Henkalle kiitokset kattavista analyyseista, hyvää pohdintaa!
Viestin lähetti Köpi
tälläiset "vielä kerran pojat" - mentaliteetit roskikseen ja uutta verta kehiin.
Minäkin näkisin parhaimpana vaihtoehtona sen, että ryhdytään nyt rakentamaan sitä tulevaisuuden joukkuetta eli kaikki ylimääräiset vanhat papat pois joukkueesta ja nuorta verta hiljalleen tilalle.
Aiempina vuosina olin ehdottomasti sitä mieltä, että Brett Hull tulee pitää joukkueessa mutta menneen kauden esitykset olivat sitä luokkaa ettei jatkopahvia tulisi tehdä, vanhuus alkaa liikaa painaa ukkoa ja kun puolustaminenkaan ei kiinnostanut menneellä kaudella (ja tuskin tulevaisuudessakaan) niin pois vaan.
Shannyn tilanne on vähän vastaava, pleijarit eivät todellakaan sujuneet odotetulla tapaa. (Itse tosin pystyin seuraamaan vain netitse ja tilastoista herran esityksiä mutta eivätköhän ne paljastaneet karun totuuden). Jollei herran palkkaa saada sorvattua alemmalle tasolle niin olsiin valmis pistämään miehen kilometritehtaalle, niin tuskalliselta kuin se tuntuukin. Mies ei ole enää entisessä terässä - nyt korkeintaan kesäterässä. Muut asiat ovat ajaneet kiekon ohi ja sen kyllä huomaa..
Thomas, tullessaan joukkueeseen oli selkeä piristys - yllätti minut ainakin positiivisesti, mutta loukkaantumiset sekä ikä kielivät sitä ettei jatkolle ole enää sijaa.
Chelios on hivenen kaksipiippuisempi juttu, kenties yksi kausi vielä menee mutta minua kuitenkin mietyttää hänen vammat. Kykeneekö herra enää pelaamaan sillä tasolla mitä vaaditaan kokonaisen kauden vai onko edessä - jos sopimukseen päästään - jälleen rikkinäinen kausi. Riskihankinta, mutta varauksin olisin valmis tekemään yhden kauden sopparin miehen kanssa.
Kapteeni Yzerman pelaa joukkueessa mikäli itse haluaa ja tämähän sopii minulle. On esimerkillinen pelaajana, ja on valmis asettumaan likipitäen mihin rooliin tahansa. Hänen asenteesta moni saisi ottaa mallia!
Lyhyesti sanoen, pistäisin vähintään kaksi näistä starapapoista kiertoon, kahden tila on hiinä ja hiinä. Ainoastaan Steve saisi jatkaa minun joukkueessani. Hasekin tilannetta on edes turha komentoida - hänen kohtalonsa lienee jo valmista pässinlihaa.
vlad.