Axbor Nocturne
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Chelsea FC
Hanakammin ja rohkeammin Eeron pitäisi laukoa ja yrittää pitää pää kasassa. Toistaiseksi asennepuoli on ollut kunnossa, joten odotan, että kun apina tippuu, lähtee laulu soimaan ja Eero paukuttaa sen 15+ maalia.
Eero-boy on laukonut 14 ottelussa 68 kertaa, se tekee nopealla laskutoimituksella 4,85 per ottelu. Peliaika ollut samaa luokkaa kuin viime kaudella. Aika kova lukema hyökkääjälle SM-liigassa mun mielestä. Tämän pohjalta, on suorastaan outoa, ettei verkko ole heilunut kuin kaksi kertaa, koska Somervuori on päässyt parhaille mestoille yrittämään maalintekoa. Senpä takia, kysymys on apinoista, jotka ovat alkaneet hengailemaan Eeron hartioilla. Asiaa ei ole helpottanut yhtään se, ettei hyvän maalintekijä paras kaveri, eli tuuri, ole ollut mukana laisinkaan. Pelaaminen on mennyt väkinäiseksi ja se on näkynyt Somervuoren kohdalla kiekon kuskaamisena. Hän myös väkisin pyrkii itse pääsemään tontille, sanoisin, että itsekkyys on maalintekijän merkki, mutta tässä tapauksessa myös osaksi epätoivoa saada maalitonkausi poikki. Jos vaikka tällä viikolla alkaisi aukeamaan lukko (tämä tapahtuu kirjaimellisesti perjantaina Äijänsuolla) ja tämä koskee yhtälailla myös Makkea, joka on ollut vähän sivusta katsojana alkukaudesta. Somervuoren odotusarvo maaleissa on juuri tuo 15+ maalia, mitä BOL sanoi. On kuitenkin huomioita, että maalinteko on jakaantanut aika tasaisest tällä kaudella. HIFK on kuitenkin tehnyt toiseksi eniten maaleja tähän mennessä.
Itse olen sitä mieltä, että Eero kyllä menee ahtaisiin väleihin ja myös käy taklaamassa. Janne Laakkosen kaltaista pelaajaa en hänessä näe, koska Laakkonen käytti fyysisiä otteita vain tuomareita kohtaan. Somervuori on vahva jässikkä, vaikka pienikokoinen onkin, poweria löytyy reisistä.