Daniel Audette – ykkössentteri

  • 53 341
  • 211

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Audette pelannut 24, 28, 48 numeroilla ainakin. En usko, että on mitään vakionumeroa ollutkaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lisäksi myös numerolla 26 ainakin pelin taikka kaksi.

Toisaalta numero 88 asettaa tiettyjä paineita miehelle. Ei sitä mikään ihan tusinapuujalka eikä -käsi Lukossa viimeksikään käyttänyt.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alan pitämään Daniel Audetten hankinnasta yhä enemmän ja enemmän, kun mies tuntuu olevan kuuma peruna yleisesti aiheena ja koitetaan vain löytää syitä miksi mies ei onnistuisi.

Toivottavasti paukuttaa sen +30 tehopistettä jouluun mennessä ja toiset mokomat sen jälkeen, jonka jälkeen ihmetellään porukassa, että miksi Audette nyt niin hyvin onnistuikin. Toisaalta on ihan sama, vaikka tekisi 120 tehopistettä, kun aina on joku joka tulee haromaan vastaan ja kertomaan kuinka Audette on Danforthin tavoin yliarvostettu, eikä ole yhtä kokonaisvaltainen pelaaja kuin Cody Kunyk.

Cody Kunyk > Justin Danforth. Ikuisesti.

En tiedä mitä uskaltaa ja mitä on realistista odottaa. Toivottavasti lyö luun kurkkuun epäilijöille.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toisaalta onhan Danforthin hyvyys mielestäni jo nyt kohtalaisen hyvin myönnetty. Osasyy varmaan on tähän se että hän ei jatka Liigassa eikä varsinkaan Lukossa vaan menee kovempaan sarjaan kovemmalla tilipussilla. Jos taas olisi jatkanut Lukossa tai Liigassa, vertailu Kunykiin olisi edelleen kovassa kiehumispisteessä.

Vähän sama tässä Danyn tapauksessa kävi kuin Vehasenkin kohdalla, eli Petestäkin tuli huippuvahti vasta KHL-siirron jälkeen, siihen mennessä se ei mitään osannut ja "helppoahan se on torjua kun vastustaja aina laukoo vaan suoraan päin".

No se näistä pelaajista.

Totta on että kyllä ulkomaalaisen pelaajan hankinnassa aina riskinsä on. Aika vähän Lukko kuitenkin on näitä huteja ulkomaalaisten kanssa viime aikoina tehnyt, toki Hillding ja Fleury vielä muistetaan hyvin myös.

En kuvittelekaan että Audette samaan pystyisi mihin Danforth lopulta, mutta jos vaikka suunnilleen samanlainen pelaaja olisi kuin JD ensimmäisellä kaudellaan niin sekin olisi oikein hyvä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Entiedä pystynkö ikinä ymmärtämään tätä toitottaneen ihmisen ajatuksenjuoksua, noh ei minun tarvitsekkaan

Minä vähän veikkaan, että syy aliarvioimiseen ja yleiseen epäilykseen on Lukko itse seurana. En sano tätä faktana, mutta yleisesti väitän, että Liigassa Lukkoa ja kaikkea Lukkoon liittyvää ei oteta/ei osata ottaa vakavasti. Lukkoa ei tunnuta ottavan vakavasti, vaikka oli viime kaudella runkosarjan 2. sekä samalla lähes ylivoimaisesti koko vuoden 2020 paras joukkue Liigassa. Kyllä minä sen pystyn myöntämään, että Lukko on ollut yksi SM-Liigan yleinen vitsi vuosien ajan, lähinnä taloudellisten resurssien tähden mitä ei olla pystytty hyödyntämään, mitä olen rakasta seuraani kannattanut, mutta hyvienkin hetkien aikana mennään fraasilla, jossa kerrotaan Lukon pettävän aina taikka väännetään jotain kulunutta vitsiä vuodesta 1963. Loppupeleissä minulle on aivan se ja sama mitä Lukosta muut ajattelee. Jos tykkää, fine, jos ei niin sekin on ihan ok. Ei Lukon tarvitse edes kiinnostaa suurta yleisöä, sekin on ihan normaalia, kun kyseessä on kuitenkin Liigan ylivoimaisesti pienin paikkakunta.

Olen pian enemmän ja vähemmän kannattanut aktiivisesti tätä seuraa kaksikymmentä vuotta ja missään vaiheessa ei Lukon Liiga-joukkue ole ollut yhtä hyvässä kurssissa, kuin mitä se nyt parhaillaan on. Muutokset ja parannukset näkee parhainten läheltä ja sitä olen iloikseni päässyt nyt todistamaan, jonka tähden minä uskallankin väittää, että Raumalla tullaan nostamaan kannua seuraavan viiden vuoden aikana, kunhan lippulaivan vetovastuussa pystytään pitämään Kalle Sahlstedt. Todennäköisesti en ole ikinä ennen näin sanonut, mutta nyt tarkoitan ihan koko sielulla mitä minä sanon, eli tämä ei ole mitään fanipojan toiveajattelua, vaan uskon tähän väittämääni ihan täysillä ja tarkkaan harkiten. Tulee sitten pettymys tähän väittämään tai on tulematta, niin ainakin elän nyt hetkessä, missä en ole ikinä ennen ollut yhtä ylpeä Lukon kannattamisesta, kuin mitä nyt olen.

Ei nyt varsinaisesti liittynyt Daniel Audetteen taikka Justin Danforthiin, mutta tuli kerrottua omat mietteeni. Tai liittyy sen verran, että olen lähes 100% varma siitä, että jos mies olisi siirtynyt Kärppiin taikka Tapparaan, niin kilpahuuto miehen mahdollisesta floppaamisesta olisi ainakin puolet pienempi. Ymmärtäisin toki senkin asian enemmän kuin hyvin, kun nämä kaksi seuraa ovat olleet viimeisen kymmenen vuoden aikana ylivoimaisesti ja kiistattomasti Liigan kaksi parasta ja laadukkainta, joita ihan syystäkin ylistetään. Näistä kahdesta vielä Kärpät on se joukkue, joka on dominoinut Liigaa pian 17 vuotta, joten on ihan ymmärrettävääkin, että vaikka Kärpät hankkisi Ushmail Buoltin jostain jamaikalaisesta joukkueesta, niin se olisi parempi hankinta, kuin Lukon värväämä Connor McDavid Edmonton Oilersista, vaikka kuinka olisi tilastot ja muut luvut Lukon hankinnan puolella.

Parhaansa voi aina yrittää antaa, mutta menestys ja siitä seuraava arvostus ja kateus pitää ansaita. Uskon, että Liiga-Lukko on organisaationa matkalla kohti kirkkainta kärkeä ja hetkeä, jona muut toivoisivat, että asiat hoidettaisiin yhtä hyvin omassa organisaatiossa kuin Oulussa, Tampereella ja Raumalla.
 
Viimeksi muokattu:

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Luotto Sahlstedtiin on niin kova, että turha vaivata päätä liikaa. Se, että Kalle tuntuu olevan totaalisen yllättynyt, että näin hyvä pelaaja ylipäätään päätyi Liigaan ja Raumalle riittää minulle jo sellaisena vakuutuksena, että tulee tosiaan olemaan hyvä vahvistus.

Lukolla on heittää niin hyviä laitahyökkääjiä vierelle, että en ihmettelisi, vaikka taistelisi pistepörssin kärkisijoista.

Näen jo silmissäni saman, mitä Danforth teki useasti kulmissa. Salamannopeasti vaihtaakin menosuuntaa, kun pakki on menossa vielä toiseen suuntaan. Leftin Danforth, tervetuloa!
Tarkoititko näitä:



 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä vähän veikkaan, että syy aliarvioimiseen ja yleiseen epäilykseen on Lukko itse seurana. En sano tätä faktana, mutta yleisesti väitän, että Liigassa Lukko ja kaikkea Lukkoon liittyvää ei oteta/ei osata ottaa vakavasti. Lukkoa ei tunnuta ottavan vakavasti, vaikka oli viime kaudella runkosarjan 2. sekä samalla lähes ylivoimaisesti koko vuoden 2020 paras joukkue Liigassa. Kyllä minä sen pystyn myöntämään, että Lukko on ollut yksi SM-Liigan yleinen vitsi vuosien ajan, lähinnä taloudellisten resurssien tähden mitä ei olla pystytty hyödyntämään, mitä olen rakasta seuraani kannattanut, mutta hyvienkin hetkien aikana mennään fraasilla, jossa kerrotaan Lukon pettävän aina taikka väännetään jotain kulunatta vitsiä vuodesta 1963. Loppupeleissä minulle on aivan se ja sama mitä Lukosta muut ajattelee. Jos tykkää, fine, jos ei niin sekin on ihan ok. Ei Lukon tarvitse edes kiinnostaa suurta yleisöä, sekin on ihan normaalia, kun kyseessä on kuitenkin Liigan ylivoimaisesti pienin paikkakunta.

Olen pian enemmän ja vähemmän kannattanut aktiivisesti tätä seuraa kaksikymmentä vuotta ja missään vaiheessa ei Lukon Liiga-joukkue ole ollut yhtä hyvässä kursissa, kuin mitä se nyt parhaillaan on. Muutokset ja parannukset näkee parhainten läheltä ja sitä olen iloikseni päässyt nyt todistamaan, jonka tähden minä uskallankin väittää, että Raumalla tullaan nostamaan kannua seuraavan viiden vuoden aikana, kunhan lippulaivan vetovastuussa pystytään pitämään Kalle Sahlstedt. Todennäköisesti en ole ikinä ennen näin sanonut, mutta nyt tarkoitan ihan koko sielulla mitä minä sanon, eli tämä ei ole mitään fanipojan toiveajattelua, vaan uskon tähän väittämääni ihan täysillä ja tarkkaan harkiten. Tulee sitten pettymys tähän väittämään tai on tulematta, niin ainakin elän nyt hetkessä, missä en ole ikinä ennen ollut yhtä ylpeä Lukon kannattamisesta, kuin mitä nyt olen.

Ei nyt varsinaisesti liittynyt Daniel Audetteen taikka Justin Danforthiin, mutta tuli kerrottua omat mietteeni. Tai liittyy sen verran, että olen lähes 100% varma siitä, että jos mies olisi siirtynyt Kärppiin taikka Tapparaan, niin kilpahuuto miehen mahdollisesta floppaamisesta olisi ainakin puolet pienempi. Ymmärtäisin toki senkin asian enemmän kuin hyvin, kun nämä kaksi seuraa ovat olleet viimeisen kymmenen vuoden aikana ylivoimaisesti ja kiistattomasti Liigan kaksi parasta ja laadukkainta, joita ihan syystäkin ylistetään. Näistä kahdesta vielä Kärpät on se joukkue, joka on dominoinut Liigaa pian 17 vuotta, joten on ihan ymmärrettävääkin, että vaikka Kärpät hankkisi Ushmail Buoltin jostain jamaikalaisesta joukkueesta, niin se olisi parempi hankinta, kuin Lukon värväämä Connor McDavid Edmonton Oilersista, vaikka kuinka olisi tilastot ja muut luvut Lukon hankinnan puolella.

Parhaansa voi aina yrittää antaa, mutta menestys ja siitä seuraava arvostus ja kateus pitää ansaita. Uskon, että Liiga-Lukko on organisaationa matkalla kohti kirkkainta kärkeä ja hetkeä, jona muut toivoisivat, että asiat hoidettaisiin yhtä hyvin omassa organisaatiossa kuin Oulussa, Tampereella ja Raumalla.
Allekirjoitan tämän täysin, kuin omasta kynästä olisi tullut paperille.

Pitäisi siirtää toiseen ketjuun, mutta kyllä sen huomaa että”Lukon nousu” alkaa olla kova pala tiettyjen joukkueiden faneille. Väkisin pitää kaivaa naurunaihetta jostain vuosien(kymmenien) takaisista jutuista ja silloisesta tyylistä.

Tunnen esimerkiksi muutamia porilaisia ja paljon turkulaisia ja heidän on oikeasti todella hankalaa myöntää/edes ajatella sitä tosiasiaa että Lukko on oikeasti tällä hetkellä liigan laadukkaimpia joukkueita&organisaatioita. Ensimmäinen reaktio on aina se naureskelu ja rtk ja sitä rataa mutta takaraivossa varmasti alkaa raksuttaa jonkilainen kateus.

En ole itse henkilökohtaisesti ollut Lukosta ja sen hankinnoista näin innoissaan, en saatana keksi ensimmäistäkään negatiivista asiaa.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Audetten viime kauden AHL tehoilla hän iskisi n. 40 pisteen kauden, ja koska kaveria kuvaillaan nopeaksi ja pehmeäkätiseksi, niin uskon että tehot ovat siirrettävissä Liigaan. Isompi kaukalo suosii nopeita pelaajia. Tämä olisi jo ihan riittävä pistemäärä ottean huomioon, että Lukko hakee kolmea tuloskenttää kahden sijaan. Laitureissa on laatua neloseen asti, joten siitä ei pitäisi jäädä kiinni, ja jos Mattila ja Koivistoinen iskeävät myös +30 pisteen kaudet, niin kokonaisuudesaan pitäisi keskikaistan riittää. Ei tarvita yhtä ukkoylijumalaa, joka kantaa joukkuetta selässään. Toki Audette on vielä kehittyvässä iässä, ja saa taatusti hyvät lauturit, joten on mahdollista että iskee enemmänkin pisteitä. Alukausi voi mennä isoon kaukaloon ja uuten pelitapaan totutellessa, niin kävi Azvedollekin, mutta muuten nämä nopeat ja taitavat paatintapit (© @Roku) ovat Lukossa tupanneet onnistumaan (Danforth, Azevedo, Petruzalek...).

Minulla on enemmän kysymysmerkkejä 2 v nuoremman Mattilan suheen, Audettella on kuitenkin jo neljä kautta miesten pelejä AHLssä takana. Eikä ole kirkossa kuulutettu, että Audette tai Mattila olisi edes Lukon tehokkain sentteri, jos Koivistoinen saa tasaisuutta otteisiin, niin sattaa toissakauden 34 pistettä muutua vaikka 43 pisteeksi. Ilmaiseksi eivät Audette tai Mattila tule 1-2 senttereiden paikkoja ottamaan, ja Sahlstedtkin kertoi että tarvittiin kaksi sentteriä lisää, jotta saadaan kolme tulokenttää. Kilpailu pelipaikoista on siis auki. Paitsi pakeilla. Katsotaan mitä Kalle sinne keksii.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuolla voimasuhteet ketjussa Audettesta on aika paljon juttua, niin tässä kesäloman aamukahvilla googlettelin vähän lisätietoja kaverista. Nopeus ja hyvät kädet ovat jo tiedossa, mutta lisätään että kaveria kuvataa älykkääksi pelaajaksi, ja erityisesti kiekonkäsittelyä kehutaan erinomaiseksi. Sanotaan, että näkee kentän hyvin, pystyy tuomaan kiekon kuljettamalla hyökkäysalueella ja jakamaan sitä. Kun Audette on pelipäällä hän on kentän kuningas ja tekee mitä haluaa, mutta tässä tulee sitten kolikon toinen puoli; kaverille tulee välillä slumppeja jolloin mikään ei tahdo onnistua. Silloin sortuu ottamaan myös turhautumisjäähyjä. Johtajan kykyjä löytyy, mutta puolustamisessa kehitettävää. Aloituksista on löytänyt mainintaa suuntaan tai toiseen tai stateja.

Pisteiden kehitys AHL:

2016-17 = 0,40 PPG
2017-18 = 0,52 PPG
2018-19 = 0,55 PPG
2019-20 = 0,66 PPG

Kehityskäyrä näyttää Lukon kannalta hyvältä. Monessa jutussa nostetaan esille Audetteen mahtavia hyökkäyspään taitoja, ja tästä Sahlstedt ja Saarelakin antoivat suitsutusta. Tasaisuuden puute pisteiden teossa, pieni koko ja puolustuspään puutteet kaipaavat kehittämistä NHLlän näkökulmasta, mutta minusta vaikuttaa että Johtaja Virralla on tässä todella hyvä aihio hiottavaksi! Jos mitään pahempaa kulttuurishokkia yms. ei tule, niin kunhan Audette pääsee kiinni Liigan rytmiin ja isoon kaukaloon, niin tässä pitäisi olla kelpo ykkössentteri. Etenkin hyökkäyssuuntaan ja ylivoimille, Mattilaa on puolestaan kuvattu kahdensuunnan sentteriksi, joten tasapainottaa siihen suuntaan.
 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuolla voimasuhteet ketjussa Audettesta on aika paljon juttua, niin tässä kesäloman aamukahvilla googlettelin vähän lisätietoja kaverista. Nopeus ja hyvät kädet ovat jo tiedossa, mutta lisätään että kaveria kuvataa älykkääksi pelaajaksi, ja erityisesti kiekonkäsittelyä kehutaan erinomaiseksi. Sanotaan, että näkee kentän hyvin, pystyy tuomaan kiekon kuljettamalla hyökkäysalueella ja jakamaan sitä. Kun Audette on pelipäällä hän on kentän kuningas ja tekee mitä haluaa, mutta tässä tulee sitten kolikon toinen puoli; kaverille tulee välillä slumppeja jolloin mikään ei tahdo onnistua. Silloin sortuu ottamaan myös turhautumisjäähyjä. Johtajan kykyjä löytyy, mutta puolustamisessa kehitettävää. Aloituksista on löytänyt mainintaa suuntaan tai toiseen tai stateja.

Pisteiden kehitys AHL:

2016-17 = 0,40 PPG
2017-18 = 0,52 PPG
2018-19 = 0,55 PPG
2019-20 = 0,66 PPG

Kehityskäyrä näyttää Lukon kannalta hyvältä. Monessa jutussa nostetaan esille Audetteen mahtavia hyökkäyspään taitoja, ja tästä Sahlstedt ja Saarelakin antoivat suitsutusta. Tasaisuuden puute pisteiden teossa, pieni koko ja puolustuspään puutteet kaipaavat kehittämistä NHLlän näkökulmasta, mutta minusta vaikuttaa että Johtaja Virralla on tässä todella hyvä aihio hiottavaksi! Jos mitään pahempaa kulttuurishokkia yms. ei tule, niin kunhan Audette pääsee kiinni Liigan rytmiin ja isoon kaukaloon, niin tässä pitäisi olla kelpo ykkössentteri. Etenkin hyökkäyssuuntaan ja ylivoimille, Mattilaa on puolestaan kuvattu kahdensuunnan sentteriksi, joten tasapainottaa siihen suuntaan.
Olisiko tässä pitkästä aikaa sentteri koodinimellä "Perttu Lindgren". On meinaan lievästi sanottuna ollut tälläistä virtuoosia ikävä vuosien aikana
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko se tosiaan niin, ettei AHL:stä ole aloitustilastoja saatavilla? Vuorenvarma asia että ne kyllä tilastoidaan mutta ei löydy netistä?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko se tosiaan niin, ettei AHL:stä ole aloitustilastoja saatavilla? Vuorenvarma asia että ne kyllä tilastoidaan mutta ei löydy netistä?

Etsin sinun ensimmäisen viestisi jälkeen niitä puolisen tuntia, mutta mistään en niitä löytänyt.

Koitin jälleen uudestaan, mutta samalla tuloksella. Ainoastaan kauden 2017-2018 preseasonin tilastot NHL:än puolelta löysin, jotka näyttivät aloitusprosentin olevan 48. Ei voi tuosta vetää mitään johtopäätöstä, koska aloituksiakin oli vain 25 kpl.

Edit. Although he has been a centre his whole career to take advantage of his puck distribution, he has never been a good faceoff man, clocking a win rate of just 45.5% the previous season.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä noita YouTube pätkiä katsoin niin itselleni tuli heti sellainen peliälykäs kaveri mieleen ja että syöttötaito on timanttia. Vähän toivoisin, että on yhtä näppärä ja älykäs kuin Kuusela, mutta vetreämmällä jalalla. Kosteissa tottakai näkyy usein ne hyvät pätkät vain, mutta niiden perusteella odotukset korkella. Sanoisin, että Vanhatalokin olisi hankkinut noiden videoiden perusteella!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oi oi, tuo ei kyllä ole kovin hääppöinen prosentti. Kun Liedes ei varmaan voittavaa aloittamista enää opi, katseet kohdistuu Koivistoiseen ja Mattilaan, ja Eetu ei ainakaan varsinaisesti mikään spesialisti ole ollut.
No, keskialoitusten määrä se oleellisempi on kuin yksittäiset aloitusprosentit.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oi oi, tuo ei kyllä ole kovin hääppöinen prosentti. Kun Liedes ei varmaan voittavaa aloittamista enää opi, katseet kohdistuu Koivistoiseen ja Mattilaan, ja Eetu ei ainakaan varsinaisesti mikään spesialisti ole ollut.
No, keskialoitusten määrä se oleellisempi on kuin yksittäiset aloitusprosentit.

Toisaalta hyökkäyspään aloituksiin voidaan surutta lyödä vaikka Pospisil, joka jo viime kautena otti peleissä aloituksia aina ajoittain. Samoin Repo. Vedän nyt aivan mututuntumalla, mutta varsinkin Pospisil oli muistaakseni aivan helvetin kova aloittaja prosentuaalisesti.

Katsotaan nyt kuitenkin kun kausi alkaa, että tuleeko se Audette voittamaan ensimmäistäkään aloitusta. Ihan viimeaikaisia tietoja kun ei varmuudella ole saatavilla, tai en ainakaan minä moisia ole löytänyt.

Edit. Kikon aloitusprosentti 22.2. Pakkaan laukkuni ja lähden.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oi oi, tuo ei kyllä ole kovin hääppöinen prosentti. Kun Liedes ei varmaan voittavaa aloittamista enää opi, katseet kohdistuu Koivistoiseen ja Mattilaan, ja Eetu ei ainakaan varsinaisesti mikään spesialisti ole ollut.
No, keskialoitusten määrä se oleellisempi on kuin yksittäiset aloitusprosentit.

Ei lähdetä vielä tuomitsemaan ketään. Koivistoisella oli aikaisemmin joukkueen huonoin aloitusprosentti. Mitäs kävikään? Voisin kuvitella, että Danforthin kanssa aloittaminen harjoituksissa on ainakin opettanut häntä.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä tosta Audetten vauhdista ainakin välillä tulee muuan #17 mieleen, muuten vielä vähän hakee.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kannata Danyyn verrata, ja siksi toiseksi ei Danforthkaan 2018 Pitsissä kovin kummoista vaikutusta tainnut tehdä. Vuosi sittenhän olikin jo sitten eri ääni kellossa heti elokuusta alkaen.

Mutta ihan hyvä pelimies Audette on.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kannata Danyyn verrata, ja siksi toiseksi ei Danforthkaan 2018 Pitsissä kovin kummoista vaikutusta tainnut tehdä. Vuosi sittenhän olikin jo sitten eri ääni kellossa heti elokuusta alkaen.

Mutta ihan hyvä pelimies Audette on.
Ei niin koska Audette on Lefti. :)

Jos nyt yhtään Danforthin pitsidebyyttiä muistaa, niin melko samanlainen esitys oli kuin Audetellakin, kiekko vähän poltti ja laukaisut oli mitä oli, mutta nopeus näkyi.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo kyllä tästä kaverista vielä hyvä pelimies liigaan saadaan. Hyvä luistelemaan, hyvä pelisilmä ja pehmeät kädet. Laukauksessa kehitettävää.
 

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Tietääköhän kukaan pariisinkielentaitoinen tai muuten vaan fiksu, miten tuo Audette oikein lausutaan? Ihan vaan suåmeksiko Audette/Audet vai muuttuuko tuo A jotenkin avoimeksi O:ksi? Mielenkiinnosta vaan kyselen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös