Counter-Strike 2 (CS2)

  • 1 101 395
  • 7 472

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
NaVi 2-0 voitolla huomiseen Kölnin finaaliin. Kovan vastuksen antoi Mouz, mutta NaVi oli molemmissa mapeissa juuri ja juuri parempi.

Aleksilta todella heikko Mirage, mutta hän päätti sitten clutchata kaksi viimeistä kierrosta ja ratkaista finaalipaikan joukkueelleen.
 

waida

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
On kyllä huikea finaali, ja kyllä voi jo nyt sanoa. Jos tappio tulee Naville, ei kyllä yhtään v*tuta, voitto tai tappio, niin jälleen aivan älytön suoritus tuolta porukalta.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wernblom, Lindroth, TPS sekä Ruskon #51
Oi voi, kyllä harmitti sitten kuitenkin tämä loppu. Ei tainnut pojilla jänne kestää Zywoon 1vs2 clutchia Miragessa.
 

Risujemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Alkaa Navin rutiini olla todella kovalla tasolla. iM näytti, että Navilla on neljä potentiaalista MVP-palkinnon voittajaa. B1it ja jL toki voittaneet jo. Jos tämä olisi kääntynyt Naville, olisi iM voinut voittaa tuon pystin eli seuraavan turnauksen MVP tulee olemaan w0nderful.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Vitalityn raaka tulivoima oli vaan liikaa tänään, hyvä yri kuitenkin, gg.
Sanoisin ennemminkin, että peli kaatui Wonderfulin muutamaan missiin ja tyhmään pelaukseen Miragessa. Se oli selvää, että Miragen voittaja (jatkoajan kestäessä) erittäin todennäköisesti voittaa kaiken. Sen verran massiivinen pitkä kartta on mentaalipuolelle
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Sanoisin ennemminkin, että peli kaatui Wonderfulin muutamaan missiin ja tyhmään pelaukseen Miragessa. Se oli selvää, että Miragen voittaja (jatkoajan kestäessä) erittäin todennäköisesti voittaa kaiken. Sen verran massiivinen pitkä kartta on mentaalipuolelle
Itse taas sanoisin, että finaali ratkesi kokemukseen ja sen myötä pään pitämiseen. Eikä tätä millään tavalla piikkinä NAVI:lle, vaan enemmänkin nostaisin tässä apEXin ja ZywOon esille. Molemmilla on ollut omat ongelmansa isoissa peleissä, kun supertähti on välillä kadonnut kuvasta ja IGL keskittynyt muuhun kuin pelaamiseen, jolloin on tullut tyhmää ylipelaamista. Nyt tuo joukkue suoritti tasaisesti ja hieman tasaisemmin.

NAVI laittoi todella kovan kovaa vasten, mutta kaksikko pystyi pitämään tiukassa paikassa pään ja pelin kasassa. Ei se olisi paljon Nukessa tai Miragessa vaatinut, että kartat olisivat kääntyneet. Puhutaan ihan yksittäisistä tilanteista, mutta Vitality piti pään kylmänä ja ZywOo pystyi ratkaisuhetkillä pelaamaan tasollaan.

Tuo NAVIn corehan näyttää nyt todella hyvältä. iM on saatu slumpista ylös, jL on jL ja b1t on b1t. Riflecore toimitaa rooleissaan. Aleksib on vaikuttanut joskus aiemmin emotionaaliselta tietyissä tilanteissa, mutta mielestäni nyt sellaista ei ole nähtävissä, eikä näkynyt tietenkään majoreilla tai EWC:ssä. w0nderful on vielä nuori ja se näkyi finaalissa, mutta se on asia, joka tuolla varmasti saadaan kuntoon. Ei epäilystäkään siitä, se on selvä, että odotukset kasvavat nuorta miestä kohtaan ja tuolla lavalla, niitä paineita opetellaan kestämään. NAVI on mielestäni tuolla joukkue- ja henkisellä puolella tehnyt erinomaista työtä, joten en epäile etteikö tuo erinomainen työ jatkuisi edelleen.

Itse odotin että apEX kuumenisi pitkien karttojen aikana, mutta ihailtavasti piti itsensä kurissa. Vitality on tulivoimaltaan hurja ja kokeneempi näistä kahdesta joukkueesta. Nyt se käänsi pelin, mutta tätä on CS. Ensimmäisen kartan jatkoajan teropuoli NAVIlta oli pelokasta ja päättämätöntä, jos nuo pari kierrosta Nukesta voisi pelata uudelleen, niin luulen että tulos olisi erilainen.

NAVI kuitenkin pelasi Miragen jatkoilla jo selkeästi eri tavalla, joten en epäile etteikö tämä NAVIn formi jatkuisi myös loppuvuoden ajan ja jos nyt on malttia, niin tuo core voi pelata todella kovan vuoden 2025.
 

Puncheon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En ole tuota saudien paskaturnausta jaksanut katsoa, vaan tutkaillut netissä pomppinutta keskustelua Razerin uudesta näppiksestä. Siihen on nimittäin rakennettu sisään käytännössä automaattinen counter-strafe. Ropz on vääntänyt aika voimakkaasti tuon sallimista vastaan, ja en kyllä itsekään halua tuollaista CS:ään. Se on yksi harjoiteltu taitoelementti lisää pois, jos tuo snap tap yleistyy ja ei tule kielletyksi. KZ:n puolellahan nonull on jos ei nyt kielletty niin ainakin hyvin kyseenalainen käyttää.

E: ainiin, Snaxin hankinta on ehkä oudoimpia peliliikkeitä, mitä G2 pystyi tekemään.

Ja Valve iski kiellot päälle! https://www.counter-strike.net/newsentry/6500469346429600836

Recently, some hardware features have blurred the line between manual input and automation, so we've decided to draw a clear line on what is or isn't acceptable in Counter-Strike.

We are no longer going to allow automation (via scripting or hardware) that circumvent these core skills and, moving forward, (and initially--exclusively on Valve Official Servers) players suspected of automating multiple player actions from a single game input may be kicked from their match.

Moni pelaaja ilmeisesti käytti tuota SnapTapia tai sen vastinetta Colognessa. Positiivisena asiana myös Valven ilmoitus siitä, että VacNet 3.0 on laitettu rullaamaan joihinkin peleihin.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Ja Valve iski kiellot päälle! https://www.counter-strike.net/newsentry/6500469346429600836



Moni pelaaja ilmeisesti käytti tuota SnapTapia tai sen vastinetta Colognessa. Positiivisena asiana myös Valven ilmoitus siitä, että VacNet 3.0 on laitettu rullaamaan joihinkin peleihin.
Samalla nähtävästi joutui kieltoon myös jump-throw. Tuo taas mielestäni huono muutos. Ei tuo ilman bindia ole vieläkään täysin varmaa ole, vaikka tilanne parantunut verrattuna aikaisempiin versioihin
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Snap tapin osalta täysin oikea ratkaisu, sen käyttö on ollut pelaajilta tietoinen riski, se on ollut koko ajan harmaalla alueella. Olen tuota itsekin Wootingin lankulla hyödyntänyt. Ymmärrettävää että pelaajat sitä ovat käyttäneet, koska linjausta ei ole ollut. En usko että tuo on ammattilaisille edes haaste, vaikka asiasta puhutaankin. Hyöty on ollut todennäköisesti esim. Nikon tai Jimin tasoisille pelaajille max 5% luokkaa.

Ajoitus on kuitenkin ongelmallisempi, kun mietitään muita aliaksia. +jumpthrow bindi poistuu ja myös nuo w+jumpthrow nadet on iso osa nykyistä metaa. Ne alkavat olla jo haastavia nopeasti treenata kohdalleen. Tämä on ollut niin iso osa metaa, että itse tekisin tuosta normaalista samanlaisen bindin, kuin radar zoomista tai cl_righthandista. Sen avulla voi sitten heittää noita w versioita.

Valve ratkoo taas ongelmia kunnon poltetun maan taktiikalla. Snap tapin osalta kuitenkin selkeä linjaus, eikä jätä porsaanreikiä ja samalla tappaa myös casual peleistä nuo vielä törkeämmät scriptit ja aliakset. Null bindeista oli tullut jo tehokkaampi, huomattavasti snap tappia parempi versio.

Mikä ajoituksesta tekee ongelman? Ensimmäiset Major karsinnat alkavat tällä viikolla, eli kyllä tämä Valvelta nyt meni vähän turhan myöhään.
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Hyppyheittoon on jo X:ssä löydetty uusia commandeja/aliaksia.
Propeleissä noiden käyttö oletettavasti silti kiellettyä, mutta perus faceitissa nuo nyt varmaan menee?

Muuttuu meta aikalailla pugeihinkin, jos joka runi saa jännittää esim. miragessa, että missäpäin instaikkuna menee..
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Hyppyheittoon on jo X:ssä löydetty uusia commandeja/aliaksia.
Propeleissä noiden käyttö oletettavasti silti kiellettyä, mutta perus faceitissa nuo nyt varmaan menee?

Muuttuu meta aikalailla pugeihinkin, jos joka runi saa jännittää esim. miragessa, että missäpäin instaikkuna menee..
Taitaa tämä command nyt perustua sille, että sen sijaan että näppäimeen on bindattu alias +jumpthrow, niin siihen bindataan -attack. Sen voi sijoittaa strategisesti hypyn lähelle niin, että näppäintä voi painaa samaan aikaan hypyn kanssa. Ei tuossa minusta ole mitään sellaista mikä pitäisi kieltää, tuokin on enemmän prefenssi, että muuttaako esim hypyn paikkaa vai opetteleeko tuon Valven preferoiman tavan.

Jos hyppy on spacessa, niin silloin tuo on helppo sijoittaa esimerkiksi c kirjaimeen, jolloin noita voi painaa yhtä aikaa. Jos space on muussa käytössä, niin sitten pitää miettiä tarkemmin.

Yllättävän hyvin noita w+jump savujakin sai heitettyä ilman mitään kikkailuja muutaman minuutin treenillä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Taitaa tämä command nyt perustua sille, että sen sijaan että näppäimeen on bindattu alias +jumpthrow, niin siihen bindataan -attack. Sen voi sijoittaa strategisesti hypyn lähelle niin, että näppäintä voi painaa samaan aikaan hypyn kanssa. Ei tuossa minusta ole mitään sellaista mikä pitäisi kieltää, tuokin on enemmän prefenssi, että muuttaako esim hypyn paikkaa vai opetteleeko tuon Valven preferoiman tavan.

Jos hyppy on spacessa, niin silloin tuo on helppo sijoittaa esimerkiksi c kirjaimeen, jolloin noita voi painaa yhtä aikaa. Jos space on muussa käytössä, niin sitten pitää miettiä tarkemmin.

Yllättävän hyvin noita w+jump savujakin sai heitettyä ilman mitään kikkailuja muutaman minuutin treenillä.
Ei se ole kyllä ihan vaan mikään muutaman minuutin treeni.

Tuo peli on niin buginen paska, että se savu saattaa löytyä ihan mistä vaan. Naatti lähtee esim. kädestä liian myöhään kun pitäisi, tai ei lähde ollenkaan. Sen lentoraha voi olla ihan mitä vain maan ja taivaan välillä. Normaalit ikkunasmoket kuin x-boxsmotkin voivat tuon pelin bugisuuden takia olla ihan missä vaan. Siellä on kiva levittää midiä D2 ja Miragessa kun savut ovat Kuusamossa.

Ei ole todellakaan nuin yksinkertainen, että painat vain kahta nappia samaan aikaan. Tulet sen näkemään vielä itsekkin.

Kerrassaan älytön muutos. Ja sen lisäksi vielä, että siitä hypystä kuuluu agentin önähdys. Joka kuuluu toisille pelaajille.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Ei se ole kyllä ihan vaan mikään muutaman minuutin treeni.

Tuo peli on niin buginen paska, että se savu saattaa löytyä ihan mistä vaan. Naatti lähtee esim. kädestä liian myöhään kun pitäisi, tai ei lähde ollenkaan. Sen lentoraha voi olla ihan mitä vain maan ja taivaan välillä. Normaalit ikkunasmoket kuin x-boxsmotkin voivat tuon pelin bugisuuden takia olla ihan missä vaan. Siellä on kiva levittää midiä D2 ja Miragessa kun savut ovat Kuusamossa.

Ei ole todellakaan nuin yksinkertainen, että painat vain kahta nappia samaan aikaan. Tulet sen näkemään vielä itsekkin.

Kerrassaan älytön muutos. Ja sen lisäksi vielä, että siitä hypystä kuuluu agentin önähdys. Joka kuuluu toisille pelaajille.
Kyllähän Valve on tehnyt tuon kanssa hyvää työtä, eli kyllä nuo nadet lähtee tarkasti, kuten itse mainostivat. Tänään olen neljä peliä pelannut ja käyttänyt ylimääräistä aikaa myös karttojen puolella, koska piti hakea juuri noita asetuksia. Nyt on kaksi nappia -attack ja jump, jolloin jokainen linari menee kyllä ykkösellä, mutta noita w savuja en ole heitellyt. Sanoisin että tuo onnistuu aivan hyvin, toisin kuin CS:GO:ssa jossa tuo oli tosiaan juuri tuollaista randomia kuin kuvailit.

Olen asiassa EliGEn linjoilla, eli minusta peliin pitäisi lisätä bindi, joka yhdistää tuon -attack ja jump, kun nuo aliakset nyt vietiin kaikki pois. En myöskään pidä tästä aikataulusta, kun ilmeisesti jo huomenna alkaa ensimmäiset karsinnat. Täysin älyvapaa liike siltä osin, mutta aiemmin totesin, että Valve otti poltetun maan taktiikan. Kaikki aliakset ja scriptit pois, luulen että syy on se, etteivät muuten pystyisi tuota valvomaan. Muuta syytä en keksi.

Tuo äännähdys on melkoisen hiljainen, kun sitä MrMaxim ja austincs testailivat, joissain paikoissa esim. donitsissa voi kuulla, kun a-savut lähtevät. Hypyn alastulo nyt kuuluisi sinne joka tapauksessa.
 

Kalaleipä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Päivän surullisin CS (ja muukin e-urheilu sekä urheilu) uutinen on Arttu "Olvari" Hämäläisen selostushommien ainakin väliaikainen lopettaminen. Lukemattomia legendaarisia lausahduksia vuosien varrelta sekä muita koomisia puuhasteluja, kuten EWCn aikana kehitetty Sandstorm Navin t- puolen pistoolikierroksella (taisi olla yli 90% onnistumisprosentti).
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Päivän surullisin CS (ja muukin e-urheilu sekä urheilu) uutinen on Arttu "Olvari" Hämäläisen selostushommien ainakin väliaikainen lopettaminen. Lukemattomia legendaarisia lausahduksia vuosien varrelta sekä muita koomisia puuhasteluja, kuten EWCn aikana kehitetty Sandstorm Navin t- puolen pistoolikierroksella (taisi olla yli 90% onnistumisprosentti).
Hei, missä tästä on uutisoitu? Ainakaan miehen oma some tai yksi työnantaja Pelaajat.com ei välitä suoraan tätä viestiä.

edit. Löytyihän sieltä X:n puolelta päivitys, kun tarpeeksi pitkälle kaivelee. On iso menetys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös