Columbus Blue Jackets 2020–2021 – ei tulta ilman savua

  • 426 194
  • 1 697

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Vähän mietityttää ylipäätään, että mikä Columbuksessa mättää kun pelaajat haluavat sieltä niin kiivaasti pois. Tuoreet treidit eivät tietenkään tästä kieli, mutta aiemmin kadonneiden venäläisten avainpelaajien avoin halu oli minusta hälytysmerkki. Dubois aivan oma lukunsa; joku mättää. Onko se valmentaja vai kaupunki?

Tankattiin tai ei niin minustakin Kekäläisen pitäisi kenkiä Tortorella. Oma palli alkaa tutisemaan ja toiseksi avainpelaajien kato tekee hallaa joukkueelle. Ei voi samaan aikaan antaa lausuntoja reloadista ja olla tekemättä mitään muutoksia. Kekäläinen tietää, että draftista ei tehdä ihmeitä heti alkavalle kaudelle. Ne ihmeet tehdään muualla.
 

rpeez

Jäsen
; joku mättää. Onko se valmentaja vai kaupunki?

Disclaimer: Tässä tulee nyt ihan vain mielipiteitä havainnoistani työelämästä, ja asian jyväsistä mitä CBJ:n toimintatavoista on kerrottu ja mitä Torts itse on puhunut.

Ensiksi, erittäin kunnianhimoinen ja 100% suoritusta jatkuvasti kaikilla osa-alueilla vaativa tiiminvetäjä ja siitä tuleva tiimikulttuuri voi olla henkisesti aika kova pala jaksamisen kannalta pidemmän päälle. Etenkin jos on oman suorituskyvyn ja osaamistason ylärajoilla. Esim Koivulla saattoi olla muitakin syitä, mutta jo 2kk jälkeinen luovuttaminen voi johtua mielestäni osaksi myös tästä. Haluaisi kyllä suorittaa tiimikulttuurin mukaisesti, mutta näkee ettei omat kyvyt ja into enää oikein riitä.

Toiseksi, jossain haastattelussa Tortorella sanoi, että joskus aiemmin hänellä oli tapana pitää enemmän kahdenkeskisiä palavereita pelaajien kanssa, mutta nykyään heillä puidaan myös negatiiviset asiat heti samantien yhteisesti joukkueen kanssa.
Särähtää hieman minun korviini, ainakin minä olen saanut sellaista leaderkoulutusta joissa opetetaan nyrkkisääntö positiiviset asiat sanotaan muiden edessä, negatiiviset kahden kesken.
 

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle
Disclaimer: Tässä tulee nyt ihan vain mielipiteitä havainnoistani työelämästä, ja asian jyväsistä mitä CBJ:n toimintatavoista on kerrottu ja mitä Torts itse on puhunut.

Ensiksi, erittäin kunnianhimoinen ja 100% suoritusta jatkuvasti kaikilla osa-alueilla vaativa tiiminvetäjä ja siitä tuleva tiimikulttuuri voi olla henkisesti aika kova pala jaksamisen kannalta pidemmän päälle. Etenkin jos on oman suorituskyvyn ja osaamistason ylärajoilla. Esim Koivulla saattoi olla muitakin syitä, mutta jo 2kk jälkeinen luovuttaminen voi johtua mielestäni osaksi myös tästä. Haluaisi kyllä suorittaa tiimikulttuurin mukaisesti, mutta näkee ettei omat kyvyt ja into enää oikein riitä.

Toiseksi, jossain haastattelussa Tortorella sanoi, että joskus aiemmin hänellä oli tapana pitää enemmän kahdenkeskisiä palavereita pelaajien kanssa, mutta nykyään heillä puidaan myös negatiiviset asiat heti samantien yhteisesti joukkueen kanssa.
Särähtää hieman minun korviini, ainakin minä olen saanut sellaista leaderkoulutusta joissa opetetaan nyrkkisääntö positiiviset asiat sanotaan muiden edessä, negatiiviset kahden kesken.
Itse olen myös samoilla linjoilla tuosta miten negatiiviset asiat käydään läpi. On kyllä ihan äärimmäinen keino isossa porukassa alkaa yhdelle antamaan negaa niskaan. Silläkin on varmasti iso merkitys, miten tuo negatiivinen palaute annetaan? Senkin kun voi antaa asiallisesti ja rakentavasti.
 

julkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Disclaimer: Tässä tulee nyt ihan vain mielipiteitä havainnoistani työelämästä, ja asian jyväsistä mitä CBJ:n toimintatavoista on kerrottu ja mitä Torts itse on puhunut.

Ensiksi, erittäin kunnianhimoinen ja 100% suoritusta jatkuvasti kaikilla osa-alueilla vaativa tiiminvetäjä ja siitä tuleva tiimikulttuuri voi olla henkisesti aika kova pala jaksamisen kannalta pidemmän päälle. Etenkin jos on oman suorituskyvyn ja osaamistason ylärajoilla. Esim Koivulla saattoi olla muitakin syitä, mutta jo 2kk jälkeinen luovuttaminen voi johtua mielestäni osaksi myös tästä. Haluaisi kyllä suorittaa tiimikulttuurin mukaisesti, mutta näkee ettei omat kyvyt ja into enää oikein riitä.

Toiseksi, jossain haastattelussa Tortorella sanoi, että joskus aiemmin hänellä oli tapana pitää enemmän kahdenkeskisiä palavereita pelaajien kanssa, mutta nykyään heillä puidaan myös negatiiviset asiat heti samantien yhteisesti joukkueen kanssa.
Särähtää hieman minun korviini, ainakin minä olen saanut sellaista leaderkoulutusta joissa opetetaan nyrkkisääntö positiiviset asiat sanotaan muiden edessä, negatiiviset kahden kesken.

Hyviä pointteja, minustakin Tortorellan valmennustyyli on sellainen, että siinä äkkiä pelaaja palaa loppuun kynttilän molemmista päistä. Werenskin ja Jonesin peliä kun katsoo, niin tuntuu tosiaan, että pelaajat ajattelevat, että tässä pitäisi olla koko kenttä halussa ja venyä molempiin päihin kenttää muuten ei mikään riitä. Ja tuo johtaa siihen, että loppuen lopuksi yritetään tehdä kaikkea samaan aikaan, joka johtaa puolittaiseen tekemiseen kaiken osalta.

Roolitus puuttuu ja pelaajien erityisominaisuuksien hyödyntäminen puuttuu Tortorellan pelikirjasta kokonaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Veikkaan muuten että Kekäläinen ei käytä kaikkia kolmea varausvuoroaan ensimmäisellä kierroksella. Ainakin yhtä käytetään sentterin metsästyksessä. Jos kyse on tosiaan retoolista eikä rebuildista niin ei niitä 20+ vuorolla varattuja oikein heti kokoonpanoon ehdi.
 

Uraanitumppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets, Bärilund
Veikkaan muuten että Kekäläinen ei käytä kaikkia kolmea varausvuoroaan ensimmäisellä kierroksella. Ainakin yhtä käytetään sentterin metsästyksessä. Jos kyse on tosiaan retoolista eikä rebuildista niin ei niitä 20+ vuorolla varattuja oikein heti kokoonpanoon ehdi.
Veikkalisin, että nämä Tampan ja Toronton varaukset käytetään johonki isompaan treidiin mahdollisesti. Columbuksen oma varaus voitasiin käyttää itse, kuitenkin Columbus pääsee omalla vuorollaan varaamaan aika pienellä numerolla (toivottavasti).
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllähän Tortorella on sellainen valmentaja, joka on valmis heittämään (tarvittaessa) koko joukkueen bussin alle. Omassa tekemisessä ei ole koskaan mitään vikaa tai parannettavaa. Vähän haiskahtaa siltä, että moni CBJ pelaaja ei halua pelata täysillä Tortsin valmentamassa joukkueessa.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Veikkalisin, että nämä Tampan ja Toronton varaukset käytetään johonki isompaan treidiin mahdollisesti. Columbuksen oma varaus voitasiin käyttää itse, kuitenkin Columbus pääsee omalla vuorollaan varaamaan aika pienellä numerolla (toivottavasti).
Joku tässä ketjussa tais sanoa et nyt on niin poikkeuksellinen drafti et kolme arpaa on kova value.
Niin on Kekäläisellä ainakin pelimerkkejä tehdä muuveja.

Odotan mielenkiinnolla kauden jälkeistä aikaa Columbuksen osalta.
 

myhyjukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo itsekkin miettinyt, että eihän kukaan loputtomiin jaksa
Hyviä pointteja, minustakin Tortorellan valmennustyyli on sellainen, että siinä äkkiä pelaaja palaa loppuun kynttilän molemmista päistä. Werenskin ja Jonesin peliä kun katsoo, niin tuntuu tosiaan, että pelaajat ajattelevat, että tässä pitäisi olla koko kenttä halussa ja venyä molempiin päihin kenttää muuten ei mikään riitä. Ja tuo johtaa siihen, että loppuen lopuksi yritetään tehdä kaikkea samaan aikaan, joka johtaa puolittaiseen tekemiseen kaiken osalta.

Roolitus puuttuu ja pelaajien erityisominaisuuksien hyödyntäminen puuttuu Tortorellan pelikirjasta kokonaan.
Itsekkin aina miettinyt että kuinka kauan tuo valmennustyyli voi olla samalla corella toimiva. Pari kautta varmaan jaksaa altavastaajana painaa 110% yrityksellä joka pelissä kun ylitetään odotuksia, mutta sitten kun jossain kohtaa tulee katto vastaan ja pelaajat tajuaa että ei tässä mihinkään Stanley cuppiin asti rahkeet riitä kuitenkaan niin varmaan alkaa rasitus painamaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jos kyse on tosiaan retoolista eikä rebuildista
Tää Columbuksen juttu on Kekäläisen mukaan reload. Kovasti kyllä kuulostaa retoolilta, mutta kai toi reaload sopii Blue Jacketsiin viestintään paremmin kun niillä on se tykki hallissa.

Veikkalisin, että nämä Tampan ja Toronton varaukset käytetään johonki isompaan treidiin mahdollisesti. Columbuksen oma varaus voitasiin käyttää itse, kuitenkin Columbus pääsee omalla vuorollaan varaamaan aika pienellä numerolla (toivottavasti).
Jos todella laadukasta ykkösenaa treidin kautta haetaan niin mä veikkaan että menee just toisin päin. Jos haluaa laatua niin sen lähtevän paketin pitää kyllä kirpaista kanssa. Columbuksen oma ykkönen ja toinen veskareista on ne arvoikkaimmat pelimerkit joista Kekäläinen pystyy luopumaan ilman että joukkueen rakentuminen ottaisi edes takapakkia. Siksi oletan että ne saattaa olla osa diiliä jos siis hyvää ykkösenaa lähetään treidin kautta hakemaan.

Mutta tässä on sopivan lyhyt klippi missä Kekäläinen kertoo suunitelmistaan.


Klipin lopussa Kekäläinen puhuu myös Laineesta. Kun ottaa huomioon että Laineen syväjäätyminen tärkeällä hetkellä varmasti vaikutti siihen että kausi meni vähän pipariksi niin Kekäläinen ei silti heitä Lainetta dösän alle vaan menee posin kautta. Reilu jätkä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Klipin lopussa Kekäläinen puhuu myös Laineesta. Kun ottaa huomioon että Laineen syväjäätyminen tärkeällä hetkellä varmasti vaikutti siihen että kausi meni vähän pipariksi niin Kekäläinen ei silti heitä Lainetta dösän alle vaan menee posin kautta. Reilu jätkä.

No, ei ehkä 10 tärkeimmän syyn listalle mahdu. Joten en ihmettele, ettei Keklu lähde siitä suolaamaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllähän Tortorella on sellainen valmentaja, joka on valmis heittämään (tarvittaessa) koko joukkueen bussin alle. Omassa tekemisessä ei ole koskaan mitään vikaa tai parannettavaa. Vähän haiskahtaa siltä, että moni CBJ pelaaja ei halua pelata täysillä Tortsin valmentamassa joukkueessa.
Ottaen huomioon miten paljon Tortorella on muuttunut uransa aikana niin varmaan näkee myös omassa tekemisessään parantamisen varaa. Saattaa olla että nyt vain tuli aika täyteen tuossa joukkueessa, kuten kaikille valmentajille jossain kohtaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mikko Lehtosta ilmeisesti testataan ensi yönnä vähän suuremmassa roolissa. Ainakin on aloittamassa Jonesin rinnalla ykköspakkiparissa. Toivottavasti tulee tulosta.
 

Wire

Jäsen
Jarmo vissiin jäänyt Columbukseen kun Tortsi heittänyt ketjuloton päälle. Pelissä 11 erilaista ketju koostumusta.

Viime yön ja aikaisempien näyttöjen perusteella laittaisin Korpisalon lihoiksi.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Lainetta kannattaisi vaan peluuttaa keskiviivan hyökkäyspuolella. Kuinka paska se taas oli oma päässä viime yönä
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Disclaimer: Tässä tulee nyt ihan vain mielipiteitä havainnoistani työelämästä, ja asian jyväsistä mitä CBJ:n toimintatavoista on kerrottu ja mitä Torts itse on puhunut.

Ensiksi, erittäin kunnianhimoinen ja 100% suoritusta jatkuvasti kaikilla osa-alueilla vaativa tiiminvetäjä ja siitä tuleva tiimikulttuuri voi olla henkisesti aika kova pala jaksamisen kannalta pidemmän päälle. Etenkin jos on oman suorituskyvyn ja osaamistason ylärajoilla. Esim Koivulla saattoi olla muitakin syitä, mutta jo 2kk jälkeinen luovuttaminen voi johtua mielestäni osaksi myös tästä. Haluaisi kyllä suorittaa tiimikulttuurin mukaisesti, mutta näkee ettei omat kyvyt ja into enää oikein riitä.

Toiseksi, jossain haastattelussa Tortorella sanoi, että joskus aiemmin hänellä oli tapana pitää enemmän kahdenkeskisiä palavereita pelaajien kanssa, mutta nykyään heillä puidaan myös negatiiviset asiat heti samantien yhteisesti joukkueen kanssa.
Särähtää hieman minun korviini, ainakin minä olen saanut sellaista leaderkoulutusta joissa opetetaan nyrkkisääntö positiiviset asiat sanotaan muiden edessä, negatiiviset kahden kesken.
Ja kaikkien vahvuuksia tuo pelitapa ei tue. Varmasti vaikuttaa pelihaluihin jos kokee että heti jos yrittää pelata omilla vahvuuksillaan joutuu poppareille.
 

-DD-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Aivan käsittämätöntä rulettia kyllä katsella ketkä siellä Laineen kanssa on milloinkin kentällä. Bjorkstrand ja Domi toimi pari peliä sitten vielä melko lupaavasti. Sitten sinne heitettiin Grikorenko ja joitain muitakin pyöri toisessa laidassa. Seuraavaksi Domi on hävinnyt kokonaan kuvasta, keskellä vaihteeksi Texier. Laidassa numero 23? Kukas se nyt olikaan, en edes muista suoraan numerosta. Kumma kun ei tulosta synny.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Disclaimer: Tässä tulee nyt ihan vain mielipiteitä havainnoistani työelämästä, ja asian jyväsistä mitä CBJ:n toimintatavoista on kerrottu ja mitä Torts itse on puhunut.

Ensiksi, erittäin kunnianhimoinen ja 100% suoritusta jatkuvasti kaikilla osa-alueilla vaativa tiiminvetäjä ja siitä tuleva tiimikulttuuri voi olla henkisesti aika kova pala jaksamisen kannalta pidemmän päälle. Etenkin jos on oman suorituskyvyn ja osaamistason ylärajoilla.

Toisaalta, nyt puhutaan huippu-urheilijoista. Tuonne pääsee erittäin harva, ja kahdeksasta neljään -tyypit ovat todennäköisesti jo pudonneet matkan varrella.

Disclaimer: Tässä tulee nyt ihan vain mielipiteitä Esim Koivulla saattoi olla muitakin syitä, mutta jo 2kk jälkeinen luovuttaminen voi johtua mielestäni osaksi myös tästä. Haluaisi kyllä suorittaa tiimikulttuurin mukaisesti, mutta näkee ettei omat kyvyt ja into enää oikein riitä.

Tähän on vaikea uskoa, kun Koivu itse kertoi, että oli innoissaan Tortorellan joukkueessa pelaamisesta.

Eikä siinä, Tortorella on varmasti persoona, mutta tuskin se ihan sysipaska luonne on, kun on noin kauan mukana pyörinyt. Toki ikäviä asioita on viime vuosina tullut esille pitkän linjan valmentajista, kun kulttuuri ja asenneilmapiiri on muuttunut.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Aivan käsittämätöntä rulettia kyllä katsella ketkä siellä Laineen kanssa on milloinkin kentällä.
Kyllähän tossa nyt selkeesti ollaan sillä linjalla että kyllä sen oman ketjukaverin tunnistaa samanvärisestä paidasta. Eipä näistä vierasmatseista nyt hirveesti kannata Blue Jacketsilta odottaa muuta kuin pelaajien testaamista. Kotimatseissa nyt voi olla enemmän tsemppiä kun siellä nyt saattaa jotain faneja olla vielä katsomossa. Kun pyyhe heitetään kehään niin tällaista tää touhu on. Varsinkin kun siellä vielä on yhdistelmä kova pelitahti ja tappioputki, niin suurimmalla osalla pelaajista alkaa varmasti pää olla jumissa ja alitajunnassa loman odotus.
 
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Gavin Bayreuther. Kuka myöntää kuulleensa tästä sateentekijästä?

Siellä se on kokoonpanossa, pakki kolmos parissa. Tuleva Norris-Bayreuther.
 

ipaz

Jäsen
Aivan käsittämätöntä rulettia kyllä katsella ketkä siellä Laineen kanssa on milloinkin kentällä. Bjorkstrand ja Domi toimi pari peliä sitten vielä melko lupaavasti. Sitten sinne heitettiin Grikorenko ja joitain muitakin pyöri toisessa laidassa. Seuraavaksi Domi on hävinnyt kokonaan kuvasta, keskellä vaihteeksi Texier. Laidassa numero 23? Kukas se nyt olikaan, en edes muista suoraan numerosta. Kumma kun ei tulosta synny.

Miksi valmentaja ei testaisi eri kokoonpanoja näiden loppujen kymmenen ottelun aikana niin paljon kun sielu sietää? Nuo pelaajat ovat kaikki ammattilaisia. Meinaatko ettei tätä ole kerrottu joukkueelle että nyt kokeillaan kaikkia mahdollisia kokoonpanoja. Nyt pallo on pelaajilla. Sinne on nostettu porukkaa farmista ja Dunne tuli yliopistosta tutustumaan NHL-kiekon saloihin. Matteaun (se #23), Dalpen ja MacInninsin kohdalla kyseessä on myös se, että tarjotaanko näille UFA-pelaajille uutta sopimusta. Siinä on muuten kaksi toisen polven kiekkoilijaa: Al MacInnisin ja Stephane Matteaun pojat.

Kuten Kekäläinen sanoi, niin seurassa on vahva kulttuuri ja jokaisen pelaajan on annettava 100% joka ikinen päivä - vaikka kausi onkin jo menetetty. Nyt pelataan sopimuksista ja ensi kauden pelipaikoista.

Domi oli viime pelin ja on myös tulevan poppareilla, kun ei pää tunnu kestävän. Syynä kokoonpanon ulkopuolelle joutumiseen ovat olleet nämä viime pelien tunteenpurkaukset. Kekäläisen (kuten myöskään Lamoriellon) joukkueessa kun kukaan ei ole joukkuekavereiden kesken toista erityisempi. Siellä on vain yksi joukkue ja kaikkien on pelattava toisilleen. Tämä tuntuu monelta tähtikulttia palvovalta fanilta nykypäivänä unohtuvan, että jopa NHL:ssä voi olla yhteisöllisyyteen vahvasti perustavia joukkueita.

edit: ja sekin on raaka tosiasia, että mitä paskemmin Jackets loppukauden pelaa, niin sitä parempi on varausvuoro kesällä.
 
Viimeksi muokattu:

ipaz

Jäsen
Gavin Bayreuther. Kuka myöntää kuulleensa tästä sateentekijästä?

Siellä se on kokoonpanossa, pakki kolmos parissa. Tuleva Norris-Bayreuther.

Texas Starsin paras pakki parin viime kauden ajalta. Piste / peli AHL:ssä tällä lyhyellä kaudella. Hyökkäävä puolustaja ja yv:n pyörittäjä. Tuli varaamattomana yliopistosta Dallasiin, jossa toissakaudella 19 peliä ja viisi tehopistettä. 26v jo, eli ei mikään poikanen enää. Juuri sellainen UFA-pakki Lehtosen tavoin, joka kannattaa katsoa näissä loppukauden peleissä, että kannattaako kiinnittää joukkueeseen myös ensi kaudeksi.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Aivan käsittämätöntä rulettia kyllä katsella ketkä siellä Laineen kanssa on milloinkin kentällä. Bjorkstrand ja Domi toimi pari peliä sitten vielä melko lupaavasti. Sitten sinne heitettiin Grikorenko ja joitain muitakin pyöri toisessa laidassa. Seuraavaksi Domi on hävinnyt kokonaan kuvasta, keskellä vaihteeksi Texier. Laidassa numero 23? Kukas se nyt olikaan, en edes muista suoraan numerosta. Kumma kun ei tulosta synny.

Tässä kun Jacketsin peliä kattelee niin rulettiahan nimenomaa kannattaa harrastaa. Taustalla pyörii joten en tän pelin osalta oo seurannu onko vai ei. Mutta kuten @ipaz mainitsi niin miksi ei? Ja alkaa saamaan kyllä uskomattomat mittasuhteet tämä etsiminen syiksi miksi Pate ei saa tehoja.

Pitäsköhän Laineelle sitte perustaa oma seura? Ei siinä, oon kyllä samaa mieltä että Laineella ei pelikaverit välttämättä riitä, mutta kaikkea ei voi saada. Ei varmaa arvannu jos oli treidi pyydetty että oli siellä Jetsissä kuitenkin asiat ainakin pelillisesti hyvin. Tai helvetin hyvien pelikavereiden kanssa sai pelit aloittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös