Taas kääntyy keskustelu maalivahteihin, vaikka tässä oisi voinut olla mooses maalissa ja tulos sama.
Aivan helvetin surkuhupaisaa puolustamista taas ensimmäisessä 3 maalissa. Alkoi enemmän naurattaa kuin itkettää.
Ekassa neliön keskelle jää aivan vapaa ukko laukomaan avopaikasta, yllättäen maali kun ukko oli muuan Kucherov. Selostajan kommentti "that was way too easy" ja jatkaa Coloradon puolustamisen kehumisella. Toisessa Kylington aivan ruususen unessa. Selostajat jatkavat puolustamisen "kehumista". Kolmannessa koko Avsin ketju vetää uimaliikkeitä jään pinnassa. Komediallisia elementtejä.
Eihän tossa puolustamisessa ole mitään tolkkua. Aivan turha puhua maalivahdeista jos kentällä vedetään urakalla vihkoon.
Tuon puolustamisen laitan kyllä valmennuksen piikkiin ja pikkuhiljaa pitäisi alkaa löytyä tuohon jo rotia. Sama vika vaivannut jo liian pitkään.
Mahtava peli uudelle maalivahdille tulla sisään kun kaverit edessä pistää parastaan. Saadaan yksi "kriisivahti" lisää pahimmillaan kun itseluottamukselle ihan myrkkyä tuo touhu. Tilastoista voidaan nyt päätellä, että Kähkönen oli aivan paska (En väitä että kukaan edellä näin sanoi, vaan yleinen sentimentti tilanteessa on, että Coloradolla on PELKÄSTÄÄN maalivahtikriisi).
Minulla ei ole mitään enempää tietoa kuin mitä olen seurannut pelejä ja lukenut palstaa. Minusta vaikuttaa siltä, että seurassa on selkeästi tiedossa että Annusessa ei vain yksinkertaisesti ole sitä potentiaalia minkä varaan rakentaa kestävää voittavaa pohjaa niin että tämä pelaisi edes puolia otteluista. Niin sekä Colorado kuin Georgiev oli parissa ensimmäisessä pelissä aivan surkeita, mutta Annunen ei vakuuttanut millään tavalla tullessaan maalille noissa peleissä. Tottakai sitä haluaa suomalaisille onnistumisia ja peliaikaa mutta en näe syytä todeta nyt vaikkapa Georgievin tai kenenkään muun molarin pelaaminen tuon joukkueen takana hyväksi tai huonoksi vain sen perusteella tuleeko pelistä voitto vai tappio.
Ja tämänhän totesi maalivahtivalmentaja haastattelussa suoraan.
Ei siis sitä ettei nähdä potentiaalia, mutta "aika ei ole nyt" -teemalla.
Vaikea paikka Coloradolla. Ehkä nyt eniten olen huolissani seuraavien kuukausien ajalta siitä, että miten paljon joukkue pystyy kairaamaan voittoja nyt "vajaalla" kokoonpanolla. Kaudessa on 82 peliä eikä yksikään voitto tai tappio ole kauden lopuksi "tilastotappio". En nyt muista mikä podcast se oli jossa spekuloitiin ennen kauden alkua että onko Colorado edes pudotuspelijoukkue. Mutta vaaran merkit tässä ovat ilmassa vähän samasta syystä kuin mikä on jo minun mielestäni usean kauden ajan ongelmana, että MacKinnon ja Rantanen joutuvat pelaamaan aivan järkyttävät määrät peliminuutteja. Ja ovat sitten jo vähän valmiiksi aivan loppu kun pudotuspelit alkavat. Ja en tiedä onko se nyt vain minun silmäni joka näkee esimerkiksi Rantasen tässä alkukaudesta olleen aivan loppu pelin loppupuolella. En siis vihjaa mitenkään että hänellä olisi mikään kesäharjoittelussa ollut vajaata vaan että kun se tankki on tyhjä niin sitten ei enää mitään voi tapahtua, kun iso mies pelaa liikaa.
Mielenkiintoinen tilanne kyllä joukkueella kaikin puolin.
Ei tuo nyt kovin hyvältä näytä kauden alun perusteella. Pientä kriisitunnelmaa alkaa puskea. Korjaamista on niin valmennuksella, kenttäpelaajilla kuin maalivahdeillakin. Isossa kuvassa ei kovinkaan vakuuttavaa tekemistä.
Onneksi kausi on pitkä ja korjausliikkeitä ehtii tehdä, mutta kovin vaikealta juuri nyt näyttää.
Ja tuosta ihan samasta asiasta olen huolissani. Vaikka runkosarjassa saataisiin hommaa jiiriin, niin vaikea nähdä, että tuolla kuormituksella kärkiukot on kovin tuoreena playoffeissa.
Kesällä esim. kummastutti, että pakistoon hommattiin n. tusina miestä mutta hyökkäykseen ei juuri ketään. Huutavin pula kuitenkin hyökkääjistä.
Kyllä tässä paljonkin toivoa vielä on, mutta realistisesti ajatellen tosi pitkä matka on haastaa kovempia kilpakumppaneita.
Gabriel Landeskogista kukaan ei tiedä mitään, pyörii ainakin hallilla ja käy katsomassa koripalloa.
Repesin.
Kuvastaa hyvin tilannetta. Miestä odotetaan kuin jeesusta ja samalla unohdetaan, että menestysikkuna on jatkuvasti sepposen selällään auki.