Niin, tällainen kaveri meillä on kakkossentterinä vähintään 4kk. Kyllä Hacker on IFK:hon hankittu tekemään tehoja. Muuten hänen rinnallaan ei peluutettaisi joukkueen ykköstykkiä Kimmo Kuhtaa.
e. Ehkäpä IFK ja Jalonen ovat aikaansa edellä ja kehittämässä modernia jääkiekkoa, jossa joukkueen pelisysteemissä vain yhdeltä ketjulta odotetaan hyökkäyspään tehoja.
Jos hankinta on tehty pidemmällä tähtäimellä niin en usko että hänestä odotetaan pistehirmua vaan energiapakkaus kenen energia tarttuu muihin pelaajiin. Kun/jos Loppi ja Porthen palaa ja Bates liittyy vahvuuteen niin mihin Hacker edes mahtuu? Aivan mielenkiinnosta kysyn sinulta että ketäs olisit peluuttanut Kuhdan vieressä sitten eilen? Liivik, Ramstedt, Keränen vai Bates?
IFK:n tilanne on ihan vituillaan ja asiat olisi voinnu tehdä paremmin mutta itse olen ainakin varovaisen optimistinen Bates:in suhteen, luulen että hänelle tehtiin sopimus pitkällä tähtäimellä. En usko sekunttiakaan siihen että UTJ on huokaillut "voihan vittu" lentokentällä ja pistänyt puhelun Ilvekselle. Mies ei ole pelannut pitkään aikaan joten nyt annetaan miehelle pikaiset "kesätreenit" ja mikäli mies sitoutuu ohjelmaan kovalla asenteella ei ole mitään syytä odottaa ettei tässä olisi hemmetin kova pelaaja. Kun/jos Bates pääsee puikkoihin mukaan niin Hacker siirtyy ainakin Kuhdan sentterin paikalta, joko toiselle laidalle energiaa tuovana ikiliikkujana tai sitten kolmosen keskelle. Sitten kun Loppi ja Porthen palaavat niin meillä on loppuvuodesta sentteriosasto paperilla kunnossa, mikäli 1. Hirso pelaa tasollaan, 2. Loppi pelaa tasollaan, 3. Bates pelaa tasollaan (ei putte-ramppana) 4. Porthen pelaa tasollaan, ja 5. Hacker jatkaa samaa rataa, 6,7,8 Ramu,Liivik ja Keränen pelaa tasollaan.
Ongelma tässä vain on se että IFK:ssa kukaan ei pelaa tasollaan. Pointtini tarinassa on se että senaosasto pitäisi pitkällä tähtäimellä olla kunnossa mutta kun kyse on IFK:sta veikkaan ettei kukaan pelaa lähellekkään sitä mitä on lupa odottaa. Pl. Liivik ja varauksella Hacker.