Miksi kaikki menee tämän erään nimimerkin pessimistisyyteen mukaan?
Minä en muuten ole julistanut, että Leggio epäonnistuu. Olisin vain toivonut tilastoiltaan ja lähtöjoukkueeltaan hieman erillaista hakua tähän kohtaan. Tilastoista ei oikeasti paljon turvaa saa, mutta itse odotin, että hakisimme huonon joukkueen hyvin menestynyttä molaria, eikä tällaista GAA-leaderiä. Siksi niitä laukauskeskiarvoja tiirailin... Mutta valinta tehdään aina niistä kavereista, ketkä ylipäätään ovat valmiita tulemaan Suomeen ja Tepsiin sopivalla hinnalla... parempaa ei välttämättä ollut.
Ja toinen on tuo liike sitten, mikä videoilta
ehkä näkyy. Salak oli nopea liikkeiltään ja myös Engren on sitä (ehkei ihan samalla tavalla). Minä pidän tästä, sillä se on mielestäni se Salakin raaka liikenopeus minkä pohjalle saatiin tekniikan ja sioittumisen hiomisella luotua huippumolari. Nyt muutaman pätkän perusteella näen itse Leggiolta enemmän rauhallisuutta, oikea-aikaisuutta ja sioittumista, kuin sitä liikettä. Eli tämä on mielestäni nyt erilainen projekti, toki tässä on myös se, että tämä kaveri on todennäköisesti vertailukohtia valmiimpi hyppäämään tuleen heti.
Kolmas juttu on se koko ja tämä liittyy taas liikkeeseen. Minä en oikeastaan syrji molaria koon vuoksi, mutta pieneltä kaverilta odotan juuri sitä kovaa liikenopeutta ja suuremmalla varrella se on plussaa. Nyt tämä molari on 178cm tai 180cm, mutta ei silti näytä miltään salamalta. Huom. olen nähnyt sen kolme klippiä arvioni perustaksi...
Kuitenkin aiemman viestisi perusteella kelpuuttaisit samasta sarjasta JP Lamoureauxin, joka pelasi niin ikään konferenssinsa parhaan joukkueen maalivahtina. En keksi mitä jollain laukaisumäärillä on asian kanssa tekemistä, mutta mainittakoon nyt, että Lamoureux koppasi keskimäärin 2 laukausta enemmän per ottelu kuin nyt signattu Leggio. Ratkaiseva ero(ko)?
Katso Lamoreuxin nopeutta ja pelitilanteessa pysymistä useampien torjuntojen jälkeen oikeiden liikkeiden avulla. Näyttää ihan erilaiselta tohulta kuin Leggion. Tuo Lamoreux ei syyttä ole NHL-organisaation "suojissa".
Tuon venäläisen totaalinen lyöminen, minkä toit esille on tähän mennessä ehdottomasti paras juttu. Khudobinin GAA oli 2.7x ja Leggion 2.2x, lisäksi Khudobinin voitot/häviöt-suhde oli 1.8, kun se Leggiolla on huikea 3.8.
Tässä hiukan Leggiota ja Everbladesia (valkoisissa) kevään
playoffeissa Gwinnetiä vastaan (YouTube). Ja samaa peliä vielä
vähän (YouTube). Eipä tuo valkoisen joukkueen touhu kovin ihmeellistä noissa ole. Ja tässä seuraavalla kierroksella Leggio
torjuu South Carolinaa vastaan (YouTube).