Kiva kun joukkue saa tunnustusta muidenkin jengien faneilta.
Se, että pleijareissa ollaan oltu viimeisten seitsemän vuoden aikana kerran, ja edellisestä pleijarisarja-voitosta on melkein kahdeksan vuotta, pitää Stars-fanin todella nöyränä. Ainakin minut. Kaiken tämän hoplaan ja hehkutuksen keskellä täytyy muistaa, että vain kevään menestys ratkaisee, ei syksyn mestarit. Starsilla on Stanley Cup-voittajia jengissä, kokemustakin aika kivasti, mutta silti tuon joukkueen pitää vielä osoittaa olevansa The Real Deal kevään pleijareissa, joissa kaikki alkaa alusta eikä runkosarjamenestyksellä ole mitään merkitystä.
That said. Stars pelaa aivan helvetin hyvää jääkiekkoa ja vaikka slump tulee runkosarjassa vielä aivan pomminvarmasti, niin joukkueen tekeminen, pelaajisto, valmennus, kulttuuri, ihan kaikki, viittaa siihen että joukkue on valmis menestymään myös pudotuspeleissä. Se, pudotaanko heti ekalla kierroksella jollekin toisella kovalle lännen jengille tyyliin Sharks, vai mennäänkö päätyyn asti, on ihan korkeamman kädessä.
Silti, tämä nousu kahden ja puolen vuoden takaisesta alemmuustilasta on ollut ihan käsittämätön. Häikäisevä suorastaan. Ja siitä voi kiittää ainoastaan yhtä miestä: Jim Nilliä. Kaikki jo tietää ne pelaajat, jotka Nill on tuonne hommannut, mutta se mikä tilanne meillä on yht'äkkiä prospektirintamallakin, on paljolti hänen ansiotaan. Farmissa odottaa muutama todella lupaava pelaaja, joista muutama olisi jo NHL:ssä jossain toisessa organisaatiossa. Esim. Stephen Johns, Esa Lindell, Radek Faksa sekä Brett Ritchie. Myös cap-tilanne ja avainpelaajien sopimustilanteet ovat ainutlaatuisen hyvällä tolalla. Bennin, Seguinin ja Klingbergin sopimukset ovat olleet hyviä ja sopivan mittaisia.
Toki tästä kaikesta sopii kiittää myös Jamie Benniä, josta on tullut uusi Mike Modano Dallas Starsiin. Itse asiassa verrattaessa NHL:n muihin supertähtiin Benn on ihan siellä ehdottomassa eliitissä mitä Modano ei välttämättä ollut kuin ihan hetkellisesti joskus vuosituhanteen vaihteessa. Ei välttämättä silloinkaan.
Minä olen jatkuvasti toitottanut, että Alex Edler olisi täydellinen lisä tuohon puolustukseen. Tai sitten joku toinen veteraanipakki, joka olisi iso, kokenut, rauhallinen, pleijareissa rutinoitunut sekä Dallasin huippunopeaan pelityyliin soveltuva.
Saa nähdä mitä GM Nill vetäisee hatusta seuraavaksi.