Curt Lindström Jokerien päävalmentajaksi

  • 122 686
  • 707

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
cobol kirjoitti:
[rautalanka]Kukaan ei jättänyt harjoittelua väliin [/rautalanka]

Ilmeisesti Jatkoaikaan ei voi kirjoittaa mistään asiasta mitään asiallista, koska se käännetään aina joksikin aivan muuksi kuin mitä kirjoittaa. Olen yrittänyt kertoa harjoittelusta niin paljon kuin siitä julkisesti voi kertoa, mutta jatkoa pitää kyllä harkita, koska jos kirjoitan, että "muutamat" niin täällä se on pian "kaikki" ja jos kirjoitan "osittain" tällä se on pian "kokonaan."

Kun kirjoitin tästä treeni-asiasta, niin heti alkuun totesin, että nimiä en kerro kuin niiden kahden osalta, jotka vetivät myös omaehtoiset treenit loistavasti. Ja nämä pelaajat olivat siis Jalkanen ja Koivisto.
Anteeksi nyt hirveästi sitten.

Olisi pitänyt kysyä kuka jätti harjoittelun osittain väliin. Jos vaikkapa kesällä omatoiminen harjoittelu ei ole ollut riittävän hyvää, niin kyllä siinä saattaa olla syynä ihan kokonaisten harjoitusten osittain väliin jättäminen, jos vaikkapa esimerkinomaisesti joka viikko 2 lenkkiä ja yksi punttien nosto, kun viikolla on pitänyt tehdä vaikkapa 4 lenkkiä ja 2 punttitreeniä.

Näitä sattuu täällä aina silloin tällöin, eikä minulla ole millään mahdollisuutta lukea kaikkia viestejäsi, jotta voisin olla koko ajan täysin ajan hermoilla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Musta_Kyy kirjoitti:
Näitä sattuu täällä aina silloin tällöin, eikä minulla ole millään mahdollisuutta lukea kaikkia viestejäsi, jotta voisin olla koko ajan täysin ajan hermoilla.

Älä huoli, kyllä mä tuon ymmärrän :) Viestisi oli vain esimerkkinä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ehkä hieman liikaa laitetaan tuon "epäonnistuneen" harjoittelun piikkiin.
Joka tapauksessa kesälläkin on jotain tehty.
Joku Jyrki Lumme tuli kahden pelaamattoman ja varmasti hieman heikomman harjoittelukauden jälkeen liigaan ja on ihan huippu eli paljon muutakin on oltava pielessä kuin harjoituksien hienosäätö.

Hannes Hyvönekin tuli muualta eli hoiti harjoitukset toisen valmentajan alaisena ja peli luisti alkuun hyvin ja nyt ollaan ihan jumissa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
PeteX kirjoitti:
Tämä fyysisen puolen heikkouden ja huonon treenaamisen syyttäminen on siinä mielessä erikoista, että esim. Ärrässä peli toimi vielä hyvin

Saanen esittää eriävän mielipiteen? Jo ärrä-cupissa ihmettelin, kun edelliskauden tiiviistä puolustuksesta ei ollut tietoakaan. Pelaajat liikkuivat kentällä, kuin täit tervassa. Vain muuan Tim Thomas pelasti voiton Jokereille Blues-ottelussa. Kärpät-pelissä ei ollut sitten mitään jakoa ajoittaisesta pyristelystä huolimatta. Silloin laitoin pelaajien hitauden ja pelin sekaisuuden harjoituspelien piikkiin, mutta entä kun se peli on täsmälleen saman näköistä vielä marraskuussakin? Jotain on tehty niin pahasti pieleen, että tämä kausi on käytännössä jo menetetty.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
mixu kirjoitti:
Ehkä hieman liikaa laitetaan tuon "epäonnistuneen" harjoittelun piikkiin.

Niin kuka laittaa? Minä olen siitä eniten kirjoittanut ja olen myös osoittanut väärän harjoittelun yhdeksi pääsyyksi siihen, että liike ei ole riittänyt. Mutta jos lukisit viestejä vain sivua tätä ennen, olisit löytänyt seuraavan kirjoitukseni:

Mutta vaikka Lukkarilan metodit vaikuttavat vieläkin, ei Lukkarilan taakse voi enää piiloutua. Muutama pelaaja ei ole lainkaan henkisesti mukana joukkueessa. Heidän luistimensa ovat kyllä jäällä, mutta he eivät ole itse paikalla. Kun samaan aikaan ei ole senttereitä eikä maalivahtikaan saa tärkeitä koppeja ja tappiot ovat syöneet itseluottamuksen, niin tässä on tulos.

Itse en siis laita asioita enää yksin harjoittelun piikkiin eikä niin taida muutkaan todellisuudessa tehdä. Mutta harjoittelun ongelmat tulevat kuitenkin seuraamaan mukana koko kauden.

Kyllä tässä on kohta pakko alkaa alistumaan Ikijokerinkin esiin nostamalle vaihtoehdolle, että tämä kausi on menetetty ja tässä. Vielä en siihen usko, mutta hiekka loppuu uhkaavasti tiimalasista.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
mixu kirjoitti:
Ehkä hieman liikaa laitetaan tuon "epäonnistuneen" harjoittelun piikkiin.

Aivan, sillä voi selittyä jotakin, mutta ei läheskään kaikkea. En kuitenkaan lakkaa ihmettelemästä pelaajien heikkoa liikettä, joka kai ainakin osittain liittyy harjoitteluun.

Ilmeisesti myös joukkueen kokoaminen on mennyt täysin pieleen. Aivan vääränlaisia kemioita jne. Minusta Curre luonnehti aika hyvin Jokerien tämänhetkistä joukkuetta kuin orkesteriksi, jossa jokainen soittaa eri tahdissa. Eihän siitä mitään tule.

Saattaa olla, että tämä kausi on menetetty. Minulla ei ainakaan enää ole juurikaan odotuksia. Onneksi sarjasta ei kai voi pudota suoraan, joten jos tämä taaperrus vielä muutaman pelin ajan jatkuu, voidaan hyvin alkaa keskittyä ensi kauteen. Niille peliaikaa, joita tosissaan kiinnostaa.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakio kirjoitti:
Ilmeisesti myös joukkueen kokoaminen on mennyt täysin pieleen. Aivan vääränlaisia kemioita jne. Minusta Curre luonnehti aika hyvin Jokerien tämänhetkistä joukkuetta kuin orkesteriksi, jossa jokainen soittaa eri tahdissa. Eihän siitä mitään tule.

Edelleenkin olen sitä mieltä että mädät ainekset pitää poistaa, joukkueen materiaali kyllä sen kestää. Kaikki tietää kuka lähtee ensimmäisenä, se on meidän rakas letkukätemme Uuno. Jotta joukkueesta saadaan henkisesti heterogeeninen, ulostaisin pisteistä huolimatta vielä Virrankin, jota ei aina tunnu huvittavan - siitä voisi saada vielä hyvät hillotkin. Tilalle ei osteta ketään.

Mestaruutta tällä joukkueella ei kuitenkaan voiteta. Nyt pitää saada se toimimaan joukkueena. Alleviivataan vielä: Niinimäki ja Virta ulos.


EDIT:typo-pypo
 
Viimeksi muokattu:
Cobol kirjoitti:
Harjoittelussa haettiin uusia tuulia ja tehtiin pioneerityötä Lukkarilan johdolla. Koskaan aikaisemmin ei ainakaan suomalainen jääkiekkojoukkue ollut harjoitellut samalla tavalla. Tavoitteena oli pelaajien täydellinen kehon hallinta yhdistettynä hyvään liikkeeseen ja kovaan kuntoon.

Jos Lukkarila teki omaa "pioneeri,testi" työtään tutkintoa? Jokerit välineenä ilman, että johto tiesi,niin ????

Kehon hallinta,hyvä liike, kova kunto ja nämä näkyvät pelaajien suorituksena nyt?? JÄÄKIEKKO ON PALJON MUUTAKIN KUIN FYSIIKKAA.

Joukkue on nyt turhautunut omaan onnistumiseen ja iskee päätä seinään.
 

Tuoppi

Jäsen
jester kirjoitti:
Edelleenkin olen sitä mieltä että mädät ainekset pitää poistaa, joukkueen materiaali kyllä sen kestää. Kaikki tietää kuka lähtee ensimmäisenä, se on meidän rakas letkukätemme Uuno. Jotta joukkueesta saadaan henkisesti heterogeeninen, ulostaisin pisteistä huolimatta vielä Virrankin, jota ei aina tunnu huvittavan - siitä voisi saada vielä hyvät hillotkin. Tilalle ei osteta ketään.

Mestaruutta tällä joukkueella ei kuitenkaan voiteta. Nyt pitää saada se toimimaan joukkueena. Alleviivataan vielä: Niinimäki ja Virta ulos.


EDIT:typo-pypo

Virralle luulisi uuden seuran löytyvän helposti tai voisi jopa jotain vaihtokauppaa kehitellä. Jesse onkin varmaan sitten vähän vaikeampi juttu.

Kovasti kohkataan muutoksista pelaajistoon. Ukko tulee sisään mutta ulos lähtee vain muutama epäonnistunut ulkomaalaishankinta. Kyllä niitä suomalaisiakin voi ja pitääkin ulostaa jos ei homma ala kiinnostamaan. Nyt on tosin hieman vaikea ketään ulostaa kun on loukkaantumisia varsinkin sentteripuolella.

Tony Virtaa, Jesse Niinimäkeä, Petri Varista ja Teemu Kuusistoa ei ainakaan tarvita jokerijoukkueessa vuosimallia 2006-2007...
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pikku tavoitekatsaus VOL3 Currelle ja muille pikkujokereille!

Niin, päivittelin taas hieman tavoitteita Currelle loppukaudeksi. Eli minkä verran Jokereiden pitäisi saada tulosta tuolla sarjataulukon pistepuolella loppukauden aikana, jotta erilaiset tavoitteet täyttyisivät.

Jokerit on tähän mennessä saanut 21 pistettä 24 pelissä, eli 0,88 pistettä/peli. Tällä hetkellä muut joukkueet ovat saaneet niitä seuraavasti:

Joukkue Pisteet Pelit Ennuste Pisteet/Peli
HPK 57 24 133,00 2,3
Kärpät 54 24 126,00 2,25
Tappara 50 24 116,67 2,08
JYP 49 24 114,33 2,04
HIFK 43 25 96,32 1,72
Ässät 37 24 86,33 1,54
Ilves 35 24 81,67 1,46
Saipa 34 24 79,33 1,42
TPS 33 24 77,00 1,38
Blues 32 24 74,67 1,33

Lukko 30 24 70,00 1,25
Jokerit 21 24 49,00 0,88
Kalpa 18 25 40,32 0,72
Pelicans 14 24 32,67 0,58

Tasaisen vauhdin taulukolla päädyttäisiin siis ennusteen antamaan pistejakaumaan. Koska Jokereilla on nyt 21 pistettä, pitäisi vihreällä sektorilla sijaitsevien saavuttamiseksi Jokereiden saada lopuista 32 peleistä tuo (75-21=)57 pistettä, jotta sääliplay-off-joukkueista huonoin, eli vihreä sektori, saavutettaisiin eli 57/34=1,78 pistettä/peli. Sitä tavoitetta voi verrata sitten muiden joukkueiden tähän saakka saavuttamiin pistettä/peli tulosta ja miettiä, paljonko Jokereiden tulee jatkossa parantaa peliään tuon pistetahdin saavuttamiseksi. Suoraan oikeisiin play-offeihin pääseminen (86-21=65) vaatisi tämän teorian pohjalta keskimäärin sen 65/32=2,03 pistettä/peli lopuista otteluista. Viimevuotiseen sarjataulukkoon verrattuna sama luku on 2,22 eli 71 pistettä lopuista 32 pelistä.

Nou hätä! Lauantaina varmasti jyrähtää Hartwallilla!
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei tässä taida lek-pappakaan auttaa Jokereita..tuolta suosta ei enää nousta. Gloryhunter-fanit on jo häippässyt, mut joo nyt tiedätte miltää tuntuu rämpiminen.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Stevie kirjoitti:
Ei tässä taida lek-pappakaan auttaa Jokereita..tuolta suosta ei enää nousta. Gloryhunter-fanit on jo häippässyt, mut joo nyt tiedätte miltää tuntuu rämpiminen.

Eipä tarttisi tulla selittämään mitään rämpimisestä Jokeri-fanille, joka on seurannut joukkuetta yli 30 vuotta intensiivisesti. Siinä on pikkupoikana tirautettu itkutkin kun radiossa on spekuloitu asetetaanko Jokerit konkurssiin vai ei. Karsinnat ja divarit on nähty jne.

Mutta kai tämä Jokerien nykytilanne tuo iloa sinne periferiaan.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakio kirjoitti:
Mutta kai tämä Jokerien nykytilanne tuo iloa sinne periferiaan.
Näinhän se on. Maakunnissa nauretaan niin että räkä lentää. Ei naurata enää kun Jokerit nousee. Siinä tippuu tapparat sun muut mennen ja tullen.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Stevie kirjoitti:
Ei tässä taida lek-pappakaan auttaa Jokereita..tuolta suosta ei enää nousta. Gloryhunter-fanit on jo häippässyt, mut joo nyt tiedätte miltää tuntuu rämpiminen.

Kovastipa sitä ollaan nyt moraalisaarnaajaa ja opettajaa. Muistan hyvin ajan jolloin siellä Tampereella mestaruusmitalit kaulassa vuosi toisensa jälkeen naureskeltiin omahyväisesti Jokereiden kaltaisille "divariporukoille". Se oman joukkueen historia on näköjään päässyt ihmeellisesti unohtumaan.

Minulle on muutenkin ihan sama koska tämä ei käsittääkseni ole mikään kilpailu siitä kenellä on vaikeinta, mutta ainakin tiedän että monelle Jokereiden rämpiminen on kovempi juttu kuin oman joukkueen menestyminen olisi, mikä on kyllä todella surullinen asia.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Finisher kirjoitti:
Näinhän se on. Maakunnissa nauretaan niin että räkä lentää. Ei naurata enää kun Jokerit nousee.

No tottakai nauretaan! Se tuleva nousu on nimittäin kuitenkin toteutettu jotenkin väärin, tuli liian kalliiksi eikä tällaista olisi tapahtunut missään muualla. Kyllä Ilmalassa osataan. Viime kädessä muualta hankituilla avuilla, kun itse ei osata.

Jokerit on - ja tulee aina olemaan - punainen vaate (sorry kamraterna) todella monen joukkueen kannattajalle. Missään vaiheessa ei mikään tule olemaan hyvin tai oikein.

Siitä vaan. Tuntuu nimittäin sitäkin makeammalta kaikki menestys ja voitot mitä rakas kannattamani joukkue tulee saavuttamaan ja on saavuttanut.

