Commandos 2

  • 1 318
  • 8

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo joo, lapsellistahan tämä on, mutta täällä muistaakseni oli muitakin tämän pelin ystäviä. Ykkösen pelasin aikoinaan läpi, mutta kakkonen tökkii oikein kunnolla. Das Boot-Silent Killers systeemissä en löydä sitä avainta merkitystä kohdasta enkä saa sitä kapteenia pelastettua. Muut miehistön jäsenet kyllä.

Vinkkejä?
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Tämäkin osa on läpi pelattu, aikaa meni noin kolme viikkoja. Mielenkiintoa on riittänyt tahkota muutama tehtävä uudelleen, mutta kyllä ensimmäinen Commandos on se aito ja oikea.

Tuossa polvipetterin mainitsemassa kohdassa, jos nyt kyseessä on kenttä jossa pitää pelastaa kapteeni ja miehistö ja paeta sukellusveneellä, ei ole ollut ongelmia. Avain löytyy joltakin upseerilta. Tutki vaikka kaikki läpi.

Sen verran tosin täytynee sanoa, että itselläni meni ko. kentän pelaamisessa paljon enemmän aikaa kuin missään muussa, vaikkei hirveitä vaikeuksia ollutkaan. Jos ei ala sujua, lienee viisainta pelata koko tehtävä uudelleen alusta. Vaivaahan siitä on eikä huvittaisi aloittaa alusta kenties vain päätyäkseen samaan pisteeseen, mutta kyllä tulevat kentät ovat sen vaivan arvoisia.
 
Viimeksi muokattu:

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jooh, avain oli hallussa pitkän aikaa, mutta yritin käyttää sitä tiirikan tapaan. Viikonloppuna sattumalta selvisi oikea toimintaperiaate.
 
Olen aika rookie näissä peleissä mutta tämä Commandos 2 on tuntunut hyvältä. Nyt on menossa kenttä "saving private Smith" tms. Das-Boot - juttu kesti todella aika pitkään.

Olen satunnaisesti matkoillani koittanut löytää tätä Commandos 1:stä mutta eipä ole silmään ottanut. Onkohan enää helposti saatavilla ? Mitäs muita samantapaisia pelejä voisitte alan Gurut suositella ??
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Satunnainen matkailija
Olen aika rookie näissä peleissä mutta tämä Commandos 2 on tuntunut hyvältä. Nyt on menossa kenttä "saving private Smith" tms. Das-Boot - juttu kesti todella aika pitkään.

Olen satunnaisesti matkoillani koittanut löytää tätä Commandos 1:stä mutta eipä ole silmään ottanut. Onkohan enää helposti saatavilla ? Mitäs muita samantapaisia pelejä voisitte alan Gurut suositella ??

Ykkönen on todella mielenkiintoinen ja siinä oli pari melko vaikeaa rataa, tosin vastapainoksi pari aika helppoa. Ominaisuuksia on hiukan vähemmän kuin kakkosessa. Itse tutustuin peliin ensimäisen kerran vaimon veljen koneella ja kävin sitten tilaamassa sellaisen. Luulen, että miltei kaikki pelifirmat kykenevät sen tilauksesta toimittamaan. Suosittelen sen hankkimista.
 
Viestin lähetti polvipetteri
Ykkönen on todella mielenkiintoinen ja siinä oli pari melko vaikeaa rataa, tosin vastapainoksi pari aika helppoa. Ominaisuuksia on hiukan vähemmän kuin kakkosessa. Itse tutustuin peliin ensimäisen kerran vaimon veljen koneella ja kävin sitten tilaamassa sellaisen. Luulen, että miltei kaikki pelifirmat kykenevät sen tilauksesta toimittamaan. Suosittelen sen hankkimista.

OK. Täytyypi laittaa tilaus vetämään. Kaikki joilta olen 1:stä kysellyt ovat sitä kehuneet. Muistan jonkun maininneen että se olisi jopa vaikeampi kuin 2:n. No sittenpähän näen kun saan sen käsiini.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
1 on tavallaan vaikeampi koska siinä ei näkökulmaa voi liikutella, toisaalta vaikeustaso on summittaisesti sama. Kakkosessa tosin on liikaa näitä "kikkakolmosia" joilla kenttien läpivetäminen on helppoa(Wilsonin torvi, koira jne.), ykkösessä joutui usein odottamaan oikeaa hetkeä ja toimimaan sekuntin osasissa....aaah niin hermoja rentouttavaa(tai sitten ei). Kentät ykkösessä ovat lyhyempiä(joskin viimeinen tehtävä on _pitkä_).. Ykköseen on ilmestynyt lisälevy(ei tule nimi mieleen, Beyond the call of duty?) ja se on _vaikea_ siis suorastaan hyvin vaikea, etenkin kun pelaa korkeammilla vaikeustasoilla.

Ykkösenkin grafiikka on varsin kaunista ja monissa tehtävissä sitä saattoi pelaamisen sijaan keskittyä "maisemien" ihailuun, kuitenkin pieni pudotus kakkoseen verrattuna on selvä.
 

Xantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄU
Muistelisin joissain kaupoissa nähneeni paketteja joista löytyi sekä Commandos 1: Behind The Enemy Lines, että sen lisäosa Beyond The Call Of Duty.

Itse omistan nuo kaikki kolme Commandosia, mutta mitään en ole jaksanut tahkota läpi. Jokainen versio tuntuu alussa hyvältä, mutta tehtävien samankaltaisuus ja tavat joilla viholliset ohitetaan/tapetaan puuduttaa nopeasti. Tai nopeasti ja nopeasti, kakkosta jaksoin tahkota nelisenkymmentä tuntia ennenkuin alkoi kuviot tulemaan tuskastuttavan tutuiksi.

BTEL:ssa tehtävät ovat alkuun liiankin helppoja ja menevät läpi vasemmalla kädellä pelaamalla, mutta vaikenevat loppua kohti mukavasti. BTCOD:ssa aloitetaan heti vaikealla tasolla ja tehtäviäkään ei taida olla kuin kahdeksan tms. Aikaa siinä tuntuu kuitenkin kuluvan.
C2 onkin sitten laajuudessaan loistava peli, joka valitettavasti toistaa liikaa itseään ja on sitä kautta pidemmän päälle tuskastuttava.

Silti suosittelen lämpimästi, jos haluaa mukavaa näpertelyä yömyöhälle, kaikkia Commandoseja.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Eihän tässä kakkosessa tarvitse missään kentässä edes juurikaan miettiä ratkaisuja ja peli on nopeasti läpi pelattu, jos vain on vähänkään intoa eikä tule samanlaista huolimattomuutta kuin polvipetterillä. Kenttiä on liian vähän ja ne ovat liian helppoja, muuta vikaa pelissä ei olekaan.

Ykkönen on se ainut oikea Commandos, jonka läpi pelaaminen on oikeasti vaikea ja haastava homma. En tiedä, onko vaikeus sitten osin sitä, että puutteita on niin paljon - kuvakulma ei liiku, kaikki ukot eivät osaa uida, viholliselta ei saa varastettua mitään jne. Puutteet on kyllä korjattu loistavasti kakkosessa, mutta valitettavasti vaikeudesta ja kentistä on tingitty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös