David Schneider 2003-04: uusi Rafalski vai kolmospakkiparin peruspuurtaja?

  • 2 024
  • 6

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Lisätään vielä yksi ketju kauden alkua odotellessa. Jenkkivahvistus David Schneider on TPS-pakistossa pelaaja, joka sähäkkänä pantterina saattaa ottaa isoakin roolia joukkueessa, varjopuolena Dee Sniderilla on pieni koko, joka tekee kaverista hieman heiveröisen vääntötilanteissa.

Riittääkö hyvä liike nostamaan harjoituspeleissä pääosin Kimmo Peltosen parina pelanneen Daven SM-liigan huipulle vai joudutaanko sittenkin tyytymään kolmospakkiparin peruspuurtajaan a la Kimmo Eronen? Jukka Koivu edellytti Schneiderilta ennen kauden alkua vahvistavaa roolia pakistoon, takaa tulevat kuitenkin mm. Markus Seikola ja Marko Kauppinen, joten helppoa kahteen ensimmäiseen pakkipariin nousu ei tule olemaan kenellekään.
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Uskon että Schneider tulee olemaan kakkosparissa, mutta sitten kuka pelaa parina on vain arvattavissa. Itse en välttämättä pitäisi Peltosta kakkoparissa. Ykköspari menee Vykolle ja Hulkille ja kakkoseen menisi Scheider ja Kohu.
Pienikoko kyllä on haitaksi mutta tuo muutamia aseita esille. Ketteryys jota on käyttänyt myös vanhempi Koivuista. Hyvä lyönti laukaus, hyvät avaukset, sekä hyvä pelisilmä hyökkäyspäässä sillä hakee hyviä paikkoja. Sen mies todisti Elyseellä Davos pelissä jolloin haki paikkaa takatolpalta pariinkin otteeseen jolloin toisella yrityksellä sai kiekon lapaansa ja sitten heilui verkot.
Joten hyvä hankinta puolustukseen täksi vuodeksi menee passon ja oskun ohi heittämällä.
Ja paremmin pelannut minun mielestä kuin Peltonen vaikka harjoituspelit ovatkin harjoituspelejä

-Stouni-
 

pygmalion

Jäsen
Itse muistelisin Koivun lausunnon Schneideriin kohdistuvasta vaatimustasosta kuuluneen niin, että herran on mahduttava kolmeen ensimmäiseen pakkipariin. Sillä sihdillä "Deellä" ei ole mitään hätää, sillä mies on ainakin harjoituspeleissä ollut tasaisen varmasti neljän parhaan pakin joukossa. SM-Liigan eliitistä en tiedä, mutta minulle riittää, jos Tepsin puolustus kokonaisuutena on sarjan eliittiä. Silloin ei yksittäisten pelaajien niskaan tarvitse lastata kohtuuttomasti vastuuta.

Ja vaikka Kauppinen sekä Seikola ovat viime aikoina osoittaneet pieniä elonmerkkejä, on kumpaisellakin nähdäkseni vielä matkaa Schneiderin uhkaajaksi. Schneider on takonut pisteitä em. kaksikkoa ahkerammin, ja mikä tärkeintä, hän on puolustuspäässä huomattavasti harvemmin vaikeuksissa kuin kumpikaan kaksikosta kauppinen-Seikola. Avaussyötötkin taitavat Vykoukalin ohella olla TPS-pakiston parhaimmistoa. Parasta Schneiderin pelissä vaikuttaisi olevan se, että hän pelaa luontaisten rajoitustensa mukaisesti, paikaten heikkouksiaan vahvuuksillaan. Hän ei siis elättele harhakuvitelmia omista resursseistaan ja pelaa sen mukaisesti. Samaa ei aina voi sanoa "Sleepwalker"-Seikolasta tai huimapäisyyskohtauksia saavasta "Kohusta".


Sitä minä vaan ihmettelen, että miksi Markku Paukkuselle ei ole avattu omaa ketjua...?
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen nähnyt ainoastaan yhden harjoitusottelun, mutta jo sen perusteella huomasi, että mies osaa kyllä pelata. Mielestäni hän pelaa ennen kaikkea fiksusti. Pelipaikka pitäisi löytyä kahdesta ensimmäisestä ketjusta. Tason pitää kuitenkin pysyä korkealla, jos aikoo pelipaikan säilyttää. Tepsin pakistosta löytyy tälle kaudelle muitakin varteenotettavia haastajia. Mutta kaikenkaikkiaan Schneider vaikuttaa ihan hyvältä hankinnalta.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Infernal
Mutta kaikenkaikkiaan Schneider vaikuttaa ihan hyvältä hankinnalta.

Mielenkiintoista tässä on, että pelaaja on vedenjakajalla ainakin minun katsannossani kuten otsikossakin yritin vihjata. Pystyisi periaatteessa suuriinkiin tekoihin mutta näkemieni harjoitusmatsien perusteella puutteitakin on.

Yksi suuri plussa hyvän jalkatyön ohella on aktiiviset nousut takatolpalle, joista joku taisi jo mainitakin. Jos plussapuolet voittavat negatiiviset on SM-liigan nykytilanteessa vain taivas rajana. Silti kannattaa muistaa, että Schneider on pelannut aiemmin vain ECHL-tasolla divaritason pelejä. Ensimmäisen sarjaneljänneksen jälkeen olemme jo huomattavasti viisaampia tämänkin pelaajan suhteen.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Dee Schneider vakuutti kyllä allekirjoittaneen Saipa-pelissä. Loistavaa luistelua, tuli ihan Nummelin mieleen. Pienestä koostaan huolimatta kaveri näyttää olevan todella kovassa fyysisessä kunnossa. Vahvaa kiekon ylöstuontia, hyviä syöttöjä, pari komeaa taklausta, joista toinen upeasti avojäällä. Erittäin tyylikäs pelaaja kerta kaikkiaan. Tästä kaverista tulee olemaan vielä paljon iloa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Iceberg
Vahvaa kiekon ylöstuontia, hyviä syöttöjä, pari komeaa taklausta, joista toinen upeasti avojäällä. Erittäin tyylikäs pelaaja kerta kaikkiaan. Tästä kaverista tulee olemaan vielä paljon iloa.

Schneider ei vielä joutunut kiekottomana minkäänlaiseen fyysiseen paineeseen, SaiPa oli kevyt ja köykäinen, joten lisänäyttöjä odotellaan. Selvää on jo nyt, että ilman kovaa vääntöä ja taklauksia ukko on kiekollisena erittäin vaarallinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös