David Nemecek

  • 57 849
  • 241

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiitos vastauksista. Enemmän kuin 5 peliä olisi mielestäni housuun paskomista kurinpidolta.
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
Tuo 15 ottelun fiiliksesi johtuu varmasti vain lopputulemasta. Ei olisi mitään järkeä rankaista Nemecekiä siitä, että toinen ei osaa pitää kypärää kunnolla. Muutenhan tuossa taklauksessa ei ole mitään erityisen pahaa, mikä olisi 15 arvoinen. En pysty käsittämään tämmöistä puhetta - yhtään.

Juuri siihen lopputulemaan sen perustan arvioni ja ohuesti tuohon liigan lausumaan
”Jääkiekkoon kuuluvat edelleen kovat taklaukset, mutta ne pitää pystyä suorittamaan sääntöjen sallimalla tavalla. Lähtökohtaisesti yksin taklaajalla on vastuu siitä, ettei taklauksessa tapahdu osumaa vastustajan päähän”, päätöksissä linjataan.

Tummennettu kohta vapauttaa taklatun kaikesta vastuusta tapahtumaan, joten...

Kypärähän ei olisi päästä lähtenyt ilman sitä kontaktia päähän ja tosiasiaa kuten kuvatallenteet ovat todistaneet, että potta ei ollut kiinni kuin nimellisesti.
Mutta olen satavarma, että tuota kypärän irtonaisuutta ei nyt tässä tapauksessa tulla huomioimaan, koska se vaan saa pahan maun monelle asiaan perehtymättömälle, että siirretään vastuu nuorelle ja lahjakkaalle pelaajalle joka nyt on sairaalassa taklauksen seurauksena(nyt jo kotona, mutta ennakoin lehdistöä).

Liiga ei näytä lainkaan niin ammattitaidottomalta ja löysältä jos antavat "ylimitoitetun" tuomion pelajalle jonka ura kuitenkin varmasti jatkuu, kuin siirtäisivät osan vastuusta pelaajalle jonka uran jatko on vielä hiukan epävarmoissa kantimissa.

Tämä asia on pr painajainen liigalle ja nyt koittavat sumplia sopivan väylän ulos siitä.
 
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Realistinen tuomio, en valita.

Toivottavasti tämä päätös lopettaa nyt täällä kokoajan juoksevien porilaisten älyttömän kommentoinnin ja näsäviisastelun. Josko aletaan keskittyä pikku hiljaa taas peleihin ja Rauman Lukkoon.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No joo. Oikeastaan tämä on vähemmän kuin kuvittelin tulevan, 8-10 peliä oli se mihin haarukkaan veikkasin Nemecekin pelikiellon sijoittuvan.

Ja olen edelleenkin sitä mieltä mitä lauantai-iltanakin että Nemecekin pelikiellon valossa Klokin saama 5 ottelun pelikielto on järjettömän kova rangaistus.

Eipä siitä sen kummempaa.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti sinäkin. Voi vitsi, huolimattomasta taklauksesta telot jonkun sairaalaan, niin siitä jopa rankaistaan. Ihan epäreilua.

Kukaan ei ole sanonut, että taklaus olisi ollut puhdas. Itse en ainakaan ole. Pelikielto oli odotettu, mutta kohtuullinen verrattuna näihin tiettyjen palstojen odotuksiin, jossa asteikko lähti 15pelistä ylöspäin

Eteenpäin.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Hyvä päätös.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Viisi päähän kohdistuneesta ok. Yksi loukkaantumisesta ok. Yksi median paineesta ei niin ok.

No sillä yhdellä ylimääräisellä ei nyt ole niin väliä. Mitään pahaa housuun paskomista ei tapahtunut ja nyt voidaan keissi sulkea vänkäämisten osalta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minusta aivan hyvä päätös. Tuskin tuosta monikaan voi eri mieltä olla, kun linjaukset ovat mitä ovat. Niistä voi tietysti olla montaa mieltä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kerttula ei ole kommentoinut itse taklausta sanallakaan.

Joo, tais kommentoida ettei halua kommentoida ja populisoida tilannetta enempää. Päävammojen, aivovammojen riskeistä ja seurauksista on ollut kyllä äänessä jo vuosia aiemmin.

Veikkasin 6-8, tuli 7. Olin siis oikeassa.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Tilanne on nyt käsitelty ja lyöty kansiin.

Toivottavasti Kivenmäki on pian kunnossa ja Neme saa nyt rauhassa reenata pleijareihin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin rikkinäinen pumppu
Itse olisin kaivannut kurinpitopäätökseen enemmän perustelua päähän osumisesta ja vastustajan liikkeen muutoksen vaikutuksesta osumakohtaan. Olen edelleen sillä kannalla että tapahtuma olisi ollut puhdas kiilaus ((olkapää-olkapää-kontakti) ilman vastustajan epäloogikasta liikettä.

Mutta, eteenpäin.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
5 peliä liikaa mutta Liigan nykylinjauksen mukaan kaksi liikaa. 5 peliä olisi ollut täysin riittävä. Median painostuksesta tuo kaksi ylimääräistä nyt tuli. No näillä mennään ja tuskin tuosta kukaan valittaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: carr

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuomio meni juuri niin kuin ajattelinkin. Veikkaisin, että jos lukolla olisi ollut runkosarjaa jäljellä esim. 5 ottelua, niin pelikielto olisi ollut 6 peliä tai vaihtoehtoisesti 8, jos pelejä olisi ollut jäljellä 7. Tässä haluttiin antaa se yksi playoff ottelu kieltoa niin, että tuntuu, mutta ei vaikuta liikaa pudotuspeleissä. Ihan jees mun mielestä näin ja hyvä, että tuo lopputulos ei vaikuttanut päätökseen liikaa, vaan huomioitiin se epäonni, mikä tilanteeseen liittyi.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Ehkä sitten kannattaa ottaa kaukalopallosäännöt jääkiekkoon ettei vaan satu enää pahempaa. Tämä tuli seurauksesta ei itse teosta. Ja Atun ja porilaisten mielensäpahoittamisesta. Ei muuta kuin eteenpäin sanoi mummo lumessa.

Kaukalopallosäännöillä vaan eteenpäin ilman muuta! Tulis paljon maaleja ja vauhtia ja hienoja kikkkoja kun ei sais ottaa kontaktia ja ihmiset täyttäis katsomot, kuten kaukalopallossakin. Vai oiskohan juuri se fyysisyys ja kamppailupelaaminen se joka ihmisiä lajissa viehättää. Vois tulla liigallekin ihan yllätyksenä.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Vai sellainen tuomio sieltä lätkäistiin. Yksi enemmän kuin itse maksimissaan helmitaululla arvioin.

Sinänsä ei välttämättä huono tilanne, nyt saa iso mies harjoitella ja levätä kunnolla ennen playoffeja. Siellä saa vastustaja olla heti toisessa pelissä hereillä kun Neme painaa levänneenä omalla sinisellä vastaan, nollat taulussa.

Pelituntuma saattaa hieman tässä kadota, mutta sen kaveri kirii tunnepuolella ja preesensillä takaisin. Vankilasäännöt tuskin ainakaan heikentävät kaverin työkalupakkia.

Teitä on varoitettu, iso paha Neme will be back. Ja jopa vielä tällä kuluvalla kaudella! Kyl mnää niin mieleni pahotin.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nemecekille voisi samankaltaisen muistamisen tehdä, kuin Teemu Nurmelle vuoden 2014 playoffeissa, kun palasi pelikiellon jälkeen kentälle. Ympäri mennään ja yhteen tullaan, mutta ennenkaikkea tässä ollaan yhtä isoa perhettä, eikä ole syytä laittaa Nemeä tikunnokkaan, varsinkin kun mies aidosti tuntuu olevan järkyttynyt taklauksesta.

Varmasti joku pahoittaisi mielen muistamisesta, kun on arka aihekin, mutta Nemecek on kaikkea muuta kuin teurastaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös