Connor McDavid – The Next, Next One?

  • 635 126
  • 1 996

F#21

Jäsen
Mitäs sitten kun vaikka McDavid alkaa näyttää vaaralliselta, ja esimerkiksi Chicago lyö Toewsin palauttamaan pojan maanpinnalle? voin sanoa että kylmät käy!

Se on hyvä, että löytyy kannattajia myös opposition puolelta, mutta kyllähän tämä vertaus on aika älytön. Kyllähän Toews, Bergeron, jne. pystyvät nollaamaan jokaisen vastustajan tarvittaessa. Tämän takia esim. McDavidia voidaan kotona peluuttaa vaikkapa Chicagon tapauksessa Teräväistä vastaan.

edit. Edelleen vasta kaksi peliä pelattuna. Itse katsoisin n. viidentoista pelin jälkeen tilannetta uudestaan. Mulla ei ole mitään epäillystä, ettei tästä kaverista tulisi TOP5-pelaaja liigaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
McDavid pelasi hirmu hyvät playoffit, ja sitten yhtäkiä romahdus vastustajan peluutuksen takia. Ihan vain semmoisena pikku huomiona täällä ihmisille, että NHL:ssä harratetaan erittäin voimakkaasti taktista peluutusta. Jotenkin minulla on myös kutina, että NHL:ssä shutdown kentät ovat vähän eri tasoa kun OHL:ssä. Mitäs sitten kun vaikka McDavid alkaa näyttää vaaralliselta, ja esimerkiksi Chicago lyö Toewsin palauttamaan pojan maanpinnalle? voin sanoa että kylmät käy!
Joo no nyt Oilers voi pyrkiä pistämään Nugent-Hopkinsin Toewsia vastaan, eikä David McConnoria tarvitse pistää Toewsia vastaan. Kukaan ei ole ikinä ollut valmis pelaaja NHL:ään tullessaan. Kaksi kolme kautta eteenpäin niin saattaa käydä niin, että David McConnorin voi pistää miltei ketä tahansa vastaan. Ja toisaalta saattaa olla niin että OHL:ssä on myös huonommat ketjukaverit.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ja eikös muuten Tavaresilla ollut aika pitkäkin heikko pätkä ensimmäisellä NHL kaudellaan? Silti nykyään yksi parhaista pelaajista maailmassa. Ensimmäisen kauden perusteella ei tarvitse sanoa paljoa mitään, eikä etenkään ensimmäisten pelien jälkeen. Fabian Brunnström teki ensimmäisessä ottelussaan hattutempun. Ei kauaa kestänyt isossa liigassa.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Ja eikös muuten Tavaresilla ollut aika pitkäkin heikko pätkä ensimmäisellä NHL kaudellaan? Silti nykyään yksi parhaista pelaajista maailmassa. Ensimmäisen kauden perusteella ei tarvitse sanoa paljoa mitään, eikä etenkään ensimmäisten pelien jälkeen. Fabian Brunnström teki ensimmäisessä ottelussaan hattutempun. Ei kauaa kestänyt isossa liigassa.

Tämä onkin se varsinainen pointti. McDavid on huomattavasti enemmän raakile viellä pelaajana, mitä mediaoilta ja hypettäjiltä on saanut lukea.

Minä en väitäkkään etteikö McDavid voisi olla jossain vaiheessa maailman paras, ja oli vastassa kuka tahansa ettei hän voisi pestä sen kammpailun voittajana kotiin. Tämä hype on se pointti, jossa on luotu kuva pelaajasta, joka tulee ja poimii koko NHL:llän syliinsä ja pitää kaikkia pilkkanaan murtautuessaan heti eliittiin on se varsinanen pointti.

En ole McDavid vihaaja, vaan ongelma on jossain ihan muualla kun itse pelaajassa. Tykkään todella paljon esimerksi Seguinista, jossa näen paljon samaa tyyliä pelaajana mitä McDavidissa. Tulen myös tykkäämään McDavidista pelaajana aivan varmasti.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä en ymmärrä tota McDavid-kritiikin pointtia. Mikä hype? Siis asiantuntijat ovat sanoneet, että tässä mitä ilmeisimmin on the next one. Että hyvin monet asiat viittaavat siihen suuntaan. Jos liigaan on tulossa Crosbyn tasonen pelaaja, totta kai siitä puhutaan. Ja toi McDavidin luistelu on sellasta, että ei semmosta edes oo, mutta on. Katsoo vaikka ton tappeluvideon tosta ylhäältä, siinä on ennen iskujenvaihtoa jotain todella hienoa. Samanlaisia pätkiä on netti täynnä. Toi jätkä ei oo ihan tältä planeetalta.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ihme kun McDavid ei lue vielä vissiin noissa VilleLeinon suosikeissa. Noh jospa sit tän kauden jälkeen jos mättää sen 70+ pojoo ja valitaan vuoden tulokkaaksi. Offtopic, sori äijät
 

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Aki vaan! Ja minulla on jonkinlainen käsitys tästä myös, ja ihan lukemalla tätä palstaa.

McDavid pelasi hirmu hyvät playoffit, ja sitten yhtäkiä romahdus vastustajan peluutuksen takia. Ihan vain semmoisena pikku huomiona täällä ihmisille, että NHL:ssä harrastetaan erittäin voimakkaasti taktista peluutusta. Jotenkin minulla on myös kutina, että NHL:ssä shutdown kentät ovat vähän eri tasoa kun OHL:ssä. Mitäs sitten kun vaikka McDavid alkaa näyttää vaaralliselta, ja esimerkiksi Chicago lyö Toewsin palauttamaan pojan maanpinnalle? voin sanoa että kylmät käy!

Aivan, perustat mielipiteesi siis parin pelin tilastoscouttaukselle, siitä kuinka kokonaisvaltainen pelaaja on. Itse perustan käsityksen katsomalla pelejä ja saa muuten hiukan paremman kuvan. Monet fanit puhuvat kyllä pisteistä ja hehkuttaavat urakalla ja paistaahan siitä läpi sellainen hillitön ylihypetys. Itse olen tyytyväinen jos pisteitä tulee se ~60 ja kehittyy kivasti pelaajana, mikä on realistinen odotusarvo vaikka pelaakin Oilersissa. Olisitpa nähnyt sen nettivihan mitä Chia sai osakseen kun sanoi, että McDavid tekee varmaan sen 20+20 tulevan kauden aikana. No osaltaan ihan oikein, kun tuo oli Chian tapa kuitata ylihypettäjille, jotta antakaa olla rauhassa.

Palauttamaan maan pinnalle? Nyt on puhe kaverista jolla on jalat maan pinnalla ja erittäin tukevasti vielä. Ei McDavid ratsasta tuolla hypellä vaan fanit, ennemminkin Connor pyrkii olemaan puhumatta koko asiasta ja keskittyä harjoitteluun ja pelaamiseen. Enemmän pelkään jotain kusista Torresia hakkaamassa McDavidia maan pinnalle kuin Toewsia, noilla kahdella on se pieni ero siinä kuinka kunnioittavat vastustajaa, Toews sentään voi opettaa paljon asioita tuo toinen ei.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Aivan, perustat mielipiteesi siis parin pelin tilastoscouttaukselle, siitä kuinka kokonaisvaltainen pelaaja on. Itse perustan käsityksen katsomalla pelejä ja saa muuten hiukan paremman kuvan. Monet fanit puhuvat kyllä pisteistä ja hehkuttaavat urakalla ja paistaahan siitä läpi sellainen hillitön ylihypetys. Itse olen tyytyväinen jos pisteitä tulee se ~60 ja kehittyy kivasti pelaajana, mikä on realistinen odotusarvo vaikka pelaakin Oilersissa. Olisitpa nähnyt sen nettivihan mitä Chia sai osakseen kun sanoi, että McDavid tekee varmaan sen 20+20 tulevan kauden aikana. No osaltaan ihan oikein, kun tuo oli Chian tapa kuitata ylihypettäjille, jotta antakaa olla rauhassa.

Palauttamaan maan pinnalle? Nyt on puhe kaverista jolla on jalat maan pinnalla ja erittäin tukevasti vielä. Ei McDavid ratsasta tuolla hypellä vaan fanit, ennemminkin Connor pyrkii olemaan puhumatta koko asiasta ja keskittyä harjoitteluun ja pelaamiseen. Enemmän pelkään jotain kusista Torresia hakkaamassa McDavidia maan pinnalle kuin Toewsia, noilla kahdella on se pieni ero siinä kuinka kunnioittavat vastustajaa, Toews sentään voi opettaa paljon asioita tuo toinen ei.

Nähdäkseni kuitenkin olen sinun kanssa aivan samalla linjalla, niin eipä minulla ole lisättävää. Itse otin liian voimakkain esimerkein ja otin kantaa asiaan, joista tulee väärä kuva. Minua vähän säälittää tuon McDavidin puolesta tuo "show" Edmonttonissa, kun luin Urheilusanomien kausi ennakosta juttua McDavidista. Aika kovaan paikkaan poika joutuu kiekkohullussa kaupungissa, joissa suurinosa tuntuu odottavan jotain aivan mahdotonta. Toimittaja tuntui itsekkin olevan mennettänyt järkensä, mitä pojalta odottaa heti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Ja eikös muuten Tavaresilla ollut aika pitkäkin heikko pätkä ensimmäisellä NHL kaudellaan? Silti nykyään yksi parhaista pelaajista maailmassa. Ensimmäisen kauden perusteella ei tarvitse sanoa paljoa mitään, eikä etenkään ensimmäisten pelien jälkeen. Fabian Brunnström teki ensimmäisessä ottelussaan hattutempun. Ei kauaa kestänyt isossa liigassa.

Ja Tavares oli McDavidin tavoin "exceptional talent"-statuksen pelaaja ennen NHL-kaukaloihin tuloaan, josta kohistiin seuraavana Crosbyna.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Vau! Siis VAU!
Kaveri pelannut kaksi peliä änärin paskimmassa tiimissä ja täällä tuomitaan. Toisaalta täällä myös ennustetaan, että se on niinku 1-1!

Kova on pelimies minun silmääni.Ei näyttäisi olevan Crosby, mutta katellaan.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
McDavid pelasi hirmu hyvät playoffit, ja sitten yhtäkiä romahdus vastustajan peluutuksen takia. Ihan vain semmoisena pikku huomiona täällä ihmisille, että NHL:ssä harrastetaan erittäin voimakkaasti taktista peluutusta. Jotenkin minulla on myös kutina, että NHL:ssä shutdown kentät ovat vähän eri tasoa kun OHL:ssä. Mitäs sitten kun vaikka McDavid alkaa näyttää vaaralliselta, ja esimerkiksi Chicago lyö Toewsin palauttamaan pojan maanpinnalle? voin sanoa että kylmät käy!
Eihän tuolla viime kevään Oshawa-sarjalla ole kuitenkaan mitään merkitystä McDavidin tulevaisuuden kanssa. OHL:ssä on kautta aikojen saatu parhaatkin nuoret nollattua riittävän hyvällä vastakkainpeluutuksella, sen verran kova sarja tuo kuitenkin on. Esimerkiksi Steven Stamkos pelasi McDavidin iässä kovaa Kitchenerin joukkuetta vastaan playoffien toisella kierroksella neljä peliä, teki kaksi maalia ja sai tehosaldon -5, kun edellisellä kierroksella Windsoria vastaan oli tullut viiteen peliin yhdeksän maalia ja +5 tehosaldo.

Itse katselin viime keväänä McDavidilta neljä Oshawa-sarjan peliä ja olihan hän etenkin noissa vieraspeleissä vähän näkymätön siihen verrattuna, miten hän pelasi kotona tai esimerkiksi Oshawa-sarjaa edeltäneessä SOO-sarjassa. Mutta tuo nyt ei varsinaisesti yllätyksenä tullut, kun katsoo miten Oshawa pelasi häntä pois ja kuinka kokenut joukkue Generalsilla oli. Oshawa-sarjaa edeltänyt SOO-sarja näytti kuitenkin jo riittävän hyvin hänen lahjakkuutensa noissa peleissä. En ole nähnyt niin dominoivaa playoff-pelaajaa OHL:ssa varmaan koskaan. McDavid paukutti sarjassa 19 pistettä kuuteen peliin ja vastassa oli kuitenkin yksi Kanadan junnusarjojen syvimmistä kokoonpanoista (mm. McCann, Nurse, DeAngelo, Ritchie, Bailey, Tolchinsky ja Senyshyn).

Uskon vahvasti, että McDavidista tulee NHL:ään jossain vaiheessa huippupelaaja. Ihan sama mitä ihmiset hänestä puhuvat. Hetkessä tuo ei välttämättä käy, mutta ei tuolla lahjakkuudella varustettu pelaaja kerta kaikkiaan voi epäonnistua.
 
Viimeksi muokattu:

Unto

Jäsen
Oshawa laittoi aina kolme pelaajaa roikkumaan McConnorin (:D) niskaan sillä sekunnilla kun hän hyppäsi kaukaloon. NHL:ssä tuo ei ole mahdollista, jos samassa ketjussa viilettää Taylor Hall.

Edmontonissa on varmasti faneja, jotka odottavat 100 pisteen kautta, mutta esim. HFBoardsilla taisi olla kuitenkin enemmistö sitä mieltä, että ~60 pisteen kausi voisi olla tulossa.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Gretzkyllä meni sanojensa mukaan semmoiset 20 peliä Nahilan puolella ennen kuin homma lähti kunnolla käyntiin. Mitään hajua ei ole siitä, että paljonko hän sitten lopulta teki pisteitä niiden ekojen pelien aikana, mutta ensimmäinen maali tuli kolmannessa pelissä. Jos McDavid aikoo oikeasti olla The Next One, niin sehän tarkoittaa että avausmaali tulee seuraavassa matsissa ja viimeiset 60 peliä vedetäänkin sitten PPG-tahdilla. Miksipäs ei? Edmontonissa on nyt muutenkin pakka vähän sekaisin kun on uusi valmentaja ja GM, kyllä niitä pisteitä alkaa tulemaan kun koko joukkue sisältää McLellanin pelikirjan ja ketjut pääsevät kunnolla vauhtiin. Mäkkärillä on kuitenkin jo 18-vuotiaana sellaisia taitotasoja, joita löytyy ehkä 5% koko liigan pelaajista. Samaan kenttään kun lyödään kaveri joka hakee kiekkoa kulmista ja kaveri joka pistää limppua häkkiin niin tehothan voivat olla vaikka 1+69 kauden lopussa. Mutta tiedä häntä, alkuhan on ollut aivan täysin sysipaska koska EliteProspectsissa lukee "2. 0. 0."
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Yhden kokonaisen pelin ja highlightsien perusteella voi todeta että McDavidin tasapaino ei ole samaa luokkaa mitä se oli Crosbylla hänen tullessaan liigaan. Liian helposti saadaan McDavid irti kiekosta ja häviää myös mailalla näitä taisteluita kiekosta. Voiman puutteesta jäänee kiinni totaalinen läpimurto liigan
eliittiin tällä kaudella, ensi kaudella voi olla mahdollista hätyytellä ppg-tahtia.

McDavid kärsii tietysti myös huonosti rakennetusta joukkueesta. Eichel kuitenkin vaikuttaisi pärjäävän paljon paremmin kaksinkamppailu tilanteissa ja uskon hänen pelaavan paremman kauden.

En tykkää kyllä McDavidin ominaisuuksista juuri muutenkaan, tämänpäivän NHL:ssä ei voiteta mestaruuksia taitavilla, itsekkäillä ja yksiulotteisilla pelaajilla ala Crosby. Valitsisin monipuolisemman Eichelin joukkueeseeni any given day.

Onhan toki mahdollista että Oilers tulee vielä menestymään mikäli Nugent-Hopkins kehittyy hyväksi kahdensuunnan centeriksi mihin hänellä on mielestäni hyvät mahdollisuudet pelityylin huomioiden ja McDavid saa keskittyä tehoiluun.

Siitä ei ole epäselvyyttä etteikö McDavid tule tekemään tuolla nopeudella, taidolla ja ketteryydellä paljon highlight maaleja. Varmaan jonkun verran jo tällä kaudella, tuskin kuitenkaan ylittää 50 tehopistettä.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Ei tuo Erie Otters myöskään mikään huono joukkue ollut tuolla OHL:ssä. Vaikkakin hieman kärki painoitteinen, niin nimilistaa voi kuitenkin luotella McDavid, Strome, Debrincat, Baptiste, Betz, Marcment, Darren Ryddysh ja Tylor Raddysh. Tällä kaudella kolme on poissa peleistä McDavid, Strome(loukkaantuminen) ja Baptiste, niin äkkiseltään voisi luulla kun tuommoiset nimet lähtee, että joukkue heikentyy. Erie kuitenkin ottanut lentävän lähdön voittamalla kaikki pelinsä.

Lisäksi tuossa kesällä tuli näiden kahden kuntotesteistä tuloksia, joissa McDavidin tulokset olivat hieman arveluttavat. Fyysisti Eichel aika paljonkin valmiimpi pelaaja vääntämään NHL:ssä. Minulla ei ole hajuakaan mitä normaalit nuoret 18v NHL top varaukset vetävät näissä noin yleisesti. Kuitenkin jos lihaskunto ja räjähtävyys testien osalta tämmmöinen kaljamahainen ja läski 105kg kausittainen sunnuntai treenaaja voittaisi McDavidin, niin ei minua vakuuttanut nuo vaikka onkin 18v, kun tuon pitäisi sentään pelata NHL:llää kovalla tasolla noista testeistä jo muutoman kuukauden päästä. McDavidilla tosin tuossa on hurja kehittymis potentiaali viellä fysiikassa, etenkin voimaa ja räjähtävyyttä voisi viellä saada paljon lisää, se laukauskin todennäköisesti paranee kun saa voimaa ja räjähtävyyttä. Tuolla teknisellä luistelu taidolla saa luistelu kyllä aivan uuden ulottuvuuden, kun tuo viellä hankkii voimaa.

Linkki McDavid Eichel kaksikon kunto testi tuloksiin NHL:än sivuilla.

Connor McDavid and Jack Eichel 2015 NHL Scouting Combine wrap up - 2015 NHL Draft
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
En tykkää kyllä McDavidin ominaisuuksista juuri muutenkaan, tämänpäivän NHL:ssä ei voiteta mestaruuksia taitavilla, itsekkäillä ja yksiulotteisilla pelaajilla ala Crosby. Valitsisin monipuolisemman Eichelin joukkueeseeni any given day.

En usko kirjoittavani tätä, mutta kerrankin olen lainaamani käyttäjän kanssa samaa mieltä jostain asiasta. Kärjistetty viesti Crosbyn ominaisuuksien puolesta ainakin osittain, mutta Eichelin valitseminen olisi minunkin papereissa se järkevämpi vaihtoehto, jos joukkuetta rakennetaan alusta asti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Eikös näitä "Next oneja" ole tullut sieltä Kanadan suunnalta ihan harvasen kausi? Muistan että ainakin Nugent-Hopkinsia muutama vuosi sitten hehkutettiin seuraavana Gretzkynä. Median peliä näissä taitaa olla aika paljon mukana myöskin.

Jännä kyllä jos ei Edmonton rupea pikkuhiljaa pärjäämään. On niin paljon noita huippuvarauksia kuitenkin saanut tehdä tässä 2010-luvulla.
 

Ciry

Jäsen
Suosikkijoukkue
le Club de hockey Canadien
Ei tuo Erie Otters myöskään mikään huono joukkue ollut tuolla OHL:ssä. Vaikkakin hieman kärki painoitteinen, niin nimilistaa voi kuitenkin luotella McDavid, Strome, Debrincat, Baptiste, Betz, Marcment, Darren Ryddysh ja Tylor Raddysh. Tällä kaudella kolme on poissa peleistä McDavid, Strome(loukkaantuminen) ja Baptiste, niin äkkiseltään voisi luulla kun tuommoiset nimet lähtee, että joukkue heikentyy. Erie kuitenkin ottanut lentävän lähdön voittamalla kaikki pelinsä.

Lisäksi tuossa kesällä tuli näiden kahden kuntotesteistä tuloksia, joissa McDavidin tulokset olivat hieman arveluttavat. Fyysisti Eichel aika paljonkin valmiimpi pelaaja vääntämään NHL:ssä. Minulla ei ole hajuakaan mitä normaalit nuoret 18v NHL top varaukset vetävät näissä noin yleisesti. Kuitenkin jos lihaskunto ja räjähtävyys testien osalta tämmmöinen kaljamahainen ja läski 105kg kausittainen sunnuntai treenaaja voittaisi McDavidin, niin ei minua vakuuttanut nuo vaikka onkin 18v, kun tuon pitäisi sentään pelata NHL:llää kovalla tasolla noista testeistä jo muutoman kuukauden päästä. McDavidilla tosin tuossa on hurja kehittymis potentiaali viellä fysiikassa, etenkin voimaa ja räjähtävyyttä voisi viellä saada paljon lisää, se laukauskin todennäköisesti paranee kun saa voimaa ja räjähtävyyttä. Tuolla teknisellä luistelu taidolla saa luistelu kyllä aivan uuden ulottuvuuden, kun tuo viellä hankkii voimaa.

Linkki McDavid Eichel kaksikon kunto testi tuloksiin NHL:än sivuilla.

Connor McDavid and Jack Eichel 2015 NHL Scouting Combine wrap up - 2015 NHL Draft
Ihan näin offtopicina haluaisin nähdä videota siitä kun kaljamahainen läski 105kg vetelee tuon penkkitestin jälkeen puhtaita paussilla tehtäviä hyväksyttäviä leukoja yli 6 kappaletta. Ei siinä mahdollista kyllä, mutta näin ei sunnuntaitreenaajana ja ei kaljamahaa omistavana ja vain 90kg painavana 10 leukaa tuolla tekniikalla on jo tuskan takana varsinkin kun on otettu tätä ennen paussilla penkkiä ja muuta kivaa, tuo paussipenkki olisi tuolla 105kg elopainolla sitten tehtävä n. 84kg. Toisaalta Eichelin pitäisikin olla paremmassa fyysisessä kunnossa, koska yliopistoissa panostetaan enemmän tähän ja siihen on enemmän aikaakin kun pelejä on huomattavasti vähemmän. Ja toisaalta jääkiekkoilioiden ruumiinrakenne sopii ehkä huonoiden kilpapyöräilijöiden jälkeen leuanvetoon, enemmänkin kiinnostaisi tietää näiden kaverien yhden jalan kyykky tulokset tai rinnallevedot.

Sitten myös se asia mistä tällä foorumilla ei yleisesti puhuta tai ei haluta puhua tai ei saa puhua. Jenkkien yliopistoissa pukukopeissa ihan avoimesti avustellaan kaveria tiettyjen buustien käytössä. Tai näin ainakin kaverini kertoi joka siellä kävi vuoden huseeraamassa, oli lähtenyt vauvvaläskit ja tullut sitä itseään tilalle. Muutenkin fysiikkaa voidaan treenata hyvinkin vielä päälle 30 ikävuoden jälkeen, mutta lajitaito, joka kummallakin näistä poikkeuksellisista nuorukaisista on kunnossa, sitä ei voi juurikaan enää parantaa samassa mittakaavassa.

Omasta mielestäni molemmat nuorukaiset ovat poikkeuksellisia ja odotan hyvää avauskautta molemmille. 100 pistettä ei kumpikaan tule saavuttamaan ja jos 60 pistettä menee rikki niin saisi olla tyytyväisiä, koska ei nuo maalimäärät tule viime kaudesta kovin paljoa nousemaan vaikka 3vs3 höntsä onkin tuotu peliin mukaan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Eikös näitä "Next oneja" ole tullut sieltä Kanadan suunnalta ihan harvasen kausi? Muistan että ainakin Nugent-Hopkinsia muutama vuosi sitten hehkutettiin seuraavana Gretzkynä. Median peliä näissä taitaa olla aika paljon mukana myöskin.

Jännä kyllä jos ei Edmonton rupea pikkuhiljaa pärjäämään. On niin paljon noita huippuvarauksia kuitenkin saanut tehdä tässä 2010-luvulla.
Ja nyt on saatu myös huippunimet tuonne penkin taakse, eli MacLellanin ja Chiarellin. Nyt tässä voi jo ihan oikeasti odottaa tulosta, ei tosin kyllä vielä tältä kaudelta mitään playoff-paikasta taistelua. Kunhan ei taas valuta sinne top-5 varaamaan, niin se alkaa olemaan jo edistystä. Ensi kaudella sitten pari täsmähankintaa ja playoffit kiikarissa.

Ei tässä muuten taida näitä next oneja olla kuin nämä OHL:n exceptional statuksella pelanneet pelaajat, eli Tavares ja McDavid. Myös Sean Dayta hypetettiin jumalattomasti, kun sai tuon statuksen. Oli jo silloin aika kookas pakki. Todellisuus taitaa Dayn kohdalla olla kuitenkin, ettei sitä potentiaalia kuitenkaan ole miksikään prongeriksi. Eiköhän tuo kuitenkin ykköskierroksella varata, mutta tuskin top-5 varaukseenkaan yltää. Myöskään täksi kaudeksi QMJHL:n siirtynyt 15v Joseph Veleno ei ole oikein saanut hehkutusta aikaan, 9 peliin tehnyt 1+5.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös