Yleisesti huhuilusta
Viestin lähetti Bacardi
Niin, näinhän tässä taas kävi kuten arvelin. Sieltä se joku vastarannan kiiski tulee, ja ilmoittaa vastaväitteensä, heh!
Niin,näin siinä yleensä käy,kun kirjoitellaan nimimerkkien takaa keskustelupalstalle.Kannattaa näitä pelottavan varmoja tietoja jakaessa varautua siihen,että epäilijöitä riittää aina siihen asti kunnes virallinen julkistus tapahtuu,mikä sekään ei vielä välttämättä takaa mitään.Ei esim. liene syytä muistuttaa millaisia yllätyksiä NHL järjestää todennäköisesti ensi kevät-kesänäkin.Ja tietoahan on monenlaista,monesta lähteestä,monilla motiiveilla kerrottuna,näin luulen.
Toisekseen uskottavuutta totuuden torvena ei kasvata ylimielisyyttä hipova esiintyminen toisia asioista hyvin perillä olevia kirjoittajia kohtaan,jotka ovat sitä paitsi luottamuksensa ansainneet.Silti kukaan ei ole aina oikeassa ja sillehän ei parhainkaan tietäjä mitään mahda,jos esim. sopimusneuvotteluissa tai sopimuksen allekirjoituksen jälkeen tapahtuu jotain arvaamatonta.Itse suhtaudun tiettyjen nimimerkkien vihjailuihin vakavammain kuin toisten mutta silti vasta virallinen tiedotustilaisuus on Se Hetki.Sanottakoon se,että tokihan huhuissa liikkuvilla pelaajilla saa spekuloida ja sijoitella oman joukkueen tulevaan kokoonpanoon,vaikkei ko. pelaaja(t) koskaan tulisikaan,sillä se on yksi tämänkin palstan rikkaus.Mieluiten kuitenkin tietyissä rajoissa pysyten: Jarkko Ruutu on mahdollinen,Joe Sakic ei,tuskin edes NHL-lakon aikana.
Mitä tulee Tähtiseen ja Isakssonin "hassuun väitteeseen",niin itse en ainakaan saanut sellaista käsitystä,että Porin poika olisi ollut varmuudella HIFK:n mies.Esisopimuksesta on vielä matkaa Helsinkiin puhumattakaan siitä,mitä esisopimuksella tarkoitetaan.Isakssonhan myöhemmin vielä kertoi oman näkemyksensä siitä,miksi Tähtinen lopulta jäi saamatta (minkä itse uskon),eikä sitä taidettu kovinkaan monen taholta kiistää.Ei edes pelottavan varmoilla tiedoilla.
Mutta,hyvä Bacardi,jos olet oikeassa,niin hyvältä kuulostaa tännekin päähän.