Noh, ei ehkä vielä ole aika tuhkan päälleen sirottelemiselle. Kraken on nyt varmaan näillä pelatuilla peleillä näyttänyt niille sweeppi-ennustajille, että pystyy haastamaan kenet tahansa, ja ehkä se on tosiaan tullut yllätyksenä monelle. Mutta vaikka tuo pelityyli onkin kuin suunniteltu playoffseja varten, niin raskashan se on, ja sitten kun sieltä puuttuu nyt yhden kärkiäijän (Burakovsky) lisäksi toinen (McCann) niin kyllähän se väkisin alkaa näkyä. Siinä olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että toistaiseksi Avs on ollut aika aseeton muiden kuin kärkihevosten osalta, mutta sen ei pitänyt tulla yllätyksenä kellekään jos yhtään Krakeniin oli tutustunut tai lukenut edes tämän ketjun ennakon.Eiköhän tämä sarja ole Makarin pelikiellon myötä taputeltu. Seattlen laajuus riittää paikkaamaan McCannin, Coloradon laajuus ei ole riittänyt tähänkään asti. Vaikka Makar palaa game6, on Seattle siinä sen verran hyvin niskan päällä, ettei Colorado enää käännä.
Mutta, ei tässä tarvita kuin beastmode-Mäkkärille ja ehkä vielä yleispelaamisessa myös naksu lisää Rantasellekin, ja sitten vielä Lehkoselle onnistumisia, niin ykskaks sarja onkin ohi ja Avs jatkossa. Niin terävä tuo kärki Avsilla on. Eli mikään ei ole lähtöasetelmista varsinaisesti muuttunut, muuta kuin että se terävä kärki on ehkä vähän kapeampi vielä kuin aiemmin Nichushkinin poistumisen myötä. Jos olisin Avsin koutsi, niin laittaisin nuo munat samaan koriin, nyt levitettynä kahteen kenttään MacKinnon ja Rantanen kärsii vähän siitä, että muut palaset ei ole ihan samalla tasolla, ja Mikkokin joutuu usein kokeilemaan vielä yhtä veiviä tai odottamaan hetken että ketjukaveri pelaisi itsensä oikeaan paikkaan, ja Krakenin paineen alla siihen vaan ei ole ollut aikaa, joten esim. Rantasellekin on tullut paljon kiekonmenetyksiä. Ja vaikka MacKinnon on polkenut usein kiekon hyökkäysalueelle, niin siellä ei ole ollut ketään kelle syöttää, ja Kraken on saanut "rauhassa" kahdella pelaajalla hoitaa kiekon pois ja monesti vielä Mäkkärin katolleen. Varmasti turhauttaa. Siksi minä pelkäänkin niin kovasti sen beastmode-Mäkkärin ilmestymistä hetkenä minä hyvänsä.