Toivottavasti Curre saisi nyt perusasiat kuntoon, jotta me - ainoat ja oikeat - pääsemme nauttimaan suosikkijoukkueemme menestyksestä. Hinnalla millä hyvänsä.

t. Ilmalan ökyporukka: rahaa säästämättä - laadusta tinkimättä - tuloksista välittämättä

p.s. älä lähre shinne, shiellä on provo
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Stevie kirjoitti:
Gloryhunter-fanit on jo häippässyt, mut joo nyt tiedätte miltää tuntuu rämpiminen.
Tästä nimenomaisesta asenteesta tuntee nuoren polven lätkäihmisen. Kuten edellä jo useaan kertaan sanottiin, pitkäaikaiset Jokeri-kannattajat tietävät nimenomaan mitä on rämpiminen ja eläminen menestyvän kilpailijan varjossa. Jos se joltain on päässyt unohtumaan, niin nyt viimeistään palaa mieleen.

Niin että kyllä me tästä selviämme. Varsinkin kun nyt, toisin kuin ammoisina vuosina, tiedetään että vaikka katto vuotaa, niin perustukset ovat kunnossa. Jokerit tulee takaisin, koston kera niinkuin englantilaiset sanovat.

Tämä rämpiminen on tuonut koko joukon mielenkiintoisia vierailijoita tänne Jokereiden osioon. Osa on ilmeisen vilpittömän myötätuntoisia, mistä respektit. Osa on yhtä vilpittömästi vahingoniloisia, mistä ei siitäkään voi moittia. Jotain joukkuetta sitä vain inhoaa ja kyllä sen voi sanoa.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää mitä Curren pään sisällä liikkuu tällä hetkellä. Eipä tainnut mies arvata mihin savottaan itsensä lupasi kun lähti Hjalliksen kelkkaan. Viimevuotisen Ilves-keikan täytyy nyt tuntua leppoisalta päiväkävelyltä auringonpaisteessa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ole Fart kirjoitti:
Tästä nimenomaisesta asenteesta tuntee nuoren polven lätkäihmisen. Kuten edellä jo useaan kertaan sanottiin, pitkäaikaiset Jokeri-kannattajat tietävät nimenomaan mitä on rämpiminen ja eläminen menestyvän kilpailijan varjossa. Jos se joltain on päässyt unohtumaan, niin nyt viimeistään palaa mieleen.

En lähtisi yleistämään tätä kuitenkaan kovasti. Itse olen vasta -82 syntynyt, enkä sille voi itse mitään. Olen kuitenkin jokereita kannattanut niin pitkään, kun jääkiekosta olen jotain tajunnut.
Minä en sillä voi mitään, että jokereiden pahin rämpiminen taisi tapahtua, jo ennen minun syntymää.
Tosin ei jokerit 80 - 90-luvun taiteessa ollut mikään hirveän menestyvä joukkue, kun sitä rupesin kannustamaan.
Ja en ole hyljännyt jokereita, enkä aio hyljätä. Ja kaltaisiani nuoria on varmasti enemmänkin.

Mutta ihan miten vaan. Ehkä sitä vanhuksilla on sitten ainoina oikeus kutsua itseään jokerifaneiksi, kun ne on kestänyt vaikka mitä seuran kanssa.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
repe_joke kirjoitti:
Mutta ihan miten vaan. Ehkä sitä vanhuksilla on sitten ainoina oikeus kutsua itseään jokerifaneiksi, kun ne on kestänyt vaikka mitä seuran kanssa.
Sorry. Ei ollut tarkoitus ruveta luokittelemaan Jokeri-kannattajia. Minun ja muiden senioreiden pitää vain aina oikoa se (vieraiden) harmittavan yleinen käsitys, että tässä leirissä on nähty vain päivänpaistetta ja menestyksen aikoja. Ei se sitä ole ollut aina edes Hjalliksen aikana, ja omat kyllä sen hyvin tietävätkin.

Enkä muuten kutsu itseäni faniksi.
 

Sohlman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
repe_joke kirjoitti:
En lähtisi yleistämään tätä kuitenkaan kovasti. Itse olen vasta -82 syntynyt, enkä sille voi itse mitään. Olen kuitenkin jokereita kannattanut niin pitkään, kun jääkiekosta olen jotain tajunnut.
Minä en sillä voi mitään, että jokereiden pahin rämpiminen taisi tapahtua, jo ennen minun syntymää.
Tosin ei jokerit 80 - 90-luvun taiteessa ollut mikään hirveän menestyvä joukkue, kun sitä rupesin kannustamaan.
Ja en ole hyljännyt jokereita, enkä aio hyljätä. Ja kaltaisiani nuoria on varmasti enemmänkin.

Mutta ihan miten vaan. Ehkä sitä vanhuksilla on sitten ainoina oikeus kutsua itseään jokerifaneiksi, kun ne on kestänyt vaikka mitä seuran kanssa.

Hyvin sanottu, oikeasti. Nuorempien fanien tulo peleihin on tietenkin Jokerien elinehto ja on hienoa että teitä on runsaslukuisesti mukana. Nuorempien fanien ansiota on mm. se, että Areenalla on edes yhdessä päädyssä tunnelmaa. Vanhemmat fanit (kuten minä) emme enää jaksa meukata hallissa samalla intensiteetillä kuin 80-90-luvuilla. Tai jaksetaan mutta se vaatii Pe/La pelin ja runsaasti virvokkeita.

Edellä esitettiin nähdäkseni vain vastauksia Tampereelta tulleeseen provoon ja vanhemmilla Jokerikannattajilla ei ole nokan koputtamista nuorempien fanien asioihin. Lähinnä olemme kiitollisia, että teette peleissä käymisen edelleen mielekkääksi varsinkin kun joukkue nimeltään Jokerit ei sitä tällä hetkellä tee.
 
Tässä hiukan ajatteluttanut tilanne, jos Curren johdolla ei Jokerit saakkaan peliään kulkemaan ja tappiot vaan jatkuvat, niin miten Curre itse alkaa reagoimaan. Tämäkin vaihtoehto on nyt täysin mahdollinen ja miten sitten toimitaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Joukkuepelaaja kirjoitti:
Tässä hiukan ajatteluttanut tilanne, jos Curren johdolla ei Jokerit saakkaan peliään kulkemaan ja tappiot vaan jatkuvat, niin miten Curre itse alkaa reagoimaan. Tämäkin vaihtoehto on nyt täysin mahdollinen ja miten sitten toimitaan.
Helppo. Curre tuskin katselee tätä menoa joulun yli, jolloin ratkaisu on lähempänä kuin uskommekaan. Kakkonen on ykkönen!
 

Sohlman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gags kirjoitti:
Kakkonen on ykkönen!

Naisten kanssa tämä sanomattakin pitää paikkansa:-8. Mutta ilman sarvia ja hampaita kysyisin, kuinka pitkään olisit halunnut Waden jatkavan Jokereiden valmentajana?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sohlman kirjoitti:
Mutta ilman sarvia ja hampaita kysyisin, kuinka pitkään olisit halunnut Waden jatkavan Jokereiden valmentajana?
Mahdollisimman pitkään, vaikkapa tuollaiset 5-6 vuotta. Mä en muistaakseni ole suoranaisesti vastustanut Waden potkuja täällä kertaakaan. Se mitä minä olen alusta pitäen sanonut, on että potkuja ei kannata antaa vain kokeilumielessä, jos se henkinen lukko siitä aukenisi. Mä en muuten myöskään edelleenkään osta väitteitä harjoittelemattomuudesta sun muusta, vääränlaisesta harjoittelusta ehkä. Mä olisin hyväksynyt ja ostanut Waden potkut huomattavasti helpommin ja hampaita kiristelemättä, mikäli korvaaja olisi ollut ns. pomminvarma vaihtoehto. Summasen esim. olisin ottanut tuota porukkaa paimentamaan välittömästi.

Koitin vastata mahdollisimman rehellisesti ja ilman sarvia ja hampaita, joten esitän sinulle kysymyksen: Mitä hyötyä valmentajanvaihdosta on mielestäsi ollut?
 

Sohlman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gags kirjoitti:
Mahdollisimman pitkään, vaikkapa tuollaiset 5-6 vuotta. Mä en muistaakseni ole suoranaisesti vastustanut Waden potkuja täällä kertaakaan. Se mitä minä olen alusta pitäen sanonut, on että potkuja ei kannata antaa vain kokeilumielessä, jos se henkinen lukko siitä aukenisi. Mä en muuten myöskään edelleenkään osta väitteitä harjoittelemattomuudesta sun muusta, vääränlaisesta harjoittelusta ehkä. Mä olisin hyväksynyt ja ostanut Waden potkut huomattavasti helpommin ja hampaita kiristelemättä, mikäli korvaaja olisi ollut ns. pomminvarma vaihtoehto. Summasen esim. olisin ottanut tuota porukkaa paimentamaan välittömästi.

Koitin vastata mahdollisimman rehellisesti ja ilman sarvia ja hampaita, joten esitän sinulle kysymyksen: Mitä hyötyä valmentajanvaihdosta on mielestäsi ollut?

Lainaan koko vastauksen, koska se oli hyvin perusteltu alusta loppuun. Itse olen seurannut Jokereiden pelejä vuodesta -78 ja nähnyt monet kriisit/katastrofit/menestysvuodet Jokereitten ympärillä siitä lähtien. Tietenkin Jokereitten toiminta on noista ajoista muuttunut ja kasvanut uusiin sfääreihin, joten vertailu ko. vuosiin on sinänsä turhaa.

Waden onnistuminen Jokereitten päävalmentajana olisi ollut suorastaan päälle kustua hunajaa meikäläiselle, mutta fakta on se, että Wade epäonnistui. Olen täysin samaa mieltä siitä, että Curre ei tähän mennessä ole onnistunut pätkääkään paremmin kuin Wade. Ongelma Waden aikaisessa Jokereissa oli mielestäni se, että pelin järkeentymisestä ei ollut lainkaan merkkejä ilmassa, kaaoksen määrä vaan kasvoi.

Curren valinta oli todellakin yllätys, Summasen olisin itsekin ottanut mieluummin. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että Waden kanssa olisimme hukkuneet lopullisesti suohon, joukkue oli ilman pelisysteemiä. Muutos oli pakko tehdä, toivottavasti Curre ei osoittaudu vääräksi valinnaksi.

Kiitos vielä perustellusta vastauksesta, me emme riitele vaan asiat:)
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
repe_joke kirjoitti:
En lähtisi yleistämään tätä kuitenkaan kovasti. Itse olen vasta -82 syntynyt, enkä sille voi itse mitään. Olen kuitenkin jokereita kannattanut niin pitkään, kun jääkiekosta olen jotain tajunnut.
Minä en sillä voi mitään, että jokereiden pahin rämpiminen taisi tapahtua, jo ennen minun syntymää.
Tosin ei jokerit 80 - 90-luvun taiteessa ollut mikään hirveän menestyvä joukkue, kun sitä rupesin kannustamaan.
Ja en ole hyljännyt jokereita, enkä aio hyljätä. Ja kaltaisiani nuoria on varmasti enemmänkin.

Vaikka tämä tuli jo käsiteltyä, niin haluaisin vain allekirjoittaa tämän ylläolevan 100%. On meitä täällä ainakin kaksi. Itsekin olen ollut Jokerifani koko sen osan elämääni kun olen edes tiennyt että lätkää on olemassa, enkä muuksi muutu ikinä. Perkele. Jos tämä meno jonkun järkyttävän kirouksen takia jatkuu ensi kaudella ja Jokerit tippuu Mestikseen, niin minä ainakin tulen katsomaan niitäkin matseja. Nytkin on lompakossa biletit katsomaan Saipa-peliä. Tuleeko turpiin? Aivan sama, mennään silti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös