En nyt puhu Blegin konttaamisesta, tai siitä, että Ässät ei taaskaan pääse pleijareihin. Asia tuli mieleeni viime perjantaina, kun kostean illanvieton aikana koin minulle melko harvinaisen dejavú-ilmiön. Siis olen aivan varma, että kaverini (jota en edes kovin usein näe) olisi toistanut eleitään ja puheitaan jo toista kertaa. Olisin melkeinpä voinut puhua hänen mukanaan sanat jotka hän sanoi. Aika, paikka, tunnelma, ja lauseet olivat täysin tuttuja, vaikka en koskaan ennen ollut edes käynyt tuossa paikassa. Olo oli aika outo.
Matrixissahan dejavú on selitetty virheenä järjestelmässä. Mitä se sitten on oikeassa ihmiselämässä? Vain hassu yhteensattuma esim. samankaltaiseen uneen tms? Minulle dejavuita tulee noin kerran-pari vuodessa, ja joka kerta dejavun huomattuani olen aina yhtä ymmälläni. Aivan kuin olisin kokenut sen joskus aikaisemminkin.
En muista onko aiheesta tehty mitään tutkimuksia. Onko tätä siis selitetty tieteellisillä metodeilla? Millaisia dejavü-ilmiötä itse olet kokenut, ja mitä luulet niiden olevan?
Matrixissahan dejavú on selitetty virheenä järjestelmässä. Mitä se sitten on oikeassa ihmiselämässä? Vain hassu yhteensattuma esim. samankaltaiseen uneen tms? Minulle dejavuita tulee noin kerran-pari vuodessa, ja joka kerta dejavun huomattuani olen aina yhtä ymmälläni. Aivan kuin olisin kokenut sen joskus aikaisemminkin.
En muista onko aiheesta tehty mitään tutkimuksia. Onko tätä siis selitetty tieteellisillä metodeilla? Millaisia dejavü-ilmiötä itse olet kokenut, ja mitä luulet niiden olevan?