Damian Clara – italialainen maalivahti Oulun Kärppiin

• 10 095
  • 78

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ex-Oulun Kärpät, Kadonnut vaatimustaso
En ole jääkiekkoasiantuntija, ja vähiten ymmärrän torjuntatyöskentelystä, mutta olin toisessa erässä lähietäisyydeltä seuratessa havaitsevinani, että Clara pystyi spagaattityyppisessä torjunta-asennossa ikään kuin säilyttämään jännityksen jalkojen lihaksissa niin että pystyi siinäkin vielä jotenkin pitämään itsensä pystyssä/liikkeessä ja nousemaan nopeasti takaisin ylös. Saattaa olla ihan puuta heinää tämä kommentti, mutta jotain tuon suuntaista olin kuitenkin huomaavinani.
Aivoni assosioivat tämän spagettityyppiseksi torjunnaksi ja mietin jo tovin, että mikä se sellainen on. :D Pastatermistö elää jo vahvasti Claran tarinassa mukana!

Imsamiz50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kelatkaa sitä läppää, et Clara seisoo Kuopios päällää ja naaraa 6 pistettä, sit lähetää Ouluu ja siellä on hallitus, Myli yms jo sauna kuumana ja pesusienet kädessä odottamassa Ohtamaata, Mäntymaata yms.

Sit nää pärähtää sinne Saunaan ja ilmottaa, et loppu kauden sauna illat peruttu täs pitää alkaa pelaa kun ego ei kestä, että Italialainen junnu kantaa tätä suurseuraa, sit nää alkaaki yhtäkkiä voittaa ja Mäntymaa keksii jostai ees jonkunlaisen pelikirjan ja Clara tuo pojan Ouluun.

Huhhuh oon kyl masokisti ku jaksan vetää täl positive vibes.

nihilisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Juventus
Aivoni assosioivat tämän spagettityyppiseksi torjunnaksi ja mietin jo tovin, että mikä se sellainen on. :D Pastatermistö elää jo vahvasti Claran tarinassa mukana!
Googlekaan ei meinannut antaa muuta kuin spagettia hakutuloksissa kun piti ensin selvittää miten spagaatti kirjoitetaan.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Clara edustaa jääkiekon nykyistä maalivahtipelaamista täydellisesti ja tarkoitan ominaisuuksiltaan. Maalivahti kun hänet varataan jo 2. Kierroksella on poikkeava mv-lahjakkuus. Tyyli on peittävä ja kompakti eli fysiikan lait hyödynnetään maksimaalisesti. Todella erityylinen molari vs. Karhu/Westis, joiden pelaamisessa reaktiot ja räjähtävyys on avainasioita. Karhu ei enää pysty siihen, koska iän myötä hidastuu sekä jäykistyy, joka puolestaan vaikuttaa yläkertaan. Westis on tyyliltään epävarma eikä oikein tiedä, mitä tapahtuu ei ole tehtaan takuuta.

Pakkien pitää suunnilleen tietää, mitkä kudit molari hoitaa ja mitkä on niitä, mitkä pitää pelata puolustajana pois.

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
En ole jääkiekkoasiantuntija, ja vähiten ymmärrän torjuntatyöskentelystä, mutta olin toisessa erässä lähietäisyydeltä seuratessa havaitsevinani, että Clara pystyi spagaattityyppisessä torjunta-asennossa ikään kuin säilyttämään jännityksen jalkojen lihaksissa niin että pystyi siinäkin vielä jotenkin pitämään itsensä pystyssä/liikkeessä ja nousemaan nopeasti takaisin ylös. Saattaa olla ihan puuta heinää tämä kommentti, mutta jotain tuon suuntaista olin kuitenkin huomaavinani.
Ei varmasti väärin menny silmätesti. Nuorella notkealla, jäntevällä veskarilla tuo vielä onnistuu (varmasti joillain vanhemmillakin), mutta lonkat ja polvet kun alkaa rapistua, ei enää samalla tavalla pysy asento ja liike kasassa.

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sit nää pärähtää sinne Saunaan ja ilmottaa, et loppu kauden sauna illat peruttu täs pitää alkaa pelaa kun ego ei kestä, että Italialainen junnu kantaa tätä suurseuraa, sit nää alkaaki yhtäkkiä voittaa ja Mäntymaa keksii jostai ees jonkunlaisen pelikirjan ja Clara tuo pojan Ouluun.
Clara taisi pelata jo nyt eilisessä pelissä Mäntymaalle loppukauden työrauhan.

Noh, onpahan jokin yllätysmomentti kuitenkin mitä seurata nämä jäljelläolevat pelit. Lämmitti toki myös tuo Gardinerin maali.

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Tulee mieleen Kokon viime kausi Pelicansissa. Toiveessa juuri se. Nuori mokke joka haluaa olla hyvä.

Jep, todella räjähtävästi pystyy itsensä nostamaan ylös. Ja pitämään tekniikan kasassa.

Kakkosveskarin paikka lienee korvamerkattu Vedenpäälle, mutta jos kevät menee hyvin, niin Anaheim pitänee Kärppiä potentiaalisena kehityspaikkana Claralle pelata sarja läpi.
Ymmärrän, että täällä on monella tuoreena muistissa case Kokko, eikä toisintoa tästä haluta.

Fakta on kuitenkin, että loukkaantumiset sotkivat todella pahasti Visalta tämän kauden. Vedenpäällä on vyöllään 0 starttia Liigassa.

Missään nimessä (resurssien puolesta) mestaruudesta taistelevan joukkueen kakkosmaalivahti ei voi olla tämmöisen pelaajan varassa. Lähtökohtaisesti Kärppien tasoisella organisaatiolla tulee olla kaksi ykkösmaalivahdin raamit täyttävää miestä rosterissa.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eipä ollut Annusella, Blomqvistilla ja Meriläiselläkään käytännössä yhtään pelejä vyöllään ennen kuin he aloittivat liigauransa Kärppien kakkosena. Ja kaikki nousivat siihen asemaan että he päättivät ensimmäisen kokonaisen kautensa ykkösvahtina. Luotan siihen että Hilli katsoo miehen tämänhetkisen tason ja tekee sen pohjalta päätöksen lainataanko mies Mestikseen vai luotetaanko häneen kakkosena. Mitä Claraan tulee niin miksi ihmeessä Anaheim laittaisi hänet johonkin Suomeen pelaamaan liigaa kakkosvahtina kun ykkösen peliaikaakin on varmasti tarjolla samantasoisissa liigoissa.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Clara oli ihan hyvä eilen, vaikkei mitään ihmeitä esittänytkään. Aineksiahan on ja pelkän kokonsa puolesta torjuu todennäköisesti 3-5 maalia enemmän kuin Karhunen - Westerholm.

Hamsallam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ymmärrän, että täällä on monella tuoreena muistissa case Kokko, eikä toisintoa tästä haluta.

Fakta on kuitenkin, että loukkaantumiset sotkivat todella pahasti Visalta tämän kauden. Vedenpäällä on vyöllään 0 starttia Liigassa.

Missään nimessä (resurssien puolesta) mestaruudesta taistelevan joukkueen kakkosmaalivahti ei voi olla tämmöisen pelaajan varassa. Lähtökohtaisesti Kärppien tasoisella organisaatiolla tulee olla kaksi ykkösmaalivahdin raamit täyttävää miestä rosterissa.
Joskus tässäkin seurassa on aika luottaa omiin nuoriin. Visalle terve kesä alle, reenipelejä ja Rubinin takana 10-15 peliä pystyy varmasti suorittamaan. Muissa seuroissa tällä kaudella läpimurron tehneet Rimpinen, Härkönen, Saarinen-> siinä kolme 06 syntynyttä veskaria joihin on luotettu, niin ovat nousseet oman seuransa ykkösiksi. Jos Vedenpää ei pysty reilua 10peliä stunttaamaan/Rubin loukkaantuu, Kärppien lompakolla varmasti löytyy uusi ”Clara” kesken kauden.

Visalla nyt kuitenkin on alla käytännössä koko kauden pelaamisen ja harjoittelun estänyt loukkaantuminen, joten en usko nuorukaisen olevan vielä valmis. Sen sijaan yksi ehjä kausi lainalla miesten sarjassa voisi tehdä hyvää.

Ymmärrän, että pienemmillä seuroilla lompakko ei anna myöden joten täytyy mennä tandemilla selvä ykkönen - täysi arpa, mutta kun meillä lompakko kestää hommata tasaisemman tandemin, niin en ymmärrä miksi tätä ei hyödynnettäisi?

Näitä on nähty paljon, kun joukkueella on selvä ykkönen, joka loukkaantuukin pidemmäksi aikaa (pahimmillaan siirtorajan jälkeen) ja sitten nuorukainen ei vielä olekaan valmis kantamaan vastuuta.

Eipä siinä, mielellään olisin väärässäkin ja puolestani Visa saa pelata aivan satumaisen läpimurtokauden vaikka heti. En vain pidä tätä kovin todennäköisenä juuri nyt.

Hamsallam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Visalla nyt kuitenkin on alla käytännössä koko kauden pelaamisen ja harjoittelun estänyt loukkaantuminen, joten en usko nuorukaisen olevan vielä valmis. Sen sijaan yksi ehjä kausi lainalla miesten sarjassa voisi tehdä hyvää.

Ymmärrän, että pienemmillä seuroilla lompakko ei anna myöden joten täytyy mennä tandemilla selvä ykkönen - täysi arpa, mutta kun meillä lompakko kestää hommata tasaisemman tandemin, niin en ymmärrä miksi tätä ei hyödynnettäisi?

Näitä on nähty paljon, kun joukkueella on selvä ykkönen, joka loukkaantuukin pidemmäksi aikaa (pahimmillaan siirtorajan jälkeen) ja sitten nuorukainen ei vielä olekaan valmis kantamaan vastuuta.

Eipä siinä, mielellään olisin väärässäkin ja puolestani Visa saa pelata aivan satumaisen läpimurtokauden vaikka heti. En vain pidä tätä kovin todennäköisenä juuri nyt.
Mehän voidaan täällä tätä spekuloida miten päin vaan. Ei ole minultakaan pois jos ensi kauden tandemi on vaikka Rubin ja Heljanko. Mutta minun mielestä tuo paksu lompakko on juuri tällä hetkellä Kärppien ”ongelma”. Lähinnä sen suhteen, että identiteetti puuttuu joukkueen rakentamisen suhteen, omat kasvatit karkaa nuorena muualle. Eikä Oululaista runkoa mm. tästä syystä synny. Tästähän mm. Lasse puhui studiossa, että ei olla onnistuttu tuomaan omia nuoria kokoonpanoon viime vuosina. Tässä on oikeastaan malliesimerkki siitä kuinka ensi kauden veskakaksikko muodostetaan. Mikä on seuran strategia? Luodaanko nuoren oman lahjakkaan NHL varatun kasvatin ympärille luottamus, että saa itsensä kuntoon vai ostetaanko paksulla lompakolla eteen ulkopuolelta kakkonen Rubinin taakse? Uskon ja toivon, että Kärpissä on herätty nyt ja omaa identiteettiä aletaan rakentaa ensi kaudella omien kasvattien varaan enemmän.

Jurkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Mahatifot, Poronhoito, Näätäeläimet
Pakkien pitää suunnilleen tietää, mitkä kudit molari hoitaa ja mitkä on niitä, mitkä pitää pelata puolustajana pois.
Kärppäpakit tietää tuon. Eli molari hoitaa kaikki vedot. Siltä se näytti ainakin KooKoo-pelissä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uskon ja toivon, että Kärpissä on herätty nyt ja omaa identiteettiä aletaan rakentaa ensi kaudella omien kasvattien varaan enemmän.
Uskomuksesi on oikea ja toiveesi toteutuu. Sen mitä minä olen kuullut, niin todella kärppäläinen joukkue on ensikaudella kasassa. On sitä tovi odoteltukin. Ei malttaisi enää odottaa.

murri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Edmonton Oilers, Pulju
Uskomuksesi on oikea ja toiveesi toteutuu. Sen mitä minä olen kuullut, niin todella kärppäläinen joukkue on ensikaudella kasassa. On sitä tovi odoteltukin. Ei malttaisi enää odottaa.
Nykyisellä toiminnan tasolla en jaksa innostua, jos olet tuollaisia hienoja korulauseita johtoportaasta kuullut. Hyvä kun saavat vaatteet päälle aamulla...

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Tuntuu vain, että tämä loppu kausi kestää ihan saatanan kauan. Odottavan aika on pitkä.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HIFK vs TPS
  • 1.82
  • 4.55
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy