Jaahas, vieläkö joku masokisti on näitä pelejä katsellut, että raportin tynkää voisi antaa?
Red Wings vs. Oilers
Masokistin päiväkirja.
Hyvä päiväkirja. Tänään sain seurata loistavaa viihdettä Oilersin toimesta. Nämä pojat osaavat todella miellyttää minua. Joka ikinen kerta yllätyn miten paljon nautintoa yksi joukkue voi minulle tarjota.
Top 3:
1. Ehdottomasti Hemskyn loukkaantuminen tuotti itselleni nautintoa eniten.
2. Smythin siirto ykköseen loukkaantumisen jälkeen. Mies oli pelannut jo muutenkin todella nautinnollisesti.
3. Pakkien toiminta oli ihanaa katseltavaa läpi ottelun.
Predators vs. Oilers
Tänään oli taas hyvä päivä, koska Oilers pelasi Predatorsia vastaan. Oilers ei ikinä petä odotuksiani. Olen kyllä jäänyt koukkuun tähän tunteeseen, jonka Oilers minulle saa aikaan. Toivoisin, että pojat pelaisivat joka päivä. Tunnen suurta mielihyvää siitä, että Oilers ei saa edes yhtä maalia aikaiseksi. Kokonaisuutena tämä peli tarjosi minulle niin suurta nautintoa, että mitään top3-listaa ei ole tarpeellista edes tehdä. Huh, toisesta maalista saan kyllä vieläkin hyvän olon. Kiitos Oilers!
Asiaa:
Kyllä taas alkukaudesta eläteltiin turhaan toiveita mistään paremmasta. Alkukaudesta jaksoin uskoa, että peli lähtee kulkemaan. Positiivisia merkkejä oli ilmassa. Nyt täytyy kuitenkin todeta, kun tynkäkausi on puolessa välissä, että peli ei ole kehittynyt millään tavalla. Toki sielä on ollut onnistuneita pelejä myös mukana. Vähän ärsyttää se, että vieläkin jaksetaan usein vedota siihen, että tämä on osa prosessia ja täytyy oppia tästä.. Perus jargonia mutta milloin tämä prosessi loppuu? Täytyyhän sillä olla joku päätöspiste. Ehkäpä Tambellinin erottaminen? Vai montako ykkösvarausta tarvitaan.. Aina tulee uusi vuosi, uusi lottovoitto ja uusia mahdollisuuksia mutta mikään ei muutu. Täytyy ruveta ottamaan vastuuta eikä aina vedota siihen, että on nuori jengi ja opitaan tästä. Kokeneet pelaajat eivät tuo mitään joukkueeseen ja suurimman osan peliesitykset ovat sen tyyppisiä, että niillä ei kuuluisi olla kokoonpanossa.
Itse lähtisin myös tuolta johtoportaasta ensimmäisenä potkimaan porukkaa pihalle. Ne on joukkueen kasanneet ja valmentajan valinneet. Kruegeria en vielä lähtisi erottamaan. Krueger on tuonut tuon dump-and-chase-taktiikan mutta minusta sen tarkoituksena on vain tarjota toinen mahdollisuus. Tällä koitetaan välttää se, ettei turhia kiekonmenetyksiä viivan päällä tule. Oikein käytettynä se on fiksu taktiikka, koska Oilersilla on nopeita hyökkääjiä ja tuolla kiekon heittämisellä päätyyn saadaan vastustajan avauspelaaminen vaikeammaksi. Toki se edellyttää, että hyökkääjät menee sinne vauhdilla ja, että karvataan fiksusti. Se on sitten uuden johdon tehtävänä päättää, että onko mies sopiva johtamaan joukkoja.
Näkisin, että uusi sentteri olisi hyvä saada jo tälle kaudelle. Tämä siirto voisi jopa avata peliä. Nugent-Hopkinsin peli voisi parantua, kun joku muu kantais suurimman vastuun ja pelaisi vastustajan parhaita pakkeja vastaan. Näyttää, että RNH ei siihen vielä pysty. Onko mies edes terve? Edelleen epäilyttää. Toki voisihan sitä koittaa, että mitenkä Gagner siinä roolissa pärjäisi. Tuo sentteri olisi ainut järkevä ratkaisu jonka keksin, mikäli tätä kautta ajatellaan. Pakit on mitä on ja sinne kaivattaisiin myös uusia miehiä.
Täytyy muistaa, että Maltti on Edmonton kannattajan toinen nimi. Turha tässä on mitään paniikkiratkaisuja iskeä pöytään. Ei Roomaakaan päivässä rakennettu. Ratkaisuni siis on, että uusi johto sisään ja annetaan heille avaimet kouraan. Tambellinin on ihan turha enää ruveta näyttämään taitojaan. Paljon työtä edessä uudella johdolla mutta nykyisellä johdolla ei päästä minnekään.
Loppuun vielä faktat tiskiin eli Oilers on vähiten maaleja tehnyt joukkue ja eniten laukauksia ottelua kohdin kohdannut joukkue. Tuota maalinteko-ongelmaa en kyllä voi ymmärtää tällä nimilistalla. Valmennus ei ole onnistunut mutta ei pelkkä valmentajan vaihto ratkaise mitään. Kaikesta huolimatta uskoa riittää ja niinhän se menee, että odotus palkitaan. Raskas reissu tulee pian päätökseen ja eihän sitä koskaan tiedä millaiseen lentoon Oilers vielä lähtee.. Lennä Edmonton Oilers! Lennä!