Curt Lindström Jokerien päävalmentajaksi

  • 122 683
  • 707

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
flintstone kirjoitti:
ps. kiitos kuitenkin että tulit tänne sivistämään minua.

Kerhon mies on tässä tilanteessa kyllä mielestäni ihan oikeassa. Lue tuo cobolin avaama ketju Jokerien tilanteesta valmentajan vaihtuessa. Ei se suunta olisi kääntynyt hetkessä, vaikka aitiossa olisi seissyt Jeesus. Varsinkin, kun Curren aloitus oli pahimmasta päästä, ellei pahin(IFK v. , HPK k.).

Ja mitä tulee siihen, olisiko valmentajia pitänyt vaihtaa, jos vikaa oli niin paljon pelaajissakin? Olisi. Jos valmentaja myöntää suorassa tv-lähetyksessä menettäneensä otteen pelaajiinsa, ei hän voi enää uskottavasti toimia ykköskoutsina liigassa.

Curren tuloksia voidaan ja pitääkin tulla esiin jo tämän viikon peleissä, mutta kirkossa kuulutettua voittovireen löytäminen ei todellakaan ole edelleenkään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ikijokeri kirjoitti:
Kerhon mies on tässä tilanteessa kyllä mielestäni ihan oikeassa. Lue tuo cobolin avaama ketju Jokerien tilanteesta valmentajan vaihtuessa. Ei se suunta olisi kääntynyt hetkessä, vaikka aitiossa olisi seissyt Jeesus. Varsinkin, kun Curren aloitus oli pahimmasta päästä, ellei pahin(IFK v. , HPK k.).

Perustele minulle miten meidän Areenan pisteautomaatti HPK ja aina sytyttävä naapuri IFK meille tutussa ja turvallisessa DDR-hallissa muka on jotenkin äärimmäisen vaikeita paikkoja aloittaa? Minusta tuon parempaa paikkaa aloittaa ei oikein voisi toivoa, nämä Pelicans ja Saipa pelit on aina olleet Jokereille vaikeita joten niiden näennäiseen helppouteen on turha alkaa vetoamaan.

Ja minä olen jo miljoona kertaa sanonut että minä en odota että Curre saisi Jokereiden pelilliset umpisolmut auki hetkessä mutta minä odotan että Curre olisi saanut edes jotain pilkahduksia positiivisempaa suuntaan näkyville. Minusta Curren tulo on vienyt meidän pelin entistä syvemmäksi rämpimiseksi, ongelmat on edelleen samat (puolustuksen virheet ja maalivahtipeli) mutta sen lisäksi Curre on saanut meidän hyökkäyspelinkin tapettua lähes kokonaan. Minä en ainakaan ole pystynyt edes hakemalla hakemaan meidän tekemisestä näkyville mitään positiivista uuden valmennuksen alaisuudessa.

ps. minä olen lukenut cobolin tekstin meidän tilanteesta ja olen entistä enemmän pettynyt joukkueen pelaajiston osoittamaan kunnioitukseen (tai siis kunnioituksen puutteeseen) meidän entistä menestys vuosien kapteenia ja ikonia kohtaan. Minä en edes jaksa ymmärtää kuinka meillä pelaava pelaaja voi tuolla tavalla sylkeä meidän ikonin päälle.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
flintstone kirjoitti:
Minusta Curren tulo on vienyt meidän pelin entistä syvemmäksi rämpimiseksi, ongelmat on edelleen samat (puolustuksen virheet ja maalivahtipeli) mutta sen lisäksi Curre on saanut meidän hyökkäyspelinkin tapettua lähes kokonaan. Minä en ainakaan ole pystynyt edes hakemalla hakemaan meidän tekemisestä näkyville mitään positiivista uuden valmennuksen alaisuudessa.
Kannattaisiko ottaa hieman etäisyyttä ja pohtia asiaa vasta sitten, kun tämän viikon pelit tai vaikkapa Curren alaisuudessa 10 peliä on pelattu? Jos tuo pelaajistokin on todella noin ikävä, kuin millä tavalla sen esität, niin sitä taikanappia Lindström todella tarvitsisi sinua tyydyttääkseen.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
flintstone kirjoitti:
ps. minä olen lukenut cobolin tekstin meidän tilanteesta ja olen entistä enemmän pettynyt joukkueen pelaajiston osoittamaan kunnioitukseen (tai siis kunnioituksen puutteeseen) meidän entistä menestys vuosien kapteenia ja ikonia kohtaan. Minä en edes jaksa ymmärtää kuinka meillä pelaava pelaaja voi tuolla tavalla sylkeä meidän ikonin päälle.
Kyllä valmentajan pitää ansaita joukkueen luotto ja kunnioitus ihan muilla avuilla kuin vanhalla pelaajaurallaan. Curresta en sano sitä enkä tätä, mutta olen samaa mieltä Mustan Kyyn kanssa; katsokaa nyt edes se kymmenen peliä ennen kuin lynkkaatte miehen. Wade sai harjoitella tuplasti niin kauan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Musta_Kyy kirjoitti:
Kannattaisiko ottaa hieman etäisyyttä ja pohtia asiaa vasta sitten, kun tämän viikon pelit tai vaikkapa Curren alaisuudessa 10 peliä on pelattu? Jos tuo pelaajistokin on todella noin ikävä, kuin millä tavalla sen esität, niin sitä taikanappia Lindström todella tarvitsisi sinua tyydyttääkseen.

Näkyisi nyt edes jotain positiivista meidän tekemisessä.

Ja olisi tietenkin kiva kuulla miksi helvetissä Curren tänne tulo muka luonnollisesti vie tilanteen entistä huonomman näköiseksi? Tyhmempi (kuten minä) voisi luulla että kun tekemiseen kuulemma saadaan joku järki Waden rakettitekniikan jälkeen niin tekeminen kentällä näyttäisi edes aavistuksen paremmalta, käytännössä näin ei kuitenkaan ole. Se perseily näyttäisi ennemminkin vain syvenevän.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
flintstone kirjoitti:
Perustele minulle miten meidän Areenan pisteautomaatti HPK ja aina sytyttävä naapuri IFK meille tutussa ja turvallisessa DDR-hallissa muka on jotenkin äärimmäisen vaikeita paikkoja aloittaa? Minusta tuon parempaa paikkaa aloittaa ei oikein voisi toivoa, nämä Pelicans ja Saipa pelit on aina olleet Jokereille vaikeita joten niiden näennäiseen helppouteen on turha alkaa vetoamaan.

Perustele mulle miten tämän kauden tilanteessa ja tasoerossa kentällä kauden lähes alusta lähtien tilanne olisi muka edellä kuvaamasi kaltainen? HPK pisteautomaatti Areenalla? HIFK tällä hetkellä näin sekaisin olevalle joukkueelle helppo vastus? Katsotaan niitä pelejä! Tasoero on kentällä aivan hirmuinen, ja näissä kahdessa pelissä se ei kyllä johtunut Curresta.

En sano, että Curre on absoluuttisesti mikään paras valinta jokerikoutsiksi. Itse olisin mieluummin ottanut Aran tms. Puhumattakaan Masan touhuista. Sanon kuitenkin, että tuo Curren osoittelu tässä vaiheessa on todella turhaa hommaa.

Tämän kauden Jokerit ei flint ole sama asia, kuin Jokerit "aina ennenkin". Siltä osin on turha puhua HPK:n Areenakammosta tms.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
flintstone kirjoitti:
Ja olisi tietenkin kiva kuulla miksi helvetissä Curren tänne tulo muka luonnollisesti vie tilanteen entistä huonomman näköiseksi? Tyhmempi (kuten minä) voisi luulla että kun tekemiseen kuulemma saadaan joku järki Waden rakettitekniikan jälkeen niin tekeminen kentällä näyttäisi edes aavistuksen paremmalta, käytännössä näin ei kuitenkaan ole. Se perseily näyttäisi ennemminkin vain syvenevän.
Tuskasi on kova, ymmärrän. Koita ottaa rauhassa, kuten kirjoitin jo lainaamassasi, nyt pitää antaa aikaa, että voidaan tarkastella Lindströmin vaikutusta joukkueeseen. Tsemppiä sulle raskaaseen suruaikaasi!
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Musta_Kyy kirjoitti:
Aivan uskomaton kommentti! Voiko näille palstoille ja niille kirjoittamiinsa juttuihin jäädä niin pahasti koukkuun ja lukkoon, että kaiken aivotoiminnan voi heittää romukoppaan?

Nähtävästi voi.

Musta_Kyy kirjoitti:
Currelle potkut ja heti, ei sillä ollutkaan taikanappia!

Se olisi selkeä ja brändiin sopiva ratkaisu. Tukisi siis narrien brändi-imagoa ja mielikuvia, jotka yhdistetään joukkueeseen :)

Huomenna on Äijänsuolla kovat paineet onnistua kummallakin jengillä. Jotenkin tuntuu, että Curren pistetili aukeaa huomenna siellä.

Voihan tuo tuosta iloksi muuttua. Mutta onhan tämä nähty ennenkin valmentajan vaihto ei yleensä johda hyvää tulokseen. Hjallis myönsi sen itsekin, ennen kuin antoi Wadelle potkut :)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tomppa#74 kirjoitti:
Perustele mulle miten tämän kauden tilanteessa ja tasoerossa kentällä kauden lähes alusta lähtien tilanne olisi muka edellä kuvaamasi kaltainen? HPK pisteautomaatti Areenalla? HIFK tällä hetkellä näin sekaisin olevalle joukkueelle helppo vastus? Katsotaan niitä pelejä! Tasoero on kentällä aivan hirmuinen, ja näissä kahdessa pelissä se ei kyllä johtunut Curresta.

Kehoittaisin katsomaan Kerhon historiaa Areenalla? Kerho on nyt koko Areenan historian aikana voittanut Jokerit runkosarjassa tuolla 2 kertaa, ennen tuota perjantaista munatonta esitystä Kerho oli kaatanut meidät Areenassa kerran. Aika huikeaa väittää etteikö Areena olisi edelleen perinteisesti (ei tosin meidän nykyisillä esityksillä pitkään) olisi vaikea paikka Kerholle.

Ja mitä tulee IFK:n esityksiin niin ennen Jokereiden kohtaamista Jullit oli hävinnyt viimeisestä viidestä pelistään 4 kappaletta, mm Ilves ja Jyp kävi tuolloin hakemassa täydet pisteet DDR-hallista. Jokerit sytyttää IFK:n ja IFK sytyttää Jokerit (paitsi Curren alaisuudessa) ja Jokerit on aina osannut pelata wanhassa kotihallissaan, eli DDR ei ole ollut milloinkaan mikään äärettömän vaikea vierashalli meille.

Nuo molemmat pelit on vielä sellaisia että niihin valmistautuminen on tässä tilanteessa huomattavasti helpompaa kuin joidenkin pakkovoittojen hakeminen meille aina vaikeilta Pelicansilta tai Saipalta.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
flintstone kirjoitti:
Kehoittaisin katsomaan Kerhon historiaa Areenalla? Kerho on nyt koko Areenan historian aikana voittanut Jokerit runkosarjassa tuolla 2 kertaa, ennen tuota perjantaista munatonta esitystä Kerho oli kaatanut meidät Areenassa kerran. Aika huikeaa väittää etteikö Areena olisi edelleen perinteisesti (ei tosin meidän nykyisillä esityksillä pitkään) olisi vaikea paikka Kerholle.

Huikeaa on väittää. Eikö? Melkoisen huikeaa on myös kuvitella Jokereiden tuon näköisellä pelillä saavan jostain HPK:n "Areenakammosta" johtuen voiton itselleen. HPK oli ilman Vodeakin noin 20 000 valovuotta Jokereita pelillisesti edellä.

Ja ihan vinkkinä voin todeta, että HPK:n historia rakkaassa kotihallissamme on tiedossa. Olin muuten paikalla siinä edellisessäkin HPK-tappiopelissä ja HIFK-pelin avustuksella siitä irtosi melkoisen mukava Veikkausvoitto. Sekin tappio oli etukäteen jo selviö.

Areena voi olla henkisesti normaalia vaikeampi paikka HPK:lle, mutta Jokerit joukkueena tällä kaudella ei. Ja jälkimmäinen kuitenkin vielä toistaiseksi ratkaisee.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
HPK:n kehnoa menestystä aiemmilla kausilla Areenassa ei oikein kannata tällä kaudella ottaa huomioon, tällä kaudella kun mikään ei oikein tunnu olevan normaalisti. Minä en voi ymmärtää, miten huippukuntoinen sarjakärki ei olisi paha vastus täysin sekaisin, sarjassa 12. olevalle jengille. Siinähän sitä voi selitellä, että 'ei ne meitä ennenkään oo voittanu!', mutta muhun ei uppoa.

Edellinen sivusi aihetta ja anteeksi siitä.

Itse en Currea vielä lähtisi arvostelemaan. Kaksi peliä takana ja taas on täysi kaaos päällä. Tottahan se on, että aikaa ei enää paljon ole, mutta kahden pelin perusteella on kuitenkin liian aikaista tuomita. Huolestunut kuitenkin saa ja pitääkin olla.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tomppa#74 kirjoitti:
Huikeaa on väittää. Eikö? Melkoisen huikeaa on myös kuvitella Jokereiden tuon näköisellä pelillä saavan jostain HPK:n "Areenakammosta" johtuen voiton itselleen. HPK oli ilman Vodeakin noin 20 000 valovuotta Jokereita pelillisesti edellä.

Ja ihan vinkkinä voin todeta, että HPK:n historia rakkaassa kotihallissamme on tiedossa. Olin muuten paikalla siinä edellisessäkin HPK-tappiopelissä ja HIFK-pelin avustuksella siitä irtosi melkoisen mukava Veikkausvoitto. Sekin tappio oli etukäteen jo selviö.

Areena voi olla henkisesti normaalia vaikeampi paikka HPK:lle, mutta Jokerit joukkueena tällä kaudella ei. Ja jälkimmäinen kuitenkin vielä toistaiseksi ratkaisee.

Ja sitten kun hävitään Pelicansille ja Saipalle niin kerrotaan että ne nyt on aina meille vaikeita ja et pitäisi saada pelata sellaisia pelejä jotka edes voisi sytyttää Jokereiden joukkueen. Ja että nämä ns pakkovoitot on aina vaikeita. Aina löytyy selitys jos haluaa. Milloin tähtien asento on väärä ja milloin oli vahingossa otettu peliin niiden voiton takaavien sukkien sijaan häviösukat jalkaan tai jotain yhtä merkillistä.

Minusta Jokerit olisi voinut aloittaa pelit tauon jälkeen paljon vaikeammillakin peleillä, Kerho kotonaan olisi ollut ennakkoon vaikeaksi tiedetty, myös Saipan kohtaaminen Lappeenrannassa tai Kärppien kohtaaminen Oulussa olisi vaikea aloitus. Sen sijaan lähes kotona (wanhassa sellaisessa) verivihollista, IFK:ta, vastaan ja Kerhoa vastaan Areenassa pelaaminen ei mene ainakaan minun papereissani lähellekään sinne ennakkoon vaikeimpien pelien joukkoon, ei edes lähelle.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
flintstone kirjoitti:
Ja mitä tulee IFK:n esityksiin niin ennen Jokereiden kohtaamista Jullit oli hävinnyt viimeisestä viidestä pelistään 4 kappaletta, mm Ilves ja Jyp kävi tuolloin hakemassa täydet pisteet DDR-hallista. Jokerit sytyttää IFK:n ja IFK sytyttää Jokerit (paitsi Curren alaisuudessa) ja Jokerit on aina osannut pelata wanhassa kotihallissaan, eli DDR ei ole ollut milloinkaan mikään äärettömän vaikea vierashalli meille.

Näin niitä tilastoja käytetään vääristämään totuutta. IFK:n miehistö oli melkoisen sipissä ennen maaottelutaukoa, ja meininki on ollut eri planeetalta tauon jälkeen.
 

jore67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Musta_Kyy kirjoitti:
Kannattaisiko ottaa hieman etäisyyttä ja pohtia asiaa vasta sitten, kun tämän viikon pelit tai vaikkapa Curren alaisuudessa 10 peliä on pelattu?

Ongelma on siinä, ettei meillä ole aikaa odottaa 10:tä peliä. Nyt on 5 tappiota putkeen, eikä tämän viikon Ässät, Lukko- ja Saipa-pelit ainakaan helpompia ole kuin esim. HPK-peli. Ässät ja Lukko ovat kovia kotijoukkueita ja jostain käsittämättömästä syystä Areenan valoty eivät ole ikinä häikäisseet Saipan pelaajia Jos tällä viikolla tulee vielä kolme kertaa takkiin, niin säälipleijari viivakin alkaa olla aika kaukana.
Niin kuin Flint totesi, niin yleensä se uusi valmentaja tuo energiaa nimenomaan ekoihin peleihin. Nyt meno HIFK:ta vastaan toi elävästi mieleen 80-luvun, kaukaloon mentiin jo valmiiksi hävinneinä.
Edelleen täällä on valiteltu kun meillä ei Waden jäljiltä ole mitään pelisysteemiä. Meidän runkopelaajat ovat harjoitelleet ammattimaisesti 10-20 vuotta, luulisi jo siinä ajassa oppineen ne kaikki 4-5 erilaista pelisysteemiä joita jääkiekossa käytetään. Jos taas pelaajat eivät sovittua pelisysteemiä kurittomuuttaan noudata, niin eikö se nimenomaan ole valmentajan asia ratkaista? Tässä Curre on ainakin kahden ottelun perusteella epäonnistunut.

Edit. Luin vasta nyt tuon Cobolin kirjoituksen joukkueen rämpimisen syistä tuolta toisesta ketjussa. Sen perusteella kusessa ollaan, oli penkin päässä sitten kuka hyvänsä.
 
Viimeksi muokattu:

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
jore67 kirjoitti:
Ongelma on siinä, ettei meillä ole aikaa odottaa 10:tä peliä.
--clip--
Jos tällä viikolla tulee vielä kolme kertaa takkiin, niin säälipleijari viivakin alkaa olla aika kaukana.
Ymmärrän tämän, mutta mitä sitten ehdotat? Curre pois? Immonen takaisin? Uusi valmentaja on aina epävarmuustekijä joukkueelle. Ikävää siinä onkin juuri se, että uudelle valmentajalle tulee antaa aikaa, vaikka sitä ei tuhlattavaksi olisikaan. On totta, että mikäli odotatte kymmenen matsia ja Jokerien peli on edelleen samanlaista, alkaa tämä kausi olla osaltanne ohi. Kuitenkin, se minun nähdäkseni ainoa tie, jolla tulosta voi tulla. Onnea Currelle ja teille.
 

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Tavallaan surullista...

että kävi miten kävi, niin Lukko-Jokerit ottelun hävinneen joukkueen valmentajalla alkaa olla aika kusiset paikat niin omien kuin vieraidenkin koirien hampaissa.
Läntisessä leirissä on odotettu kiltisti kurssin käännöstä, mutta sitä ei ole saatu aikaan ns. helpoin ja pienen seuran käytössä olevin keinoin.
Eteläisessä leirissä taas on vaihdettu ja myyty jo käytännössä kaikki ilman ristipääruuvaria irti lähtevä ja muutosta ei kuitenkaan ole (vieläkään?) tapahtunut.
So where's the beef and when the music stops who's without a chair?!
Mummilla vaihdettu lääkkeet?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
sopuli kirjoitti:
Näin niitä tilastoja käytetään vääristämään totuutta. IFK:n miehistö oli melkoisen sipissä ennen maaottelutaukoa, ja meininki on ollut eri planeetalta tauon jälkeen.

Kaksi tärkeintä lenkkiä IFK:n hyvässä pelissä oli mukana tuolla maajoukkueessa ja pelasivat tietenkin nuo Karjala-turnauksen 3 peliä neljään päivään, eli nuo sipissä olleet Tony Salmelainen ja Janne Hauhtonen joutuivat tauon aikana edelleen rehkimään rajusti mutta toki voihan sitä halutessaan uskotella itselleen että tuo maajoukkueen ottelutahti on lepoa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
jore67 kirjoitti:
Ongelma on siinä, ettei meillä ole aikaa odottaa 10:tä peliä. Nyt on 5 tappiota putkeen, eikä tämän viikon Ässät, Lukko- ja Saipa-pelit ainakaan helpompia ole kuin esim. HPK-peli. Ässät ja Lukko ovat kovia kotijoukkueita ja jostain käsittämättömästä syystä Areenan valoty eivät ole ikinä häikäisseet Saipan pelaajia .


Ihan oikeasti. En tiedä onko kyseessä ylimielisyys vai pelkästään tyhmyys. Miten voit väittää että HPK (22 16 4 2 1 76- 38 53) ei olisi vaikeampi vastus kun esim. Ässät (22 8 4 10 3 46- 54 31 ). Miten voi olla niin vaikea nähdä sitä että HPK pelaa aivan törkeän hyvin ja että se on tällä hetkellä liigan ehdotonta eliittiä.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Sivuseikkana

flintstone kirjoitti:
Kehoittaisin katsomaan Kerhon historiaa Areenalla? Kerho on nyt koko Areenan historian aikana voittanut Jokerit runkosarjassa tuolla 2 kertaa, ennen tuota perjantaista munatonta esitystä Kerho oli kaatanut meidät Areenassa kerran. Aika huikeaa väittää etteikö Areena olisi edelleen perinteisesti (ei tosin meidän nykyisillä esityksillä pitkään) olisi vaikea paikka Kerholle.

Tekisipä mieleni väittää - vaikken mikään jormavuoksenmaa olekaan - että historian vaikutus lopputulokseen on (ollut) erittäin lähellä nollaa jokaisessa yksittäisessä Jokerit-HPK-ottelussa viimeistään siitä lähtien, kun HPK onnistui Areenalla ensimmäisen kerran voittamaan. Jo sitä ennenkin historian vaikutusta mahdollisesti liioiteltiin, silkan sattumankin merkitys oli luonnollisesti melkoinen.

Tarkemmat arviot valmentajavaihdoksen onnistumisesta ovat kaiketi vielä edessä. Spekuloimatta sen enempää Curren tämänhetkisellä vaikutuksella Jokereiden esitykseen, kyllä HPK on juuri nyt pahin mahdollinen vastustaja, eikä DDR:kään helpoimmasta päästä liene.


Ranger
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Ihan oikeasti. En tiedä onko kyseessä ylimielisyys vai pelkästään tyhmyys. Miten voit väittää että HPK (22 16 4 2 1 76- 38 53) ei olisi vaikeampi vastus kun esim. Ässät (22 8 4 10 3 46- 54 31 ). Miten voi olla niin vaikea nähdä sitä että HPK pelaa aivan törkeän hyvin ja että se on tällä hetkellä liigan ehdotonta eliittiä.

HPK on pelannut menneilläkin kausilla ihan törkeän hyvin ja silti se on onnistunut häviämään pelejä Areenassa, vaikka olisivat jopa johtaneet 1.erän jälkeen reilusti, jopa silloin kun ovat johtaneen peliä vielä 3.erän viimeisellä minuutilla. Kerholle Areenalle tulo on perinteisesti ollut tavattoman vaikeaa, Jokerit on yleensä kotonaan osannut pelata Kerhoa vastaan, sen sijaan Rinkelinmäellä olemme olleet pelillisesti monesti suurissakin vaikeuksissa vaikka monesti meillä onkin siellä nähty huikeaa maalivahtipeliä jolloin olemme saattaneet pelillisestä sillasta huolimatta voittaa sielläkin otteluita.

Kerho on ollut meillä ns hyvä vastustaja.

Edit: Se on hauska lukea kuinka muiden joukkueiden kannattajat osaavat kertoa mitkä joukkueet on oikeasti vaikeita Jokereille ja mitkä eivät. Minä jo hetken luulin että minä olisin monien vuosien aikana oppinut jotain kannattamani joukkueen pelaamisesta, mutta ilmeisesti minä luulin tämänkin taas väärin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
flintstone kirjoitti:
HPK on pelannut menneilläkin kausilla ihan törkeän hyvin ja silti se on onnistunut häviämään pelejä Areenassa, vaikka olisivat jopa johtaneet 1.erän jälkeen reilusti, jopa silloin kun ovat johtaneen peliä vielä 3.erän viimeisellä minuutilla. Kerholle Areenalle tulo on perinteisesti ollut tavattoman vaikeaa, Jokerit on yleensä kotonaan osannut pelata Kerhoa vastaan, sen sijaan Rinkelinmäellä olemme olleet pelillisesti monesti suurissakin vaikeuksissa vaikka monesti meillä onkin siellä nähty huikeaa maalivahtipeliä jolloin olemme saattaneet pelillisestä sillasta huolimatta voittaa sielläkin otteluita.

Kerho on ollut meillä ns hyvä vastustaja.

Voi jumalauta. Vuonna 1931 IFK voitti jalkapalloilun suomen mestaruuden. Kumma kyllä se ei näy nykypäivänä joukkueen pelissä.

edit 1931 ei 1913
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
flintstone kirjoitti:
Edit: Se on hauska lukea kuinka muiden joukkueiden kannattajat osaavat kertoa mitkä joukkueet on oikeasti vaikeita Jokereille ja mitkä eivät. Minä jo hetken luulin että minä olisin monien vuosien aikana oppinut jotain kannattamani joukkueen pelaamisesta, mutta ilmeisesti minä luulin tämänkin taas väärin.

Jos tämä oli meikälle tarkoitettu, haluan varmuuden vuoksi todeta, ettei tarkoitukseni suinkaan ollut provosoida tai opettaa mitään kannattamasi joukkueen pelaamisesta. Yritin ainoastaan lähestyä aihetta "tieteellisesti" puolueettoman veikkaajan näkökulmasta.

Mielestäni edellisessä Jokerit-HPK-ottelussa historialla oli ennakkoon erittäin pieni (tai nolla)vaikutus lopputulokseen, oli se lopulta sitten mikä tahansa.


Ranger
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
flintstone kirjoitti:
Ja sitten kun hävitään Pelicansille ja Saipalle niin kerrotaan että ne nyt on aina meille vaikeita ja et pitäisi saada pelata sellaisia pelejä jotka edes voisi sytyttää Jokereiden joukkueen. Ja että nämä ns pakkovoitot on aina vaikeita. Aina löytyy selitys jos haluaa. Milloin tähtien asento on väärä ja milloin oli vahingossa otettu peliin niiden voiton takaavien sukkien sijaan häviösukat jalkaan tai jotain yhtä merkillistä.

Ai jaa, jotenkin näin vai?

flintstone kirjoitti:
Ja päästään taas takaisin omaan halliin. Tämä tappio Saipalle oli toki ikävä homma koska näiltä saipoilta pitäisi aina ottaa pisteet mutta kannattaa nyt siinä Waden potkuintoilussa muistaa että Saipa on tällä kaudella erittäin kova kotijoukkue ja se on hävinnyt vain kertaalleen ja silloin vastassa oli Kerho.

Ketjussa "Mitä on tehtävä", 15.10.2005, 20:27. Tällaisen selityksen löysit sille, että Waden Jokerit hävisi Saipalle 5-2. Eli muistetaanpa nyt tässä Curren potkuintoilussa että Lukko on tällä kaudella kohtuullisen hyvä kotijoukkue jne.

Ota nyt ihan iisisti. Selityksiä sille, että Jokerit häviää Pelicansille tai SaiPalle voi aina keksiä, mutta se ei ole koskaan hyväksyttävää. Tilanteiden ero on se, että kun joukkue perseilee ja nöyryyttää itsensä jäällä syyskuussa tai lokakuussa, asialle voi vielä tehdä jotakin. Kun joukkue häviää Pelicansille joulukuussa ja perseily jatkuu vieläkin, alkaa olla liian myöhäistä.

Curre on viimeinen ihminen jota tästä sotkusta pitää tässä vaiheessa syyttää. Joukkue on sitä mitä on, ja Wadella ei selvästi ollut mitään keinoja edes yrittää vaikuttaa sen surkeuteen, minkä mies myönsi ihan itsekin. Eli se siitä. Katsotaan onko Currella. Ja siihen tarvitaan vähän enemmän kuin kaksi peliä.

Ja väitätkö muka ihan tosissasi että tässä olisi joitakin vaihtoehtoja? Currelle fudut heti ja Wade takaisin? Summanen Jokereihin? Et tietenkään, kunhan vaan riehut.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
ranger kirjoitti:
Jos tämä oli meikälle tarkoitettu, haluan varmuuden vuoksi todeta, ettei tarkoitukseni suinkaan ollut provosoida tai opettaa mitään kannattamasi joukkueen pelaamisesta. Yritin ainoastaan lähestyä aihetta "tieteellisesti" puolueettoman veikkaajan näkökulmasta.

Se oli suunnattu ihan kaikille ulkopuolisille tietäjille jotka tulevat pätemään ja kertomaan kuinka Jokerit oikeasti näitä eri vastustajia vastaan on tupannut pelaamaan. Minä kun epäilen että ellei kyse ole ammattimaisesta vedonlyöjästä niin ulkopuolinen ei ole Jokereiden pelejä eri joukkueita vastaan niin tarkasti noteerannut että oikeasti tietäisi kertoa mikä joukkue meille on pitkällä otannalla yleisesti ottaen ollut vaikea ja millä joukkueella on vastaavasti on tupannut olemaan vaikeuksia meitä vastaan.

ranger kirjoitti:
Mielestäni edellisessä Jokerit-HPK-ottelussa historialla oli ennakkoon erittäin pieni (tai nolla)vaikutus lopputulokseen, oli se lopulta sitten mikä tahansa.

En tiedä miksi mutta historialla tuppaa jostain kumman syystä kuitenkin olevan taipumusta toistaa itseään. Jokerit häviää joka kaudella Pelicanseille, vaikka materiaalia katsoen meidän pitäisi suunnilleen pyyhkiä jäätä Kaaneilla noin kaksitoista kertaa kymmenestä. Myös liigan häntäpäässä yleensä hyvin viihtyvä Saipa on nimenomaan Lappeenrannassa aina vaikea vastustaja Jokereille. Ja Kerho saa taas ne tuttuakin tutummat pronssiset lätkyttimet. jne, jne...

Elrith kirjoitti:
Ai jaa, jotenkin näin vai?

Juuri niin.

Sinulle (ilmeisesti?) ensimmäistä kautta Jokereita seuraavalle voin kertoa että silloinkin kun meillä on mennyt hyvin niin me ollaan monesti saatu palata Lappeenrannasta tyhjin käsin. Sinulle toki voi tulla tällainen tieto yllätyksenä mutta älä huoli, kun jaksat seurata meidän taivalta hieman pidempään niin nämäkin seikat varmasti tulee tutuksi.
 
Viimeksi muokattu:

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Olisi näköjään pitänyt jättää kirjoittamatta. Inttämiseksihän tämä jatkamalla menisi, päivänselvä asia, mutta menköön viimeinen viesti.

flintstone kirjoitti:
En tiedä miksi mutta historialla tuppaa jostain kumman syystä kuitenkin olevan taipumusta toistaa itseään. Jokerit häviää joka kaudella Pelicanseille, vaikka materiaalia katsoen meidän pitäisi suunnilleen pyyhkiä jäätä Kaaneilla noin kaksitoista kertaa kymmenestä. Myös liigan häntäpäässä yleensä hyvin viihtyvä Saipa on nimenomaan Lappeenrannassa aina vaikea vastustaja Jokereille. Ja Kerho saa taas ne tuttuakin tutummat pronssiset lätkyttimet. jne, jne...

Toistan: Mielestäni edellisessä Jokerit-HPK-ottelussa historialla oli ennakkoon erittäin pieni (tai nolla)vaikutus lopputulokseen, oli se lopulta sitten mikä tahansa.

Voimasuhteet, sopivat/sopimattomat pelitavat, päivän kunto ja sattuma ovat asioita kokonaan erikseen, mutta historialla itsellään on vaikutusta vain siinä tapauksessa, että pelaajilla on siitä johtuva mentaalinen taakka ja/tai vastapuolella mentaalinen yliote (vrt. Suomen pelaaminen Ruotsia vastaan johtoasemassa). En jaksa uskoa, että tällaista taakkaa tai yliotetta oli olemassa tai että sen vaikutus olisi ainakaan ollut millään tavalla merkittävä perjantaisessa Jokerit-HPK-ottelussa liigan tämän hetken kiistattomasti parhaan joukkueen Areena-kammon haihduttua viime kautisen voiton myötä.


Ranger
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös