DVD-soitinta hankkimassa

  • 10 057
  • 57

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aikomus olisi hankkia DVD-soitin. Onko kellään kokemuksia JVC:n laitteista. Malli HR-XV2 kiinnostaa, siinä oli myös VHS mukana. Hinta on Suomessa about 349e ja Saksassa about 229e-239e. Onko pelkkä DVD parempi kuin DVD+VHS ja hyvät perustelut, ei mutu juttuja.

Minkälaista laitetta yleensäkin suosittelette. En aio hankkia mitään huippukonetta, vaan ns. halvan ja mahdollisimman hyvän. onko kokemuksia saksalaisista nettikaupoista ja entä ranskalainen Nomatica, jonka sivut ovat suomeksi ja aika halpa sekin.

Eli tietoa kaivataan.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Noista sun luettelemista laitteista en paljon tiedä mutta käy tutustumassa dvdplaza.fi sivujen keskustelupalstaan. Sieltä löytyy ainakin vastauksia.
 

JanJ

Jäsen
Mulla on jo pitkään ollut Citymarketin halpiskone Baier 903 ja voin sanoa että on ihan helevetin hyvä laite. Hiirenhiljainen, säätöjä löytyy jopa liikaakin ja on nopea. Mahtava kone 79 eurolla (ilman Plussakorttia se oli 199, nyt 129)
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kävin tsekaamassa dvdplazan. Siellä ei pahemmin JVC:stä ollut juttua.

Onkos kenellekään tuttu sellainen peli kuin AFK DVD-101. Dvdplazan mukaan germaanivehje kiinalaisiten tekemänä. ei sitä siellä ainakaan pahemmin haukuttu. Yhdessä liikkeessä sitä tarjottiin hintaan 110e. Samassa paikassa oli SABAn DVd soitin 99e, ja myyja sanoi sen olevan = Thomson.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti JanJ
Mulla on jo pitkään ollut Citymarketin halpiskone Baier 903 ja voin sanoa että on ihan helevetin hyvä laite. Hiirenhiljainen, säätöjä löytyy jopa liikaakin ja on nopea. Mahtava kone 79 eurolla (ilman Plussakorttia se oli 199, nyt 129)

Sama laite löytyy täältä.

Äänetön, hyvännäköinen ja varmatoiminen. Hyvät säädöt ja valikot. 99 euroa köyhdyin Citymarketissa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Yksi vaihtoehto

Hong Kong niminen liike myy 69 euroon Daewoo 9000s DVD-soitinta. Kyseinen vekotin toistaa dvd, cd-r/rw svcd, vcd, mp3 ja jpegit. Se on aluekoodivapaa ja sillä on vuoden takuu. Ostin moisen laitteen reilu viikko sitten ja hyvin on pelittänyt.

Halpismalleista Unitedin soittimia on kehuttu. Daewoon ostin halvan hinnan ohella sen takia, että se oli ensimmäinen valmistaja jonka nimen olin aiemmin kuullut. Kuinka moni on teistä on kuullut muka Lenco-nimisestä valmistajasta?
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Täältäkin löytyy Baierin omistaja, mutta en anna laitteelle yhtä hyvää arvosanaa kuin ylläolevat kirjoittajat. Tiettyjen levyjen kohdalla soitin nimittäin rämisee turhan kovaa elokuvan alussa ja lopussa ja samoin joidenkin audiolevyjen musiikkiin on välillä vaikea keskittyä soittimesta lähtevän hyrinän takia. Samanlaisia oireita on muillakin soittimen omistajilla ollut, mutta näyttääpä tuo vian ilmeneminen olevan silti soitinkohtaista. Halpahan tuo kuitenkin oli ja suurin osa DVD-levyistä toistuu ilman tuota räminää, joten en jaksa suurta metakkaa tuosta nostaa
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Löytyykö keneltäkään kokemuksia LG:n soittimista tai muista laitteista? Ovatko laadukkaita, kelvollisia vaiko humpuukia?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itselläni oli ensimmäisenä dvd-soittimena Gigantista aikoinaan ostettu "superhalpa" Matsui. Hintaa oli 119€. Ketään ei kaiketi yllätä, että meni rikki kuukausi vuoden takuun umpeutumisen jälkeen.

