Itselleni Martelin kohtalo on vähän sellainen, että en oikeastaan jaksaisi harmitella vaikka hänelle näytettäisiinkin nyt ovea (ja mä vielä pidän ton profiilin pelaajista). Toisaalta taas olen HPK:n kaikelle tekemiselle nyt täysin turta eli ehkäpä sekin värittää tätä ajatustani.
Ja miksikö tämä ajatus? No ennen täyttä tyrmäystä mä vähän perustelen:
- Martel on tuossa kokoonpanossa yksi ainoita pelaajia joista näkee kaukaa ulos häviämisen vituttavan ja tällä kaudella HPK ei ilmeisesti paljoakaan muuta pysty hänelle tarjoamaan.
- Kyseessä ei ole taidollisesti kuitenkaan mikään Joly eli hän ei pysty täysin yksin tuomaan pisteitä.
- Pelaajaprofiililta on juuri sellainen kaveri joka tarvitsisi ketjuun vähintään kiekollista taustatukea, mutta mieluusti sen moottorin jonka murhaavan sylinterinä saisi toimia.
- Todennäköisesti on kuitenkin palkallisesti hieman kalliin puolelle taipuva.
- Vaikuttaa haastattelujen perusteella sympaattiselta tyypiltä eli ihan Martelin uran kannalta moni muu ympäristö voisi olla nyt sopivampi.
En siis sano tätä niin, että Martelin kauppaaminen kannattaisi tietenkään tehdä, mutta tämän hetken Pallokerhossa mies vain hukataan. Seuran pitäisi nyt itse teroittaa tämän kauden visiossaan se halutaanko oikeasti yrittää pudotuspeleihin vai ei.
Mikäli vastaus osui ensimmäiseen, niin Martelille pitää löytää se vastinpari välittömästi. Oikeastaan se olisi pitänyt löytää jo eilen.
Mikäli vastaus osui jälkimmäiseen, niin Martelista voidaan kyllä luopua ja hänen paikalleen voidaan yrittää sitten hakea pelaaja joka haluaa sitoutua ensi kaudeksikin osaksi tätä sirkusta.
Se nyt on seurajohdolta ylivoimaisesti tyhmintä peluuttaa nykyistä kokoonpanoa ja toivoa jos jotain hyvää vaikka tapahtuisi.
News flash: sitä hyvää ei tule tapahtumaan