No voihan helvetti. Piti ottaa tytär mukaan keikalle, mentaliteetilla että "mä en ole liikaa piinannut sua 'kun isi oli pieni'-jutuilla, mutta tällä piinaan". Enpä sitten piinaa. Toivottavasti koko Helsinki hukkuu paskamyrskyyn.
Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin tuli sieltä heti. Tässä vaiheessa vituttaa kuin pientä, tai jopa keskikokoista, oravaa niin tulee ehkä lauottua juttuja sillai niinku kärkevästi tiiätsä. Mutta ei se toki helsinkiläisten vika ole, lähinnä että tulis sitten kunnon myrsky kerta tällaisiin toimiin ryhdytään, nykyisen ennusteen valossa aika torsoksi jää.Älytön viesti. Järjestäjät ovat tehneet ihan itsenäisen päätöksen tapahtumaa koskien, eikä sillä ole mitään tekemistä helsinkiläisten tai kenenkään muunkaan sellaisen kanssa, joka mahdollisesti kärsisi ’hukkumisesta paskamyrskyyn’.
Ensi keväälle on Eurooppaan julkistettu areenakiertue, toivottavasti lisäävät Suomen tuolle listalle.
Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin tuli sieltä heti. Tässä vaiheessa vituttaa kuin pientä, tai jopa keskikokoista, oravaa niin tulee ehkä lauottua juttuja sillai niinku kärkevästi tiiätsä. Mutta ei se toki helsinkiläisten vika ole, lähinnä että tulis sitten kunnon myrsky kerta tällaisiin toimiin ryhdytään, nykyisen ennusteen valossa aika torsoksi jää.
No kaikkien onneksi ilmat ei noudata minun toiveitani.Eli ehkä kun asiaa peilaa tällaisia uutisia vasten, on aika kyseenalaista että joku toivoo kunnon myrskyä, ihan vaan sen takia kun jokin suosikkiyhtyeen keikka jää väliin.
No kaikkien onneksi ilmat ei noudata minun toiveitani.
Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin tuli sieltä heti. Tässä vaiheessa vituttaa kuin pientä, tai jopa keskikokoista, oravaa niin tulee ehkä lauottua juttuja sillai niinku kärkevästi tiiätsä. Mutta ei se toki helsinkiläisten vika ole, lähinnä että tulis sitten kunnon myrsky kerta tällaisiin toimiin ryhdytään, nykyisen ennusteen valossa aika torsoksi jää.
Skenaario oli siis se, että FMI jätti oranssin ukkosvaroituksen voimaan, vaikka eilisissä ennusteissa ei enää Suomeen noin kovia ukkosia näkynyt. Nyt kaikki ukkosvaroitukset on poistettu aina Keski-Suomeen asti. Illalla Helsinkiin luvassa poutaa ja navakkaa tuulta.Depeche Mode | Fanit kertovat pettymyksestään keikan perumisen jälkeen: ”Meni paljon rahaa”
HS:n keräämissä fanien kommenteissa toistuvat sanat ”harmittaa” ja ”pettymys”. Skotlantilainen Jonathan Haynes saapui Helsinkiin Depeche Moden Tallinnan-keikan kautta.www.hs.fi
Ymmärrän kyllä fanien harmituksen, mutta on ihan selvää ettei tällaisessa skenaariossa aleta leikkimään ihmisten turvallisuudella. Paljon pahempi juttu olisi ollut jos keikka olisi järjestetty ja myrsky iskenyt päälle.
Hieman sapettaa se, että miksi noin ajoissa vedettiin tulppa seinästä. Varmaan kuitenkin n. tunnin päähän pätee jopa sääennusteet, niin olisi voinut vääntää vaikka yön yli lavaa kuntoon ja sitten viheltää peli poikki, jos siltä näyttää? Mikään ennuste ei ole tainnut näyttää kuitenkaan illalle paskempaa keliä. Depeche Mode olisi kuitenkin aloittanut vasta ysin maissa.
Vittu että vituttaa.
Varmaan esiintymisajankohdan säätä suurempi ongelma oli se, että viimeisen 24 tunnin aikana kovassa tuulessa lavan rakentaminen esiintymiskuntoon ei ollut mahdollista. Kuvista päätellen stagelta puuttui vielä mm kaikki valo-, äänentoisto- ja videotekniikka, eikä niiden riggaaminen kovassa tuulessa ole välttämättä turvallista.