Aika erilaisia käsityksiä D-teamin ja sen pelaajien roolista on ihmisillä. Minä olen saanut sen kuvan, että se olisi nimenomaan nuorien pelaajien kehityspaikka, jääkiekkoilijoiden korkeakoulu, eikä niinkään JYPin harhaostosten suojatyöpaikka.
Jos ja kun Jypistä esimerkiksi maalivahteja viedään D-Teamiin, niin kyllä minun mielestä Jarno Laitinen tulee ensimmäisenä kysymykseen. Tällaisen kaverin sisäänajo miesten peleihin mahdollisimman pian, on hyvin tärkeää.
Sinkku pelaa todennäköisesti viimeistä kauttaan (ja oman puheensa mukaan alennetulla palkalla), joten Sinkkua ja Pekiä peluutettaneen jo melko tasan runkosarjassa. Laitisella ei peliaikaa ole tiedossa, luukkuvahdin paikka ehkä silloin kun Sinkku on lasaretissa. Eli hänelle juuri D-Team on hyvä vaihtoehto joko "kokoaikaisesti" tai sitten silloin tällöin A-junnu pelien ohessa.
JYPin puolustuksessa löytyy myös nuoria pelaajia, jotka tarvitsevat peliaikaa ja mieluiten miesten peleissä. Löytyy sieltä myös Esa Saksinen, joka pitäisi kyllä jonnekin ulostaa JYPistä...Saksisen peluuttaminen D-teamissa ei minun mielestä tue täydellisesti D-teamin merkitystä, mutta ehkä siellä olisi tarvetta kokemukselle. Sen sijaan Forsbergille suuri rooli D:ssä, niin siinä on pian JYPille tärkeä mies.
Hyökkäyksessä on JYPillä eniten ylijäämäpelaajia. Pesoselle ja Lahdelle ehdottomasti isommat roolit D:stä. Riskalle myös, tai sitten Riska jyrää JYPin nelosessa. Sykkö on hyökkäyksen Saksinen...mielummin kokonaan pois, että nuoret saavat kehittyä, mutta sopimuksensa vuoksi pelannee D:n ja JYPin välillä. Sykkö ja Mikkonen vuorottelevat 13. hyökkääjänä. Niskalenkin tässä parissa tulee ehdottomasti ottamaan se, jolla kiima jääkiekkoa kohtaan on niin kova, että nöyryyttä ja halua riittää hakea vauhtia vaikka Mestiksestä. Jos ei sitä löydy, niin sitten saa olla penkinpäässä palelemassa.