Tuossa ensi vuoden Coyotes-ketjussa tätä jo sivuttiin mutta kun menee sen verran offtopiciksi, niin itsemoderoin itseäni ja itsesiirrän keskustelun uusille urille uudessa otsikossa.
Divisioonien ensisijainen tarkoitus lienee matkakustannusten vähentäminen ja mielenkiintoisten paikalliskamppailujen tarjoaminen, joten kolmikosta Vancouver, Colorado, Dallas pitäisi kaksi joukkuetta valita Tyynenmeren divisioonaan. Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että Dallas jatkaa divisioonassa perinteiden vuoksi. Dallasin matkat taas Vancouveriin muodostuisivat todella pitkiksi, joten Colorado olisi varmaan se loogisin viides vaihtoehto.
Viisi divisioonaa ei menisi kahteen konferenssiin kovin tasaisesti, joten kuudella varmasti mennään tulevaisuudessakin. Kun tuota karttaa tarkemmin tuijottelee, tyynenmeren divisioonassa on itsestäänselvästi kolme joukkuetta eli San Jose, Los Angeles ja Anaheim.Vähän menee OT:ksi, mutta minusta tämä sijoittelu viiteen divisionaan olisi paras. Atlantahan on ilmeisesti kaikista läntisin idän joukkue, joten Thrashers on kaiketi se joukkue, joka menisi läntiseen konferenssiin, mutta mielummin ottaisin käyttöön tuossa kartassa esiintyvät divisioonat.
Divisioonien ensisijainen tarkoitus lienee matkakustannusten vähentäminen ja mielenkiintoisten paikalliskamppailujen tarjoaminen, joten kolmikosta Vancouver, Colorado, Dallas pitäisi kaksi joukkuetta valita Tyynenmeren divisioonaan. Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että Dallas jatkaa divisioonassa perinteiden vuoksi. Dallasin matkat taas Vancouveriin muodostuisivat todella pitkiksi, joten Colorado olisi varmaan se loogisin viides vaihtoehto.