liigapaikkakuntia. Vai olettiko joku oikeasti, että Sköde pelaa koko uransa Lukossa?

Ei varmasti, itse ajattelin Eetun siirtyvän Ruotsiin tai Sveitsiin. Liigan sisällä toivoisin Lukon pystyvän pitämään nämä tähtipelaajat.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viime vuoden puolella joku kirjoitti tänne jonnekin ketjuun, en muista kuka ja mihin ketjuun, suunnilleen näin että "Lukon nykyjoukkue on sellainen että kenenkään ei haluaisi lähtevän mutta kenenkään lähtö ei tunnu mahdottomalta korvattavaksi".

Koivistoisen kanssa on juuri näin. Kaikkea hyvää Eetulle jatkossakin.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koippa tänään kultapottana taas pienen tauon jälkeen. Ehkä se vapauttaa myös Audetten peliä?
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eetu on tällä tahdilla jopa yli 50 pisteen mies runkosarjan lopussa. Maalejakin tulisi nykyvauhdilla 28 kpl. Aika hyvin sentterille, joka hoitaa myös puolustuspään tunnollisesti. +/- tilasto näyttää +16. Aloituksetkin luonaa hyvällä prosentilla, 56,1 %. Liigan 7. paras enemmän aloittavista.

Seuraava maali on 18. eli miehen uusi yhden kauden ennätys Liigassa. Piste-ennätykseen on 4 pistettä matkaa. Voisi sanoa, että melkoisen tärkeä pelaaja joukkueelleen.
 
Eetu on tällä tahdilla jopa yli 50 pisteen mies runkosarjan lopussa. Maalejakin tulisi nykyvauhdilla 28 kpl. Aika hyvin sentterille, joka hoitaa myös puolustuspään tunnollisesti. +/- tilasto näyttää +16. Aloituksetkin luonaa hyvällä prosentilla, 56,1 %. Liigan 7. paras enemmän aloittavista.

Seuraava maali on 18. eli miehen uusi yhden kauden ennätys Liigassa. Piste-ennätykseen on 4 pistettä matkaa. Voisi sanoa, että melkoisen tärkeä pelaaja joukkueelleen.

Hyvä nosto!

Koivistoinen on kyllä tasaisen hyvä jokaisella pelin osa-alueella. Pelaaja josta saa varmasti hyvää ohjemateriaalia videopalavereihin, mutta harvemmin tekee mitään näyttäviä suorituksia kentällä. Kuvaavaa on, että esimekiksi tähdistöketjussa Koivistoinen löytyy varsin vaatimattomilta sijoilta, vaikka on roikkunut koko kauden sisäisen pistepörssin kärkipaikoilla ja on selvästi joukkueen paras maalintekijä. Ei säkenöi, mutta tekee voittavia asioita.
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
Täytyy kyllä ihailla sitä perusvarmuutta joka kaverin suorittamisessa on, ei tule ihan hirveitä notkahduksia joskaan ei nyt varsinaisesti säkenoikkään kovin usein. Valmentajalle todella mukava pelaaja, kun tietää melko tarkaan mitä illasta toiseen tulee saamaan kun heittää kaverin askiin.
 

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Ja Koippa jatkaa torstain lailla! Äijä vertyy mainiosti loppukevään peleihin!
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Eetu hienossa vireessä juuri oikeaan aikaan. Laukaus on kyllä napakka ja tekee tuhoaan.
Jotenkin tulee mieleen vikkelämpi painos Tukosesta.
Harmi että maisema vaihtuu kauden jälkeen mutta tsemppiä myös jatkoon !
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös