Canucksin fanit näyttävät olevan aika selvällä enemmistöllä sitä mieltä, että voittivat kaupan six love.
Mike Brown tosiaan nostettiin farmista, mutta onkin sitten toinen asia pääseekö hän pelaavaan kokoonpanoon muitakin kuin Coloradoa ja Edmontonia vastaan. Jos pääsee, niin alta siirtynee pois Jarkko Ruutu.
Brashearin jälkeen Vancouverin kovimmat tappelijat löytyvät minun nähdäkseni Brownin sijaan akselilta Bertuzzi -Strudwick. Bertuzzilla ei ole varaa kovin paljoa tapella ja Strudwick ei tahdo mahtua kokoonpanoon kuin laiturina. Se taas johtaa samaan ongelmaan kuin Brownin nostaminen kokoonpanoon, eli erittäin hyvin paikkansa täyttäneen Ruudun pullahtamiseen kokoonpanosta. Denis Pederson osaa myös tapella Ruutua paremmin, mutta hän on tässä vaiheessa selkeästi Ruudun takana depth chartissa eikä kuitenkaan mikään oikea tappelija, ja kaiken tämän onnettomana summana kauppa on huono uutinen Ruudulle. Yksiulotteisena nelosketjun laiturina hän joutuu mahdollisesti tekemään tilaa goonille (Brown) - ja jos ei joudu, joutuu hän hyvin helposti goonin hommiin itse. Ruutuhan on kova jätkä ja kaikkea, mutta siinä hommassa ei alle 90 kilon miehelle ole varattu kuin ottajan rooli. Ensireaktio faneilla näyttää olevan, että Mike Brownin istukoon pressiboksissa ja pelaajat hoitakoot oman suojelemisensa - ja Ruutu sen vähän mitä jää yli ja minkä pystyy. Loput pitää sitten vain niellä.
Minä luulen että kauppoja tulee lisää. Chubarov ja Ruutu ovat pelanneet niin hyvin nelosketjussa, että heidän siirtämisensä kokoonpanosta ei oikein näytä todennäköiseltä. Kukaan muu ei taas tule edes kysymykseen - sillä Strudwick ja Pederson ovat jo valmiiksi periaatteessa ulkona. Jo tämä ongelma todistaa miten paljon Canucks kaupan myötä syvensi kokoonpanoaan pelillisellä puolella. Canucksilla on myös Klatt ja Druken tällä hetkellä sivussa, ja molemmat ovat selvästi kokoonpanon miehiä. Andrew Cassels taitaa ensi kesän UFA:na olla vuokrattavissa korkeimmalla tarjouksella hyvinkin pian..
Casselsin myyminen tekisi tilaa ensi sijassa Morrisonille, joka voisi siirtyä Lindenin laidalta takaisin keskelle. Seurauksena Brownille tulisi tilaa laitaan ja Chubarov saisi pitää nelossentterin paikkansa, jonka hän on aika vakuuttavasti ottanut ja Ruutu saisi jatkaa omaa koheltamistaan - ainakin kunnes Druken, joka laidalla ei pärjää, tulee takaisin. Tämä edellyttäisi tietysti sitä, että Cassels vaihdettaisiin prospecteihin tai varauksiin - tai puolustajaan. Canucksien puolustus on ollut tällä kaudella heikko. Ongelma on vain vaikea korjata, koska heikkous tuntuu olevan lähtöisin parhaiden pakkien huonosta pelistä - Öhlundilla on ollut ongelmia silmänsä kanssa ja Jovanovski on lopettanut taklaamisen loukkaantumisen pelossa ja Olympialaiset silmissään.
Drake Berehowski on vähän kalliin puoleinen mies Canucksille omaan rooliinsa ja hän saattaa hyvinkin olla lähdössä Casselsin seurana - samoin kuin Pederson, joka oli hyvä New Jerseyn vanhassa, tiukassa kurissa, mutta ei ole pärjännyt Canucksien aktiiviseen karvaamiseen perustuvassa järjestelmässä. Sekä Pedersonin että Berehowskin arvoa kaupassa laskee heidän kovat palkkansa ja siksi Canucks tuskin saa heistä mitään sen kummempaa tilalle - kenties päinvastoin. Paketin mukana miinuksina lähinnä pois nuorempien ja halvempien pelaajien tieltä.
Brashear ei ole tapellut 19:ään peliin, ja sekä Näslund, että Cloutier on ajeltu useampaan kertaan sinä aikana Brashearin ollessaan jäällä. Vähäisemmistä rikoksista nyt puhumattakaan. Tämä yhdessä Brashearin flegmaattisen pelin ja siitä huolimatta kovana pysyneen jääajan kanssa paljasti jo joku aika sitten kaupan olevan tulossa. Hlavac on kovaa valuuttaa Brasheariin nähden, ja itse katson Vancouverin voittaneen kaupan selvästi. Brashearin potentiaali enforcerina on kohtalaisen kovakin, mutta hän ei ole hoitanut työtään kunnolla vuosiin ja oikeastaan ollenkaan pariin vuoteen. Hlavac taas - no Morrison sai vihdoin laiturin ja Hlavac itse pursuu potentiaalia.
EDIT: Pakko laittaa selvennykseksi, että kukaan ei kai tosiaan oleta Ruudun tappelevan mitään oikeita kovanaamoja vastaan. Siinä ei tulisi edes turpaan, vaan lähtisi henki. Canucksilla ei vain ole ketään muutakaan siihen hommaan, sillä Brown on vasta poikanen ja saa turpaansa yhtälailla. Tässä vaiheessa siis Canucksilla ei ole oikeaa enforceria lainkaan. Pudotus flegmaattisestakin Brashearista on korkea - mutta nähtävästi hyppy, jota Canucks -fanien selvä enemmistö tervehtii hurraamalla. Ruudun hommaksi tässä jäisi tapella niiden possuilijoiden kanssa, joiden kanssa voi olettaa pärjäävänsä; siinäkin hommassa Ruudulla olisi molemmat silmät mustana koko ajan. Ruudulla olisi tässä tietysti se etu, että toisin kuin Brashear hän tosiaan voi tapella myös vähän heiveröisemmän mailanheiluttajan kanssa. Itse en siis usko tuohonkaan vaan siihen, että Ruutu tippuu kokoonpanosta ja Brown ottaa nenäänsä kunnes uusi kauppa pistää taas palapelin uuteen kuntoon.