AHL:n puolella pientä hienosäätöä Canucksin kanssa. Will Acton vaihdettiin Kellan Lainiin. Käytännössä Baronsin sentteriosastolle saatiin noin kokoa ja kovuutta. Positiivista tietysti sekin, ettei enää tarvitse Actonia katsella Oilersissa. Kylkiäisenä meni Mitch Holmberg. Hänhän oli näitä junioreissa kovia pisteitä tehneitä kavereita, joka teki junioriuran jälkeen vapaana agenttina AHL-sopimuksen Baronsiin. Mutta ei se homma oikein ole enää ammattilaistasolla lentänyt. Tämä kausi on mennyt ECHL:ssä, jossa kahdeksassa pelissä yksi syöttöpiste. Tällä hetkellä on lisäksi saikulla. Toki Holmberg on ainoa sellainen palanen tuossa kaupassa, jolla voi tulevaisuudessa olla merkitystä.
Spekulaatiot toki alkoivat sen osalta, että Pinizzotto on tullut Oilersiin jäädäkseen ja siksi tarvittiin lisää kovuutta Baronsiin. Saa nyt sitten nähdä. Vaikka siinä pelaamisessa oli ollut hyvää, niin oli myös tyhmä jäähy ja itsensä pelaaminen pihalle voittomaalissa.
Harjoituksissa oli vähän laitettu ketjuja uusiksi. Ykkönen oli palannut siihen Hallin saikun aikana käytettyyn muotoon eli Pouliot RNH:n ja Eberlen rinnalle. Tai no Eberle ei paljoa treenaillut ilmeisesti jonkun pikkuvamman takia ja Joensuu sitten tuuraili siinä ketjussa. Hall puolestaan oli Draisaitlin ja Purcellin kanssa samassa ketjussa. Jolloin luonnollisesti Perron-Arco-Yakupov sekä Hendricks-Gordon-Pinizzotto olivat muuttumattomia. Itse olen ehdottomasti noiden ketjujen kokeilemisen kannalla kuten olin jo ennen Hallin paluuta.
Nythän tuossa on vain sellainen ihan pieni ongelma, että Eakins haluaa antaa Hallille hurjasti minuutteja muttei toisaalta uskalla peluuttaa Draisaitlia.Kumpi kanta noista nyt sitten voittaa. Itse veikkaan homman menevän niin, että noilla ketjuilla lähdetään, mutta viimeistään pelin puolivälissä Hall painaa ykkösen laidalla. Joko sitten tuplavaihtoja tai todennäköisemmin hän on vaihtanut paikkaa Pouliotin kanssa. Jos Eakins kuitenkin pitäisi nuo ketjut kasassa, niin olisihan tuossa hieno mahdollisuus antaa kerrankin Hallille vähän helpommat vastustajat ja yrittää maksimoida hänen tehokkuuttaan.