Itse heitän hieman poikkeavan mielipiteen, kun toivon Dallasin lähtevän kaupoille vielä ennen deadlinea. Se on sitten eri asia, että mitä voidaan myydä ja mitä olisi järkevää myydä. Nichushkinia en itsekään lähtisi kauppaamaan, tai sitten vastineen pitäisi todella hyvä.
Olen kirjoittanut tästä aiemminkin, mutta edelleen kolmospariin on tyrkyllä Jokipakka, Nemeth, Benn, Oleksiak, Lindell, Honka, Johns. Tuossa on seitsemän nimeä, joista osan vaihtoarvo on uskoakseni melko hyvä. Eikö tuosta porukasta ketään voisi edes harkita myytävän?
On tietysti hyvä, että ei tehdä hätiköityjä ratkaisuja. Mutta tämä odottaminen "maksaa" Dallasille kokoajan sen, että noiden pelaajien, jotka eivät NHL:ssä onnistu markkina-arvo tipahtaa olemattomiin. Esimerkiksi vaikka Oleksiak, jonka en usko ikinä ottavan paikkaansa Dallasin top-6 pakistosta. Hänenkin markkina-arvonsa on ihan varmasti laskenut muiden seurojen silmissä siitä, mitä se oli esimerkiksi viime syksynä. No ilmeisesti tämäkin kortti haluttiin katsoa vielä loppuunasti, silläkin riskillä että käteen ei jää mitään näin kärjistetysti sanottuna.
Mun mielestä Dallas ei kovin kaukana ole siitä tasosta, etteikö tässä voitaisi ihan tosissaan unelmoida Stanley Cupista. Yksi hyvä pakki sekä kokenut hyökkääjä mukaan ryhmään niin paketti ois mun silmissä valmis jo ajatellen tätä kevättä. Näin ei tosin Nillin puheiden perusteella todennäkösesti tule tapahtumaan. Toki kaikki on mahdollista myös nykyisellä jengillä, kun nytkin ollaan lännessä kärkipaikalla.