Edullista majoittumista Helsingissä

  • 1 069
  • 3

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Olen tulossa pääkaupunkiseudulle viikonlopuksi runsaan kuukauden päästä ja pitäisi viettää paikanpäällä kaksi yötä. En halua nukkua puistossa. Käännyn siis teidän puoleenne.

Etsin "edullista" (2 hlöä alle 60 euroa/yö) majapaikkaa. En etsi mitään halpaa hostellia, vaan huoneessa saa ja pitää olla vessa ja suihku. Ja sijainti kävelymatkan päässä keskustasta.

Etsinkö mahdottomia?
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Hotellikeskuksen tarjontaa turistihinnan yöpymislaitoksista. Vähän on kokemuksia naapurissa nukkumisesta, mutta ekoina tulee mieleen ainakin Helka (täällä et nuku pommiin) tai sitten turvallisen mummomaiselta kuulostava Marttahotelli Uudenmaankadulla.

Tuolla hinnalla teet kyllä elämäsi vaikeaksi.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti Pate 00
[Tuolla hinnalla teet kyllä elämäsi vaikeaksi.
Itsekin hintoja katselleena huomasin saman.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Kahdesti olen Helsingissä yöpynyt, Puhkuksessa kaverin kanssa ja Academicassa yksinäni. Kävelymatkassa sen enempää kuin hinnassakaan ei ole ollut valittamista. Puhkuksessa tosin ei meinannut millään saada ovea auki tai sitten mulla oli vaan huono taktiikka.. Academicassa sen sijaan ei edes voinut ovia haukkua. Senkin reissun jälkeen oppi, että ne yöpaikat kannattaa varata hyvissä ajoin, oli nimittäin lähellä, etten jäänyt kokonaan ilman kattoa pään päälle. Ei sitä aina voi muistaa yleisturhailun Suomi-Ruotsi -maaotteluita..
Samassa huoneessa oli oikein mukavan italialaistytön lisäksi myös sveitsiläinenkin. Samaan parinkymmenen euron hintaan sain siis yöpaikan, vessan, mahdollisuuden käyttää vähän sitä englantia ja aamulla sitten uima-altaaseen hetkeksi virkistäytymään.
Taisi muuten olla joku Ruotsin junnujoukkuekin pari kerrosta alempana samassa talossa.

Mulla on ihan yleisenä periaatteena, etten juurikaan yli 20-25 euroa viitsi maksaa yöpaikasta. Onnekseni joka kerta jossain päin Suomea yöpyessäni on haarukkaan mahtunut hostelli löytynyt. Joskus jopa alle 20 €:n.

Jos ei vaadi prinsessalakanoita ja viittäsataa kaapelikanavaa huoneeseensa, pääsee yleensä kaikkein helpoimmalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös