Manageri uran aloitin Sunderlandilla Championshipissä ja tavoite oli taistella jo ensimmäisen kauden aikana noususta Valioliigaan. Tasona world class ja slaiderit manuaalilla, joten syötöt ja laukaukset ovat vaikeampia toteuttaa. Manuaalilla on tullut jo FIFA21:stä pelattua, joten ihan uutena ei tullut. Edellistä peliä ei ollut ja kyllä tää nykyinen tuntuu todella hyvältä pelimoottorilta vielä ps5:lla pelattuna. Pienet lisät höystettynä tämä manageripeli tuntuu oikein onnistuneelta, vaikka ainahan näissä EA:n peleissä olisi kiva saada kerralla enemmän.
Lähes tulkoon kaikki pelit tuli ekalla kaudella pelattua itse ja viimeisellä kierroksella voitto Blackpoolista noustiin kuudennelle sijalle ja näin ollen playoffseihin. Takeeta ei ollut kuinka ristiin muut joukkueet pelaavat, mutta selostajan sanoessa että joukkue sinne jatkopeleihin pääsee, oli helpotus. Watford hoidettiin yhteismaalein 8-2 ja en tiedä mitä siellä Watfordissa oikein töppäiltiin, mutta tuntui että meni aivan vihkoon heillä. Slaidereita olen muuttanut itselleni ja botillekkin jonkun verran, mutta tuntui että varsin liisterissä olivat. Yllättäen sitten Middlesbrough tuli vastaan Wembleyllä ja se hoidettiin 2-1! Näin ollen Sunderland nousee kolmantena joukkueena Valjuun, yhdessä Norwichin sekä Sheffieldin kanssa.
Erikoismainintana junnuista ensimmäisellä kaudella löytyi 16 -vuotias Mikel Calderon, joka painoi CAM paikalla 22 maalia, hän oli 67ovrl, mutta nyt kauden alkaessa hän on noussut 73:ksi. Value taisi olla 2,2milj, kun hänet naarasin akatemiaan. Nyrkkisääntönä on tullut pidettyä miljoonan tuntumassa tuota valueta, ellei sitten löydy eri paikalle jotain 500k valuen omaavaa pelaajaa, jotta saa rotaatiota. Valjuun lähdetään siitä että pyritään pitämään tuo paikka ylhäällä.
FA cupissa tuli viime kaudella puolivälierissä vastaan City, Cancelo otti pelin alkuun punaisen ja painoin maalin sen jälkeen. Lopputulos taululla 4-1 Citylle alivoimaisena, kun Haaland innostui maalinteossa minun 67ovrl veskaria vastaan.