Ok, SC on kärjistetty vertaus, mutta kovin kiivaasti tunnut sinne tahtovan, ainakin tekstisi perusteella. Minä ainakin olen jo todella tyytyväinen, jos nämä nuoret saavat playoff-pelejä alle, mutta ei haittaa vaikka kyyti olisi kylmää jo ensimmäisellä kierroksella. Kokemusta siitä kuitenkin kertyy. Jos olet samaa mieltä, niin pahoittelen väärinymmärrystäni. Mutta yhtälailla sinä tuossa yläpuolella kärjistät minun viestiäni, sillä en ole missään vaiheessa väittänytkään joukkueen tavoittelevan 1. pickiä ja juuri Taylor Hallia, vaikkakin se ennen kauden alkua tuntui mahdolliselta.
Näin juuri. Kuten kirjoitin pudotuspelit tulee olla ainoa tavoite joukkueelle, joka on ylittänyt itsensä. Missään vaiheessa en ole puhunut tai edes viitannut kannun nosteluun.
Wolski ei ole kapteeniainesta, Wolski ei myöskään ole joukkueen tärkein pelaaja, vaikka pistetilasto niin saattaa joillekin väittääkin. Wolski ei ole niin tärkeä joukkueelle, kuin annat ymmärtää. Jos Anderson tai Foote olisi vaihtanut maisemaa, niin kantasi olisi huomattavasti loogisempi. Mutta Wolski? Oletko nähnyt viimeaikoina WW:n pelejä Avseissa? Ei mitään hyötyä joukkueelle.
Tartun ensin tuohon viimeiseen lauseeseen. Asia ok. Sinun joukkueeseen WW:llä ei ole mitään asiaa, koska 60 pistettä kaudessa on liian vähän, siitä, että:
WW tienaa 3,1 miljoonaa tästä kaudesta ja 60 pisteen tahti on liian hidas?
WW on liian usein kentällä, kun omissa soi? (+15)
WW ottaa liian paljon jäähyjä? (21 min / 0,34min/ott)
Joku muu syy?
Sanoinkin Toporowskin olevan huono esimerkki. Kysyinkin, jos pelaaja ei tee 20 otteluun maalin maalia, mutta on joukkueen toiseksi paras pistemies, onko mitään järkevää syytä kaupata pelaaja toiseen joukkueeseen.
Miksi kaupata joukkueen toiseksi paras pistemies ja liigan pistepörssissä sijalla 57 oleva pelaaja pelaajiin, jotka ei vielä ole tehneet yhtään mitään? Etenkään, kun joukkue on matkalla pudotuspeleihin.
Kuka
huonontaa tilastollisesti joukkuettaan, juuri ennen pudotuspelejä?
Kuka on niin tyhmä, että kauppaa 60 pisteen pelaajan, kahteen pelaajaan, jotka on yhteensä saaneet vaivaiset neljä (4) maalia aikaiseksi koko kaudella?
Jos Wolski on ollut tällä kaudella huono maalintekijä, kuten kirjoituksessasi annoit hyvinkin selvästi ymmärtää, niin kuinka huonoja Muller (4) ja Porter (0) ovat tällä kaudella olleet? Porterin puolustukseksi on sanottava, että mies on pelannut vain kolme ottelua.
Sinä ilmeisesti katsoa tapitat vain tilastoja, etkä yhtään sitä, miten ne syntyvät? Jos pelaaja X kerää suurimman osan maaleistaan tyhjiin, tai muuten vaan suurilukuisiin otteluihin, joissa ei ole mitään menetettävää. Tai syöttöpisteistään vain sohimalla ne lähimmille kavereille, jotka siitä luovat tilanteen eteenpäin maaliin. Onko pelaaja silloin korvaamaton?
Onko rehellisesti sillä mitään väliä kuka ne maalit tekee?
Jos pelaaja X ampuu kiekon nollakulmasta kohti maalia ja se sattuu pomppaamaan vastustajan jalasta omaan maaliin, onko pelaaja X tällöin synnynnäinen maalintekijä?
Jos taas pelaaja X antaa syötön, josta pelaaja Y pääsee ampumaan one-timerilla kiekon ylämummoon, voiko pelaaja Y:tä syyllistää siitä että hän ei itse ampunut vaan näki kaverin toisella puolella valmiina ampumaan suoraan syötöstä?
Jos puolestaan Pelaa Ö pelaa kiekon maalin takaa laitaan omalle, joka passaa sen maalin eteen vapaana olevalle pelaajalle, joka ei yletä kunnolla kiekkoon, vaan hipaisee kiekkoa mailallaan, josta se lipuu ohi maalivahdin, onko se maalin edessä seisseen pelaajan vika ettei hän ollut sijoittunut oikein?
Todellinen kysymys kuuluu, mitä yhteistä näillä kolmella esimerkillä on?
Tottakai tuijotan tilastoja. Olen sitä tehnyt toisessa lajissa työkseni. Ne antavat sen konkreettisen tiedon, kuinka pelaaja pärjää liigassa. Tietääkseni edes NHL ei tilastoi sitä kuinka monella luistelupotkulla Pelaaja X luistelee siniviivojen välisen alueen tai sitä kuinka monta kertaa ottelussa pelaaja tuijottaa isorintaisen blondin rintoja, jotka on painettuna vasten pleksiä. Katson kyllä osan otteluistakin ja niitä joita en työni vuoksi voi seurata, katson NHL:n sivuilta koosteina.
Ei WW ole tällä hetkellä maalintekijä, käänteli sitä asiaa mitenpäin tahansa. Kuka tahansa tekee useammin kuin pari kertaa, jos vierellä häärii mm. sellainen herra kuin Joe Sakic?
Jos luet hieman tarkemmin kirjoitukseni huuomaat lauseen "Huonoimmillakin maalimäärillä on pelaajia kutsuttu maalintekijöiksi."
En siis tarkoittanut WW:n olevan puhdas maalintekijä, mutta jos pelaaja tekee lähes piste per ottelu tahdilla pisteitä, niin antaa pojan tehdä pisteitä.
Sun suosikkipoika Wolskilla vaan sattui olemaan parempi vaihtoarvo.
Jälleen kerran, missä vaiheessa olen maininnut WW:n olevan suosikkipoikani. Jos näin olisi, tilailisin Phoenixin pelipaitaa jo Amerikasta. Kyseenalaistan vain tämän kaupan järkevyyden.