Detroit Red Wings, The Champions kaudella 2002-2003

  • 14 343
  • 201

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti dana77
Automaattinen optio tai ei niin, toivon Hullin jatkavan ensi kaudellakin Detroitissa. Joten mitä enemmän maaleja Brett tekee, niin sen parempi sekä lyhyellä että pitkällä tähtäimellä.

Robitaille on taas ollut aivan tusina jätkä. Mies saa muistaakseni 4 miljoonaa kaudessa verrattuna Larionovin 1.5 miljoonaan, joten vääryys on huutava. Luc elää vain pisteistä, kun taas Igor löytää aina keinoja auttaa joukkuettaan.

Lienee turha sanoa mutta samaa mieltä olen minäkin Hull'in suhteen. Niin vakuuttavaa peliä hän on pelannut tällä(kin) kaudella, että mies on ehdottomasti pidettävä HockeyTown'issa.

Hmmm... pitäisiköhän minun syödä hatullinen jotain kun joskus muinoin olen tullut sanoneeksi Hull'in olevan täysin turhan jätkän. Niin ne ajat muuttuvat, toiset pelaajat kykenevät sopeutumaan uuteen pelityyliin toiset eivät. Great work Brett!

Mielestäni Robitaille ei ole edes tusinajätkä, sanalla sanoen, hän on surkea! Monoa vaan jollei tahti muutu...

vlad#16.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viestin lähetti vlad

Mielestäni Robitaille ei ole edes tusinajätkä, sanalla sanoen, hän on surkea! Monoa vaan jollei tahti muutu...

Mä antasin monoa vaikka tahti muuttuskin. Jo noista viime kauden kolmesta kovasta hankinnasta eniten arvelutti Robitaille. Mutta ehkä siinä oli Hollandilla vähän kiirekin saada vapailta markkinoilta kova mies, Robitaillehan hankittiin muistaakseni ensimmäisenä ja Hull vasta paljon myöhemmin.

Robitaillea häiritsee varmasti se että hänen perheensä on yhä Los Angelesissa ja äijä itse Detroitissa. Ei kai sentään enää hotellissa asustele, mutta yksin kuitenkin. Viime kauden runkosarja meni vielä hyvin 30 maalilla, mutta surkeat playoffsit ja tämän kauden taapertaminen johtuvat varmasti osittain kovasta koti-ikävästä. Hauska nähdä mitä tapahtuu Wingsin tehdessä vieraskiertueen länsirannikolle...
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tulevaisuus vaikuttaa aika hyvältä...

Vasta äsken huomasin yhtä artikkelia lukiessani, että laitahyökkääjä Igor Grigorenko valittiin nuorten MM-kisoissa finaalin MVP:ksi. Lisäksi kaveri voitti pistepörssin tehoilla 6+4=10 ja oli plusmiinuksissa kakkonen +10 lukemalla. Ei muuta kuin jälleen syvä kiitos ja kumarrus scouttien suuntaan, Red Wingsillä ei ole tulevaisuudessa hädän päivää.

Jiri Hudler on kaupattu Venäjälle AK Bars Kazaniin, mistä myös Datsyuk ja Bykov aikanaan joukkueeseen napattiin. Hudler johti Tsekin Extra-liigan pistepörssiä 30 ottelun jälkeen tehoilla 19+27=46. Lisäksi kaveri oli selkeästi Tsekin joukkueen paras pelaaja nuorten kisoissa. 6 matsissa 3+4=7, +3

Hudler, Grigorenko, Datsyuk, Zetterberg, Bykov, Fischer, kaikki todella lupaavia omia varauksia ja sitten vielä viime kaudella vapaana agenttina napattu Sean Avery. Hyvin menee mutta menkööt. ;)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Re: Tulevaisuus vaikuttaa aika hyvältä...

Viestin lähetti Henkka

Hudler, Grigorenko, Datsyuk, Zetterberg, Bykov, Fischer, kaikki todella lupaavia omia varauksia ja sitten vielä viime kaudella vapaana agenttina napattu Sean Avery. Hyvin menee mutta menkööt. ;)

Ehkäpä on vielä turhan aikaista lisätä tähän joukkoon Kuznetsov. Mutta jos vain kehitys jatkuu samana mitä se on nyt viimeisen reilun kuukauden jatkunut niin ehkäpä on lupa odottaa kohtalaisen hyvää, tai jopa hyvää, tulevaisuutta myös hänelle. Mikäli hän todella puhkeaa kukkaan ja käyttää kokoaan entistä enemmän hyödyksi niin siinähän sitä olisi oma derianhatcher Wingseille!

vlad#16.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kattelin tuossa hfboardsia ja siellä jotkut haluaisivat Nummisen Tepon joukkueeseen. Siinä olisi kyllä _se_ Suomalainen jonka minäkin haluaisin olevan ensimmäinen punasiipien paitaa kantava suomalainen (jos se ei tule olemaan Masi Marjamäki).

Teppo olisi kyllä loistava lisä joukkueen puolustukseen ja jos jonkun suomalaisen täytyy kannu ansaita niin kyllä se Teppo on. Vaikka kyllähän Teukkakin alkaa olla kauan kiertänyt ilman kannua, mutta pidän kuitenkin Teposta enemmän pelaajana.

Eli mielestäni olisi loistoveto saada aikaan kauppa Numminen - Robitaille. Tiedän että Tepolla on no-trade clause, mutta tuskin hänkään kieltäytyy paikasta Red Wingseissä.

EDIT: Ja JLand... Sergei vedättää, pelaa varmasti uransa loppuun Wingseissä mutta haluaa nyt vain mittauttaa arvonsa sekä joukkueenjohdon että fanien silmissä. Pidetäänkö miestä Yzermanin jälkeen seuraavana johtotähtenä vai ei. Itse antaisin Stevien lopetettua C-kirjaimen Sergein rintaan, kaikesta huolimatta (Toinen vaihtoehto on Lidas)
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kopioinpa nuo pari huhua tänne...

---------------------------------------------

# WXYT AM 1270: Detrotin radiokanava ilmoittaa, että Teppo Numminen saattaa siirtyä Detroitiin, ja neuvotteluja on jo aloitettu + nykyinen konsultti ja ex-päävalmentaja Scottie Bowman äskettäin kertoi suorassa lähetyksessä CBC Saturday Night -ohjelmassa, että Wingsit etsivät kokeneen puolustajan..

# Ottawa Sun: Carolina ja Detroit neuvottelevat treidistä, jossa Sami Kapanen siirtyisi Detroitiin, vaihdossa Luc Robitaille'n.

----------------------------------------------

Hmm, mielenkiintoisia huhuja. Teppo tietysti kiinnostaa kovasti, sillä nuoret pakit ovat viime peleissä tehneet liikaa virheitä. Muutenkin se pakisto on varsin kapea ja epävarmuus Fischerin kunnosta play-off-vaiheessa saa turvautumaan kokeneeseen puolustajaan. Ja kuka nyt voisi luotettavampi ja parempi olla kuin Numminen. Ehkä Teppo tekee ns. "Bourquet".

Kapanen taas on vähän siinä ja siinä. Jotenkin en pidä Samista, varsinkin kun mies pelasi niin surkeat pudotuspelit viime keväänä. Mutta jos vaihdossa menee kuitenkin umpijäässä oleva Robitaille, niin ei se ainakaan voi joukkuetta huonontaa. Kaikenlisäksi samilla on pelivuosia lähes 10 Robitaillea enemmän jäljellä, niin miksikäs ei...
 

Voittaja

Jäsen
Pelimiehiä molemmat, ei siinä mitään. Mutta, minä en haluaisi kumpaakaan heistä Detroitiin. Miksi? Siksi että he ovat suomalaisia...outo syy eikös totta? En jaksa kuunnella sitä hehkutusta kun Punasiivet taas kesällä kannattelevat pyttyä päidensä päällä. "Teppo Nummisen/Sami Kapasen Detroit Red Wings voitti halutun Stanley Cupin!" Mielummin pytty ilman liian suuria hehkutuksia, juuri niin että "real fans" saavat iloita menestyksestä, eikä niin että 5000 wannabe-fania hehkuttaa Detroitin paita päällä, ja selässä on Nummisen tai Kapasen nimi ja numero. Sori, mutta toivottavasti kumpikaan noista huhuista ei toteudu.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Aaargh...

Viestin lähetti Henkka
Kopioinpa nuo pari huhua tänne...

---------------------------------------------

# WXYT AM 1270: Detrotin radiokanava ilmoittaa, että Teppo Numminen saattaa siirtyä Detroitiin, ja neuvotteluja on jo aloitettu + nykyinen konsultti ja ex-päävalmentaja Scottie Bowman äskettäin kertoi suorassa lähetyksessä CBC Saturday Night -ohjelmassa, että Wingsit etsivät kokeneen puolustajan..

# Ottawa Sun: Carolina ja Detroit neuvottelevat treidistä, jossa Sami Kapanen siirtyisi Detroitiin, vaihdossa Luc Robitaille'n.

"...Teppo Nummisen ja Sami Kapasen Detroit Red Wings otti jälleen kerran voiton arkkivihollisestaan Colorado Avalanchesta..."

Tarvinneeko muuta sanoa... Minun on liki mahdotonta sopeutua ajatukseen, että joutuisin kestämään sitä "hypetystä" jos joukkueeseen ilmaantuisi suomalaisia pelaajia - yksikin on jo liikaa.

Puolustukseen olisi hyvä saada lisää leveyttä, joten se puhuu Nummisen hankinnan puolesta mutta edustaako Numminen sitten kaikilta osin sellaista pelaajaa jota Wings'it kaipaavat? Taitojen ja puolustuspelaamisen osalta kyllä, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että hivenen fyysisempi pakki täyttäisi tämän paikan Nummista paremmin. Paremman puutteessa, Nummista lainkaan väheksymättä, kelpuuttaisin hänet joukkueeseen.

Hyökkäyksessä kieltämättä olisi hyvä päästä Robitaillesta eroon, mutta miksi juuri Kapanen? No joo, antipatiani pienikokoisia suomalaisia kohtaan paistaa liiaksi läpi enkä kykene objektiiviseen tarkasteluun.

Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, positiivista tässä on se, että kyseessä ovat vasta huhut. Mitään peruuttamatonta ei ole vielä tapahtunut.

vlad#16.
 

Detroit91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos Detroitiin on pakko saada joku suomalainen, niin noista kahdesta vaihtoehdosta Numminen olisi ehdottomasti parempi lähinnä tasaisuutensa ansiosta. Kapanen on paikotellen väläyttänyt jopa erinomaisia otteita, mutta on viime kauden pudotuspeleistä lähtien vaipunut täysin maan alle.

Robitaille pelaa huonointa kauttaan, eikä yksikään GM ole niin puusilmä, etteikö olisi sitä huomannut. Kapanen on myös pelannut erittäin heikosti odotuksiin nähden tällä kaudella, joten itse en ottaisi Kapasta punasiipiin. Tällä hetkellä Detroit tarvitsee ehdottomasti maalintekijä, jollaiseksi Luc palkattiin. Ainoastaan Brett Hull on täyttänyt lupaukset ja vielä hiukan päällekin (esim. puolustuspään hoitaminen on tullut täytenä yllätyksenä).

Robitaillesta ei kyllä varmasti saa tällä hetkellä parasta hintaa, joten mielestäni asian suhteen ei kannattaisi hätäillä, sillä rosteri on muutenkin ylibuukattu ja kun kapteeni palaa, olisi kiva nähdä vielä "youngstereitakin" jäällä...

Puolustus on ollut jälleen kerran puissa, varsinkin "big Max", joka pitäisi lähettää jonnekin muualle välittömästi. Bykov on ollut hyvä, mutta tarvii lisää kokemusta, Wallinin pelaamisessa ei ole ollut huomauttamista, mutta kaveri on koko ajan sairaana... Dandy kaipaa selkeästi Duschesnea tai jotain piristystä. Numminen voisi tuoda tasaisuutta ja rauhallisuutta puolustukseen. Kuitenkaan Teppo ei tuo joukkueeseen jo vuosia kaivatta kovuutta, jota toivottiin tulevan Kuznetsovin mukana lähinnä kaverin koon takia. Mikäli joku suomalainen pakki pitäisi valita/saada joukkueeseen kallistuisin enemmän vaikkapa Sami Salon tyyppiseen pelaajaan...

Kävi huhuille miten tahansa yksikään GM NHL:ssä ei halua auttaa Detroitia rosterinsa vahvistamisessa, joten kannattaa kyllä harkita mistä luovutaan tai sitten saa Ilitch höllätä jälleen kukkaron nyörejä...
 

Detroit91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Voittaja
Mielummin pytty ilman liian suuria hehkutuksia, juuri niin että "real fans" saavat iloita menestyksestä, eikä niin että 5000 wannabe-fania hehkuttaa Detroitin paita päällä, ja selässä on Nummisen tai Kapasen nimi ja numero. Sori, mutta toivottavasti kumpikaan noista huhuista ei toteudu. [/B]

Naulan kantaan. Vaikka itse kaipaankin kauppoihin enemmän Detroit -krääsää lähinnä Jenkeistä tilattaessa syntyvien kohtuuttomien postikulujen takia, en ehkä sekottaisi isänmaallisuutta tähän.

Red Wings on nimenomaan ollut NHL-jääkiekkoa eikä suomalaisia NHL:ssä seuraavien fanien joukkue. Hypessä kellujat on mielestäni olleet aina erikseen. Ei siinä mitään jos joku suomalainen Detroitiin tulisi, mutta perusteluksi ei kelpaa kansalaisuus vaan nimen omaan teot puhuvat puolestaan. Itse pitkään joukkuetta kannattaneena olen tyytynyt naureskelemaan median hehkutuksille suomalaisten otteista NHL:ssä, joten osaan kyllä kuvitella, että jos kaupat toteutuvat, saamme nauttia uutisista tyyliin: "Teppo Nummisen Detroit uusi mestaruutensa." "Sami Kapanen saalisti 0+1 tehot Detroitin voittaessa Columbuksen 13-1"... jne...
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tosiaan tuo median tapa puhua joukkueista juuri noiden suomalaispelaajien nimillä pistää ärsyttämään. Linkkukin totesi edellisen canal-matsin jälkeen että ensi viikolla Saku Koivu kohtaa sitten Toronto Maple Leafsit. Aaargh...!

Noh, tällehän ei mitään voi jos jompikumpi suomipojista Wingsiin tulee. Tepolle olisi ainakin käyttöä niin saisi rauhallisuutta puolustukseen. Ei se kovuus niin tärkeä juttu enää ole, se nähtin jo viime keväänä...
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Menee offtopic, mutta mitä voitte odottaa että pitäisi kertoa suurelle yleisölle. Joukkue Nimieisanoyhtäänmitään kohtaa Kertoovielävähemmän? Kyllä aika naiivi täytyy olla, jos uskoo että jokin muu kuin suomalaispelaajat houkuttelevat satunnaiskatsojia katsomaan matseja. Onhan sitten muutama tunnetumpi joukkue, jotka voidaan pelkällä nimellä esitellä, varsinkin kun niissä ei suomalaisia pelaa :)
 

Detroit91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tarkoittanet Canal+:n tarjoamia matseja ja niiden mainontaa. Se ei mua ärsytä niin paljon kun esim. iltapäivälehtien, MTV3:n ja tekstitv:n uutisointi NHL:stä. Tuntuu välillä, että liigassa ei muita pelaakaan kuin suomalaisia. Tarkoitan siis sitä, että kotimaisen median mielestä on tärkeämpää kertoa että Miikka Kiprusoff torjui 5/14 viime yön ottelussa kun vaikka joku paljon vaiherikkaamman ottelun uutisointi tai iso pelaajakauppa. Harvassa joukkueessa nimenomaan suomalaiset ovat joukkueen sielu ja avainpelaajia. Suomalaiset TV-kanavathan eivät NHL-pelejä näytä, joten niitä on ihan turha puolustella.
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No sama ihan tuloksiin NHL:stä. Eihän missään muussakaan lajissa oikeastaan kerrota kuin suomalaisterveiset. Sami Hyypiän ja Jari Litmasen Liverpool esim. Se vain on helppo luoda tuttu vaikutelma joukkueista, kun on joku pelaaja tms. jonka katsoja tuntee. Itseäkin asia aikanaan oksetti, mutta ei sille mitään voi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Waky
Menee offtopic, mutta mitä voitte odottaa että pitäisi kertoa suurelle yleisölle. Joukkue Nimieisanoyhtäänmitään kohtaa Kertoovielävähemmän? Kyllä aika naiivi täytyy olla, jos uskoo että jokin muu kuin suomalaispelaajat houkuttelevat satunnaiskatsojia katsomaan matseja. Onhan sitten muutama tunnetumpi joukkue, jotka voidaan pelkällä nimellä esitellä, varsinkin kun niissä ei suomalaisia pelaa :)

Eipä haittaa vaikka meneekin offtopic.

Minua korpeaa eritoten se, että nämä suomalaiset pelaajat, vaikka olisivat lähinnä rivipelaajia, nostetaan tämän "hypetyksen" seurauksena lähes arvoon arvaamattomaan. Mutta vielä enemmän minua korpeaa se kielikuva jonka lausahdus "Saku Koivun Montreal Canadiens" luo, edellinen vain esimerkkinä, ei millään muotoa mollatakseni Sakua henkilönä. Eli näin sanottaessa, ylitetään aita mielestäni matalimmalta tasolta, sen sijaan, että sanottaisi hivenen enemmän vaivaanähden "Montreal Canadies jossa Saku Koivu pelaa". Ehkäpä olen vain pikkumainen tämän suhteen - tiedä häntä.

Mutta, kaikesta huolimatta, minua korpeaa suomalaisuuden hypetys NHL'ssä, kun tätä suomalaista hypetetään vaikka joukkueessa olisi puolentusinaa parempaa pelaajaa - asia kärjistäen ilmaisten. Kammottaa vaan ajatus mitä siitä seuraisi jos Kapanen siirtyisi Wingseihin. Kuinka Hän ratkaisisi ottelut... niin, eihän siinä Lidström, Hull, Fedorov, Shanahan, Yzerman, Chelios olisi yhtään mitään kun Sami-poika painaisi kaukalossa punapaita päällä.

vlad#16.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
vlad:

Saku Koivun Montreal on varsin hyvä nimitys joukkueelle, joskaan syy ei ole pelkästään siinä että Koivu olisi niin hyvä vaan muitakin syitä löytyy.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti varjo
vlad:

Saku Koivun Montreal on varsin hyvä nimitys joukkueelle, joskaan syy ei ole pelkästään siinä että Koivu olisi niin hyvä vaan muitakin syitä löytyy.

Nimityksenä voi olla varsin hyvä, mutta se ei siitä huolimatta poista sitä tosiasiaa, että Montreal Canadiens ei ole Saku Koivun. Näinhän asian voi ymmärtää jos sanotaan "Saku Koivun Montreal Canadiens" ja tämä ilmaisutapa minua eritoten korpeaa, pikkumainen kun olen! Tokkopa Saku kuitenkaan niin tärkeä Canadienseille on, että joukkue katoaisi kartalta mikäli Saku tiimin jättäisi. Sinne se jäisi Montrealiin möllöttämään ja tämän jälkeen hypettäisi esim. "Saku Koivun Red Wingsistä".

Taidankin pistää pystyn "Ei suomalaisia Wingseihin" kansanliikkeen.

vlad#16.
 

Detroit91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pakko lisätä hieman huumoria keskusteluun. Minua ei nimitys "Saku Koivun Montreal Canadiens" häiritse, mutta jos todella haluatte miettiä lauseen sisältöä, ainoa yhteys, jossa kyseistä mallia voi käyttää on "Mario Lemieux'n Pittsburgh Penguins"!!!

Wakyn pointti viestinnästä myös muissa urheilulajeissa pitää paikkansa eikä siitä sen enempää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Detroit91
Pakko lisätä hieman huumoria keskusteluun. Minua ei nimitys "Saku Koivun Montreal Canadiens" häiritse, mutta jos todella haluatte miettiä lauseen sisältöä, ainoa yhteys, jossa kyseistä mallia voi käyttää on "Mario Lemieux'n Pittsburgh Penguins"!!!

Vielä lisää huumoria. Entäpä jos Koivu kaupattaisikin Penguins'eihin, täällä sanottaisi naama onnesta soikeana Koivun ja Lemieux'n luistellessa jäällä "Saku Koivun Pittsburgh Penguins" - tuolloin minä repeäisin!

vlad#16.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
McCartyllä joku "elbow infection" ja sivussa 2-3 viikkoa. Tämäkin vielä kaiken muun hyvän lisäks. Sais ny Chelly edes tulla jo kehiin tai jopa Stevie, että lähtis kelkka nousuun.
 

Voittaja

Jäsen
Kun kerran siirtoraja alkaa pikku hiljaa lähenemään, niin keitä MAHDOLLISIA pelaajia ottaisitte joukkueeseen loppukautta ajatellen? Tarvitaanko me molari? Pakkeja? Voimalaituri? Puolustava sentteri? Snaipperi? Goonie? Mitä?

Itse saattaisin kääntää katseeni ainakin Satanin suuntaan. Saataisiin apua hieman tökkivään maalintekoon, ja vaikka Miroslav onkin ollut ihan päällikkö Buffalossa, niin en usko siirtymisen tavalliseksi rivipelaajaksi haittaavan häntä yhtään.

Ketkä pelaajat kiinnostavat teitä muita Detroitin kannattajia?
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Eiköhän noita maalintekijöitä ole jo ihan riittävästi. Puolustukseen kokemuksen tuomaa rauhallisuutta ja se on siinä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Voittaja
Kun kerran siirtoraja alkaa pikku hiljaa lähenemään, niin keitä MAHDOLLISIA pelaajia ottaisitte joukkueeseen loppukautta ajatellen? Tarvitaanko me molari? Pakkeja? Voimalaituri? Puolustava sentteri? Snaipperi? Goonie? Mitä?

Maalivahtien suhteen olen kaikesta huolimatta luottavainen vaikka CuJo ei olekaan esittänyt niitä otteita joita odotin hänen esittävän. Onneksemme meillä on Legace hyvänä stunttina.

Samoin maalintekopulmien uskoisin helpottuvan viimeistään siinä vaiheessa kun kapteenien kapteeni palaa kaukaloon. Siihen saakka maltan odottaa mutta jos sen jälkeen ei parannusta ole havaittavissa tällä saralla on jotain tehtävä. Mikäli Steven paluu venyy siirtotakarajan tuolle puolen on tilanne hivenen toinen. Toistaiseksi, katsotaan kuinka käy.

Puolustukseen sen sijaan kaipaisin hivenen vahvistusta, sellaista suhteellisen kokenutta perusvarmaa ja mielellään fyysisempää puolustajaa joka pitää oman maalinedustan puhtaana tunkeilijoista. En pitäisi pahana jos hän osaisi tarpeen tullen pudottaa hanskansakin.

En oikein tiedä kuinka vakavastiotettavia huomiot fyysisyyden puutteesta hyökkäyskaluston osalla ovat, mutta mikäli ne todella ovat paikkansapitävät eivätkä lainkaan liioitellut, pitäisin suotavana fyysisyyden hankkimista hyökkäykseen. Tässä vaiheessa kautta siihen liitty pienoinen riski koska tarjolla ei välttämättä ole pelillisesti tarpeeksi pätevää pelaajaa. Mikäli Darren McCartyn vamma kädessä osoittautuu vakavaksi on melkeinpä pakko hankkia vahvistusta tälle osa-alueelle. Kuka sitten tulisi kyseeseen? Todella hankala sanoa. Kenet kelpuuttaisimme korvaamaan Darrenin? Tuskin helpolla löytyy pelitaidollisesti yhtä hyvää enää tässä vaiheessa kautta, ei ainakaan pikkurahalla. Muilla osa-alueilla (nyrkkien käyttö) yhtä taitavia lienee löydettävissä, miksei jopa parempiakin.

Pleijareissa mitä pidemmälle edetään sitä tarpeettomammaksi pelitaidoton gooni käy mutta pleijareiden ensimmäisellä ja miksei toisellakin kierroksella sellainen voi osoittautua kultaakin kalliimmaksi. Osoittihan Joey Kocurkin oman tarpeellisuutensa finaalisarjassa Flyersejä vastaan muutamaan otteeseen - vieläpä pelillisellä osa-alueella. Mitä fyysisempi joukkue vastaan asettuu, sitä suuremmalla todennäköisyydellä he pyrkivät käyttämään tätä asetta Wingsejä vastaan jollei meillä ole ketään vastaamaan huutoon.

vlad#16.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös