Kävikö mielessä että siellä jäähalli-nimisessä leikkimaailmassa voi olla myös lapsia joiden ei välttämättä tarvitsisi oppia että rasistiset solvaukset jossakin tunnekuohuissa ovat ihan ok?
Ei niin että itsekään jaksaisin stressata etukäteen joistakin joskus ehkä jossain tapahtuvista huuteluista, mutta tämmöinen ajatusmaailma on kieltämättä hyvin mielenkiintoinen.
Kävi. Ja se on tietysti valitettavaa, jos lapsi oppii huonoille tavoille, olkoon sitten somessa, tai harrastuksissa. Lähdetään kuitenkin siitä, ettei 6-vuotias vielä tiedä sanoja "neekeri" tai "vittu", tai ainakaan tulisi tietää.
Voi jopa luulla niitä kannustus tai muuksi huudoiksi, tosin itse olisin varmasti kysynyt asiasta, siinä kohden pallo onkin jo huoltajilla mitä tekevät. Lapsena aikakin itse olin niin tohkeissani jäähallille pääsystä, etten kerinnyt realisoimaan edes kaikkia törkeyksiä katsomosta, mielessäni elin jo aikaa patterin päällä uudella käytävällä makkaraa syötäessä.
Arvostan siinä mielessä isääni korkealle, kun vei aina katsomaan jo alkulämmittelyjä ja kättelyt katsottiin aina loppui, siinä näkyi että pelin aikana vain taistellaan, pelin ulkopuolella tullaan kuitenkin toimeen, ja ympyrä sulkeutuu, "jos nuo osaa lopettaa sekä olla muuten sovussa, kai minäkin". Tietysti 11-vuotias ymmärtää usein asioita jo eri tavalla, kuin vaikka kouluiän alussa oleva. yksilöpoikkeuksia lukuunottamatta.
Mitäpä sitä turhia murehtimaan, kuitenkin tekee maaleja Ässille, ja huutelua tulee korkeintaan toisen joukkueen kateellisilta valopäiltä, niille silloin voi lähinnä nauraa, "montakohan on itte tehny" Sitä paitsi eikös moni pelaaja sano että moiset nälvimiset tuovat vain lisää energiaa?
Sen ajan murheita, oroteltais et ees se kausi alkais kunnolla, ei muuten enään kauan...