Counter-Strike 2 (CS2)

  • 1 027 136
  • 7 246

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Siis tuo minun Suomi-rosteri ol ihan puhdasta hassuttelua :D

Eihän tuommosta poppoota kukaan täysjärkinen enää edes kasaa - saati maksaisi niille palkkaa

Alkaa olla suomalaisten entisten "tähtien" aika jo lopussa ja nuoria ei ole kovin montaa nousemassa. Sinne absoluuttiselle huipulle siis.

edit. Twistan bannithan ovat permanentit valven eventteihin. Eli eiköhän säily myös CS2 valven eventeissä myös.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Pelejä en ole katsonut, mutta vakuuttavasti NaVi mennyt voitosta voittoon Pro Leaguessa. 2-0 5yclone, 2-0 Apeks ja nyt kaatui Faze 2-0 ja paikka playoffeissa varmistui.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Nyt se on täällä.


@Moderaattorit ketjun otsikon voisi muokata vaikkapa muotoon ''Counter-Strike 2 (CS2)'' Nyt, kun tuota Global Offensivea ei enää ole.
Harmi.

Sen mitä ite sain tuon "betan" niin on kyllä paska peli CS2. En pelannut kuin 2x 5min 1kk aikana. Siis aivan järkyttävä. Ja nyt ei pääse enää edes CSGOta pelaamaan..

Monet streemaajat myös haukkuneet kokoajan streamissaan.

Toivotaan, että sieltä on tullut iso päivitys myös. Listaan vähän puutteita alle:

- äänet, ihan pitkin vittuja, aseidenkin
- spray, tuurista kiinni minne osuu
- movement, ei voi vetää adad kun ukko liikkuu jäljessä
- movement kun 16tickissä
- kuolet jäljessä, esim nurkan takana jo
- osut päähän vaikka vihua ei enää edes näy
- molotovit mallia anime, vaLULrant tj..
- värimaailma pitkin vittuja
- bugeja vitusti
- jotain unohtui

Ja plussat:
- voit ostaa molemmat m4set
- ei juurikaan enää oneway smokeja
 
Viimeksi muokattu:

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Markus Nurmi/HC/FCTPS, katsomokulttuuri
Nyt se on täällä.


@Moderaattorit ketjun otsikon voisi muokata vaikkapa muotoon ''Counter-Strike 2 (CS2)'' Nyt, kun tuota Global Offensivea ei enää ole.

Vai tehdäänkö kokonaan uusi ketju? uuteen aikaan jne.

Ylempään, itse taas olen täysin hypeissä cs2:sesta. 2 viikkoa nyt hakannut kyseistä peliä betassa ja eilen tosiaan valvoin julkaisuun. Totta kai siellä bugeja löytyy, olihan csgo:kin aivan paskassa kunnossa, kun se julkaistiin. Betan tippumisen jälkeen kävin viikon tauon jälkeen testaamassa go:ta ja olihan kaikessa ero kuin yöllä ja päivällä. Tuli vähän semmonen olo, et tähänkö olen pistänyt 3k tuntia.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Nyt ekaa kertaa CS2 testissä (3,5k tunteja GO:ssa, elopeak 2,2k faceitissa) ja voi luoja toi sprayaaminen on kamalaa. Muuten kyllä ihan jees tuntuinen, movement vähän tönkköä ja äänet on jotenkin tosi kovalla, tai siis kuulee tosi kauas?
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Nyt ekaa kertaa CS2 testissä (3,5k tunteja GO:ssa, elopeak 2,2k faceitissa) ja voi luoja toi sprayaaminen on kamalaa. Muuten kyllä ihan jees tuntuinen, movement vähän tönkköä ja äänet on jotenkin tosi kovalla, tai siis kuulee tosi kauas?
Mitä kävin nopeesti eilen kokeilee, niin sprayaaminen tuntui paljon paremmalta, kuin mitä se oli betassa :D Nyt oli jotenkin ees lähellä GO:n tuntua.

Ite pelaillut nyt vaan tota cs2 viimesen kuukauden betassa, ja kyllä siihen nopeasti tottuu, mutta tosiaan toi sprayaaminen on tuottanut harmaita hiuksia, mut nyt meni parempaan suuntaan.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ensifiilikset on ihan positiiviset. En tosin tiedä johtuuko se siitä, että faceit avg noussut 18 CSGO:sta 24 CS2:een vaikka on MR12.

Sprayaamaan jos alkaa, niin sitä härkää ei ota sarvista kukaan ja välillä lagaa aika paljon, mutta muuten ihan okei. One tapit ainakin toimii.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Liikkuminen on mun mielestä jopa parempaa. Ehkä sen takia, että se tuntuu hitaammalta, mikä on mielestäni hyvä asia. Ns. gunplay edelleen sama vanha ja tuttu. Uusi ostojärjestelmä mielestäni parannus. Värit on todella korkealla saturaatiolla, mutta ei äsken ekassa ikinä CS2-pelissäni hirveästi haitannut. Viholliset erotti kuitenkin selkeästi.

Muutenkin ihan kiva päästä "puhtaalta pöydältä" pelaamaan, kun en Betaa saanut enkä ole liiemmin koskenut CS:GOhonkaan viimeisen 2 kuukauden aikana.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Mitä kävin nopeesti eilen kokeilee, niin sprayaaminen tuntui paljon paremmalta, kuin mitä se oli betassa :D Nyt oli jotenkin ees lähellä GO:n tuntua.

Ite pelaillut nyt vaan tota cs2 viimesen kuukauden betassa, ja kyllä siihen nopeasti tottuu, mutta tosiaan toi sprayaaminen on tuottanut harmaita hiuksia, mut nyt meni parempaan suuntaan.
Tähän sama. Spray oli betassa ihan hirveetä, mutta tämä oli jo huomattava parannus siihen verrattuna.

Muuten itsellä aika neutraalit fiilikset. Muutamia parannuksia, mutta sitten on myös asioita mitkä ei nappaa. Henkilökohtaisesti en tykkää tuosta MR12 ja en todellakaan toivo, että siihen mennään kilpapuolella (eiköhän ne siirry kuitenkin). Toki itse pelatessa tuo MR12 ei niin paljoa haittaa, mutta siinä on pakko tehdä muutoksia pelin ekonomiaan. Ihan rikki tällä hetkellä.
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Tähän sama. Spray oli betassa ihan hirveetä, mutta tämä oli jo huomattava parannus siihen verrattuna.

Muuten itsellä aika neutraalit fiilikset. Muutamia parannuksia, mutta sitten on myös asioita mitkä ei nappaa. Henkilökohtaisesti en tykkää tuosta MR12 ja en todellakaan toivo, että siihen mennään kilpapuolella (eiköhän ne siirry kuitenkin). Toki itse pelatessa tuo MR12 ei niin paljoa haittaa, mutta siinä on pakko tehdä muutoksia pelin ekonomiaan. Ihan rikki tällä hetkellä.
Omasta mielestä toi mr12 toimis myös kilpapuolella, ei olis enää bo1 matseja ollenkaan, nythän on majoreiden karsinnoissa ollut omasta mielestäni ainakin aivan liikaa bo1, liian suuri merkitys pislaruneilla ja niiden jälkeisillä runeilla..
Mutta ekonomialle pitäisi tosiaan tehdä jotain jos/kun tuohon mr12 malliin siirrytään ihan kaikkialla. Säästämisen merkitystä pitäisi saada laskettua, jotta esimerkiksi infernossa näkisi myös edes joskus retakeja yhden miehen alivoimalla.
Tuosta mr12 tykkään myös itse pelatessa enemmän, pystyy keskittyminen koko pelin ajan, kun ennen saattoi mennä aika tnt:ksi jossain 14-12 tilanteessa tai jatkoajalla.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Omasta mielestä toi mr12 toimis myös kilpapuolella, ei olis enää bo1 matseja ollenkaan, nythän on majoreiden karsinnoissa ollut omasta mielestäni ainakin aivan liikaa bo1, liian suuri merkitys pislaruneilla ja niiden jälkeisillä runeilla..
Mutta ekonomialle pitäisi tosiaan tehdä jotain jos/kun tuohon mr12 malliin siirrytään ihan kaikkialla. Säästämisen merkitystä pitäisi saada laskettua, jotta esimerkiksi infernossa näkisi myös edes joskus retakeja yhden miehen alivoimalla.
Tuosta mr12 tykkään myös itse pelatessa enemmän, pystyy keskittyminen koko pelin ajan, kun ennen saattoi mennä aika tnt:ksi jossain 14-12 tilanteessa tai jatkoajalla.

Economyyn pitää tehdä paljonkin muutoksia jos meinaavat tuoda MR12 onnistuneena pro-skeneen. Nyt kun häviät pislan otat econ ja häviät ekan aseroundin, niin peli melkein ohi. Pitäisi melkeinpä saada jotenkin, että heti toiselle roundille saa kunnon kamat. Silloin toki tuskin melkein ikinä nähtäisiin ecoja/palkintoja hyvästä rahanhallinasta. Vaikea tilanne.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Onko kellään ollut ongelmia, ettei peli aukea? Ei tapahdu ei sitten mitään. Mulla varmaan joku skeida kone tai muuten vaan asetukset vituillaan!

EDIT Okei onnistuu, jos etsin koneelta CS2.exen, mutta Steamin kautta ei. Kun menen CS2.exen kautta, ei voi mennä yleisille servereille.

No, harjoittelussakin näytti kyllä lagaavan aika paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Onko kellään ollut ongelmia, ettei peli aukea? Ei tapahdu ei sitten mitään. Mulla varmaan joku skeida kone tai muuten vaan asetukset vituillaan!
Mulla oli betassa sama ongelma, lähti pois kun tarpeeksi sähläs kaikkea. Esimerkiksi disable fullscreen optimizations cs2.exen rightclickkaamisen kautta oli yksi mitä tein ja toinen tais olla -vulkan launch optioneihin, en tiedä oliko noista kiinni tai auttaako sua. Ilmeisen paljon ollut tänään jengillä ongelmia ton pelin kanssa, kaatuillu kavereillakin miten sattuu.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
NaVi jatkaa porhaltamistaan, edelleen ilman karttatappiota ja finaali luvassa joko Enceä tai Mouzia vastaan. Toivottavasti Enceä.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
ENCE voisi lopettaa Nuken peluun kokonaan. Ei ole sujunut yhtään viime aikoina ja jokaisessa tappiossa on melkein ollut yksi merkittävä kierros minkä jälkeen pelkkää alamäkeä. Nyt tuo kierros oli 3-2 johdossa, kun saivat 2vs5 tilanteen käännettyä edukseen ja 1vs1 SunPayus ei voinut pelata kelloa vaan piti mennä peakkaan frozenia kuka ei purkanut vielä pommia.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ei ollut #himopaskaencestä vieläkään voittajaksi. Olin varma, että kun Vitality tippui Montelle, että nyt on ENCEn sauma nousta turnausvoittoon ja #1. Mutta mitä vielä. MOUZ nöyryytti Jimpphatin ja torzsin johdolla.

Voitolla olisi ENCElle ollut 5 eventti putkeen finaalissa. Valitettavasti muista voitettiin vain vähäpätösin IEM Dallas. 3x putkeen siis tuli turpaan finaaleissa. Ja nyt jäätiin välieriin.

Mutta sitten posia. Finaalissa Aleksibn NaVi ja Jimpphatin MOUZ. Suomalainen voittaa aina! Taino.. jos ei aina niin ainakin huomenna! BO5 finaali on imo aika meh.. ja jotenkin kutina, että MOUZlla vahvempi mappool. Mutta antaa huomisem näyttää. Jotenkin itse toivon enemmän voittoa NaVille ja Aleksiblle. Sen verran on saanut paskaa niskaan niin olisi kiva näpäytys. Jimpphatin ja MOUZ aika kerkeää tulla vielä.
 

Flagger

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Columbus Blue Jackets
Hienoa Mouzin voitossa on se, että pitkän korpivaelluksen jälkeen saadaan suomalainen pelaaja tier-1 turnauksen voittoon kiinni. Mouz taisteli mahdottoman tuntuisen kaavion läpi finaaliin (Faze, G2, Ence) ja NaVi ei ole hävinnyt vielä karttaakaan viiteen peliin.

Aika tasainen finaali ennakkoon, mutta laitetaan s1mplen voittamisen kokemuksen verran NaVi tuossa edelle. Toivottavasti tulee tasainen ottelu, suomalaisittain ei voisi paremmin CS GO:ta laskeakkaan lepoon.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onhan tuo nyt ihan perseestä, että pelaajat joutuvat käyttämään jotain nappikuulokkeita, jonka lisäksi patukoista lähtee niin paljon ääntä, ettei askeleita kuulu. Tukee "rykäkynttää", kun vihut ei kuule askelia. Tuossa yhdellä kiesilläkin frozen juoksee monsterista dildolle asti, ilman että kukaan Navin pelaaja reagoi mitenkään. Onlinessa tommoista ei koskaan tapahtuisi.

Saisiko kopit pelaajille ja kunnon kuulokkeet käyttöön. Toki onhan tuommoinen nopea CS sikäli ihan kivaa katsoa, mutta pilaahan se pelistä aika isosti yhden elementin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös