Neljäs maali sitten taas saman kaksikon piikkiin. Ei sitä kulmataistoa voi noin pelata. Ei vain voi. Dannyllä sitten maalilla taas se 50-50 tilanne ja mun mielestäni pitää aivan oikein oman miehensä, kun rajähtävällä lähtönopeudella oleva Niemi yrittää Nikkoa estää, mutta ei vain pysty. Jälkeenpäin on helppoa sanoa, että olisihan Dannyn nyt pitänyt se Nikko torpata siihen maalin kulmalle, mutta lähtökohtaisesti Danny pelasi peliä niin kuin sitä pitää pelata.
Maalikoostetta on tosiaan tullut pyöriteltyä, ja ensinnäkin niistä toisesta ja kolmennesta takaiskusta on sanottava, että tokihan kiekon menetys siniviivalla on kiekon menetys siniviivalla. Eli siis sormi osoittaa tasan sitä, joka kiekon menettää. Siltikin nämä tilanteet ovat niitä, joita nyt vain sattuu kaikille.. ehkä nyt harvemmin kahta kertaa ensimmäisessä ottelussaan, mutta tiettyjen nimimerkkien lynkkaus on todellakin mennyt överiksi
Neljännen maalin taas on tässä Rannari analysoinut aivan oikein. Groulx katseli sitäkin lähietäisyydeltä juu, mutta hän kuitenkin oli tasan siinä missä hänen pitikin olla. Erittäin klassinen tilanne jossa oli täysin hakusessa, että kuka nyt puolustaa mitäkin miestä, koostevideosta näkee miten Groulx joutuu oikein miettimään että ketä vastaan hänen nyt pitää puolustaa. Valitsee sitten kuitenkin Ahtolan, joka hänelle minun ymmärrykseni mukaan tuossa tilanteessa varsinaisesti kuuluikin.. Niemi ei saa omaa miestään (Nikko) kuriin, ja jostain syystä Malkamäki tulee kiinni samaan kiekottomaan mieheen, joka Groulxilla on jo "hallussa". Harjoittelemalla tulee kuntoon tämä asia..
Jos siis ajatellaan että Groulx ei olisi pelannut, niin oltaisiin selvitty korkeintaan jatkoille, suoraa voittoa ei olisi tullut siltikään. Ehkä oli valmennukselta vikatikki peluuttaa miestä jo eilen, paha on mennä mistään tietämättömänä sanomaan, eikä sen analysoinnilla toki enää mitään merkitystä olekaan. Ainoa varma asia mihin minä uskon on, että tuo eilinen ei ollut se oikea Groulx, välillä vain Murphyn laki on armoton: "kaikki mikä on mahdollista mennä pieleen, yleensä myös menee". Nyt mitataan miehen ammattimaisuus, että miten tämän käsittelee..
Ja liittyen puheisiin, ettei Groulx ole saanut vielä Suomessa olo aikanaan kunnolla nukutuksi: tuskin miestä ihan liikaa nukutti viime yönäkään :D