Itse pidän maajoukkuepeleistä, vaikken mitään joukkuetta valmentaisikaan tuo se realistisuutta peliin kun maajoukkue pelaajilla stamina kärsii kuten oikeassa elämässä.
Ja eikös peliohjelmat ole erittäin realistisia? Itse ainakin olen siinä käsityksessä, toki aina English Premier Leaguea pelaan.
Uusi siirtosysteemi on tosiaan loistava, overallin voisi poistaa vaikka kokonaan koska se kuitenkin joskus tahtoo muuttaa mieltäni vaikka kuinka tietäisin toisen pelaajan ominaisuuksien sopivan paremmin jollekin pelipaikalle. Sellaista lisäystä toivoisi kuitenkin että pelaajista joita vastaan pelaat saisi lisätietoa ilman erillistä scoutingia. Tietysti pelaamalla saa käsityksen attribuuteista mutta jos simuloi osan peleistä niin silloin se ei onnistu.
En ole itseasiassa varma tekeekö AI pelaaja vs. pelaaja kauppoja? Jos tekee niin siihen pitäisi ehdottomasta tulla esto vaihtaa pelaajia toiseen maahan, ei ole oikein realistista että saksalainen tai englantilainen pelaaja vaihdetaan Brasiliaan.
Niin kuten todettua, niin jossain liigoissa pelissä tullut niin että kaksi peliä kolmen päivän sisään. Eli yksi välipäivä vain välissä. Oikeastihan näitä nyt ei tapahdu oikeastaan koskaan. Peliohjelmia aina sen verran pyöritellään että ainakin se pari päivää taukoa pelien välissä. Tässä pelissä turhankin usein käynyt toisin.
Pelaaja<->pelaaja kauppoja nyt muutenkaan kauheasti mielestäni tarvisi, kun miettii ettei niitä oikeastikkaan juurikaan tehdä. Ehkä jotain sellaisia että "ostamme teiltä tämän pelaajan ja saatte lainalle sitten hänet vielä puoleksi vuodeksi" tyyppisiä toki voisi olla. Tai sopia kauppoja tyyliin vuoden päästä vasta toteutuvaksi, kuten oikaesti usein tehdään nuorten lupausten kohdalla.
Overalista täysin samaa mieltä. Olen jo useamman vuoden toivonut sen poistamista.
Ja kuten itsekkin sanoit ja itse aiemmin, niin olisi kiva saada tulevista vastustajista jotain tietoa. Voisi kehitellä samaan suuntaan kuin manageripeleissä. Eli joku scoutti/2.valmentaja arvioisi vaikka että "vastustaja pelaa tällä tavalla, vaikka 4-2-3-1, joukkueen parhaat pelaajat ovat x ja y, varo erityisesti joukkueen pelitavassa "pitkiä palloja"(tai mikä nyt vain tulisikin)". Toivotaan että tuota kehitetään, koska managermode on ainoa mitä oikeastaan yksin pelaan ja kavereidenkin kanssa 95% peleistä tapahtuu siinä.
Lisäksi noissa junnupelaajissa vituttaa kun sieltä tulee joku oikea laituri, joka on kuin tehty kymppipaikalle. Itse pelailin Nottingham Forestilla aika monta kautta ja sainkin nostettua sen ihan huippuseuraksi, mutta noita omia junnuja piti peluuttaa aika paljon väärillä pelipaikoilla. Tuo em. oikea laituri esimerkiksi jäi muistaakseni johonkin 85-86 overallin kieppeille. Ongelmana oli kuitenkin se, että nopeusarvot olivat jossain kuudenkympin tienoilla ja syöttely ja laukominen erinomaisella tasolla. Ongelman korjaisi se, että pelaajat oppisivat uusia pelipaikkoja juuri Fifa Managerin tyyliin. Ja overall vaihtuisi sen mukaan, että mille paikalle ominaisuudet sopivat.
Tätä tosiaan sanoinkin ja mielestäni olisi täysin realistista, että pelaaja iän myötä oppisi uusia paikkoja sen mukaan, että jos häntä peluuttaisi tietyssä roolissa. Luulisi ettei tuota olisi edes kovin vaikea koodata. Peli vain katselisi että pelaaja x pelannut nyt vaikka 30 peliä jo tiettyä paikkaa niin oppisi sitten sen paikan.