SergeiK kirjoitt:
Hyvältä näyttää porvariyhteistyö.
Kyllä sen mahdollisuudet paremmalta näyttävät kuin aikoihin.
Olisi molempien puoluiden etu pitää edes po. yhteistyön mahdollisuutta agendalla (vrt. nato-optio), koska näin voitaisiin edes vähän haastaa sosiaalidemokraattista hegemoniaa ja ylivaltaa. Tähän astihan"sos-demit" ovat onnistuneet pompottamaan molempia puolueita aivan miten tahtovat.
Käytännössä vaaliuurnilla po. yhteistyö ei välttämättä toimi. Vaikka kepun puoluekoneisto ei pettäisi, kepulainen kuitenkin pettää aina, jos ei muuten, niin vanhasta muistista.
Tämän vuoksi ainakin itse löydän enemmän positiivista kaupunkilaisesti orientoituneista ns. oikeistodemareista kuin keskustapuolueen tupailta- ja kekrikulttuurin tuotoksista. Ja olen itse kotoisin alunperin landelta, joten olen nähnyt kolikon molemmat puolet. Olli Rehnit ja muut hänen kaltaisensa ovat lupaus paremmasta tulevaisuudesta, mutta ovat niin pirun harvassa keskustan järjestökentässä.
Silti äänestän Vanhasta, jos hän on presidentinvaalien toisella kierroksella Halosta vastassa. Erimielisyyksistä huolimatta odottaisin vastavuoroisuutta keskustalaisilta, mikäli vastakandidaatti olisikin yllättäen Niinistö.