Nyt on tuollainen Expertistä viiden vuoden takuulla hankittu Sonyn DVP NS433. Hintaa oli 215 euroa, eli ei loppujen lopuksi varmasta viiden vuoden laitteesta niin paljoakaan. Sain vielä hinnasta pois tuon 15 euroa, heh...

Toistaa about kaiken mitä sisään tunkee. Ei pidä ääntä ja on mukava käyttää muutenkin. Ainakin kun tutustuu esim. kuvakoon muuttamisen osalta ensin manuaaliin, tuohon espanjalaisesta pojasta kertovaan romaaniin.

Tällä hetkellä kyseisen laitteen saattaa saada jo ilman suhteita siihen kahteen sataan euroon, eli ei muuta kuin kauppaan. Kyllä se ulkonäöltäänkin voittaa ne usein melkoisen mielenkiintoisen näköiset halpislaitteet.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
LG

Viestin lähetti OldTimeHockey
Löytyykö keneltäkään kokemuksia LG:n soittimista tai muista laitteista? Ovatko laadukkaita, kelvollisia vaiko humpuukia?

Mulla on LG:n 'kopio', nimeltään Radionette. Siis TÄYSIN sama laite kun tietty (en nyt muista) LG:n soitin hiukan erilaisilla kuorilla. Niissä kuorissakin taitaa (nettikuvien perusteella) suurin ero olla logossa ja merkissä.

Samanlainen halpislaite siis kuin itselläsikin (Baier?), eikä minullakaan mitään ongelmia laitteen laadun suhteen. Ainoa huono puoli on joihinkin muihin halpislaitteisiin verrattuna, että aluekoodivapaaksi ohjelmointi ei käy yhtä näppärästi kuin muissa (kaukosäätimellä) vaan ilmeisesti minun pitäisi polttaa jokin ohjelma levylle ensin ja käyttää sitä soittimessa. (löytyy kyllä netistä). Enpä ole jaksanut vaivautua.

Jos hinta on jonkinlainen kynnyskysymys niin mielestäni ostajan kannattaa tällä hetkellä ihan rauhallisesti odottaa, että nauhoittavilla dvd-soittimilla tulee hinnat alas ja satsata sitten siihen. Jos mieli on kuitenkin malttamaton (kuten minulla) niin sitten kannattaa ostaa 'välikauden' soittimeksi tällaisen halpiskoneen. Itse köyhdyin koneesta kokonaiset 89€ ja siihen tuli kaupan päälle kolme leffaa.
 
K

kangaroo

Viestin lähetti OldTimeHockey
Löytyykö keneltäkään kokemuksia LG:n soittimista tai muista laitteista?

Kaiket päivät tuijottelen työpöydällä olevaa LG:n 17" Flatron-näyttöä. Hyvät värit, terävä ja laadukas kuva. Ei valittamista.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Aiheeseen liittyen, paljonko tallentavat DVD-häkkyrät nykyisellään maksavat? Löytyykö suosituksia hintalaatusuhteista?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Vilperttiä peesailen.

Jos nykyisellään joutuu maksamaan suhteellisen laadukkaasta (esim. Pioneer, JVC, Panasonic, Kenwood, Sony) soittimesta jotain halvimmillaan 200-300€, niin enpä tiedä onko järkeä säästää laitteessa, jonka käyttöikä voi olla 10 vuotta satasta-muutamaa ja ostaa joku helvetin SHRFAHFD, joka ei kuitenkaan vedä vertoja em. laitteille hinnan lisäksi missään. Minusta ei ole.

Kaikessa jäädään ja itse olen kuullut, että nuo halpis soittimet ovat ennenkaikkea äänenlaadultaan ja metelinsä takia ihan perseestä, jos haluaa soittaa laitteella musiikkiakin. Kuvan laatua ja niiden eroja nyt ei ihan helposti enää ihmissilmällä erota ja sen huomaamiseen pitäisi olla aika optimaalinen ympäristö ennen kuin voi paikallistaa itse soittimeen - paitsi tietysti jos ero on luokkaa rekka-auto, mutta harvemmin kai nykyään.

Ja jos ei niin nuuka ole stereo- tai kuvalaitteistonsa laadukkuudesta, niin sitten on tietysti lisäksi myös kaikki takuuasiat ja tuo luotettavuus ylipäänsä. Ehkä se JGDSFDH kestää pitkään, ehkä ei. Yleensä kaiketi ei.

Kyllä se vaan niin on noiden televisioiden, videonauhureiden, dvd-soitinten ja stereolaitteiston kanssa, että köyhän ei ole mitään järkeä ostaa paskaa. Pikkuisen isompi satsaus ja siinä on käyttäjälle laadukasta soitinta vuosiksi eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Re: LG

Viestin lähetti Prof. Puck
Samanlainen halpislaite siis kuin itselläsikin (Baier?), eikä minullakaan mitään ongelmia laitteen laadun suhteen.
Ei ole Baieria vaan Sonyn DVD-soitin/viritinvahvistinyhdistelmä. Enpä vaan ole vekottimeen täysin tyytyväinen, joten vaihtaminen on käynyt mielessä.

Merkkinä juuri LG kiinnostaa, koska laitteet vaikuttavat suht' laadukkailta, mutta hintalapussa ei ainakaan vielä ole samaa "brändilisää" kuin esim. Sonylla ja Panasonicilla. Hankintalistalla on myös videoprojektori ja niissäkin eräs LG:n malli kiinnostaa ainakin teknisten tietojen pohjalta.
 

Puster

Jäsen
Viestin lähetti Pressiboxi
Aiheeseen liittyen, paljonko tallentavat DVD-häkkyrät nykyisellään maksavat? Löytyykö suosituksia hintalaatusuhteista?

Itseltäni löytyy Panasonicin E50 -tallentava DVD. Eli tämä on se DVD-R:lle ja DVD-RAM levyille tallentava laite. Editointi yms häkkyrät ovat tolkuttoman helppoja käyttää ja muutenkin käytössä mukava.
Hintaa oli muutama kuukausi sitten noin 500 ekulia.

Mutta jos nyt olisin moista laitetta hankkimassa, niin valinta taitaisi olla saman valmistajan kovalevyllä varustettu malli. Työyhteisössä on kokemusta moisesta ja kuulemma on sitä samaa tasoa, lisättynä 100 tunnin tallennusmahdollisuudella ja loistavilla digikamera liitännillä.
Hintaa tosin sitten on vielä hiukkasen yli tonnin mutta eiköhän ne jonkin ajan kuluttua ala laskemaan.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Puster
Itseltäni löytyy Panasonicin E50 -tallentava DVD. Eli tämä on se DVD-R:lle ja DVD-RAM levyille tallentava laite. Editointi yms häkkyrät ovat tolkuttoman helppoja käyttää ja muutenkin käytössä mukava.
Hintaa oli muutama kuukausi sitten noin 500 ekulia.

Mutta jos nyt olisin moista laitetta hankkimassa, niin valinta taitaisi olla saman valmistajan kovalevyllä varustettu malli. Työyhteisössä on kokemusta moisesta ja kuulemma on sitä samaa tasoa, lisättynä 100 tunnin tallennusmahdollisuudella ja loistavilla digikamera liitännillä.
Hintaa tosin sitten on vielä hiukkasen yli tonnin mutta eiköhän ne jonkin ajan kuluttua ala laskemaan.

Minullakin on ollut pari kuukautta käytössä tuo Panasonic DMR-E50 ja todella tyytyväinen olen ollut. Ei ole yhtään videoita ikävä. DVD-RAM levyt toimivat hyvin ajansiirrossa ja DVD-R levyille voi tallentaa jos haluaa säilyttää ja katsoa talleinteita muilla soittimilla. Saksasta tilattuna tämän e50 saa jo noin 400 eurolla. Toki jos on varaa sijoittaa tuplamäärä euroja niin kannattaa harkita kovalevylle varustettua DMR-HS2 mallia.

edit. DVDPlazan foorumilta löytyy sivukaupalla keskustelua eri DVD-tallentimista.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JanJ
Mulla on jo pitkään ollut Citymarketin halpiskone Baier 903 ja voin sanoa että on ihan helevetin hyvä laite. Hiirenhiljainen, säätöjä löytyy jopa liikaakin ja on nopea. Mahtava kone 79 eurolla (ilman Plussakorttia se oli 199, nyt 129)

Nyt meikäläinenkin on yllämainitun koneen tuore omistaja. Kun Hesarista hyppäsi silmille Malmin Citymarketin mainos, missä tuota konetta myytiin hintaan 69,90 ja kaupanpäälle sai vielä vajaa 10 euron arvoisen scart-johdon, alkoi se jo vaikuttaa siltä kuuluisalta tarjoukselta, josta ei voi kieltäytyä.

Joskus aiemminkin olen katsellut tuota vekotinta sillä silmällä, mutta "liian" halpa hinta on vähän pelottanut. No, nyt kun jo kaksi jatkoaikakollegaa on antanut sille hyvän arvosanan, uskaltauduin tekemään kaupat. Tokkopa kovin ihmeellistä vehjettä tarvitsenkaan, kun televisiokin on vaivainen 20 tuuman monoääninen laatikko.
 

Rike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kertokaapa asiasta enemmän tietävät, kannattaako tallentava DVD ostaa jo nyt, vai tuleeko hinnat lähitulevaisuudessa alaspäin?

Ja jos ostaa nyt, niin mitä suosittelette?

Rike
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Viestin lähetti Kotkafani
Minkälaista laitetta yleensäkin suosittelette. En aio hankkia mitään huippukonetta, vaan ns. halvan ja mahdollisimman hyvän.
Itselläni on Panasonicin Dvd Rv32 joka muutama kuukausi sitten maksoi noin €200, mutta jos tänään ostaisin uuden koneen olisi se luultavasti Philipsin DVD737 DivX-Dvd-soitin, joka maksaa €219 Kodin Anttilassa.

Tuotetiedot

Toki riippuu paljon myös siitä että tarvitsetko laitteen joka lukee DivX leffoja ja pystyykö tätä Philipsin laitetta mahdollisesti päivittämään.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Digiboxeihin ja -televisioihin kovalevy ja tallennusmahdollisuus

Viestin lähetti Rike
Kertokaapa asiasta enemmän tietävät, kannattaako tallentava DVD ostaa jo nyt, vai tuleeko hinnat lähitulevaisuudessa alaspäin?

Ja jos ostaa nyt, niin mitä suosittelette?


IL julkaisi eilen uutisen kovalevyn sisältävistä digitelkkareista ja -boxeista, ehkä tämä olisi yksi ratkaisu? Tallennustilaa koviksella tuntuisi olevan aika lailla reippaasti. Ja mikäli kuluttajahinnat tuollaisilla mööbeleillä olisivat kohtuullisia, tulisi kaupat tehtyä varmasti aika äkäiseen.

Ainakin minun mielestäni tuo yhdistelmä kuulostaa paremmalta syyltä hankkia digireleet kuin "melkein kaikki maalit Maikkarilta" tai muurahaisten vaelluksesta kertovat dokkarit YLE:n Teemalla. Tosin DVD-tsydeemeihinhän tämä ei mitenkään liity.

Rekisteröitymisen vaativa linkki tästä.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
AFK DVD 101 tuli sitten ostettua, hinta 99e. Tuntui ihan OK vehkeeltä käytettäessä ja hiljainenkin se on. Laite on "saksalainen" Kiinassa kait koottu soitin, takuu 3 vuotta. Likainen Harry pyöri hyvin ja samoin mm. jpeg-kuvien katselu pelasi, CD:kin soi ihan hyvin.

Satsataan sitten enemmän kun nuo tallentavien DVD-soitintan hinnat laskevat järkevälle tasolle.

Seuraava hankinta lienee kait laajakulma TV.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin itse tuon Unitedin halvan mallin Anttilasta reilu kuukausi takaperin. Olen ollut todella tyytyväinen siihen. Minulla oli helvetin vanha viritinvahvistin ja sain sen kautta sitten kaiuttimet myös yhdistettyä laitteeseen, olen tähän mennessä katsonut sillä about 20 leffaa ja kuunnellut CD:tä about 10 tuntia, ihan kelpo CD:soittimenakin siis toimii viritinvahvistimen kautta. Aluksi epäilin laitteen laatua. Kone oli todella halvan näköisessä pakkauksessa ja aloin jo empiä, sitten kuitenkin myyjä kertoi minulle että laitteessa on 2 vuoden takuu. Kone taisi maksaa 80€ joten ajattelin että ostan tämän nyt ja kahden vuoden päästä uuden, nyt 600€ maksava tulee silloin varmasti maksamaan 80€ vähemmän joten järkevä kauppa mielestäni. Niin, konehan on aluekoodivapaa sekä varustettu kauko-ohjaimella. Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille.
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Yamada

Onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta? Ainakin verkkokauppa.com kauppaa kyseistä tuotetta 159€:n hintaan mutta ilmeisesti vieläkin toimitusongelmia.
Laite tuntuisi toistavan melkein kaiken paitsi vinyylit...kokemuksia?
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Rike
Kertokaapa asiasta enemmän tietävät, kannattaako tallentava DVD ostaa jo nyt, vai tuleeko hinnat lähitulevaisuudessa alaspäin?

Ja jos ostaa nyt, niin mitä suosittelette?

Rike
Ei kannata!
Ensinnäkin nämä nykyiset laitteet eivät ymmärrä digitaalisignaalin päälle vaan ottavat sisääntulevan signaalin analogimuodossa ja vasta laitteen softa kääntää sen digitaalimuotoon ja tässä käänösvaiheessa kuvanlaatu kärsii. (Ei paljon mutta...)

Toiseksi tallentavan DVD:n standardi ei ole viellä vakiintunut eli löytyy kolmenlaista eri tekniikkaa käyttävää laitetta -RW, +RW ja RAM.

-RW-järjestelmä on tällä hetkellä yleisin, mutta huonoin eli vanha tallennus pitää poistaa ennekuin uutta voi tallentaa. Lisäksi jos -RW levyltä poistaa keskeltä jotain, seuraavan kerran kun tallentaa levylle jotain, tallennus tapahtuu sitten että ensiksi tallennetaan tähän aukkoon ja sitten loppu osa levyn lopussa olevaan vapaaseen tilaan.

+RW-järjestelmässä päälle tallentaminen taas onnistuu.

RAM-järjestelmä on näistä kolmesta kallein, mutta paras (taitaa toistaiseksi löytyä vain Panasonicin laiteista) RAM toimii kuin kovalevy eli ei väliä missä sitä tyhjää tilaa levyllä on. Lisäksi voi alkaa tallennuksen katsomisen alusta samalla aikaa kun laite tallentaa sitä loppua.

Itse aion tallentavan laitteen ostaa vasta sitten kun:
1) Standardi on vakiintunut.
2) Tallentavat suoraan digisignaalista
3) Sisältävät kovalevyn (jos RAM-järjestelmä ei voita)
4) Ja sitten kun hinta alkaa olla kohtuullinen

JK. Kyllä ne hinnatkin sieltä alas tulee, on tässä jo vuoden verran tullut seurattua hintakehitystä ja hinnat on tippunut keskimäärin 40% viime vuodesta.
Mutta se tekniikka!
 
Viimeksi muokattu:

Turambar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti lintu
Ostin itse tuon Unitedin halvan mallin Anttilasta reilu kuukausi takaperin. Olen ollut todella tyytyväinen siihen. kyllä lämpimästi kaikille.

No tänään tarttui kainaloon kyseinen kone. Viimeinen, joka oli Joensuun anttilassa jäljellä. Armottomalla tinkaamisella sain mukaan vielä kahden metrin scart-johdon ilman lisäkustannuksia ja hintaa koko paketille tuli 75 esquidoa. Eikun testaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös