Digitaalinen videokamera?

  • 2 577
  • 10

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen vaihtamassa nykyistä videokameraani uudempaan ja nykyaikaisempaan. Mielessä on käynyt jonkin sortin DV -kamera. Mutta kun valikoimaa tuntuu riittävän ihan tarpeeksi ja hintataso näyttäisi olevan 800€:stä ylöspäin. Nyt kysyisin arvon jäseniltä teidän omia kokemuksianne, suosituksia yms. Eli minkälainen kamera kannattaisi hankkia? Mihinkään ammattikäyttöön sitä en tule käyttämään, joten mitään tolkuttoman kallista ei kannata suositella...
 
Suosikkijoukkue
Rochester Diablos
Itse käytän valmennushommissa Sonyn DCR PC 100 mallia ja koneella Pinnacle Studio 8 ohjelmaa,

Tsekkaa Sonyn linja läpi sillä heidän DV kameransa ovat laadukkaita ja ainakin itse olen ollut todella tyytyväinen niiden käyttömukavuuteen, laatuun ja luotettavuuteen.

Linkki mallivideoon

Tuon linkin mallivideon kuvasin kauden aikana treeneissä siten että kun vedimme hommaa Karin kanssa minulla oli video käynnissä jalustalla ja harjoitteen jälkeen tsekkasimme asian heti kameran LCD:ltä.

Jukka
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Iteltäni löytyy Sonyn DCR-TRV 330 ja voin kyllä suositella lämpimästi.
Tuossa on infoa tästä kamerasta hieman tarkemmin.

Hinta on nykyään siinä 900eur:n kieppeillä.

Itse olen tykännyt, eikä ole ollut mitään vikaakaan.
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiitoksia Jukalle ja Joelle

Eli kiitoksia Jukalle ja Joelle mielipiteistänne. Olen vahvasti kallistumassa Sonyn suuntaan eikä vähiten sen takia, että voitti uusimman TM:n testin, jonka kohteena oli ns. halvemmat DV -kamerat. Tosin olen itse kallistumassa ehkä Gigantin myymään TRV-22E? malliin, jossa on still -kuvat sekä mpeg-valmius.

Jos jollain teistä on vielä kokemusta Sonyn tai muiden valmistajien DV -kameroista, otan enemmän kuin mielelläni kommentteja vastaan.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Canonin kamerat

Onko kenelläkään kokemusta canonin malleista. Olen katsellut tuota mallia MV630i, jossa on -, DV, AV ja S-Video ulostulo. Mikrofoni-, DV- ja analoginen sisääntulo. USB-liitäntä ja muistikorttipaikka. Hinta on suomesta ostettuna vajaa 800 ja saksasta tilattuna pikkuisen yli 650. Ominaisuuksiltaan vaikuttaisi erittäin lupaavalta, mutta miten kamera eroaa esim monta sataa kalliimmasta sonyn trv 22-mallista?
Hinta-laatu-suhteeltaan hyvät kamerat kiinnostavat muutenkin ja jos jollain on tietoa suomalaista videokamera-sivustoista niin mielenkiinnolla tutustuisin niihin.
 

Jumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pysy kaukana JVC stä.

Katsele netistä "lens cap problem" ja "Condensation, please wait"

Itsellä pari vuotta vanha JVC:n DV joka on nyt täysin käyttökelvoton. Ensin oli tuo tyyppivikana oleva "lens cap" bugi joka meni takuuseen, nyt väittää olevan kosteutta, tämä taas on hyvin yleinen vika useissa JVC:n malleissa. Maahantuoja ei ole "koskaan kuullutkaan" mainitusta viasta, osasi toki heti sanoa mitä pitää vaihtaa ja paljonko kustantaisi...
 

Erik Loka

Jäsen
Hyvää joulua.

Meikäläisellä on nyt vakavassa harkinnassa ostaa Sanyo XACTI HD2 -digikamera, joka toimii siis myös videokamerana. Löytyykö kokemuksia kautta tietoa tästä kyseisestä laitteesta?
 

lihaani

Jäsen
Jos tosissaan haluaa kuvata erottelukyvyltään yleisradiotasoista videota, niin Sonyn ja Canonin kalliimman pään mallit ovat varma vaihtoehto.

Mutta sunnuntaikuvaaja voi piruuttaan kokeilla Nokia N95:n videokameraa. Aina se VHS-kamerat voittaa mennen tullen. Ja tulee puhelimen kylkiäisenä.
 

Erik Loka

Jäsen
No tottakai. Mutta tuossa kamerassa tuntuu olevan kohdallaan niin videokuvaus, kuin stillkuvaus. Kooltaan pieni, ja ilmeisesti varsin näppärä käyttää. Ei sillä tietenkään mitään elokuvia tehdä, mutta kulkee kivasti vaikka taskussa mukana.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tilasinpa Hobby Hallista HD-tasoisen (720p) videokameran. Merkki on Samsung HMX-F80BP ja siinä on 52 x optinen zoom, 2,7" kosketusnäyttö ja USB (lataava) sekä HDMI liitännät. Kooltaan kamera on melko pieni ja painoakin on vain 220g (ilman akkua). Eiköhän tällä jonkinlaisia kotivideoita saada aikaiseksi. Hintaa kameralle tulee 209€ joten varsin edullinenkin. Tilasin myös kylkeen 8G muistikortin niin saa tallennettuakin kuvaukset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös