Digikuvien tulostuttaminen?

  • 1 506
  • 10

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tietokoneiden kovalevyt ja erilaiset varmuuskopiolaitteet pursuilevat digikameroilla napattuja kuvia, mutta mikä olisi helpoin tapa saada ne tulostettua paperiversioiksi?

Kalliita valokuvatulostimia on testailtu huonoin tuloksin. Tulotuspaperit maksaa aivan svidusti ja tulostimien väriaineet kuivuvat muutaman kuukauden käyttämättömyyden jälkeen jonka jälkeen kuviin tulee psykedeelisiä sateenkaariraitoja - Lucy In The Sky With Diamonds.

Eli miten jatkoaikalaiset hoitavat digikuvien tulostuksen? Lähetättekö sähköpostilla kuvia johonkin vai DVD:n postin kautta ja mihin?

Kertokaa - äkkiä!
 

Roimo

Jäsen
Netistähän kuvia voi tilata eri palvelutarjoajien sivuilta. Itse en ole vielä koittanut, mutta olen kyllä kesällä napsittuja digikuvia jostain palvelusta tilaamassa. Yleensä homma toimii siten, että lataat joko selaimessa kuvat firman palvelimelle ja he hoitavat lopun, tai sitten lataat erillisen ohjelmiston omalle koneelle, jonka avulla siirrät kuvat firman käyttöön. Kuvat tulevat sitten postissa muutaman päivän sisällä. Hinnoista sen verran, että keskimäärin yksi kymppikuva maksaa halvimmillaan noin 10 senttiä, ja postikulut ovat sellaista kolmea euroa.

Tässä hyvä linkki Mikrobitissä (6/06) olleeseen tulostuspalveluvertailun nettijatkoon: http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2006/06/tulostuspalvelut/

Valitse sieltä joku palvelu, ja tilaa kuvat kotiin.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Kannattaapi melkein noista bitin testaamista palveluista kokeilla niitä saksalaisia. Palvelu pelaa nopeasti, kuvat näyttävät hyviltä, ja hinnat ovat todella edullisia.

Mikäli päädyt Fujiin, niin tilaa kuvat lohjalaiselta Fuji-kauppiaalta, jota käytettiin myös tuossa vertailussa. Muissa Fuji-liikkeissä hinnat ja laatu voivat olla jotakin aivan muuta.

op777

edit: typo
 
Viimeksi muokattu:

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Käytän fotokioski.net -palvelua.

Voi lähettää netin kauttakin, mutta itse marssin liikkeeseen jossa on fotokioskin palvelu ja syötän kuvat CD:ltä.

eikä maksa paljoa. viimeksi 149 kuvaa, 20,85€.

Itse tulostaminen ei todellakaan kannata.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
mjarkko kirjoitti:
eikä maksa paljoa. viimeksi 149 kuvaa, 20,85€.

14s/kpl. Em. nettitilauksilla olisit saanut 36% säästön...
Omat fotoprintterit ovat leipäkoneen kaltainen ilmiö, joka todennäköisesti häviää ajan kanssa. Vaivalloista, kallista enkä ole vakuuttunut tulosteiden laadun kestävyydestäkään.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Tuo itse mustesuihkarilla tulostaminen ei enää nykyisin ole niin hirveän kallista kuin ennen, vaan printterillä päästään ihan kilpailukykyiseen hintaan. Vaivattomampaa nettitilaaminen tietenkin on.

op777
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
op777 kirjoitti:
vaan printterillä päästään ihan kilpailukykyiseen hintaan.

Mitä tuo mahtaa olla nykyään, kun lasketaan paperi + musteet (ja jätetään printterin hankintahinta pois laskuista)?
 

Yorgos

Jäsen
Tuolta http://www.fotonetti.fi/ olen tilannut. Jälki on ollut ainakin näin perhealbumi käyttöön hyvää myös ilman profiilien käyttöä (käytössä Canon Ixus). Kuvat ovat myös tulleet postiluukkuun käsittämättömän nopeasti (seuraavana tai sitä seuraavana päivänä). Kuvat voi myös onneksi lähettää kansiottain joten nopeampaahan tuo on kuin itse tulostella.
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
IFI:ltä olen tilannut. Laatu on ollut hyvä ja toimitus todella nopeaa. Esim. pari viikkoa sitten sunnuntai-iltana lähetin 205 kuvaa, ja seuraavana tiistaina oli kuvat jo postilaatikossa odottelemassa.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Yläpesä kirjoitti:
Mitä tuo mahtaa olla nykyään, kun lasketaan paperi + musteet (ja jätetään printterin hankintahinta pois laskuista)?

Halvimmillaan taidetaan päästä kymppikuvassa noin 30 sentin hintaan. A4-kokoinen kuva maksaa noin 1-2 euroa. Riippuu tietysti vähän minkälaista paperia käyttää jne.

op777
 

JimmyConway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tilasin just vähän päälle 200 kuvaa Netanttilan kuvapalvelusta. Kuvat maksoivat 10 senttiä kappale, kun tilasi yli 100. Sama tarjous on Hobby Hallissakin. Teetetyt paperikuvat ovat minulle ns. varmuuskopioita ja teetän yleensä n. 15-20 % tallennetuista kuvista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös