Curren tulo Ilvekseen varmistui

  • 13 458
  • 71

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaikka tästä on keskusteltu parinkin otsikon alla, niin mielestäni tämä ansaitsee aivan oman otsikkonsa ja tässä se nyt tulee.

Curre on ollut koko ajan näistä esitetyistä vaihtoehdoista minun kakkossuosikkini heti Ramin jälkeen. Kun Ramin tulo kävi hyvinkin nopeasti poisluetuksi vaihtoehdoksi, niin olen tätä ilmoitusta odottanut kuin kuuta nousevaa. Lisäksi pesti on juuri sen mittainen, kuin minä halusinkin.

Mielestäni pienillä täydennyksillä Ilveksellä on mitallitaistoon kykenevä materiaali ja jos uuden "henkisen valmentajan" myötä saadaan vähän lukkoja aukaistua, niin keväästä saattaa tulla hyvinkin nautinnollinen. Tämä valmentajahankinta todistaa mielestäni, ettei seura missään tapauksessa ole välivuosimenttaliteetilla liikkeellä.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi olkoon valmentajahankinnasta ja toivottavasti Curre onnistuu. Erittäin mielenkiintoista nähdä Lindström seurajoukkueen peräsimessä ja vieläpä Suomessa. Kääntyykö Ilveksen kelkka?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Mediaseksikkyyttä löytyy, mutta aika paljon Curren valinta herättää kysymyksiä. Curren näytöt seurajoukkuevalmentamisesta ovat lievästi sanoen heikkoja. Jos hän on pelkästään henkisen puolen miehiä, kuka hoitaa peluutuksen? Jamalainenko?

Julkisuutta valmentajavalinta tulee ainakin saamaan, mikä on Ipalle varmasti positiivista...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sieltä se vanha pitkänaama sitten tupsahti takaisin suomalaisen jääkiekkoilun pariin monen vuoden jälkeen. Mielenkiintoista tulee olemaan, tietysti sikäli että pystyykö Curre viemään Ilveksen menestykseen ja myös median kautta. Varmasti kiinnittää huomiota jatkuvasti. Onhan Lindström nyt kuitenkin tuonut aikanaan Suomelle sen tähän asti ainoan kirkkaimman mitalin ja muutenkin persoonana kait miellyttää useimpia. Harvoin Curresta mitään pahaakaan sanotaan noin tyyppinä.

Noh, tervetuloa liigaan Mr. Lindström!
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Toivotaan Curren onnistuvan.

Piti oikein kaivaa esille vajaan 10 vuoden takainen joululahja "Vielä vähän paremmin, Curt Lindströmin oma tarina", Siteeraan sivulta 157 kohtaa, jossa Curre kertoo tulostaan Klotenin valmentajaksi (vuosi 1988):

" Klotenissa tarvittiin kovia otteita. Tulosten saavuttaminen edellytti kuria ja joukkuehenkeä. Niiden luomiseen käytin erilaisia keinoja. Muun muassa halusin joukkueeseen tyyliä.

Joukkueen pukuhuone oli kurja, ja ensimmäinen toimenpiteeni oli tehdä asialle jotain. Pukuhuone maalattiin seuran väreillä ja sinne tuotiin kaunis matto, kahvinkeitin, televisio ja stereot. Viihtyvyys on tärkeämpää kuin luullaan. Rikkaat ja mahtavat johtajatkin ihastuvat lapsen lailla kun he saavat juuri leivottuja viinereitä päiväkahvinsa kanssa.

Seuraavaksi vuorossa oli pelaajien pukeutuminen. Se oli vähän niin ja näin, kun minä tulin kuvioihin. Nyt joka mies sai samanlaisen hienon edustuspuvun, eikä kukaan saanut enää tulla harjoituksiin tai otteluun verryttelypuvussa. Muutamalle pelaajalle minun piti jopa opettaa, miten solmitaan sievä kravattisolmu. Pelaajat olivat seuran suurlähettiläitä ja heidän tuli olla siistejä. Sen he oppivat vähitellen.

Kun kanadalaispelaajat mankuivat enemmän peliaikaa, selitin heille että kaikki pelaajat joukkueessa olivat samanarvoisia. Heidän oli sopeuduttava samaan jääaikaan kuin kaikkien muidenkin. Pian he ymmärsivät sen, ja ajan kuluessa meistä tuli valtavan yhtenäinen joukkue. "

Varmaan siis todellinen vaihtoehto Summaselle.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Curresta on usein sanottu, että hänen valmennus-tyylinsä sopii hyvin maajoukkueille, mutta ei seurojen päivittäin jatkuvaan toimintaan. Onko edellä sanottu totta vai tarua, sitä saamme nyt sitten seurata Ilveksessä.

Onnittelut kuitenkin Ilvekselle valmentaja-valinnastanne. Curre tuo taatusti ainakin väriä SM-liigaan.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Curre

Onnelsi olkoon Ilves.... toivotan vilpittömästi menestystä jatkossa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen tavannut Curren kaksi kertaa oman työni puitteissa. Hänestä jäi erittäin positivinen ja hyvä kuva.

Curre on sympaattinen, hyvä esiintyjä, hyvä puhuja, mutta myös tavoitteisiinsa sitoutuva ja myös tiukka tarvittaessa.

Odotan mielenkiinnolla, kuinka Ilveksen ns perinteinen piiri-pieni-pyörii jengi suntautuu häneen. Jos työrauha annetaan, saamme myös tuloksia.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Juuri äsken ainakin Hautamaa Ylen urheiluradion haastattelussa asetti odotuksia, että Curren slogan "lite bättre" toimisi niin, että homma palaisi taas uomiinsa.

Kaikkea hyvää Currelle, miehestä on hyvät muistot 90-luvun puolivälistä.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Realistisista ja/eli vapailla markkinoilla olleista valmentajista Lindström kuului myös omalla ehdokaslistallani ehdottomasti kärkipäähän. Joukkueen täydellisessä umpisolmussa olevalle mentaalipuolelle Currella on varmasti paljon annettavaa. Hän tuo myös näkyvyyttä ja väriä jo ennestään mielenkiintoiseen Ilves-ryhmään.


Kuten on jo tullut kirjoiteltua, vaikka Curre profiloidaan usein nimenomaan maajoukkuevalmentajaksi, hän on joka tapauksessa menestynyt ja väkevissä liemissä keitetty huippuammattilainen, jolla on projektiluontoisista tehtävistä kovinta mahdollista kokemusta. Aika näyttää, miten käy, mutta etukäteen ajateltuna en näin potentiaalista materiaalia olisi suonut ainakaan jonkun kokemattoman Tauno Tasalakin valmennettavaksi. Aloittelijoita on vaihtopenkin takana Ilveksen värikkäässä liigahistoriassa nähty jo tarpeeksi.



Ranger
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vilpittömät onnittelut ja jopa menestyksen toivottelut täältä raukoilta rajoiltakin sinne Pirkanmaalle. Todella mielenkiintoista on nähdä Curren onnistuminen seurajoukkueen peräsimessä ja eri toten tietenkin kun se tapahtuu suomalaisessa liigassa. Lycka till!

Old TJ
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onnittelut täältäkin. Nopeasti Ilves sai pakkoraon paikattua. Sitä hieman kyllä ihmettelen, että Lindströmiä tituleerataan huippuvalmentajaksi :) Toivotaan silti, että täyttää paikkansa. Ilveksen rämpimistä on niin ikävä katsella. Perinteikäs seura kun on.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Itseä kiinnostaa nähdä miten valmennustiimi Lindström - Jamalainen toimii. Kyseessä taitaa olla kuitenkin kaksi aivan erilaista ihmistä. :-) Jamalainen oli varmasti itse halukas Ilveksen ykkäseksikin. Ainakin niin voisi päätellä jostain kauden alla olleesta jutusta, missä toitotettiin kovasti Jamalaisen halua ykköseksi.

Joka tapauksessa onnittelut Ilvekselle. Curre on hyvä lisä koko liigalle ja sitä kautta Curresta hyötyy kaikki.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hivenen olen ymmälläni valinnastanne, mutta jos Raipekin innostui, niin kyllä minäkin sitten :) Väriä ja mediaseksikkyyttä ja uudenlaista asennetta tulee Curren mukana. Onnea!
 

raipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuten täällä on monesti todettukin, ainakin mediaseksikkyyttä Ilves tulee saamaan, on jo saanutkin aikas paljon.

Yhtenä osoituksena tästä on tämän päivän Ilta-Lehti, joka antaa Ilvekselle Päivän Leijonan Curren palkkaamisesta. Lehti toteaa myös , että Curren myötä Ilveksen kiinnostavuus kasvoi.

edit:IL : Perinteinen tamperelaisseura osoitti erinomaista peliälyä kaukalon ulkopuolella. Curre Lindströmin värvääminen mustamakkarakaupunkiin nostaa joukkueen mediamielenkiinnon moninkertaiseksi. Curre tuo väriä muuten harmaaseen SM-liigaan aikana, jolloin NHL-tähtemme loistavat vain poissaolollaan.

( juu kuulostihan se aluksi vähän kornilta tuo lause, mutta nämä perustelut kuitenkin lämmittävät. Onhan Il:llä kuiteskin aika paljon lukijoita. Curren tulostakin oli sivun juttu)

Kuten jo aiemmin totesin, Curren pestiä loppukaudeksi voi hyvin verrata maajoukkuevalmentajan työhön, joten siinä suhteessa ei tarvi niin hirveästi miettiä Curren meriittejä seuravalmentajana. Latvian peräsimessä joka tapauksessa Curre onnistui myös erinomaisesti, joten kahden MM-kullan ja usean MM-mitalin lisäksi hänellä on tuoreitakin onnistumisisa. Latvia oli keväällä 7:s eli ylsi parhaimpaan saavutukseensa kautta aikain. Salt Lakessa Latvia pudotti Curren johdolla jatkosta Slovakian NHL-tähdet. 2003 -kisoissa Latvia pelasi erinomaiset ottelut ainakin Tsekkiä ja Kanadaa vastaan. Eli on hänellä muitakin meriittejä kuin vain se 95-kulta.

Ruotsissahan häntä on kutsuttu " Kultasormeksi" juuri menstyksensä vuoksi.

Minä odotan ihan kovalla mielenkiinnolla.
 
Viimeksi muokattu:

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Viestin lähetti raipe
Yhtenä osoituksena tästä on tämän päivän Ilta-Lehti, joka antaa Ilvekselle Päivän Leijonan Curren palkkaamisesta. Lehti toteaa myös , että Curren myötä Ilveksen kiinnostavuus kasvoi.

***

Minä odotan ihan kovalla mielenkiinnolla.


Noh, tätä Iltalehden antamaa tunnustusta voidaankin pitää jo tosi kovana meriittinä ;)

No, ei vaan. Minäkin olen erittäin innokas näkemään, mitä Lindström tuo Ilvekseen. Toivon, ettei ainakaan epäonnistuisi - se, kun tahraisi hieman Curren mainetta kansallissankarina.

Itse olen myös Lindströmiä pitänyt "henkisen puolen miehenä" ja juuri siksi hän oli aikanaan täydellinen valinta Suomen maajoukkueen valmentajaksi. Ilves on tällä hetkellä kait henkisesti lukossa, joten miksipä onnistumisen saumoja ei olisi.

Sen näemme me!
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse pidän Curren pestaamista riskinä, mutta toisaalta vaihtoehdot eivät välttämättä olisi olleet sen parempia. Curre on maailmanmestaruutensa takia nimekäs koutsi, mutta valmennustaidoillaan hän ei ainakaan minua ole oikein koskaan vakuuttanut. Tällaisessa lyhyessä muutaman kuukauden projektissa homma voi ehkä vielä toimia. Jotenkin on vaan kuitenkin sellaiset kutinat, ettei Curren tyyli välttämättä ole paras mahdollinen juuri tämänhetken Ilvekselle. No, aika näyttää... Mielenkiintoinen ja "värikäs" ratkaisuhan Curren palkkaaminen ainakin oli.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Saarinen
mutta valmennustaidoillaan hän ei ainakaan minua ole oikein koskaan vakuuttanut.


Suomi pelasi kumminkin aika hemmetin hyvää kiekkoa parhaimmil-
laan Curren aikana.Vuoden 1996 World Cup on mielestäni oikeas-
taan ainoa Curren turnaus,joka meni varsinaisesti huonosti.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Mind over matter
Suomi pelasi kumminkin aika hemmetin hyvää kiekkoa parhaimmil-
laan Curren aikana.Vuoden 1996 World Cup on mielestäni oikeas-
taan ainoa Curren turnaus,joka meni varsinaisesti huonosti.

Pelillisestihän Suomi pelasi parasta kiekkoaan mielestäni nimenomaan Curren ekana vuonna eli kaudella 1993-94. Tuona vuonna maajoukkue pelasi nimenomaan hemmetin hyvää kiekkoa niin kuin sanoit.

Sen sijaan tuo mitä sanoit huonosti menneistä turnauksista ei kyllä pidä paikkaansa. MM-kisat 1996 ja 1997 menivät Curren komennuksessa aika lailla penkin alle.

Curre toi kiistatta jotain hyvää ja uutta maajoukkueen toimintaan, mutta hän kyllä sattui myös todella sopivaan saumaan päävalmentajaksi. Koivun, Lehtisen, Peltosen, Niinimaan ym. johdolla Suomella oli 1993-1995 ajanjaksolla aika huikea materiaali. Kokeneemmatkin pelaajat Raipen, Ojasen ja Niemisen johdolla olivat sopivasti lähes parhaassa iässään. Itse en tästä syystä nostaisi Curren roolia niin merkittäväksi kuin yleisesti on joka paikassa tehty.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Saarinen
Pelillisestihän Suomi pelasi parasta kiekkoaan mielestäni nimenomaan Curren ekana vuonna eli kaudella 1993-94.

Juurikin näin, kruununa Lillehammerin olympiakisat, jossa hävittiin muistaakseni vain yksi erä koko turnauksessa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Saarinen


Sen sijaan tuo mitä sanoit huonosti menneistä turnauksista ei kyllä pidä paikkaansa. MM-kisat 1996 ja 1997 menivät Curren komennuksessa aika lailla penkin alle.


Ehkä minun pitäisi tarkastella näiden kisojen Suomen tuloksia vä-
hän tarkemmin,mutta molemmissa kisoissa tuli kumminkin lähtö Kanadalle suhteellisen tasaväkisten peliesitysten jälkeen.Helsin-
gissä 0-1 ja Wienissä 1-3.Wienissä Suomi esitti myös kohtalaisen
hyvää jääkiekko vielä hyvävireisen Mika Niemisen johdolla.


Voin silti jakaa käsityksesi ainakin vuoden 1997 osalta.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Mind over matter
Ehkä minun pitäisi tarkastella näiden kisojen Suomen tuloksia vä-
hän tarkemmin,mutta molemmissa kisoissa tuli kumminkin lähtö Kanadalle suhteellisen tasaväkisten peliesitysten jälkeen.Helsin-
gissä 0-1 ja Wienissä 1-3.Wienissä Suomi esitti myös kohtalaisen
hyvää jääkiekko vielä hyvävireisen Mika Niemisen johdolla.


Voin silti jakaa käsityksesi ainakin vuoden 1997 osalta.

Kyllä nuo pelit muistissa ovat ja mielestäni etenkin vuonna 1996 peli ei ollut edes kehuttavan näköistä. Kotikisoissa 1997 Suomi hallitsi suurinta osaa otteluista, mutta peli ei ollut ollenkaan tasapainossa vaan vastustajat nakuttivat vastahyökkäyksillä tarvittavat osumat. Suomen turnaus ei suinkaan muuten kaatunut yhteen Kanada-tappioon. Tuolloinhan ei nimittäin pelattu ollenkaan varsinaisia pudotuspelejä vaan systeemi oli sarjamuotoinen. Suomi hävisi Kanadan lisäksi ainakin Ruotsille ja Tsekille eikä päässyt edes neljän parhaan joukkoon loppusarjassa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Kanada tappio 0-1 Helsingin kisoissa ilmeisesti kuitenkin lopulta ratkaisi sen että Suomi putosi niistä kisoista.Lopussa Veikolla taisi olla vielä tasoituspaikka vasemmalta tolpalta.
 
Viimeksi muokattu:

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Mind over matter
Kanada tappio 0-1 Helsingin kisoissa ilmeisesti kuitenkin lopulta ratkaisi sen että Suomi putosi niistä kisoista.Lopussa Veikolla taisi olla vielä tasoituspaikka vasemmalta tolpalta.

Minun muistaakseni tuon tappion jälkeen Suomi olisi päässyt vielä ainakin pronssimatsiin, jos olisi voittanut Ruotsin (ties vaikka finaaliin, kun olisi ristiin pelaamisen takia tainnut olla moni joukkue kuudessa pisteessä tai jotain). Mutta joo, ollaan pikkuhiljaa karattu kauemmaksi ja kauemmaksi alkuperäisestä keskustelusta:) Annetaan Currelle mahdollisuus ja tuomitaan vasta jos Ilveksen peliesitykset siihen aihetta antavat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös