Hehkutin aikaisemminkin näitä kisoja enkä malta lopettaa vieläkään. Huikeat kisat saivat arvoisensa päätöksen. Vaikka finaalista ei mitään klassikkoa muodostunut niin silti nähtiin rohkeaa, hyökkäävää taitofutista, ja tietysti viisi komeaa maalia.
Heitänpä muutamia kisoissa edukseen esiintyneitä pelaajia. Brasseista Adriano oli suorastaan jäätävän hyvä, vaikka miehen taidot toki olen tiedostanutkin. Robinho näytti miksi hänestä kohistaan niin paljon kotimaassaan. Vuoden päästä maailman ehdotonta eliittiä, ellei jo nyt. Oikean pakin paikalla pelannut Cicinho oli minulle täysin tuntematon kortti ennen kisoja. Pelasi kuitenkin todella vakuuttavaa peliä läpi kisojen. Miehen hyvien nousujen ansiosta taisi finaalissakin syntyä ainakin 2 maalia. Ronaldinho ja Kaka olivat odotetun hyviä, samoin kuin puolustuksen johtaja Lucio, jota itse pidän juuri nyt maailman parhaana topparina.
Argentiinasta ei varsinaisesti kukaan tullut ihan puskista minulle. Figueroa ei vakuuttanut minua täysin, vaikka muutaman maalin tekikin. Riquelme on noussut Villarrealissa takaisin sille tasolle mitä oli jo Bocan aikoihin huonon Barca-kauden jälkeen. Zanetti jaksaa yhä painaa ja hyvin painaakin. Coloccinista nousee vielä huippumies, vaikkakin taistelee jo nyt avauksen paikasta tosissaan.
Vaikka vihaankin saksalaista futista, on kuitenkan pakko myöntää, että sieltä on uusi huippusukupolvi tulossa. Schweinsteiger, Kuranyi, Lahm, Huth, Podolski, Hildebrand, Mertesacker..... kun näihin lisätään vielä maaginen Ballack ja pari muuta vähän kokeneempaa, niin voidaan sanoa, että Saksalla on mahdollisuus korkealle kotikisoissaan.
Meksikon maalipyssy Borgetti tuli hieman puskista ja paukutti muutaman ihan nätin maalinkin. Lähinnä jäi miehestä mieleen kuitenkin Brasilia-pelin rankkari x3, joka lopulta epäonnistui. Muista joukkueista Japanin Nakamura, joka pyssytti brasseja vastaan upean maalin sekä ausseilta kaksikko Aloisi-Skoko.
Hienot kisat kaiken kaikkiaan. Sama meininki jatkukoon vuoden kuluttua!
Nyt kun selostaja Virkkusesta oli puhe, niin jatketaan. Minä en miehestä juuri mitään huonoa löydä. Kirkkaasti paras suomalainen selostaja mitä maa päällään kantaa. Ymmärrän toki sen, ettei kaikki hänestä pidä. Onhan Mertarantakin monien mielestä Suomen ylivoimaisesti paras selostaja, toisten mielestä lähinnä vitsi.
Virkkunen todellakin on asiantuntija, ja ennen kaikkea tunnelmanluoja. Jonkun palstalaisen mielestä Virkkusessa ärsytti se, että hän antoi vaikutelman kuin olisi itse paikan päällä. Tämähän on vain hyvä asia jos ja kun sillä saa nostettua tunnelmaa. Miksi pitäisi peesailla H-P Hännistä ja todeta joka toiseen lauseeseen "tilannetta en kunnolla nähnyt täältä Pasilan studiolta".
Jopa viime Olympialaisten tylsät miesten alkusarjan lentopallo-ottelut saivat aivan uusia ulottuvuuksia kun siellä oli Virkkunen hehkuttamassa. Asiantuntemusta riitti myös lentopalloon ihan riittävästi, vaikka viimeisen päälle futismiehiä onkin.