Bigras ja ykköskiekan varaus kesäkuussa vaihdossa Drouiniin + UFA-markkinoilta tai jollain ilmeellä treidillä kokenut ja hyvä pakki. Se olisi pelkästään ensi kautta ajatellen paras vaihtoehto. Mutta entä pakkiprospectien tilanne taas silloin?
Harmillisen vähän jaksaa itse kirjoitella foorumille nykypäivänä, mutta tulee kyllä Avsin kausiketjua luettua tasaisesti käytännössä päivittäin. Tuntuu, että suurilta osin olemme palstaveli Ralphin kanssa asioista eri mieltä (muistaakseni Gueninin tilanteesta joskus täällä väännetty vähäsen) ja taas kyllä pakko olla eri mieltä tästä.
Millä meriiteillä kiukutteleva, kotona istuva, tokikin hyvin potentiaalinen laituri olisi ykköskierroksen varauksen ja Bigrasin arvoinen? Bigras on Zadorovin kanssa ehdottomasti lupaavin pakki koko organisaatiossa ja kuten pelit tälläkin kaudella ovat jo osoittaneet, potentiaalia on aivan perkeelen paljon. Hyvin todennäköinen top-4 pakki tulevaisuudessa ja upside olla jopa sellainen cup-contenderin #2 pakki. Tämän lisäksi vielä Avsin puolelta 1. kierroksen varaus, joka voi olla mitä tahansa, mutta todnäk sijoittuu väliin 10-20. Itse en ainakaan tällä hetkellä todellakaan luopuisi näistä hyvistä lupaavista puolustajista yhden EHKÄ joskus kovan laiturin takia. Toki yhteys McKinnonin kanssa on olemassa, mutta senkään siirtymistä junnuliigasta NHL:ään on täysin mahdotonta ennustaa.
Eli siis ainakin minun mielestä ehdoton EI Drouinille, varsinkin tuolla hinnalla. En vaihtaisi kumpaakaan palasta tämän hetken Drouiniin varsinaisesti edes yksittäin, antaa Yzermanin pitää kiukkupussinsa Tampa Bayssa ja keskitytään me kehittämään omista pelaajista tähtiä, sillä se näyttää tällä hetkellä erittäin hyvältä.
Hyökkääjien tilanne on sitäpaitsi mitä mainion, mikäli joko Bödker tai Radulov on myös ensi kaudella mukana. Rantanen ja toinen edellämainituista takaavat sen, että Top-6 sakkiin on heittää: Duchene, Mack, Landeskog, Rantanen, Bödker/Radulov ja esim. Grigorenko. Kyllä tuolla hyökkäyksellä pitäisi pärjätä, kuhan vaan puolustus saadaan toimimaan.