Tätä en oikein ymmärrä. Leskisen ura etenee täysin raiteillaan. Viime vuonna hän dominoi junnusarjaa ja tänä vuonna Mestiksessä näyttää kulkevan hyvin. Paljon peliaikaa ja arvokasta kokemusta miesten peleistä. Ei mitään järkeä ajaa häntä liian aikaisin mestaruutta tavoittelevan suurseuran pelaavaan kokoonpanoon. Uskon, että tämä nuori lupaus on itsekin tähän järjestelyyn tyytyväinen. Mielestäni Kärpillä löytyy Leskisen suhteen nimenomaan kärsivällisyyttä. Kärpät maksaa tälle nuorelle miehelle toisessa seurassa pelaamisesta, jotta hän kehittyisi entisestään. Eikö se ole luottoa ja kärsivällisyyttä? Ensi vuonna on aika kerätä hedelmät.
Makuasioita kai nämä on. Itse olen korostanut moneen otteeseen, että itse tahtoisin koota joukkueen niin, että kaikki vahvistukset olisivat lähtökohtaisesti liigan huipputasoa, mutta budjettia olisi hilattu alaspäin antamalla nuorillekin tilaa. Mielestäni tämä olisi ollut budjetillisesti hyvin toteutettavissa. Nyt Kärpillä on valtakunnan aateliin kuuluva superlupaus ja valmentaja, jota on pidetty hyvänä nuorten kehittäjänä. Kuitenkaan Kärppien ykköslupaus ei joukkueessa pelaa, vaan hänen "annetaan kasvaa" muualla.
Hyväksyn siis näkökantasi, mutta itse olen kyllä täysin eri mieltä. Juuri näiden Leskisten, Kapasten, Lehkosten, Barkovien ja kumppaneiden katselu ja kehittäminen nuorina liigassa maistuu tosi makealta. Mielestäni Leskinen olisi kaveri, jonka kanssa tulisi olla kärsivällinen ja antaa hänen pelata vaikka kahden kokeneemman kaverin rinnalla ainakin sen kymmenisen peliä, ellei esitys ole oikeasti heikkoa. Uskon yhä, että ainakin toistaiseksi tulos olisi ollut parempaa kuin Kvetonilla, mutta ehkä minä olen tällä kertaa se optimisti :)