Danny Groulx Ässiin

  • 156 931
  • 457

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja piikiksi tälle Lukkomiehellä, että tämä teidän potilas Zalewski pelasi tehojen puolesta parhaan kautensa Groulxin kanssa samassa joukkueessa. Harmi että Groulx oli pakin paikalta tehokkaampi kuin Zalewski.

Zalewskista ei tiedä kukaan miten pelaa, mutta Groulx näytti kaukalossa todella hitaalta, potki muttei liikkunut mihinkään. Kiekko pysyy lavassa viivalla pienellä totuttautumisella, mutta onko kaveri harjoitellut lainkaan puoleen vuoteen fyysistäkään puolta?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Virran pelitavassa ykkösvaihtoehto tuossa tilanteessa on avata peliä sentterille. Tekikö Niemi siinä itsensä pelattavaksi? Oliko Niemi mielestäsi valmis ottamaan syöttöä vastaan? Ei siinä ainakaan ketään vastustajaa ollut lähellä, joten syötön päästäminen suoraan läpi oli mielestäni suurempi virhe kuin syötön epätarkkuus.

Niin, yritin nyt vaan tuoda esiin sitä tosiasiaa, että molemmat tuossa tilanteessa pelasivat huonosti. Niemi reagoi tilanteeseen väärin ja oletti selvästi Malkamäen joko purkavan tai laittavan kiekon laitaan, sensijaan että olisi tehnyt itselleen tilaa ja pelannut itsensä vapaaksi. Malkamäki taas syötti siihen ainoaan paikkaan jossa ei ollut omia pelaajia.

Molempia voi tilanteessa ihan aiheellisesti arvostella, mutta täysin selvää on se, että Malkamäen piikkiin tuo menee eikä Niemen.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Virran piikkiin menee osittain Groulxin epäonnistuminen. Olisi pitänyt tajuta, ettei laita kaveria heti noin sakeeseen soppaan. Myöskään Malkamäki ei varmaan pelaamista helpottanut.

Henk.koht. olen erittäin pettynyt groulxin peliin, mutta kun ottaa lieventävät asianhaarat huomioon niin en häntä tuomitse. Varsinkin kun oli vasta ensimmäinen peli liigassa.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Hienoa että olet lukenut statsit, nyt voitkin mennä taas vittuun siitä. Onneksi teillä on Ilkka Ilu Mikkola, todellinen tekijämies, voitkin hyväillä itsesi sillä ajatuksella uneen. Jopa raumalaisen on ymmärrettävä että Groulx saattaa pelata vielä paremman pelin kuin tänään.

Varmaan oli vielä hakemista mutta historian mukaan EUroopan kaukaloissa ei oikein kulje. Toki olen helvetin iloinen, että tämän tasoinen kaveri vetää nimenomaan Ässissä...
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Katselin vielä noi maalit uudemman kerran tuolta nelosen palvelusta ja voi voi niitä kahta Lukon av-maalia. Ei voi pelata noin. Mutta niistä kahdesta muusta ei ensimmäistä voi kyllä laittaa millään tasolla Dannyn piikkiin vaan kyllä siinä toheloi NIemi-Malkamäki kaksikko oikein urakalla. Kumman piikkiin se maali sitten pitäisi laittaa. Mun mielestäni tasan 50-50, sillä niin karkeat virheet molemmille.
Neljäs maali sitten taas saman kaksikon piikkiin. Ei sitä kulmataistoa voi noin pelata. Ei vain voi. Dannyllä sitten maalilla taas se 50-50 tilanne ja mun mielestäni pitää aivan oikein oman miehensä, kun rajähtävällä lähtönopeudella oleva Niemi yrittää Nikkoa estää, mutta ei vain pysty. Jälkeenpäin on helppoa sanoa, että olisihan Dannyn nyt pitänyt se Nikko torpata siihen maalin kulmalle, mutta lähtökohtaisesti Danny pelasi peliä niin kuin sitä pitää pelata. Riksmaninkin olisi kyllä sen kiekon tulon siihen maalille pitänyt estää omalla mailallaan, että laitetaan nyt vähän taakkaa sinnekin ennen Dannyn suolaamista.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Mistä on lähtöisin nämä tiedot, että Groulx ei ole nukkunut yhtään? Jos näin on, niin se yhdistettynä totaaliseen pelaamattomuuteen ja jopa harjoittelemattomuuteen, niin jälki on sitten todellakin tuon näköistä kun tulee näin kovatasoiseen sarjaan.

Minulta. Kirjoitin asiasta otteluketjuun ja tänne. Näin minulle informoitiin ennen peliä ja lähdettä pidän aika luotettavana.


Mitä helvetin puukotuksia? Ellei kaveri osaa pelata jääkiekkoa, niin aivan varmasti sen saa tänne kirjoittaa. Tänään tämä sankari päätti lahjoittaa voiton veriviholliselle ja sitä en nyt ihan heti anna anteeksi "jaajuu, sillä on jetlag paskapuheella". Jos on niin paha jetlag, että ei osaa edes luistella, niin voisi ehkä jättää pelin väliin..

Oikeassa olet ja tuosta pahoittelut. Aikamoisessa tunnekuohussa tuli tuo kirjoitettua. Olin vain niin tyytyväinen tähän hankintaan. Ennen peliä oli jo hiukan pelonsekaiset tunteet, mutten ihan uskonut tämänkaltaiseen sukellukseen.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Varmaan oli vielä hakemista mutta historian mukaan EUroopan kaukaloissa ei oikein kulje. Toki olen helvetin iloinen, että tämän tasoinen kaveri vetää nimenomaan Ässissä...

Ei jumalauta. Nimeä ne puolustajat jotka pelaavat sm-liigaa nyt ja ovat tehneet kovempaa tulosta KHL:ssa.

Yksi ottelu, YKSI OTTELU pelattuna. Mä haluan näitä samoja ennustajan lahjoja mitä monella täällä on. Itse en pystyisi yhden pelatun ottelun jälkeen arvioimaan pelaajan tasoa yms.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Ei jumalauta. Nimeä ne puolustajat jotka pelaavat sm-liigaa nyt ja ovat tehneet kovempaa tulosta KHL:ssa.

Yksi ottelu, YKSI OTTELU pelattuna. Mä haluan näitä samoja ennustajan lahjoja mitä monella täällä on. Itse en pystyisi yhden pelatun ottelun jälkeen arvioimaan pelaajan tasoa yms.

Joo onhan tämä lynkkaus mennyt ihan överiksi joidenkin osalta. Yksi ottelu ei kerro yhdestäkään pelaajasta yhtään mitään. Uskon, että Groulx on kova pelimies, kun pääsee joukkueeseen sisään. Harmittaa hänen puolestaan kyllä, että debyytti meni huonosti
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Neljäs maali sitten taas saman kaksikon piikkiin. Ei sitä kulmataistoa voi noin pelata. Ei vain voi. Dannyllä sitten maalilla taas se 50-50 tilanne ja mun mielestäni pitää aivan oikein oman miehensä, kun rajähtävällä lähtönopeudella oleva Niemi yrittää Nikkoa estää, mutta ei vain pysty. Jälkeenpäin on helppoa sanoa, että olisihan Dannyn nyt pitänyt se Nikko torpata siihen maalin kulmalle, mutta lähtökohtaisesti Danny pelasi peliä niin kuin sitä pitää pelata.

Maalikoostetta on tosiaan tullut pyöriteltyä, ja ensinnäkin niistä toisesta ja kolmennesta takaiskusta on sanottava, että tokihan kiekon menetys siniviivalla on kiekon menetys siniviivalla. Eli siis sormi osoittaa tasan sitä, joka kiekon menettää. Siltikin nämä tilanteet ovat niitä, joita nyt vain sattuu kaikille.. ehkä nyt harvemmin kahta kertaa ensimmäisessä ottelussaan, mutta tiettyjen nimimerkkien lynkkaus on todellakin mennyt överiksi

Neljännen maalin taas on tässä Rannari analysoinut aivan oikein. Groulx katseli sitäkin lähietäisyydeltä juu, mutta hän kuitenkin oli tasan siinä missä hänen pitikin olla. Erittäin klassinen tilanne jossa oli täysin hakusessa, että kuka nyt puolustaa mitäkin miestä, koostevideosta näkee miten Groulx joutuu oikein miettimään että ketä vastaan hänen nyt pitää puolustaa. Valitsee sitten kuitenkin Ahtolan, joka hänelle minun ymmärrykseni mukaan tuossa tilanteessa varsinaisesti kuuluikin.. Niemi ei saa omaa miestään (Nikko) kuriin, ja jostain syystä Malkamäki tulee kiinni samaan kiekottomaan mieheen, joka Groulxilla on jo "hallussa". Harjoittelemalla tulee kuntoon tämä asia..

Jos siis ajatellaan että Groulx ei olisi pelannut, niin oltaisiin selvitty korkeintaan jatkoille, suoraa voittoa ei olisi tullut siltikään. Ehkä oli valmennukselta vikatikki peluuttaa miestä jo eilen, paha on mennä mistään tietämättömänä sanomaan, eikä sen analysoinnilla toki enää mitään merkitystä olekaan. Ainoa varma asia mihin minä uskon on, että tuo eilinen ei ollut se oikea Groulx, välillä vain Murphyn laki on armoton: "kaikki mikä on mahdollista mennä pieleen, yleensä myös menee". Nyt mitataan miehen ammattimaisuus, että miten tämän käsittelee..

Ja liittyen puheisiin, ettei Groulx ole saanut vielä Suomessa olo aikanaan kunnolla nukutuksi: tuskin miestä ihan liikaa nukutti viime yönäkään :D
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
En nähnyt peliä joten en kommentoi. Toivon, etten olisi nähnyt tätä keskusteluakaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Vaikea uskoa, että kaveri olisi yhtä huono enää jatkossa. Mikäli vielä tarinat nukkumattomuudesta pitävät paikkansa niin vihaisesti voi mulkaista myös joukkueen lääkäriä.

Yksi asia mikä minua on kummastuttanut amerikkalaista vahvistusten kanssa ei ole heidän puolikuntoisuus tänne tullessa vaan se, että se on kerta toisensa jälkeen niin suuri yllätys. Kyllä kaveria kosiskellessa pitäisi olla myös selvillä sen hetkinen kunto ja turha luottaa täysin/ollenkaan agentin vakuutteluihin. Mielestäni UTJ tekee silloin sen suurimman virheen?
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Virran virhe oli sekoittaa hyvin toiminut ykkösylivoima juuri ennen taukoa peluuttamalla puoli vuotta pelaamatta ollutta kaveria ainoana viivamiehenä ja vielä näin tärkeässä pelissä. Pelituntuma ja sitä kautta kiekkokontrolli täysin hukassa, ei vaan ymmärrä. Vaikka yhden pelin jälkeen ei saisikaan tuomita tai tehdä liian pikaisia johtopäätöksiä, niin onkohan tästä kaverista jatkossakaan ylivoimalle yhdellä pakilla pelattaessa. Ennen kaikkea pelottaa, riittääkö nopeus, jolloin vastustajat tiedostavat asian ja pystyvät hyödyntämään tätä ongelmaa.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ei jumalauta. Nimeä ne puolustajat jotka pelaavat sm-liigaa nyt ja ovat tehneet kovempaa tulosta KHL:ssa.

Yksi ottelu, YKSI OTTELU pelattuna. Mä haluan näitä samoja ennustajan lahjoja mitä monella täällä on. Itse en pystyisi yhden pelatun ottelun jälkeen arvioimaan pelaajan tasoa yms.

Tutustu kuule kaverin menneistyyteen ja havahdu:Eliteprospects.com - Danny Groulx
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Yksi asia mikä minua on kummastuttanut amerikkalaista vahvistusten kanssa ei ole heidän puolikuntoisuus tänne tullessa vaan se, että se on kerta toisensa jälkeen niin suuri yllätys. Kyllä kaveria kosiskellessa pitäisi olla myös selvillä sen hetkinen kunto ja turha luottaa täysin/ollenkaan agentin vakuutteluihin. Mielestäni UTJ tekee silloin sen suurimman virheen?
Eiköhän se ollut toimistonkin tiedossa ettei G ollut pelannut peliäkään vielä tällä kaudella. Olisi pitänyt malttaa odottaa tauon yli....
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kauhea meteli on nostettu lähes tyhjästä. Kirjoitin 'lähes' siksi, että kyllähän se Danny mokaili tuolla Raumalla lauantaina. Muistetaan nyt pari asiaa:

− Virta ennusteli jo Pelicans-ottelun alla viimeisen viikon (ennen taukoa) vaikutusta -> se taisi iskeä toden teolla vasta Lukkoa vastaan

− Malkamäki ei ehkä ollut oikea pari Groulx'lle, vaikka en kuulu Malkamäen suolaajiin

− debyytti kotona KalPaa vastaan harjoittelutauon jälkeen kieltämättä olisi kuulostanut järkevältä -> tosin edes kriisijoukkueet eivät ole helppoja vastustajia tässä sarjassa

Nyt kävi näin, joskus toisen kerran käy tätä paremmin. Groulx on jo iso poika, en usko, että tästä jää pysyviä haavoja sieluun. Syöttihän Taimikin Espoossa Bluesin voittomaalin, ja valmennuksenkin mukaan elämä jatkuu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eihän tuo Groulx varmasti noin huono ole, veikkaan että parantaa huimasti jo seuraavaan otteluun.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

... mutta täällähän riittää ymmärrärystä tai sitten se on sokeaa uskoa tähän kaveriin? Eiköhän tämäkin asia selviä 2-3 viikon sisällä.

Pelaaja tulee ja pelaa ensimmäisen ottelunsa Ässä-paidassa. Pelaaja epäonnistuu pahasti ottelussa ja tekee muutaman todella pahan virheen.

Pelin jälkeen pelaaja pyytää nöyrästi ja pahoillaan anteeksi joukkueelta ja lupaa parantaa peliään, kun pääsee sisälle jengiin.

Jos tässä tilanteessa näin kannattajan näkökulmasta päätän antaa pelaajalle uuden mahiksen ja unohtaa huonon debyytin, niin en kutsuisi toimintaani sokeaksi uskoksi, vaan ihan järjellä ajatteluksi.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toi jätkähän veti enemmän vihkoon Lukko-matsissa kuin Markus Palmroth koko kaudella. Ja se ei ole mitenkään ihan vähän se!

Kuitenkin, ammattimies tämän pitäisi olla. Itse olisin usean palstaveljen tavoin ajanut Dannya sisään jengiin rauhassa tauolla ja antanut vielä tutustua joukkueeseen ennen sitä ilman että joutuu heti kiirastuleen jossain helvetin kuumassa Satakunnan derbyssä.

Aivan varmasti parantaa rutkasti. En silti usko että välttämättä nousee sellaiseksi sateentekijäksi, jota tässäkin ketjussa hänestä odotetaan mutta lienee selkeä vahvistus Ässien pakistoon silti. Ja tosiaan parantaa satavarmasti tuosta. Miten paljon, jää nähtäväksi.
 

Nash-ty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Satakunnan kansa Groulxin kommentit pelistä.
Itse en ala vielä tuomitsemaan kaveria yhden pelin perusteella vaan luotan kaveriin, että hän tulee olemaan Ässien kärkipakki.

Ja tämä "Zalmonella" voisi painua sinne Lukon keskustelupalstalle vai eikö siellä ole oikein kunnon keskusteluja vai muuten vaan haluat tulla huutelemaan, että saat hyvän olon?
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitäkää tää Zalmonella vaan täällä. Ei sen viestejä jaksa tuolla muuallakaan lukea.

Samaa mieltä tästä. Viihdearvo ei ole kovin suuri, mutta on täydellinen esimerkki siitä, miten provotaan huonosti ja liian läpinäkyvästi. Tätä kun vertaa vaikkapa Veikkoon tai Vellihousun tuotoksiin, niin näkee että Porissa ollaan edistyneempiä myös tällä saralla.

Jess! Ehdin osallistumaan tähän naurettavaan pippelinmittauskisaan!

Sitten asiaan. Yllättävän armahtavaisia täällä ollaan Groulxille ja se on mielestäni ihan oikea reaktio. Pelissä oli kyllä koko ajan pelko perseessä kun G44 kentällä oli, mutta toisaalta tämä ottelu oli ehkä liian tiukka paikka puolen vuoden pelaamattomuuden ja pitkien matkustusten jälkeen. Toisaalta on hyvä, että Groulx putosi nopeasti maan pinnalle, jos jotain harhakuvitelmia sarjan tasosta oli. Mutta katsotaan. Kovasti ainakin Umicevic yritti pelata kaverille vetopaikkaa Yv:llä, joten olisiko tuo väläytellyt laukaustaan reeneissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös