Colby Cohen Ässiin

  • 103 042
  • 305

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lue niitä viestejä. Kolpi pelas ECHL:ää kolmisen peliä, ja sille syytä mietitään. Joo ECHL:stä harvon noustaan edariin, siinä olet oikeassa.

Katos saatana, lapsus pääsi käymään. Paha kyllä sanoa kun ei asiasta tiedä, mutta Mirasane vihjasi että asenteessa olisi ollut ongelmaa. Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.
 

Patamies#72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Positiivisin mielin otetaan täälläkin Colby vastaan. Kuten jo useasti mainittua, niin laukaus on ainakin kova. Virralla, kun tuntuu olevan tuo yv-valmennus kunnossa niin eiköhän miehelle siitä löydetä paikka, josta hyvällä vedolla saa sen 10 maalia rikki! Koosta ja hyväksi kehutusta liikkuvuudesta plussaa. Ei korvaa Heshkaa suoraan, mutta tuo jo valmiiksi hyvään puolustukseen rutkasti lisää osaamista.
Nuori, kunnianhimoinen tavoitteet nhl:ssä omaava puolustaja, koska viimeksi tälläisiä kavereita on Poriin raahattu? Helkkarin positiivista, että vetoa löytyy nykyään Ässien suuntaan! Ketäköhän tänne saadaa uusitun hallin jälkeen hommattua?

Näiden hankintojen jälkeen voi erittäin rauhallisin mielin odotella tulevaa kautta, sekä reilun kuukauden päässä odottavaa pitsiturnausta.
 

Kekkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Porin Ässät-
Eliteprospect kirjoittaa kaverista seuraavaa: En stor back med lång räckvidd. Cohen innehar ett tungt slagskott och kan lägga ett fint förstapass. Skulle kunna vara mer fysisk och lira med högre intensitet. Rör sig rätt bra, men behöver bli bättre i markeringsspelet.

Worst case scenario: mies osoittautuu Gentle Giant -tyyliseksi mieheksi. Kohtuu iso, pehmeä, heikosti sijoittuva pakki, jota kierretään edestä ja takaa kuin keilaa. Koodinimellä Markus Nordlund Lukko vuosinaan.

High Reward osasto: ulottuva hyvä Heshka -tyylinen yleispakki, jolta sujuu myös lämäri suoran syötöstä maalia kohti.

Amerikan pojat ovat aina vähän arvoituksia, mutta tietysti kaikki mahdollisuudet ja edellytykset onnistumiselle ovat olemassa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ei Heshkan kaltaista zen-artistia Cohenista saa millään. Mutta erittäin mielenkiintoinen haku sinänsä. Leonard Cohenilla on varmasti kovat näyttöhalut molempia kolmikirjain-liigoja ajatellen. Ja hienoa saada kunnon pommittaja viivalle, naksut vaan kohdalleen tähtäimeen, niin hyvä tulee!
 

Zborik_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Laitetaan tämä tännekin. Löysin vanhan Hockey Newsin Future Watchin ja pari kommenttia Cohenista:

He's an unbelievable power play guy," Parker said. "I didn't like the way he was playing, but he's really responsed. He's can really shoot the puck."

Added Pracey: "He's got an NHL shot already. You hate to make comparisons, but he's got a shot that reminds me a little of Rob Blake."

Kuulostaa todella lupaavalta, varsinkin jos on hankittu Heshkan paikalle ylivoimassa.

Lehti on tosiaan vuodelta 2010, jolloin Cohen oli Coloradon lupaus.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
P-amerikassa muuten siniviivan ja maaliviivan etäisyys 19,51m ja Suomen kaukaloissa about 17,3m. Jospa Cohenin tykillä sitten osuisi vieläkin useammin tuonkin pienen faktan vuoksi.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lähtökohtaisesti Cohen on omasta mielestäni todella low stature-haku jos vertaa täällä etukäteen mutuiltuun nimikavalkadiin. Ihan ok hankinta varmasti, mutta pisteidentekijäksi tuosta tuskin on. On erittäin paljon travisehrhardtmainen pelaajatyyppinä, ja odotin itse paljon kovempaa nimeä Ässien pakistoon Heshkaa paikkaamaan.

Cohen on mielenkiintoinen hankinta, mutta itse olen ainakin skeptinen miehen suhteen. Palloseuraan tuli juuri samantyyppinen kaveri Morrisonn, jota pidän lähtökohtaisesti paljon kovempana hankintana. Tuo jonkun murjaisema 10+25-kommentti on muuten syypää mun tämänhetkiseen hymyyn.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Cohen on mielenkiintoinen hankinta, mutta itse olen ainakin skeptinen miehen suhteen. Palloseuraan tuli juuri samantyyppinen kaveri Morrisonn, jota pidän lähtökohtaisesti paljon kovempana hankintana. Tuo jonkun murjaisema 10+25-kommentti on muuten syypää mun tämänhetkiseen hymyyn.

Ei tarvitse kuin vilkaista Toivolan ja kumppaneiden Ässiin hankkimia pelaajia, niin Ässäfanit voivat olla varsin rauhassa. On 100% varmaa, että he tietävät Cohenista paljon enemmän kuin sinä. Tottakai on mahdollista, että nyt tuli huti, mutta ei takuulla takavuosien "Las Vegasin nopein luistelija" -tyyppistä hasardia.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei tarvitse kuin vilkaista Toivolan ja kumppaneiden Ässiin hankkimia pelaajia, niin Ässäfanit voivat olla varsin rauhassa. On 100% varmaa, että he tietävät Cohenista paljon enemmän kuin sinä. Tottakai on mahdollista, että nyt tuli huti, mutta ei takuulla takavuosien "Las Vegasin nopein luistelija" -tyyppistä hasardia.

No tietysti. Tietää toki olisi voinut monesta muustakin pelaajasta. Toivolan track record on kova mitä pelaajahankintoihin tulee ja kuten sanoit, Ässäfanit voivat olla varsin rauhassa.

Numerollisesti kun tuon uraa tarkastelee niin täytyy kuitenkin todeta että ei ollut ihan ensimmäinen pelaaja, jota itse olisin kaavaillut Heshkan korvaajaksi. Myöskin puheet jostain viivapelotteesta voi unohtaa siihen asti kunnes oikeasti iskee niitä häkkejä tai pisteitä sen 10+25 verran (tai edes maaleja lähelle sitä kymmentä). AHL-uran ppg ja etenkin maalimäärät ovat melko heikkoa luokkaa.

Onhan se tietysti mahdollista että tää on ihan huikea haku, aika sen näyttää.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Morrisonnin ura on selvästi laskussa ja tällaiset tapaukset on aina kysymysmerkkejä, vaikka nimeä löytyykin enemmän kuin Cohenilta. Cohen on kuitenkin vasta 24-vuotias, jolla on urallaan vielä paljon saavutettavaa ja pelaajana kehityttävää. Voisiko näiden kaverien motivaatiossa olla eroa? Voisin kuvitella, että Morrisonn ei ollut Toivolan rekrytointistrategiaan sopiva pelaaja, kun NHL-hylkiön jälkeen miehestä tuli KHL-hylkiö ja nyt joutuu tulemaan Suomeen lätkimään.

En tarkoita sitä, etteikö Morrisonn voisi olla iso hitti Suomessa. Olen kuitenkin varsin tyytyväinen Cohenin hankintaan, koska sieltä ei takuulla ole jäähdyttelijää ainakaan tulossa.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Morrisonnin ura on selvästi laskussa ja tällaiset tapaukset on aina kysymysmerkkejä, vaikka nimeä löytyykin enemmän kuin Cohenilta. Cohen on kuitenkin vasta 24-vuotias, jolla on urallaan vielä paljon saavutettavaa ja pelaajana kehityttävää. Voisiko näiden kaverien motivaatiossa olla eroa? Voisin kuvitella, että Morrisonn ei ollut Toivolan rekrytointistrategiaan sopiva pelaaja, kun NHL-hylkiön jälkeen miehestä tuli KHL-hylkiö ja nyt joutuu tulemaan Suomeen lätkimään.

Onhan tämä sinällään ihan pätevä argumentti, mutta vähän mutkia suoriksi vetävä ehkä. Morrisonn toki varmaan haluaisi pelata kovemmassa liigassa kuin SM-liigassa mutta Palloseuran varsin kilpailukykyinen tarjous antoi miehelle pohdittavaa ja päätti hyvin aikaisessa vaiheessa rustata siihen nimensä vaikka ottajia olisi saattanut kesän aikana ilmaantua jokaisesta ilmansuunnasta lisää. Toisaalta Morrisonn on kuulemani mukaan erittäin esimerkillinen urheilija, ja luonteeltaan erittäin vahva ja on joka jengissään esiintynyt motivoituneesti. Ja eihän se nyt kuitenkaan niin ole, että hieman yli kolmekymppisenä ura on automaattisesti laskusuunnassa, riippuu toki pelaajasta. Toivolalta tietysti varmaan ihan tietoista toimintaa, että kiinnittää ennemmin nuorempaa ja eteenpäinmenevää kaveria mutta lähtökohtaisesti olen itse Morrisonnin kannalla mikäli juuri näistä kahdesta pitää toinen valita. Toivolan edelliset haut muistaen kuitenkin on täysin mahdollista että pyörrän puheeni kauden päätteeksi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No joo, Morrisonn ei tietysti mikään 35-vuotias vielä ole. En olisi varmasti itkenyt, vaikka Ässät olisi miehen sainannutkin. Kuitenkin löytyy jo kokemusta Euroopasta, Cohen astuu suureen tuntemattomaan. Kausihan sen sitten lopulta tulee näyttämään, jos Cohen epäonnistuu, niin en usko sen johtuvan siitä, etteikö taustatyötä olisi tehty kunnolla. Kuten Näkkärikin totesi, niin tässä suhteessa Ässät on valovuosia tullut eteenpäin muutamassa vuodessa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Cohen on mielenkiintoinen hankinta, mutta itse olen ainakin skeptinen miehen suhteen. Palloseuraan tuli juuri samantyyppinen kaveri Morrisonn, jota pidän lähtökohtaisesti paljon kovempana hankintana. Tuo jonkun murjaisema 10+25-kommentti on muuten syypää mun tämänhetkiseen hymyyn.


Nyt Scissors hushus sinne omalle hiekkalaatikolle huutelemaan...:)

Fakta on, että meillä on Toivolan Mika skouttaamassa, teillä ei. Ja Toivola on kuningas.

Heh, kirjoitin ylläolevan osittain huumorilla, mutta tottahan tuosta on joka sana..Toivola pesee tepsukoiden amatööriscoutingit satamuna.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt Scissors hushus sinne omalle hiekkalaatikolle huutelemaan...:)

Fakta on, että meillä on Toivolan Mika skouttaamassa, teillä ei. Ja Toivola on kuningas.

Heh, kirjoitin ylläolevan osittain huumorilla, mutta tottahan tuosta on joka sana..Toivola pesee tepsukoiden amatööriscoutingit satamuna.

En tiedä onko viikonlopun brenkunotto vähän päässyt venähtämään, mutta ei täällä mun tietääkseni mitään hiekkalaatikoita ole joihin osaan saa kirjoittaa otsikonmukaisesta aiheesta siinä missä johonkin toiseen osaan ei. Keskustelu tästä ainakin Blackien kanssa onnistui, eli en nyt sitten tiedä miksi sinä noin pahastuit.

Toivola on eittämättä osaava työssään, mutta "tepsukoiden amatööriscoutingit" eli Ari Vuori (ja nimim. aurajoen mielestä Jarkko Hattunen) on myös joskus onnistunut hankinnoissaan ihan kivasti. Yleensäkin näissä ulkomailta tulevista pelaajista osa onnistuu, osa ei. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En tiedä onko viikonlopun brenkunotto vähän päässyt venähtämään, mutta ei täällä mun tietääkseni mitään hiekkalaatikoita ole joihin osaan saa kirjoittaa otsikonmukaisesta aiheesta siinä missä johonkin toiseen osaan ei. Keskustelu tästä ainakin Blackien kanssa onnistui, eli en nyt sitten tiedä miksi sinä noin pahastuit...

Äläpäs nyt noin tosissasi, en todellakaan paheksunut/pahastunut. Hyvä vaan, että keskustelua syntyy. :)

Edellisen viestini ainoa vakava sanoma oli se, että on hyvä kun Toivola skouttaa Ässille, eikä jollekin kilpailijoista!
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Äläpäs nyt noin tosissasi, en todellakaan paheksunut/pahastunut. Hyvä vaan, että keskustelua syntyy. :)

Edellisen viestini ainoa vakava sanoma oli se, että on hyvä kun Toivola skouttaa Ässille, eikä jollekin kilpailijoista!

Ahaa ok, homma selvä. Eipä kai olisi tarvinnut noin kiivaasti itsekään reagoida. Mitä kirjoitat Toivolasta allekirjoitan tosiaan, edelleen.

Koska tämä Cohen saapuu Suomeen, ei kai ennätä Pitsiturnaukseen?
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Joo ei muuta kuin toivotetaan Colby lämpimästi tervetulleeksi Pataan miehen saapuessa! Toivottavasti sopeutuu hyvin ja pystyisi auttamaan joukkuetta parhaansa mukaan roolissa, johon hänet lähtökohtaisesti Heshkan ruutua korvaavana pelaajana on hankittu. Yv:lle syöttötaitoisesta puolustajasta, jolla on kova laukaus on aina käyttöä.

Colby joka on Colorado Avalanchen -07 vuoden 2. kierroksen varaus, on 24-vuotias melko isokokoinen ja ulottuva pakki. Hyökkäyspään avuja miehellä ovat suhteellisen tarkka & raskas laukaus ja hyvä ensimmäinen syöttö omalta alueeltaan. Cohenin peliliikkuvuus on myös hyvää hänen kokoonsa nähden. Parannettavia asioita hänen pelissään on puolustuspään pelin kattavuuden ja sijoittuvuuden osalta & puolustuksessa hän voisi pelata vielä enemmän kovemmalla otteella ja intensiteetillä.

Jatkoajan Colby Cohenin AHL-pelaajakortti
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kuulemani mukaan ei ollut ihan dynaamiittinen ensivaikutelma tästä Cohenista treenejä nähneillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös