Eduskuntavaalien tulosilta – seuraa näitä

  • 112 986
  • 2 109

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Mielenkiintoista faktaa Helsingistä. Ainoa alue jossa Persuilla on eniten ääniä on Jakomäki - kyseisellä alueella samalla yksi Helsingin alhaisimmista tulotasoista ja äänestysprosenteista.

Edit: näköjään itse asun alueella jossa äänestysprosentti 87% ja Kokoomus viennyt 44% äänistä.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Näin uutisoi BBC. Näin oikeistoliberaalina kokoomusäänestäjänä Kokkareiden brändääminen "konservatiiveiksi" on niin ja näin, mutta Suomi mainittu joka tapauksessa!

Ykkösuutinen Suomen vaalit ovat olleet myös Saksan yleisradioyhtiö ARD:llä. Ja sama konservatiivi-kulma.

 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jos Sanna Marin saa tämän tuloksen väännettyä vaalivoitoksi, niin onpa neidillä pokeria.

Pääministeri vaalin hävisi ihan pystyyn.
Numerot eivät ole Marinin suurimpia vahvuuksia, se on nähty aika monta kertaa viimeisten vuosien aikana sekä viimeistään vaaliväittelyissä.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Sama juttu, minulla oli kaksi vaihtoehtoa ja äänestin sitä tuntemattomampaa. Tunnetumpi meni läpi, tämä oma valintani ei. Puolue oli siis sama kuitenkin.

@Sniper

Suomen vaalijärjestelmällä ääni menee lopulta puolueelle. Kävin katsomassa niin tämä mun varma sai melkein 5 000 ääntä vähemmän kuin taktisesti äänestetty uusi tulokas. Siinä mielessä ääneni meni väärin, mutta puolueelle meni ja sen kautta vertailuluku ma noston.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Suomen vaalijärjestelmällä ääni menee lopulta puolueelle. Kävin katsomassa niin tämä mun varma sai melkein 5 000 ääntä vähemmän kuin taktisesti äänestetty uusi tulokas. Siinä mielessä ääneni meni väärin, mutta puolueelle meni ja sen kautta vertailuluku ma noston.
Näinhän se menee ja sen vuoksi pystyinkin huoletta tekemään valintoja. Minulla oli itse asiassa kolme vaihtoehtoa puolueen sisältä. Kaksi meni läpi, oma hevoseni ei. Mutta eipä se mitään.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Näinhän se menee ja sen vuoksi pystyinkin huoletta tekemään valintoja. Minulla oli itse asiassa kolme vaihtoehtoa puolueen sisältä. Kaksi meni läpi, oma hevoseni ei. Mutta eipä se mitään.
Mulla sama - oli 3 vaihtoehtoa joista 2 pääsi uusina eduskuntaan. Toki se just mun äänestämä ei, mutta käytännössä tärkeintä oli se et joku heistä pääsi.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, KiPa-90, KuPS, Valioliiga ja NHL yleisesti
Tuliko muuten uusi nuoruusennätyskin eduskuntaan, kun Oulun piiristä 23-vuotias Olga Oinas-Panuma pääsi läpi? Edellinen juniori taisi olla muuan Ilmari Nurminen.
SDP:n Erkki Liikanen taitaa olla edelleen nuorimpana kansanedustajaksi valittu, 22-vuotiaana vuoden 1972 eduskuntavaaleissa.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Näinhän se menee ja sen vuoksi pystyinkin huoletta tekemään valintoja. Minulla oli itse asiassa kolme vaihtoehtoa puolueen sisältä. Kaksi meni läpi, oma hevoseni ei. Mutta eipä se mitään.
Mielestäni äänestit täysin oikein. Ääni meni puolueelle ja antaa äänen sille vähän tuntemattomalle, kun se yksikin ääni voi ratkaista vertailuluvun, millä tulee vaalipiirin viimeinen paikka. Tuolla ajatuksellanite äänestin tällä kertaa nuorempaa edustajaa vaikka aiemmin äänestämi edutaja voisi olla ministeriehdokas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös