Digiboksit

  • 473 835
  • 2 151

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Itselläni on joku Finluxin malli johon saa myös maksukortin ineen.

Ihan hyvin on toiminut vaikkakin välillä pätkäisee kuvaa (ääni kulkee koko ajan)

Yle1:llä tekstitykset menee ihan vitulleen mutta en usko sen johtuvan boxista.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Digiboksi vanhempaan televisioon av-liitännän kautta?

Olen jo pitkään miettinyt digiboksin hankintaa, mutta ongelmana on vanha töllöni, josta Scart-liitäntää ei löydy. Sen sijaan televisiossa on av-sisääntulot. Kysymys kuuluukin, että voiko tuota av-liitäntää käyttää digiboksin kytkentään? Olen nähnyt sovittimia ainakin av-->Scart -mallisina, onkohan tuollaisia sovittimia olemassa myös toiseen suuntaan? Entä onko asiassa jotain muita seikkoja, jotka olisi syytä ottaa huomioon boksin hankinnassa?

Kenelläkään kavereistani ei ole vielä boksia niin lähellä, että voisi lainata ja kokeilla. Toisaalta ei huvittaisi boksiakaan ostaa jos se ei suostukaan vanhan tv:n kanssa toimimaan, käteinen kun ei juuri nyt riitä uuden television ostoon...
 

Ollius

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
RaitisAna kirjoitti:
Olen jo pitkään miettinyt digiboksin hankintaa, mutta ongelmana on vanha töllöni, josta Scart-liitäntää ei löydy.

Kannattaa hommata digiboksi josta löytyy rf-modulaattori, eli kuvan saa vietyä televisioon tavallisella antennijohdolla. Itselläni on juuri tälläinen tapaus, televisiosta ei löydy ainuttakaan scart-liitintä. Tosin aluksi kierrätin kuvan videoiden kautta, kun en tiennyt että boksistani kyseinen ominaisuus löytyy. Tosin ainakin omassa boksissani rf-modulaattori ei ole oletuksena päällä, eli laite pitää aluksi kytkeä scartin avulla, jotta ominaisuuden saa laitettua päälle.

Eli ei muuta kuin paikalliseen digiboksikauppaan ja pyyttää laitteen jolla kuvan saa vietyä tavallisella antennijohdolla.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hankinnassa olisi tallentava digiboxi, jossa on 160Gt muistia. Todella ehdoton, mutta hinta kirpaisee; kuuleman mukaan hintaa olisi 600€...
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Routainen Sydän kirjoitti:
Hankinnassa olisi tallentava digiboxi, jossa on 160Gt muistia. Todella ehdoton, mutta hinta kirpaisee; kuuleman mukaan hintaa olisi 600€...

Uskoisin, että Topfieldin saa pienellä tinkauksella jo lähemmäs 500e:n "rajapyykkiä".
 

J.Petke

Jäsen
Routainen Sydän kirjoitti:
Hankinnassa olisi tallentava digiboxi, jossa on 160Gt muistia. Todella ehdoton, mutta hinta kirpaisee; kuuleman mukaan hintaa olisi 600€...

Itse ostin oman Topfieldin pari viikkoa sitten ja maksoin siitä 540€ tosin myyjän mukaan sain sen liian halvalla.. Ja en kyllä usko itsekään että kaupalle hirveästi katetta tuosta jäi.. Virallinen tarjous lehdessä oli 599€.

Itse mietin Handanin ja Topfieldin boksien välillä (molemmissa kaksi viritintä). Handanin versio olisi ollut n. 100€ halvempi. Plussia Topfieldissä on Handanin versioon verrattuna

1. 2-suuntainen usb (voi siirtää kovalevyltä tavaraa tietokoneen kovalevylle ja polttaa vaikka dvd:lle. Handanissa usb toimii vain boksiin päin.

2. Voi nauhoittaa kahta kanavaa ja katsoa kolmatta. Handanissa muistini mukaan nauhottaa yhtä ja katsoa yhtä tai nauhoittaa kahta.

3. ym.. Tarkemmin kannattaa katsoa osoite http://www.topfield.co.kr/ ja sieltä löytyy mm. hifi ja tm-lehden arvostelut. Joissa tietenkin Topfieldin malli voitti karkelot.

Sen verran täytyy vielä sanoa että vaikka boksi maksoi paljon niin päivääkään en ole ostoa katunut.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
J.Petke kirjoitti:
Itse mietin Handanin ja Topfieldin boksien välillä (molemmissa kaksi viritintä). Handanin versio olisi ollut n. 100€ halvempi. Plussia Topfieldissä on Handanin versioon verrattuna


+ Toppyyn saatavilla olevat erityiset käyttöliittymää täydentävät tai korjaavat lisäohjelmat.

Noiden kahden lisäksi näyttää tulleen markkinoille myös tämä:

"Finnsat FSC 7200PVR - Kaapelivastaanottoon Conax kortinlukijalla, 160GB kovalevyllä ja tuplavirittimellä."

Miinuksena toppyyn nähden vain yhden vuoden takuu eikä moduulipaikkoja. Sen sijaan kaksisuuntainen USB löytyy.

Tätä ihmettelin kuvauksessa:

"Käyttöliittymä on räätälöity suomalaisille ja toimii suomalaisen logiikan mukaisesti. "

!! Suomalaisen logiikan mukaisesti? Onko se hyvä vai huono asia?
 
Viimeksi muokattu:

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Mistä sen kaapelikortin oikeen saa? Mulla näkkyy joku elisan info kanava telkkarista, jos tuo tieto mitenkään oleellinen on. Onkos missään sivustoa jossa olisi digiboxit laitettu selkeään paremmuusjärjestykseen? +/-200 eur voisi ehkä moiseen käyttää.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mites sais Canalin näkymään? Kortti on paikassa, mutta ei näy. Kanavahakua olen koittanut jo monta kertaa mutta ei, valittaa vaan jotain "ei käyttöoikeutta ja E16" Digiboksina on Salora antenniverkkoon.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Miksu00 kirjoitti:
Mites sais Canalin näkymään? Kortti on paikassa, mutta ei näy. Kanavahakua olen koittanut jo monta kertaa mutta ei, valittaa vaan jotain "ei käyttöoikeutta ja E16" Digiboksina on Salora antenniverkkoon.

Jos kortti on väärinpäin... No epätodennäköistä.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Emmä nyt sentään niin keila oo et kortin väärinpäin laittaisin..pitänee asiakaspalveluun ottaa yhteyttä..
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
massimo kirjoitti:
Jos kortti on väärinpäin... No epätodennäköistä.

Eikun ihan todennäköistä. Omaan boksiini kortti pitää laittaa juuri oudosti, väärinpäin. Boksilta meni muuten reilu vuorokausi ennenkuin se oppi päästämään meikäläisen maksukanaville tuon kortin hankkimisen ja sisääntuuppaamisen jälkeen. Ilmeisesti se ei teknisestikään heti tapahdu, vaan lähetysvirran mukana tulee joitan tunnistusbittejä tms. (sedät saa selittää).

No nyt tulee hydrauliikkaa tauotta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Yläpesä kirjoitti:
Eikun ihan todennäköistä. Omaan boksiini kortti pitää laittaa juuri oudosti, väärinpäin. Boksilta meni muuten reilu vuorokausi ennenkuin se oppi päästämään meikäläisen maksukanaville tuon kortin hankkimisen ja sisääntuuppaamisen jälkeen. Ilmeisesti se ei teknisestikään heti tapahdu, vaan lähetysvirran mukana tulee joitan tunnistusbittejä tms. (sedät saa selittää).

No nyt tulee hydrauliikkaa tauotta.

Kyllä se itsellä ainakin on toiminut heti. Aikanaan kun sen hommasin, pari ekaa päivää tuli myös kaikki TV1000 kanavat joita en ollut tilannut, ilmeisesti teaseriksi.

Kahdella digiboksilla tässä kotona toimin, ja molemmat löytävät kyllä canalit heti kun kortin heittää sisään ja laitteen boottaa.

Boksit ovat:

HTV:n vakio, Xsat
Topfield 4000 CoC
 

tumppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp. Kärpät
Welho toimii

Tilasin keskiviikkona Welhon verkkokaupasta Handanin perusboxin CV-300 sekä Canalin. Hintaa boxille 139e. Eilen fillarilähetti toi sen kotiovelle. Piuhat kiinni, kortti lukijaan, töpseli seinään ja boxi päälle. Automaattihaku haki kanavat ja homma pelaa kuin buickki.

Täytyy kyllä kehua tuota Welhon toimintaa.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Yläpesä kirjoitti:
Eikun ihan todennäköistä. Omaan boksiini kortti pitää laittaa juuri oudosti, väärinpäin. Boksilta meni muuten reilu vuorokausi ennenkuin se oppi päästämään meikäläisen maksukanaville tuon kortin hankkimisen ja sisääntuuppaamisen jälkeen. Ilmeisesti se ei teknisestikään heti tapahdu, vaan lähetysvirran mukana tulee joitan tunnistusbittejä tms. (sedät saa selittää).

Itsellä on Finluxin-boxi, aluksi ei näkynyt mitään kanavista. Tehdasasetusten palautus auttoi, löysi A-, B- ja C-paketin kanavat. No siinä sitten odottelemaan Canalin löytymistä. Boxin ohjeissa käsketään laittamaan kortti alaspäin, Canalin ohjeissa ylöspäin. Toisessa vaihtoehdossa lukee että "ei käyttöoikeutta" ja toisessa "kortti puutteellinen, ota yhteyttä jne". Miten helvetissä tässä nyt sitten tietää kumminpäin se tulee olla, niin uskomatonta kuin se onkin. Tilanne on siis edelleen se ettei Canalit näy.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Osaakos joku auttaa Canal+ ongelmassa? Minulla on siis talossa normaali kattoantenni ja Maximum-merkkinen perusdigiboxi, jossa on kortinlukija. Hommasin siihen joskus keväällä Canal+ -kortin.

Ongelma on siinä, että jos en katsele Canal+ - kanavia pariin päivään, seuraavan kerran Canalille siirtyessäni, telkkarissa lukee "salattu" eikä mitään näy. Taas menee sellainen 10 tuntia ennen kuin kuvaa rupeaa tulemaan. Tämä on hieman kiusallista, jos on aikeissa ruveta katsomaan brittifutista. Pelit on pelattu ennen kuin kuva tulee.

Olen huomannut, että jos katselen joka päivän jonkun aikaa Canalia, ongelmaa ei ole, vaan kuva tulee heti. Pari päivää jos menee, salaus on taas päällä.

Onko ongelma digiboxissa tai jossain asetuksessa? Canalin tekninen tuki ei ole osannut auttaa. Ostin tämän Maximum digiboxin jostain antenniliikkeestä. Ei ole tietoa kuinka yleinen se edes on markkinoilla. Myyjän mukaan on hyvä laite ;).
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Vakio kirjoitti:
Osaakos joku auttaa Canal+ ongelmassa? Minulla on siis talossa normaali kattoantenni ja Maximum-merkkinen perusdigiboxi, jossa on kortinlukija. Hommasin siihen joskus keväällä Canal+ -kortin.

Ongelma on siinä, että jos en katsele Canal+ - kanavia pariin päivään, seuraavan kerran Canalille siirtyessäni, telkkarissa lukee "salattu" eikä mitään näy. Taas menee sellainen 10 tuntia ennen kuin kuvaa rupeaa tulemaan. Tämä on hieman kiusallista, jos on aikeissa ruveta katsomaan brittifutista. Pelit on pelattu ennen kuin kuva tulee.

Olen huomannut, että jos katselen joka päivän jonkun aikaa Canalia, ongelmaa ei ole, vaan kuva tulee heti. Pari päivää jos menee, salaus on taas päällä.

Onko ongelma digiboxissa tai jossain asetuksessa? Canalin tekninen tuki ei ole osannut auttaa. Ostin tämän Maximum digiboxin jostain antenniliikkeestä. Ei ole tietoa kuinka yleinen se edes on markkinoilla. Myyjän mukaan on hyvä laite ;).

Oheinen teksti löytyy Canalin omilta sivuilta: "

Katselukorttisi ei luultavasti ole vastaanottanut kuukausipäivitystä.

Uudet koodit ja kuukausipäivitys lähetetään automaattisesti katselukortillesi katsoessasi jotain tilaamaasi kanavaa. Mikäli et ole katsellut satelliittikanavia moneen päivään, voi olla, että katselukorttisi ei ole vastaanottanut uutta kuukausipäivitystä. Mikäli olet maksanut laskusi ajallaan ja tv-ruudullesi ilmestyy teksti: "tilaus puuttuu" tai "ei tilausta tällä kortilla" tms. viesti, jätä katselukortti vastaanottimeen, jossa on virta päällä ja jokin tilaamistasi kanavista valittuna. Korttisi päivittyy automaattisesti maksimissaan vuorokauden kuluessa."

Juu ja tiedetään, hienoa tekstiä tuossa eikä ratkaise ongelmaasi. Mulla alkaa mennä tämän oman systeemin kanssa myös ihan näillä näppäimillä hermot.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
kausi kirjoitti:
Boxin ohjeissa käsketään laittamaan kortti alaspäin, Canalin ohjeissa ylöspäin. Toisessa vaihtoehdossa lukee että "ei käyttöoikeutta" ja toisessa "kortti puutteellinen, ota yhteyttä jne". Miten helvetissä tässä nyt sitten tietää kumminpäin se tulee olla, niin uskomatonta kuin se onkin.

No huh. Väittäisin että tuossa tapauksessakin laitteen määräämä asento on määrävä. Eli ylösalaisin. Noista virheilmoituksista tuo jälkimmäinen vaikuttaisi kertovan kortin ongelmasta, ensin mainttu taas väärinpäin laitetusta kortista. Mutta menevätkö nämä nyt ristiin? Mission impossible -vaihtoehdossa boksi kainaloon ja kanavakauppaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Minulla on tässä viime päivinä ollut myös pientä ongelmaa. Joissain leffoissa (esim. eilen matrix reloaded) ei löydy ollenkaan dolby digital ääniraitaa listasta, ja joissain tapauksissa se on kyllä löytynyt, mutta on mykkä. Sitten on taas leffoja joissa dolby digital ääniraita löytyy, ja toimii ihan moitteettomasti (esim. lost in translation jne.)

Ensin ajattelin että ongelma voisi olla omissa laitteissani, mutta kun osassa nuo kuitenkin toimii ihan kunnolla, en oikein jaksa uskoa että laitteistoni arpoisi minkä leffan kohdalla toimii ja minkä ei.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

EDIT: lisää ongelmia mitä tuli mieleen, eli nämä haamukanavat. Mulla näkyy tällä hetkellä pari ylimääräistä kanavan nimeä, eli Canal+ ja CANAL+ sekä CANAL+ SPORT ja Canal+ Sport. Molemmissa tapauksissa nuo capseilla olevat toimivat, ja toiset ovat tyhjiä, CANAL+ ohjelmatiedot löytyvät program guidessa toimimattoman Canal+ sportin kohdalta. C MORE HD kanavaa ei listauksesta löydy ollenkaan, tosin ei minulla ole siihen venyvää digiboksiakaan.
 
Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Yläpesä kirjoitti:
Mission impossible -vaihtoehdossa boksi kainaloon ja kanavakauppaan.

Ongelma on siis tällä hetkellä enää se ettei Canalin kanavat näy. Muut näkyvät. Canalin asiakaspalvelun sekä kaikista lähteistä kerätyn matskun mukaan pitää odottaa kortti asemassa, telkku ko kanavalla että "päivittyy" tiedot. No, odotellaan sitten. Miten helvetin kauan se voi kestää?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
kausi kirjoitti:
Canalin asiakaspalvelun sekä kaikista lähteistä kerätyn matskun mukaan pitää odottaa kortti asemassa, telkku ko kanavalla että "päivittyy" tiedot. No, odotellaan sitten. Miten helvetin kauan se voi kestää?

Pahimmillaan kai yli vuorokauden. Minulla tyypillisesti 6-10 h. Pari kolme kertaa viikossa. Saatana!
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Vakio kirjoitti:
Pahimmillaan kai yli vuorokauden. Minulla tyypillisesti 6-10 h. Pari kolme kertaa viikossa. Saatana!

Tämähän on ihan vitsi koko saatanan paska järjestelmä. Mitä tekee kanavalla jonka katsominen pitää aloittaa vuorokausi ennen aiottua ja silloinkin aivan loppuunpalaneena hermot kärähtäneinä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
kausi kirjoitti:
Tämähän on ihan vitsi koko saatanan paska järjestelmä. Mitä tekee kanavalla jonka katsominen pitää aloittaa vuorokausi ennen aiottua ja silloinkin aivan loppuunpalaneena hermot kärähtäneinä.


Ymmärtääkseni sen ei pitäisi viedä kuin ensimmäisellä kerralla noin pitkän ajan. Sen jälkeen pitäisi lähteä aina laakista "käyntiin". Mutta minulla ei lähde, jos on kaksi tai useampaa päivää ollut käyttämättä.

Vitsi tosiaankin.
 
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, HIFK
kausi kirjoitti:
Itsellä on Finluxin-boxi, aluksi ei näkynyt mitään kanavista. Tehdasasetusten palautus auttoi, löysi A-, B- ja C-paketin kanavat. No siinä sitten odottelemaan Canalin löytymistä. Boxin ohjeissa käsketään laittamaan kortti alaspäin, Canalin ohjeissa ylöspäin. Toisessa vaihtoehdossa lukee että "ei käyttöoikeutta" ja toisessa "kortti puutteellinen, ota yhteyttä jne". Miten helvetissä tässä nyt sitten tietää kumminpäin se tulee olla, niin uskomatonta kuin se onkin. Tilanne on siis edelleen se ettei Canalit näy.

Tietysti sinun pitää noudattaa laitevalmistajan ohjetta. Eihän Canal voi tietää mikä laite sinulla on, eikä heidän siksi pitäisi tuollaiseen asiaan ottaa mitään kantaa.

Jos ruudussa lukee "ei käyttöoikeutta", boksi lukee korttia mutta siellä ei ole päivitystä. Vaikka et laitteesi mallia kertonutkaan, niin olen lähes varma että kortti tulee siru alaspäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös