Koska Tuska, niin laitan vasta huomenna kokonaiskatsauksen draftiin. Mutta tällä hetkellä katsottuna olen tyytyväinen vaikkei Greg Chase voi.2 tullutkaan.
------------------------------------------------------------------
Eli mennään draftilla, ei nyt kauppoja tullutkaan vaikka vähän odottelikin että olisi jotakin muokkailtu.
3. Leon Draisaitl
Odotettu valinta, antaa vastapainoa RNH:lle. Näyttää ihan jääkaappi-pakastimelta ja osaa käyttää tuon hyväkseen kiekonsuojauksessa. Eiköhän tuon kaverin kohdalla jo kaikki tiedä mistä on kyse.
91. William Lagesson
Hyvä haku, hyvä kahdensuunnan puolustaja joka siirtyy ensi kaudeksi USHL:n pelaamaan. Luistelun kanssa tekemistä, mutta hyvä sijoittuminen ja kiekoton peli muuten korvaa tuota. En nyt sitten tiedä ideaa tälle varaukselle koska on leftin pakki joita organisaatiossa piisaa, joten olisi varmaan voinut jotain muuta hakea.
111. Zach Nagervoort
20 vuotias yli-ikäinen, pelasi vasta viime kaudella ensinmäisen kauden yliopistossa j jatkoi siitä mihin jäi NAHL:ssa. 24 peliä 2.20 päästettyjen maalien keskiarvo ja .929 torjuntaprosentilla, mitkä ovat hyvät mihin tahansa liigaan.
130. Liam Coughlin
Tämäkin myös yli-ikäinen, siirtyy ensi kaudeksi Bostiniin. BCHL:n tehot eivät vakuuta sitten mitenkään. Unranked joten täytyy ihmetellä kokonaisuudessaan varausta, mutta tälläisiä hakuja on viime vuosina otettu ihan liukuhihnalta.
153. Tyler Vessel
Ja taas kerran yli-ikäinen, kovat lukemnat USHL:ssä, mutta kuitenkin 19-vuotiaana hakatut tehot, eikä mikään isokoisinkaan. Vähän mennyt idea miksi näitä poimitaan, mutta tiedä sitten mitään yliopistosarjasta tarttuu mukaan.
183. Keven Bouchard
Draftin toinen otettu maalivahti. Tilastot eivät vakuuta millään tasolla, vaikka pelasi kuitenkin Val d'Orin vahvassa joukkueessa. Oli rankattu nro 10 poshjois-amerikan maalivahdeista, mutta jäädään nyt katsomaan mitä tuleman pitää koska maalivahdeista ei vaan koskaan tiedä. Kokoa kuitenkin löytyy, joten odotellaan.
Ja saatiinhan se Gagner saaga vihdoin ja viimein päätökseen, takaisin tuli Teddy Purcell ja itse olen ihan tyytyväinen ko. vaihtokauppaan. Purcellilla on kokoa ja vaikkei mikään aggressiivisin ole niin tietää kuitenkin miten käyttää kokoaan hyväkseen kulmakahvauksessa ja kiekon suojaamisessa. Kovat possession numerot sekä Corsi. Hyvä haku ja ihan tyytyväinen tuohon, tosin nyt näyttää siltä että joukkueen depth chart meni kokonaan uusiksi. Mutta kyllä tässäkin pelaaja määräytyi Advanced statsien pertusteella, mikä näyttää olevan pohjanan Macin hankinnoille.
Hall - RNH - Eberle
Perron - Draisaitl - Yakupov
Hendricks - Goedon - Purcell
Gadzic - Arcobello - Joensuu
Lander - Pitlick
Huomenna sitten alkaa free-agent Frenzy ja nähtävästi Oilers ollut yhteyksissä etukäteen Ehrhoffiin, Fayneen, Engellandiin, Gociin ja ilmeisesti kiinnostusta tosiaan olisi Quinceyyn, Kuleminiin ja Graboon, mutta jäädään nyt sitten odottelemaan. Oilersilla on tilaa capissa $20 miljoonaa ja sopim uksettomia pelaajia on Petry, Schultz ja Gadzic, sekä Pitlick. Petrylle tehtäneen pitkä koska kohta UFA, Schultzille varmaan haetaan pitkää, mutta itse toivoisin brdge-sopparia ja ktseltaisiin sitten uudestaan vaikka voikin kostautua.